Drużyna Spolszczenia

Pełna wersja: Gothic-modyfikacje-polecam/nie polecam
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przestaw sobie chodzenie, które domyślnie jest na Shifcie, na jakiś inny klawisz i powinno zatrybić.
A ja proponuje całkiem nietypowy mod  
Survival sztuką życia - nietypowy bo nie posiadający fabuły !!!!!!!! 

Opis: [G2NK] Survival sztuką życia (themodders.org)
Download:
http://www.mediafire.com/file/5pf5hck3gs...a.exe/file

Grałem i było dość ciekawie.
Stwierdziłem, że zrobię sobie chwilową przerwę od Velayi, która akurat ogrywam (chyba już z 5 raz ^^) i to zainstalowałem. Włączyłem, pograłem pięć minut, wkurwiłem się, wyłączyłem, odinstalowałem. XD Mod mi się kojarzy trochę z Siostrami, podobne klimaty. Jak w Siostry jeszcze jako tako dało się grać (chociaż pierdolca mocnego dawały), to tutaj po kilku minutach pięściowania wilków na płaskiej mapie z drzewami i trawką dałem se siana z tą produkcją. Nie moje klimaty. xd
(06.09.2021, 18:10:33)Dota napisał(a): [ -> ]Stwierdziłem, że zrobię sobie chwilową przerwę od Velayi, która akurat ogrywam (chyba już z 5 raz ^^) i to zainstalowałem. Włączyłem, pograłem pięć minut, wkurwiłem się, wyłączyłem, odinstalowałem. XD Mod mi się kojarzy trochę z Siostrami, podobne klimaty. Jak w Siostry jeszcze jako tako dało się grać (chociaż pierdolca mocnego dawały), to tutaj po kilku minutach pięściowania wilków na płaskiej mapie z drzewami i trawką dałem se siana z tą produkcją. Nie moje klimaty. xd

HA HA  jak pamiętam to też z początku mnie wnerwiało ale gdy się zdobyło broń to już szło. Tylko nie pamiętam gdzie - koło ogniska????
W końcu wczoraj skończyłem Cienie Przeszłości. Swojego czasu rozgrywki nie zanotowałem, ale pewnie był dłuższy niż nominalnie zakładany przez to moje gapiostwo, z tym nieszczęsnym klawiszem Shift, który służył do sprintu, przez co szybkiego poruszania się po mapie używałem pod sam koniec gry.
Modyfikacja bardzo dobra. Historia, którą opowiada dobrze wpisuje się w to, co widzimy w Gothic 1. Fajny "bajer" z wyborem wyglądu naszej postaci i z budowaniem wyposażenia dla jednego z kopaczy, czy obozowiska . No i bardzo dobrze zrobiony dubbing też dodaje jej klimatu.
Jako, że akcja modyfikacji rozgrywa się przed wydarzeniami znanymi z Gothic 1, to przypomniał mi się mod, którego akcja rozgrywa się przed przybyciem Bezimiennego do Jarkendaru w Gothic 2, czyli modyfikacja "Bandyci", która też mi się podobała.
Gothic 3 z modyfikacją LCTM 

To było moje 4 albo 5 już podejście do Gothic 3. Poprzednie kończyły się na wyzwoleniu Ardei. Nic mi nie pasowało w tej grze, a chyba najbardziej system walki. Do tego różne glitche graficzne skutecznie odstraszały mnie od trzeciego Gothic'a.

Pojawiła się dobra promocja na cyfrową wersję zestawu Gothic Universe, więc pomyślałem sobie, że może na wersji cyfrowej będzie lepiej ( często platformy cyfrowe pakują do takich staroci różne swoje "poprawiacze" ), zakupiłem i niestety się pomyliłem - było dokładnie tak samo, jak na wersji z płytki, ale o tym później.

Pomyślałem, że spróbuje dorzucić jakiegoś moda, który w jakimś stopniu usprawni rozrywkę i nie będzie bardzo ingerował w oryginalną grę. Wybór padł właśnie na Logic-Content-Trophys-Mod. Co dokładnie zmienia, dodaje i poprawia nie będę wypisywał. Kto zechce, to sobie znajdzie opis na internecie. Chyba, to co najbardziej mnie przekonało do niego, to możliwość zdobycia dodatkowych punktów reputacji u Asasynów, tak żeby można było wejść do Ishtar bez zabijania Magów Wody.
Jeśli chodzi o wrażenia z samego Gothica 3, to nie będę nic o nim pisał, bo nie chcę się nad tą grą znęcać.

