Drużyna Spolszczenia
Przygody Martina - Wersja do druku

+- Drużyna Spolszczenia (http://druzynaspolszczenia.pl)
+-- Dział: Gothic - modyfikacje (http://druzynaspolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Dział: Modyfikacje Spolszczone (http://druzynaspolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=18)
+--- Wątek: Przygody Martina (/showthread.php?tid=46)



Przygody Martina - desti2 - 05.02.2016

[Obrazek: Hhh3qMO.png]

Platforma: G2NK
Kraj: Rosja (Moskwa)
Twórca modyfikacji: Ingvers
Tłumaczenie: z jęz. rosyjskiego - Drużyna Spolszczenia (metex58 i smox)
Premiera polskiej wersji: 10.04.2015

Opis modyfikacji:
Akcja dzieje się w niewielkiej wiosce, wiele lat po wydarzeniach w G2NK. Tytułowy bohater, miejscowy głuptas, ciągle komplikuje sobie życie i poprzez swoje lenistwo, egoizm, i zarozumialstwo pogrąża w coraz większym chaosie. Od pozornie niewielkich wyzwań a la Bear Grylls(!), po niebezpieczne romanse i incydent dużego kalibru (dosłownie!), kończąc na... O nie! Sprawdźcie sami!

Modyfikacja oferuje:
-nowe postacie
-wiele zwrotów akcji
-odnowione lokacje, nowe przedmioty
-absurdalny i specyficzny humor
-easter eggi
-dwa zakończenia gry!
-dubbbing D'AS-Team
-czas gry ok 3-4 godz

Screeny:

Udany debiut doświadczonych tłumaczy metek58 i smox w świecie Gothic!
skrypty - Taliasan
korekta i testy - DRUŻYNA SPOLSZCZENIA

[Obrazek: eo7EzJO.png]



RE: Przygody Martina - Tituf - 06.02.2016

Pamiętam, że gdy wydaliśmy tego moda, jego twórca - Ingvers - w prywatnej wiadomości bardzo dziękował i gratulował ekipie.
Swoją drogą - to chyba jedyna modyfikacja, w której spotykamy... pijane gobliny! No, w Przeznaczeniu też będzie goblini wątek, ale to nie miejsce i pora...


RE: Przygody Martina - Polo - 06.02.2016

Ogólnie mod świetny, uśmiałem się pare razy, chyba jedyna wada to to, że oba zakończenia prawie w ogóle się nie różnią.


RE: Przygody Martina - Memorius - 06.02.2016

W Rosji mod wywołał kontrowersyjne opinie.
Mnie się w sferze dialogowej i fabularnej niezbyt  podobał, dlatego nie podjąłem się tłumaczenia, ale ci którzy zrobili to za mnie spisali się wybornie.


RE: Przygody Martina - Tituf - 06.02.2016

Ingvers to gość po 30... Jego mody w pewnym czasie były bardzo moralizatorskie, a problemy świata w nich - widziane nie przez nastolatka, a dorosłego faceta.


RE: Przygody Martina - Memorius - 06.02.2016

Fakt, bo to on nazywamy jest Czechowem rosyjskiego moddingu.


RE: Przygody Martina - Polo - 06.02.2016

Tyranie słabszych, wojny między sąsiadami, samobójstwa wśród nastolatków, brak szacunku, zepsucie młodzieży i blacharstwo, tyle z problemów współczesnego świata w nim dostrzegłem. Najpewniej jest tego jeszcze więcej.


RE: Przygody Martina - Majes - 07.02.2016

Ciekawy a zarazem smieszny modzik , polecam _/ .


RE: Przygody Martina - Bruno889 - 07.02.2016

Zakończenie jest dość ciekawe :D Nie spodziewałem się że tak to się potoczy :D Przez to można się poczuć jak łobuz ;D


RE: Przygody Martina - siewka181 - 29.02.2016

Przeszedłem już go dawno temu.
Ciekawa odskocznia od Big Modów że tak powiem.
Przyjemna i humorystyczna rozgrywka.
Polecam


RE: Przygody Martina - Dharxen - 01.10.2017

Przeszedłem tego moda już jakiś czas temu. Rozgrywka była przyjemna, czasem można było się pośmiać. Ogółem bardzo mi się podobał. Uważam, że jest to jeden z lepszych krótkich modów. Zdecydowanie polecam.


RE: Przygody Martina - Erwin - 08.10.2018

[Obrazek: AG4xdCZ.png]

[Obrazek: PIMYnYf.png]

Recenzja i podsumowanie

Na pewno jest to jedna z lepszych modyfikacji do Gothica, choć trochę ciężko mi się grało tym próżnym i bezmyślnym Martinem, bo jego działania przysparzały wszystkim kłopotów, a nie zjednywały mu nowych przyjaciół, co raczej jest dość rzadko spotykane w gothicowych modach.
Pomimo, że przygody głównego bohatera często nas bawią, to mod nie jest komedią, a raczej dramatem pokazującym do czego może doprowadzić głupota i egoizm.
Świetne dialogi, bardzo dobrze oddające klimat modyfikacji i właściwie kreujące występujące w niej postaci.
Bajerów jest mało, ale nie one miały grać w tym modzie pierwsze skrzypce.
U mnie wystąpił bug polegający na tym, że po zakończeniu gry i creditsach jak z załadowanego ekranu startowego wczytywałem save’a, to gra się wczytywała, ale z błędem nie pozwalającym na interakcje z postaciami i przedmiotami i użycie klawisza ESC.
Wrzucam screena z końcowymi statystykami, ale w modyfikacji żadnego rozwoju postaci nie ma, znaczy jest, ale statystyki automatycznie się nam zwiększają, kiedy kończymy konkretne zadania.
Zarys fabuły jest w poście z downloadem. Modyfikacja zajęła mi 2h i 40 minut.
Polecam sobie sprawdzić oba zakończenia.

[Obrazek: MJ0LiwF.png]