13.07.2016, 22:56:38
Przeznaczenie jest w swoim zamyśle rozszerzeniem klasycznej wersji Gothic2 Noc Kruka. Opiera się on na koncepcji Global Mod RU w wersji Global Mod PL 1.7.1 - przygotowanej wcześniej przez DRUŻYNĘ SPOLSZCZENIA.
Początkowo miał to być tylko skromy dodatek do Global PL naprawiający błędy tego moda oraz dodający ograniczoną liczbę nowych zadań. Koncepcja ta została porzucona w roku 2015 i Przeznaczenie jest modem zupełnie nowym, choć nadal opartym na starych fundamentach.
Mod zawiera następujące lokacje:
*Khorinis
*Górnicza Dolina ( zen z moda Unnamed)
*Jarkendar
*Dolina Przodków
*Wolna Kopalnia
*Stara Kopalnia
*Opuszczona Kopalnia
*Świątynia Śniącego
*Cmentarzysko orków
Mod oferuje łącznie 601 zadań różnego pochodzenia, po części znanych klasycznej wersji G2 NK, po części zaproponowanych w Global PL oraz zupełnie nowych. Logika fabularna w stosunku do G2 NK i Global PL została w wielu miejscach bardzo poważnie zmieniona.
GILDIE GŁÓWNE:
Strażnik/ Paladyn
Najemnik/Łowca Smoków
Nowicjusz Ognia/Mag Ognia
Nowicjusz Wody/Mag Wody
Myśliwy /Łowca Orków (nieoficjalnie)
Mroczny Adept/ Mroczny Wojownik lub Mroczny Mag
GILDIE POBOCZNE:
Czarne Jastrzębie
Złodzieje
Zwiadowcy
Kupcy
Piraci
Łowcy Nieumarłych
- wszystkie gildie z własną linią zadaniową
W grze znajdują się obozy:
*Zjednoczony Obóz
*Leśny obóz
- z własnym rozbudowanym zestawem zadaniowym
Dodane zostały w wielkiej liczbie nowe wizualizacje, odświeżono modele broni, dodano nowe stroje i pancerze pewna liczbę nowych czarów , nowe produkcje broni i przedmiotów, urozmaicono nieco świat przeciwników.
Dokonano przełomowej jak na G2 NK personifikacji postaci. Bardzo istotną rolę pełnią liczne dialogi.
Gra ma przede wszystkim charakter zadaniowy, choć nie brak i wyzwań bojowych, w tym walk z dosyć licznymi mini bossami o różnym stopniu trudności. Poziom trudności jest jeden, przy czym gra jest w opinii testerów znacznie trudniejsza niż G2 NK i Global PL. Dla graczy początkujących jest koło ratunkowe w postaci Gora, którego rola w grze niepomiernie wzrasta.
* Wymagania sprzętowe są nieco większe, niż w przypadku G2NK, a zalecany RAM to 3GB. Przy słabszych sprzętach możliwe są błędy skryptowe, takie jak znikanie postaci, niedoczytywanie insertów itp rzeczy.
* Zaleca się prowadzenie rozgrywki na kilku save (nie eksploatując zbytnio savegame1) i zapisywanie końca gry na innym - wybranym.
* Wszelkie akcje skryptowe zaleca się wykonywać zgodnie z przebiegiem zadania - np komenda 'Chodź za mną' powinna być tak właśnie interpretowana.
* „Przeznaczenie” jest grą kompletnie inną niż Global Mod i różniącą się w wielu miejscach w akcjach skryptowych nawet od G2NK ! Rutynowe pomijanie funkcji description u często odwiedzanych NPC może prowadzić do utracenia wielu zadań i wątków!
Często zgłaszane problemy:
* Znikające postacie - bardzo ważne!
Znikanie postaci w grze jest spowodowane uszkodzeniem save, przy czym użycie konsoli jest czasem główną tego przyczyną, czasem tylko katalizatorem, a czasem wcale nie jest powodem takiej sytuacji. Należy grę często zapisywać na licznych slotach i w przypadku znikania postaci wracać do wcześniejszego save i problem bardzo często zniknie, co pokazuje praktyka graczy na forum. Zjawisko dotyczy przede wszystkim systemów operacyjnych Win7 i 8. W wyjątkowych przypadkach podamy kody na znikające postacie.
Powodów uszkodzenia save jest bardzo dużo - o czym wiedzą programiści, modderzy i doświadczeni testerzy.