Błędy graficzne :
Większość gry ogrywałem wieczorami na laptopie, gdzie mam zintegrowaną kartę graficzną, a jak wiadomo Gothic 3 nie lubi się z takim sprzętem. Głównym problem było tutaj migotanie tekstur drzew i latające po ekranie białe paski ( prawdopodobnie z cieni ). Czasami przerzucałem się na komputer stacjonarny, niby nowszy i mocniejszy, ale tu było jeszcze gorzej. Jakieś 9 na 10 prób wczytania save kończyło się zawieszeniem gry.
Długo szukałem skutecznego rozwiązania. Jedni pisali wyłącz to, drudzy wyłącz tamto. W końcu trafiłem na Wine3d. Po wrzuceniu odpowiednich plików z zestawu, wszystkie moje problemy zniknęły. Na laptopie niestety spadła wydajność i musiałem o jeden stopień zmniejszyć rozdzielczość, ale za to nie dostawałem oczopląsu. Polecam spróbować każdemu, kto ma jakieś problemy graficzne w trzecim Gothic'u.
 
Statystyki końcowe:

[Obrazek: Bm3jE2a.jpg]

Czas gry - 91,7 godziny wg Steam
Jak można zauważyć na załączonym screenie, grę przeszedłem drogą Adanosa. 
Zostało mi bardzo dużo niewykorzystanych punktów nauki, ale nie czułem potrzeby ulepszania już czegokolwiek.
Grałem na Alternatywnym Balansie i S.I.
 

I tak po kilkunastu latach i wielu godzinach spędzonych przed komputerem udało mi się ukończyć wszystkie gry, które wyprodukowała Piranha Bytes, ale ich opisywanie i porównywanie, to już temat na całkiem inną historię.
Dirty Swamp - podsumowanie

Wersja: 2.2 PL
Platforma: wersja CD z wydania Saga Gothic
Systempack:  Union - wersja "l" bez pluginów
Czas gry wg save'a : około 29h
Preferowana statystyka i broń - mana / magia

[Obrazek: nCRsES0.jpg]

Co mi się nie podobało:
1. Postacie z obozu bandytów / renegatów.
Wg mnie słabo napisane i w zasadzie do końca gry ( poza Quentinem i Krzykaczem ) nie wiedziałem kto jest kim i gdzie go szukać.
2. Świat.
Twórcy wykorzystali w głównej mierze świat Jarkendaru. Coś tam dodali, coś tam pozmieniali, nawet zręcznie, ale za dużo rzeczy tu zostało po Nocy Kruka. Najchętniej zobaczyłbym więcej jakiś innych zenów.
3. Dziwny pomysł polegający na tym, że chcąc dotrzeć do jednego z questowych licz'ów musiałem spaść / zeskoczyć z półek skalnych balansując na granicy glitch'a i wykorzystania niedoskonałości gry.
4. Błędy.
Pomijam błędy techniczne, które ostatnimi czasy są u mnie dość częste, jak ten, że w ostatniej lokacji praktycznie każde użycie zaklęcia Kula Jadu kończyła się crash'em, ale zdarzały się też inne. Czasem mniejsze, jak to, że kupiec, który początkowo ma tylko jedną kuszę na sprzedaż, ją sobie ekwipuje i nie można już jej sobie kupić, a czasem większe, jak ten kiedy w finałowym świecie zamiast otworzyć sarkofag, pokonać boss'a i wejść do kolejnego pomieszczenia, to najpierw poszedłem do następnej komnaty, dostałem wpis do dziennika, potem pokonałem boss'a i sobie zablokowałem grę.

Co mi się podobało:
1. Humor.
Jest go trochę i przypadł mi jakoś do gustu. Głównie ten z monologów głównego bohatera.
2. Polski dubbing.
Szczególnie podobał mi się protagonista, Jiran i Varrag, ale reszta też jest bardzo wykonana.
3. Nowinki skryptowo-techniczne.
Jest tego w tej modyfikacji naprawdę całe mnóstwo i długo by o tym pisać.
Walki z bossami - jest ich sporo w trakcie gry i w trakcie tych potyczek dzieją się różne cuda: przywoływania, teleportacja, ładowanie paska mocnego czaru, który trzeba przerwać i wiele innych.
Nowe zaklęcia - poza kilkoma starymi znanymi z Nocy Kruka, dodano wiele innych: obszarowych, przeszywających, wzmacniających; wszystkich zaklęć nie sprawdziłem, ale unowocześniono też ze starych czarów np. przyzwanie szkieletu, gdzie możemy wskazać mu styl walki, a i sam szkielet jest jednym z naszych spotkanych "znajomych".
Nowy system biżuterii - można złożyć 4 pierścienie na raz, do tego mają one np. właściwości podnoszące działanie ofensywne naszych zaklęć, czy podwajające życie naszych przyzwańców.
Zagadki - bardzo fajnie wykonane i z przyjemnością mi się je rozpracowywało.

