Drużyna Spolszczenia

Pełna wersja: Kulisy produkcji Sagi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Jeśli ktoś jest ciekawy jak prace wyglądały od kulis, co nie weszło do gry i co było wielokrotnie zmieniane i takie tam ploteczki oraz info kto co konkretnie zrobił lub sknocił, to chętnie odpowiemy na takie pytania w tym temacie.
Liczymy, że odezwą się tutaj także ci, którzy już nie są członkami DT, a aktywnie uczestniczyli w produkcji poszczególnych części.

A takich ciekawostek produkcyjnych było bardzo dużo.
Między innymi w Przebudzeniu, tam, gdzie urzędował Stone w Przeznaczeniu, znajdował się Gerbrandt i Hortensja z dialogami i wstępnie zrobionych dla nich zadaniem.
Ostatecznie jednak znalazł się tam ponownie kowal Stone.
Mnie ciekawi pewna rzecz - czy jest coś, z czego musieliście zrezygnować i bardzo tego żałowaliście w Przeznaczenie ?
Cytat:Mnie ciekawi pewna rzecz - czy jest coś, z czego musieliście zrezygnować i bardzo tego żałowaliście w [Obrazek: u6mVeK6.png] ?


Jeśli popatrzeć na odrzuty z content z Przeznaczenia, to można by z tego posklejać wcale nie taki krótki mod.
Ja osobiście nie żałuję niczego, bo wydaje mi się, że brak lub zastąpienie czymś innym wyszło grze tylko na dobre.
Ktoś, chyba Nefario, żałował zadania "Mały Turniej Straży" dla Strażnika Miejskiego na R1, autorstwa skryptera scenarzysty, którego nicka już teraz nie pamiętam.
Ale chyba bardziej dlatego, ze wypadło ono już po oskryptowaniu, a nie dlatego, że było dobre.

Przypominam sobie także płacz nad zadaniem "Szantażysta" dla Czarnego Jastrzębia, które było odrzucane czterokrotnie (!) i tyleż razy powracało w kolejnych wersjach, nieco tylko zmieniane.

Mnie w pewnym momencie, kontynuując rozważania o CJ, tak wkurwiło zadanie "Swój chłopak", które nijak nie chciało prawidłowo zadziałać, że je wyrzuciłem bez wiedzy teamu,a potem w nocy przywracałem ponownie, bo w końcu doszedłem gdzie jest błąd. rotl:
Trzeba było też zrezygnować z oskryptowanych walk z Orunem oraz Lottą z moda "Mag". Nie chciały w grze działać więc zostały zamienione na normalny atak NPC funkcją "B_Attack".
Fakt.
Tego żałowali wszyscy, bo nadzieje były spore.
Nefario siedział nad tym sporo czasu, a ostatecznie okazało się to niefunkcjonalne.
Lotta sprawiła na m sporo kłopotów i ostatecznie nawet jej pojawienie w Gd zostało zrobione zupełnie inaczej niż planowaliśmy na początku.

Z rzeczy, które miały być a nie weszły i czego sam lekko żałowałem.
1/Wątek Najemników Orków - który wypadł gdzieś pod koniec prac nad przedostatnią wersją testową z braku dobrej fabuły - pozostałością są skryptach pancerze tych Najemników, nigdy nie użyte.
Może dobrze się stało, bo  skutecznie , brawurowo i z klasą pociągnęliśmy to w Epilogu i Przebudzeniu.
2/Trzy zadaniowy wątek Nordmarskiego Wojownika planowany przeze mnie pod koniec prac, z umiejscowieniem chłopaka na farmie Onara.
Wypadł, bo pancerz planowany do użycia bezustannie crashował, co mnie wkurwiło i porzuciłem nad tym prace.
Z innymi pancerzami nordmarskimi udało się znacznie lepiej w Przebudzeniu i tam wątek został po części wykorzystany, z przedłużeniem tego w Korzeniach Zła.
Czy żałuję innych rzeczy? Na ten moment nie pamiętam, a skoro nie pamiętam to znaczy, że nie żałuję aż tak bardzo Troll
Jakie były najśmieszniejsze bugi/sytuacje podczas testów?
Bugi w czasie testów nigdy nie są śmieszne, bo wskazują, że coś zostało zrobione źle.
Czasem z powodu zwykłego przeoczenia, czasem z powodu nieudanej nowinki skryptowej....
Testy to straszne napięcie nerwowe zarówno dla tych, którzy to przygotowali jak i dla tych, którzy muszą to rozegrać.