Lista zmian dokonanych dla wersji 1.5:
Wersja 1.5.1 zawiera kilka nowych poprawek:
Początkowo miał to być tylko skromy dodatek do Global PL naprawiający błędy tego moda oraz dodający ograniczoną liczbę nowych zadań. Koncepcja ta została porzucona w roku 2015 i Przeznaczenie jest modem zupełnie nowym, choć nadal opartym na starych fundamentach.
Mod zawiera następujące lokacje:
*Khorinis
*Górnicza Dolina ( zen z moda Unnamed)
*Jarkendar
*Dolina Przodków
*Wolna Kopalnia
*Stara Kopalnia
*Opuszczona Kopalnia
*Świątynia Śniącego
*Cmentarzysko orków
Mod oferuje łącznie 601 zadań różnego pochodzenia, po części znanych klasycznej wersji G2 NK, po części zaproponowanych w Global PL oraz zupełnie nowych. Logika fabularna w stosunku do G2 NK i Global PL została w wielu miejscach bardzo poważnie zmieniona.
GILDIE GŁÓWNE:
Strażnik/ Paladyn
Najemnik/Łowca Smoków
Nowicjusz Ognia/Mag Ognia
Nowicjusz Wody/Mag Wody
Myśliwy /Łowca Orków (nieoficjalnie)
Mroczny Adept/ Mroczny Wojownik lub Mroczny Mag
GILDIE POBOCZNE:
Czarne Jastrzębie
Złodzieje
Zwiadowcy
Kupcy
Piraci
Łowcy Nieumarłych
- wszystkie gildie z własną linią zadaniową
W grze znajdują się obozy:
*Zjednoczony Obóz
*Leśny obóz
- z własnym rozbudowanym zestawem zadaniowym
Dodane zostały w wielkiej liczbie nowe wizualizacje, odświeżono modele broni, dodano nowe stroje i pancerze pewna liczbę nowych czarów , nowe produkcje broni i przedmiotów, urozmaicono nieco świat przeciwników.
Dokonano przełomowej jak na G2 NK personifikacji postaci. Bardzo istotną rolę pełnią liczne dialogi.
Gra ma przede wszystkim charakter zadaniowy, choć nie brak i wyzwań bojowych, w tym walk z dosyć licznymi mini bossami o różnym stopniu trudności. Poziom trudności jest jeden, przy czym gra jest w opinii testerów znacznie trudniejsza niż G2 NK i Global PL. Dla graczy początkujących jest koło ratunkowe w postaci Gora, którego rola w grze niepomiernie wzrasta.
FAQ
*„Przeznaczenie” jest modyfikacją bardzo uczuloną na stosowanie konsoli, której użycie może prowadzić do nieodwracalnych błędów i uszkodzenia zapisu.* Wymagania sprzętowe są nieco większe, niż w przypadku G2NK, a zalecany RAM to 3GB. Przy słabszych sprzętach możliwe są błędy skryptowe, takie jak znikanie postaci, niedoczytywanie insertów itp rzeczy.
* Zaleca się prowadzenie rozgrywki na kilku save (nie eksploatując zbytnio savegame1) i zapisywanie końca gry na innym - wybranym.
* Wszelkie akcje skryptowe zaleca się wykonywać zgodnie z przebiegiem zadania - np komenda 'Chodź za mną' powinna być tak właśnie interpretowana.
* „Przeznaczenie” jest grą kompletnie inną niż Global Mod i różniącą się w wielu miejscach w akcjach skryptowych nawet od G2NK ! Rutynowe pomijanie funkcji description u często odwiedzanych NPC może prowadzić do utracenia wielu zadań i wątków!
Często zgłaszane problemy:
* Znikające postacie - bardzo ważne!
Znikanie postaci w grze jest spowodowane uszkodzeniem save, przy czym użycie konsoli jest czasem główną tego przyczyną, czasem tylko katalizatorem, a czasem wcale nie jest powodem takiej sytuacji. Należy grę często zapisywać na licznych slotach i w przypadku znikania postaci wracać do wcześniejszego save i problem bardzo często zniknie, co pokazuje praktyka graczy na forum. Zjawisko dotyczy przede wszystkim systemów operacyjnych Win7 i 8. W wyjątkowych przypadkach podamy kody na znikające postacie.
Powodów uszkodzenia save jest bardzo dużo - o czym wiedzą programiści, modderzy i doświadczeni testerzy.
(06.09.2016, 18:17:29)Jonxx napisał(a): ... ale postanowiłem spróbować jeszcze raz, tym razem próbując znaleźć przyczynę znikających postaci u mnie.
Zacząłem monitorować ram, aby mieć jak co najmniej 3gb wolnego, przestałem używać quicksave'a, przestałem używać save'a numer 1.