Podsumowując, to modyfikację mogę jak najbardziej polecić do zagrania. Fabuła nie jest jakaś super wyjątkowa, ale daje radę. Miałem podczas rozgrywki chwilę zastanowienia nad tym, czy ten co wydaję się dobry, to czasem nie jest tym złym. Sama rozgrywka nie jest nudna, coś się co chwilę dzieje i pomimo, że co jakiś czas poruszamy się po tym samym miejscu, bardzo przyjemnie mi się w to grało. Na szczęście nie było też, jakiegoś denerwującego respawnu potworów. Jest to druga modyfikacja w życiu, którą przeszedłem "pod maga" i nie żałuję decyzji. Jak ktoś planuje zagrać, to polecam, żeby zobaczyć sobie nowe zaklęcia.
Dark Saga - porady techniczne

Wersja Gothic 2  - Gothic 2 Gold z platformy GoG.
Wersja modyfikacji - 1.0.4 + spolszczenie do tej wersji.

Na weekendzie postanowiłem, że odświeżę  sobie ten tytuł i już na starcie spotkałem się z takimi problemami:

1. Gra notorycznie crash'uje po intro.
U mnie problem leżał w wersji systempacka  / union. Nie zadziałał systempack w wersjach 1.6 i 1.7, a także union w wersji "k" oraz "l". Modyfikacja poprawnie uruchomiła się z sytempackem 1.8 i union w wersji "h".  Innych wariantów nie sprawdzałem, jak już znalazłem działający z modem patch.

2. Niska wydajność gry w świecie poza kopalnią.
Fps'y spadały mi do tego stopnia, że planowałem porzucić grę zaraz po opuszczeniu kopalni. Okazało się, że elementem odpowiadającym za niską wydajność była trawa. Niestety nie udało mi się jej zlikwidować zwykłem "nograss'em", dlatego spośród dwóch działających patchy wybrałem union w wariancie" h", bo od tej wersji w górę, można zastosować plugin "zNoGrass", który wyświetlanie trawy skutecznie wyłączył.

Modyfikacji nie ukończyłem, ale miło było sobie przypomnieć chociaż sam wątek niewolnika orków w kopalni rudy i trochę pozwiedzać wyspę.
To tyle. Może komuś się przyda, jak napotka podobne problemy.
Mnie to czasem te twoje kolosalne problemy z grafiką i wydajnością to po prostu zastanawiają.
Dark Sagę ograłem zaraz jak się ukazało spolszczenie czyli pewnie z 10 lat już będzie, grałem na laptopie Acer 5220 ze zintegrowaną kartą graficzną, na solidnych detalach i dobrej rozdzielczości i nie miałem ani jednego crasha, żadnych lagów, gra chodziła płynnie w każdej lokacji i przy każdej liczbie postaci. Idealnie i komfortowo się grało poza tymi czterema bodajże sytuacjami, które wymagały użycia komend bo nie było jeszcze dopracowane do końca wtedy.

Można by się też zastanowić, czy czasem te wszystkie wprowadzone "ulepszenia" techniczne nie są przyczyną tych problemów.
Siedziałem trochę próbując przeanalizować swoje obecne problemy w poszczególnych modyfikacjach.
Dark Sagę w całości ogrywałem dawno temu. Instalowałem wtedy jeszcze do niej G2MDK i systempacka 1.6. Nie przypominam sobie, żebym miał jakieś crashe i wielkie spadki wydajności, ale to było na innym komputerze z innym systemem operacyjnym, antywirusem itd. Powtórzyłem tamten proces instalacji ( do niektórych modyfikacji mam popisane tutoriale instalacji, łącznie zachowanymi osobno wszystkimi patchami ) na obecnie posiadanym laptopie i niczego to nie poprawiło.
Co do błędów w Kronikach Myrtany jestem pewny, że powodowała je wersja gry na Steam i po części Dx11. W innej modyfikacji jakimś cudem sytuację poprawiła zmiana wersji z cd na GoG.
Nope.