Jeśli jednak coś bym wybrał to chyba akcję testową Lewkoo w Przebudzeniu, gdy wybił wszystkich orków poza Tum-Arhem.
Dumnie oświadczył wówczas, że osiągnął jeden poziom więcej niż przewidywaliśmy.
Był bardzo zdetonowany gdy się okazało, że tak nie miało być, ale dzięki temu wyszło na jaw, że brakowało opcji IMMORTAL dla grupy orków za rzeką.
Kiedyś dawno temu planowaliśmy dodać Sektę Śniącego jako gildię, jeszcze we wczesnej koncepcji Przeznaczenia zwanej Global Mod Revisited. Ostatecznie jednak rozbudowało się Leśny Obóz jako frakcję poboczną i przyznam, że część zadań które planowałem dla Sekty napisałem dla Leśnego Obozu.
W Zjednoczonym Obozie początkowo planowałem aby były gildię poboczne - sekciarze Parveza, zwiadowcy Roscoe i strażnicy Siekacza jako nawiązanie do gildii z G1.
Hasło do ZO miał nam podawać Sharky, do którego odsyłała nas Serafia.
Aby wejść do ZO początkowo miała być albo możliwość zapłacenia albo wykonania zadania z harpiami dla Pacho i dla Cieni z lodowej jaskini. Wówczas weszlibyśmy za darmo.
Wytwórnia nie była planowana i weszła pod sam koniec prac nad Zjednoczonym Obozem.
W pierwszych założeniach bandyci Arto mieli także zająć kopalnię Fajetha i Silvestro z odpowiednimi zadaniami i epickimi walkami z Paladynami.
Gor Na Drak w zadaniu Obóz Bractwa Śniącego miał zostać opętany dopiero po brawurowej bitwie w obozie na bagnie.
Wątek Uriziela i pancerza z rudy początkowo miał zostać zaczerpnięty z moda Pan Losów, ale Memorius uznał, że nie jest on zbyt ciekawy, więc stworzyliśmy swoją wersję wątku.
Miała znaleźć się rozbudowana alchemia z Pana Losów.
Miało znaleźć się przekuwanie pancerzy, ale z tego zrezygnowano i dobrze.
Z piłowaniem drewna była masa problemów i chyba z tego zrezygnowano.
Idea niemal każdej postaci imiennej pojawiła się dość późno.
Mnie chyba najbardziej bawi rażący piorun w goblina Memoriusa w Epilogu. "Błąd" jest do teraz, bo nie mieliśmy pojęcia jak to naprawić i w tej kwestii chyba nic się nie zmieniło.
A zdecydowanie najciężej skryptowo i najwięcej razy była powtarzana bitwa o klasztor.
We wczesnym scenariuszu wątku Łowców Nieumarłych Żniwiarz miał przybrać postać Magnata Bartholo.
(09.04.2018, 21:53:34)Lewkooo napisał(a): [ -> ]Mnie chyba najbardziej bawi rażący piorun w goblina Memoriusa w Epilogu. "Błąd" jest do teraz, bo nie mieliśmy pojęcia jak to naprawić i w tej kwestii chyba nic się nie zmieniło.
A zdecydowanie najciężej skryptowo i najwięcej razy była powtarzana bitwa o klasztor.
co ciekawe u jednych występował u drugich już nie
(09.04.2018, 21:52:42)AhnBael napisał(a): [ -> ]W pierwszych założeniach bandyci Arto mieli także zająć kopalnię Fajetha i Silvestro z odpowiednimi zadaniami i epickimi walkami z Paladynami.
walczyłem jak lew żeby tak nie było i w końcu Opozycja (Ahnbael/Nefario) uległa.
To się z powodu skomplikowania przemieszczeń i zależności warunków skryptowych nie mogło udać.

(09.04.2018, 21:55:32)AhnBael napisał(a): [ -> ]We wczesnym scenariuszu wątku Łowców Nieumarłych Żniwiarz miał przybrać postać Magnata Bartholo.
Przeznaczenie miało wyjść trzy miesiące wcześniej , ale Szta MaGotha nasunęła mi pomysł na jakieś zadanie z jego dodatkowym wykorzystaniem
24 godziny później Ahnbael wstawił na forum scenariusz zadaniowy Gildii Łowców Nieumarłych
Było to tak znakomite, że nie mogłem nie napisać do tego dialogów i rozpisać skryptów, co trochę trwało, ale zdecydowanie było warto.

Najdłużej na oskryptowanie czekało moje zadanie "I sprawiedliwość dla wszystkich" - prawie 13 miesięcy.

Najdłużej robiłem całościowo zadanie "Czarne chmury nad Khorinis".


Do gry weszło 14 zdań przewidzianych początkowo do Global More, głównie autorstwa Ahnbaela a oskryptowane przez Taliasana.
Co ciekawe zadania te weszły praktycznie bez żadnych zmian i poprawek.
Z tego co pamiętam to za czasów prac nad Global Mod More miała wyjść kontynuacja chyba o nazwie Dark Side na zupełnie nowym Zenie.
Była przez krótki czas taka idea, ale została szybko porzucona choć wybrany został wtedy niewielki zen (nie pamiętam jaki).
Potem idea powróciła dla Epilogu i był pomysł by ten zen wykorzystać jako zakończenie akcji z Mrocznymi i Apogeonem, co jednak nie doszło do skutku z powodu Lore.
Gor z tego co wiem został zaczerpnięty z Pana Losów. To stamtąd też wzięła się cała jego idea jako mędrca-przewodnika?
Stron: 1 2 3 4