Przeszukałem również gothic.ini w poszukiwaniu jakichś ciekawych opcji i znalazłem pewną.
"zCacheInAllNSCAtNewGame=0
; ... with this value setting to "0" you can achive a plus of startup time, as several humans won't be loaded in memory on startup"
Zmieniłem na 1. Prawdopodobnie nie ma to związku z problemem znikających postaci, ale chciałem wypisać co zmieniłem gdyż...
W tej chwili mam już na liczniku prawie 80 godzin, i kończę Jarkendar, w GD jeszcze nie byłem. I co najważniejsze, nie zniknęła mi ani jedna postać, ani nie miałem prawie żadnych bugów wpływających na rozgrywkę.
Ver 1.5.1
Lista zmian dokonanych dla wersji 1.5:
Wersja 1.5.1 zawiera kilka nowych poprawek:
Przeznaczenie - trailer:
Jak zainstalować modyfikację - radzę wyłączyć na chwilę antywirusa przy pobieraniu texturpacka...
Warto, aby tego posta przeczytali wszyscy, którzy mają problemy z wywalaniem do pulpitu itp...
(28.10.2016, 07:31:39)Wackov napisał(a): Cześć. W sprawie problemów technicznych, rozwiązałem u siebie problem częstych CTDków na systemach Windows 8 i 10 (w moim przypadku nie była to wina błędów w zapisach gry itd.). Plus w trzech przypadkach na pięć - gra wyskakiwała od razu do puplitu, zaraz po uruchomieniu. Poniższa solucja naprawiła i to.
Problem pojawia się przy wielu grach z dawnych lat, w szczególności kiedy system ma zrobić odwołania do DirectDraw albo DirectX 1-9. Obsługa tychże jest mocno kulawa na nowych Windozach. Coś jak z DOSem już w Windowsie 98. Zgaduję że już nawet na Windows 7 będą problemy ze stabilnym działaniem, ale nie miałem, więc nie mogę stwierdzić.
W każdym bądź razie - On-Screen Display z MSI Afterburner (z włączonym frameratem) wykazał, że Gothic z tym modem to aplikacja DirectDraw, co muszę powiedzieć że mnie mocno zdziwiło. Ale uprościło rozwiązanie.
Poszperałem po angielskich forach i okazało się, że pewien gość napisał "przechwytajkę" dla DirectDraw i DirectX 1-11, by wyłapywał zapytywania do tychże i konwertowała je do bibliotek OpenGL. Z tej strony http://downloads.adolfintel.com/Projects...3D/Builds/ pobrałem "WineD3D For Windows" wersja 1.9.21-staging.zip, i wypakowałem z archiwum pliki: WINED3D.DLL + LIBWINE.DLL + DDRAW.DLL (tylko te) do katalogu gry, tam gdzie jest GothicStarter.exe, czyli X:\Twoja Instalacja Gothic\System. NIE TRZEBA ROBIĆ NIC WIĘCEJ! Wrapper rozpoznaje wszelkie pliki .exe w katalogu w którym się znajduje i zaczyna sam działać. Jeśli chcesz odinstalować - usuń te pliki. Proste.
I wiecie co? Od tamtego czasu ani razu gra mi się nie wykrzaczyła. Od razu zaznaczę, że wrappery środowiskowe zwiększają zapotrzebowanie na moc CPU, ale w moim przypadku nawet aż tak tego nie odczułem, bowiem mam całkiem potężne procesory na obu maszynach (powyżej 5GHz każdy rdzeń). Jeśli komuś pomoże - świetnie. Jeśli nie - no cóż, pozostaje kombinowanie z 16-bitowym wyświetlaniem, ustawiania zgodności z Windows XP i inna magia.
PS. Jeśli ktoś odniesie sukces tą metodą, bardzo prosiłbym żeby mnie o tym poinformował, albo zostawił jakąś wiadomość na ten temat, cobym mógł poinformować twórcę tego programistycznego cuda. Dzięki nowym informacjom autor "przechwytajki" będzie mógł ją usprawnić pod kątem Gothica (sam przyznał że lubi prześwietlać gry pod kątem swojego wrappera, aby go dla nich ulepszyć) i być może uczynić jeszcze lepszą w przyszłości. A to dla nas tylko lepiej, czyż nie?
Modyfikacja została przetłumaczona na język rosyjski przez N1kX i pod koniec roku 2019 ukazała się na forum RU...
Cytat:... модификация была признана лучшей по итогам 2019 года!
„Primus in orbe deos fecit timor..."