Niedawno przechodziłem przez sagę i nie widziałem hamulców, odlotów i innych rzeczy. Nie wiem, dlaczego jesteś tak Jaro przeciwko nowym ulepszeniom. Wkrótce wszystkie nowe modyfikacje będą oparte wyłącznie na Unii i bez niej Mod nawet się nie uruchomi.
Podejrzewam, że w trakcie tłumaczenia na język polski na skryptach.
Ale Rosyjski Instalator ma problemy, instaluje dodatkowe biblioteki, z powodu których ludzie mogą nie uruchamiać modyfikacji.

Я недавно проходил сагу и не увидел тормозов, вылетов и прочее. Не знаю, почему ты так яро против новых улучшений. Скоро все новые модификации будут основаны чисто на Union и без него мод не запуститься даже.
Я подозреваю, что в процессе перевода на польский накосячили в скриптах.
Но у русского установщика есть проблемы, он устанавливает лишние библиотеки, из-за которых у людей может не запускаться модификация.

edit. Aby Union 1.0 l działał, musisz utworzyć plik W gothic\system\autorun o dowolnej nazwie i rozszerzeniu .patch
Na przykład,
DarkSaga.patch
Wewnątrz pliku napisz to

Kod PHP:
#disable [Create draw and remove weapon perceptions on run] 


Wtedy ta poprawka nie uruchomi się, a mod uruchamia się normalnie i działa.
Niestety dopiero teraz zauważyłem, że post jest edytowany i jest w nim rozwiązanie mojego problemu Dark Sagi. Jak widzę problem leży jednak w samej zawartości Uniona w wersji L. Dobra, nie widzę możliwości żeby sobie na forum oznaczyć / przypiąć post, to sobie po prostu to skopiuje do swoich porad do tego moda.

Gothic 2 – Przebudzenie (UA)  w wersji 1.3 PL

Gothic 2 Gold – wersja z GoG
Pakiety / patche systemowe – Union L + Ninja 2.7.12
Pluginy - opiszę w osobnym temacie

Rozgrywkę porzuciłem mniej więcej pod koniec pierwszego rozdziału.
Modyfikacja graficznie wygląda bardzo fajnie, poza jedną rzeczą. Autor wymyślił, że dorzuci trawę do moda, a że dodał trawę, to żeby było widać rośliny do zebrania, to wziął te z Gothic’a 3 i chyba je do tego powiększył, przez co są monstrualne w porównaniu do bohatera i jest spory problem w ich zbieraniu.
Drugą rzeczą, na którą zwróciłem uwagę to ekonomia, która w tym modzie nie istnieje. Bryłki rudy przy odrobinie cierpliwości można zdobywać w nieskończoność grając w kości, złoża rudy żelaza i magicznej rudy, są z tego co zauważyłem niewyczerpalne. Można też jak przeczytałem w nieskończoność kuć i sprzedawać miecze, a i naprawdę sporo rudy jest pochowane po chatach.
Fabularnie, to zlepek Gothic 1, Ludzi z Górniczej Doliny, Mrocznych Tajemnic i czegoś jeszcze, co nie jest mi znane. Wydaje się rozsądnie zrobiony, choć nigdy nie byłem fanem tej starożytnej areny z MT.
Błędy miałem dwa, w czym jeden crash i raz zbugowała mi się pochodnia, być może przez wtyczkę, nie wiem. 
Ponadto trochę w modzie brakuje części wpisów do dziennika o handlu i nauce.
Jest sporo nowości np. garbarstwo, trucizny, warzenie ryżówki, ale nie zdążyłem ich sprawdzić, żeby móc coś o nich napisać.
Podsumowując, modyfikacja nie dla mnie, choć całości ocenić nie mogę.
Dziwne, że polscy tłumacze - tłumaczą nieistotne wersje modyfikacji. Ten mod ma aktualną wersję 1.5A
Zdecydowali się na to, bo nie podobało im się usunięcie wątków Hugo i Teofila, które równie dobrze mogą być chwilowo usunięte z powodu przerzucenia na Union. W związku z tym, będą czekać na dalszy rozwój sytuacji.
Dolina zombie 2.2

Mapa skarbów Stalowobrodego
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8