Karaiby - Wersja do druku +- Drużyna Spolszczenia (http://druzynaspolszczenia.pl) +-- Dział: Gothic - modyfikacje (http://druzynaspolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=11) +--- Dział: Modyfikacje Spolszczone (http://druzynaspolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=18) +--- Wątek: Karaiby (/showthread.php?tid=124) |
Karaiby - Tituf - 09.03.2016 Bohater tej modyfikacji to mieszkaniec Khorinis, który tęskni za lepszym życiem na kontynencie. Często obserwuje handel miejscowych z piratami, aż w końcu decyduje się na wyprawę z morskimi rozbójnikami... Morskie fale działają kojąco i usypiająco... ale ten przeraźliwy krzyk Jacka stawia bohatera na równe nogi! Przygodę czas zacząć! * 58 zadań * Ukryte easter-eggi * 10 godzin gry * pełny dubbing niemiecki * zmienione potwory * respawn potworów * pięć światów (4 nowe) * dużo zadań pobocznych * nowe talenty myśliwskie(np. pozyskiwanie jaj żołwi) * 31 istotnych postaci fabularnych (łącznie jest ich około 100) * nowa, bogata historia niezwiązana z Gothic2 * 7 nowych hełmów/nakryć głowy * nowe pancerze, nowe tekstury Autor: Kurzer Data wydania: 06.12.2014. Screen: RE: Karaiby - siewka181 - 09.03.2016 Mod ukończony w nieco ponad 9h RE: Karaiby - lee127 - 08.10.2016 Faktycznie nie jest tak długi, ale całkiem wciąga i polecam. RE: Karaiby - Dinozaur7 - 09.10.2016 Mod jest ciekawy ale ma dla mnie dwie nieciekawe wady. W zasadzie to czysto subiektywne. 1 - Lokacja startowa to klasyczna moddingowa wyspa. Zliczy ktoś mody w których występowała? 2 - Cały klimat i otoczka fabularna + rozwiązania fabularne jakoś mi nie podpasowały. RE: Karaiby - lee127 - 16.10.2016 Lokalizacja tak wyspa z innych modów, eksploracja z pamięci, ale i tak mi się podobał. RE: Karaiby - Erwin - 19.07.2018 Karaiby - podsumowanie Ostatnia ( przynajmniej na razie ) ze starszych modyfikacji dostępnych na forum, w które planowałem zagrać po raz drugi . Opis będzie uboższy od moich ostatnich podsumowań, ale nie mam jakoś weny się rozpisywać i do tego zbuntował mi się program do zrzutów ekranu, potem drugi i kolejny i w końcu dałem sobie spokój z cykaniem ss'ów. Jak sama nazwa wskazuje jest to modyfikacja o wyspiarskim klimacie. Podczas rozgrywki naszą areną główną będą właśnie trzy wyspy plus niewielka, czwarta finałowa ( są też małe lokacje poboczne ). Pierwsza to zen wykorzystywany w wielu modyfikacjach np. Orcades, czy Podróż Rolanda. Reszta to chyba autorskie światy, przynajmniej nie spotkałem się z nimi w innych modach. Zeny zrobione ciekawe i pasujące do klimatu. Jeśli miałbym się czepiać, to w niektórych miejscach, w których teoretycznie nic nam drogi nie zagradza nie można przechodzić. Część rozgrywki do momentu wstąpienia do gildii - nudna. Fabuła i zadania z nią związane jakoś nie przypadły mi do gustu. Potem na szczęście było lepiej: fabuła się rozkręciła, dialogi stały się ciekawsze, oraz były lepiej dopracowane i same questy robiło się o wiele przyjemniej. Ciekawostki i "fiuczery': W stosunku do G2NK i tak krótkiego moda to nawalili tutaj tego naprawdę sporo i jakoś nie do końca mi to odpowiadało, ale jak ktoś lubi bajery, to powinien być zadowolony grając w tą modyfikację. Jak miałbym coś wymienić to wymieniłbym: - stare potwory w nowych wersjach ( zmieniona kolorystyka i statystyki ) - księgi nauki i doświadczenia - mnóstwo hełmów dla magów i wojowników - nowi przeciwnicy a'la poszukiwacze - ciekawe animacje np. zabezpieczanie domu myśliwego, czy strzelanie z armat - sporo nowych przedmiotów np. kokosy plus twarde kokosy, tajemnicze paczki, broń - możliwość spotkania i porozmawiania z twórcą modyfikacji ( w dialogach pada data końca 2008 roku, czyli to już prawie 10 lat ) Jest tego oczywiście dużo więcej, ale nie będę wszystkiego wymieniał. Jak zagracie to przekonacie się sami. Bugów podczas rozgrywki nie uświadczyłem. Trzeba tylko uważać czyszcząc plażę z piratem i stanąć jak najdalej od obozu, ale tak żeby mógł zaskoczyć z nim dialog, bo inaczej jego kompani rzucą się na nas zanim on da nam zbroję do przebrania. Przejście modyfikacji zajęło mi 7h i 25 minut. Wystarczyło mi to aby dokładnie pozwiedzać wszystkie miejscówki. Nie wyzbierałem wszystkiego, a można było, bo było sporo bonusowych mikstur do kupienia i na handel byłoby jak znalazł. Ominąłem też watek szaty druida, który startuje jak dobrze pamiętam na drugiej wyspie u naszego nowego przyjaciela, tylko trzeba mieć założony na sobie jakiś konkretny artefakt. Polecam tego nie przegapić, bo watek ciągnie się dalej i później możemy zdobyć najlepszy w grze pancerz. Grałem standardowo wojownikiem z bronią jednoręczną wspomaganym kuszą i skończyłem mając 22 poziom. Po poziomie widać, że pn'ów do wydania jest masa, także dobiłem sobie do 100% w posługiwaniu się bronią. Ciekawe w tym modzie jest to, że teoretycznie możemy zagrać magiem , a i wojownika możemy uczyć kręgów magii. Ja nauczyłem się 1 kręgu, ze względu na bardzo efektywne leczenia magią - polecam. Progi nauki przynajmniej w silę są cały czas 1 za 1, w umiejętnościach bojowych próg jest coś koło 75% ( nie pamiętam dokładnie bo miałem założoną broń z bonusem). Co do samej rozgrywki to pod kątem walki jest ona prosta, może poza początkowym etapem. Podsumowując grało się dobrze, ale chyba mimo wszystko wolałbym kolejny raz zagrać w Jumangę. Na koniec screen z ciekawostką z moda - broń z obrażeniami skalowanymi z poziomem siły |