Znikające postacie
#31
Sytuacja ma miejsce podczas przechodzenia z Khorinis do innego zena. Pozostałe zeny są relatywnie małe i nie posiadają aż tylu NPC oraz mało który tam znika zgodnie z logiką gry. Podczas powrotu do Khorinis musi wczytać się jakaś lista NPC, przy czym silnik wariuje na "losowym" sprzęcie i wyrzuca postacie, które zgodnie z lore gry mają zniknąć w jakimś momencie. Najprostszy przykład to Lothar. Jedyne rozwiązanie, jakie mogłoby zadziałać, to zaprzestanie używania pliku nadrzędnego odpowiedzialnego za usuwanie NPC i wszystkich przemieszczających się potraktować akcją teleportu do jakiegoś rowu + zmiany rutyny na ArmsCrossed albo coś podobnego. W "Epilogu" problemów nie będzie, bo nie ma ani innych zenów, ani zmiany rozdziałów.
Odpowiedz
#32
oczywiście, że można usunąć wszystkie remove z plików nadrzędnych i zastąpić je usuwaniem w dialogach czy eventach
czy to jednak rozwiąże problem? wątpię, tym bardziej że w ramach skryptów dialogowych nie można usunąć postaci w innym zenie, czy dodać postaci w innym zenie
jest niemożliwe skryptowo
jak np usunąć Magów Wody z Khornis gdy przy przejściu przez Portal pojawiają się ich odpowiedniki w Jarkendarze?
jest to niemożliwe do zrobienia
takie przykłady można mnożyć

(29.03.2017, 22:12:34)Michał napisał(a): Sytuacja ma miejsce podczas przechodzenia z Khorinis do innego zena.
to prawda
jednak czy dzieje się tak u wszystkich graczy?
przecież nie
gdyby taki błąd mieli wszyscy to rzecz byłaby jasna - jest błąd w pliku B.Story dla przechodzenia do zena Khorinis
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#33
(29.03.2017, 22:23:41)Memorius napisał(a): to prawda
jednak czy dzieje się tak u wszystkich graczy?
przecież nie
gdyby taki błąd mieli wszyscy to rzecz byłaby jasna - jest błąd w pliku B.Story dla przechodzenia do zena Khorinis

Bo to też nie jest błąd modyfikacji tylko kooperacji Gothica ze sprzętem komputerowym. Niektórym ładnie się wczytuje, a dla niektórych content jest tak wypchany po brzegi, że są wycieki. Przy czym tu nawet nie chodzi o moc poszczególnych komponentów, a całość rozbija się o zestaw programów i system operacyjny.
Odpowiedz
#34
(29.03.2017, 22:07:52)Memorius napisał(a): Zniknął ci PRZED zaistnieniem skryptu wywołującego znikanie tej postaci.
Oczywiście, ale jednak sama obecność skryptu Remove umożliwia zniknięcie postaci, także pomyślałem, że może to się da jakoś skryptami połatać.
(29.03.2017, 22:21:15)Memorius napisał(a): czy to jednak rozwiąże problem? wątpię, tym bardziej że w ramach skryptów dialogowych nie można usunąć postaci w innym zenie, czy dodać postaci w innym zenie 
jest niemożliwe skryptowo
Hm, a może chociaż dla kilku postaci 'z grupy ryzyka' dałoby się takie rozwiązanie zastosować? Zawsze to coś.

Cytat:Przy czym tu nawet nie chodzi o moc poszczególnych komponentów, a całość rozbija się o zestaw programów i system operacyjny.
No właśnie, a najgorsze, że nie wiemy nic konkretniej...
Odpowiedz
#35
Moim zdaniem rozbija się tylko i wyłącznie o pamięć RAM i kiepską optymalizację moda. Jakby każdy grał na 16GB ramu, to pewnie nic by się nie działo.
Wałkowałem już kiedyś ten temat i nie mam już ochoty, żeby znowu o to walczyć. Popieram Tokena jeśli chodzi o inicjatywę, ale to by było na tyle mojego udziału w tym temacie.
Odpowiedz
#36
(29.03.2017, 23:11:24)Dota napisał(a): Moim zdaniem rozbija się tylko i wyłącznie o pamięć RAM
Oczywiście miasz racji, bo jest duża grupa osób , której nic nie znikało przy granicznej dolnej ilości wolnego RAM

natomiast co rozumiesz pod pojęciem optymalizacja ?
ale tak konkretnie w opcji skryptowej - gdzie w skryptach można dokonać optymalizacji i co ma zostać zoptymalizowane - jak się dowiem to może grono skrypterów zoptymalizuje to i owo
tylko bez porównań z Returning 2 i jego wspaniałą optymalizacją (podobno), bo licencja GMDK zabrania grzebania w silniku, a my nie mamy tego zastrzeżenia w dupie tak jak Rosjanie
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#37
Pod pojęciem optymalizacji rozumiem to, że jeżeli jest jakiś kod, który działa i wykorzystuje x pamięci, ale dałoby się zrobić go inaczej, tak że wykorzystywałby np. x/3 pamięci, to ten drugi kod jest lepiej zoptymalizowany względem pierwszego. Obydwa są poprawne i nie ma nigdzie błędów, tylko po prostu ten drugi jest mniej zasobożerny.
To jest taki luźny przykład. Nie nie mam 100% pewności, że powodem jest optymalizacja, nie mniej jednak sam Pan wielokrotnie mówił, że skrypt jest momentami bardzo skomplikowany.
Pisałem też już swego czasu, że jeśli rzeczywiście to jest źródłem problemu, to poprawa tego wymagałaby kolosalnej ilości pracy i testów, więc nie mam nikomu za złe tego, że nie chce się tego podjąć.
Odpowiedz
#38
Witam, mógłby ktoś podać kod na Barona von Walkenburg, który gdzieś przepadł? Jestem w I rozdziale i właśnie dołączyłem do Mrocznego Zakonu. Na kodach nie gram, linijkę zCacheInAllNSCAtNewGame mam ustawioną na 1, zapisuję na kilku slotach itd. Nie wiem co może być przyczyną ale podejrzewam słabą kartę graficzną (nawet jak na Gothica) bo zintegrowaną. Mimo to chcę ukończyć moda.
Odpowiedz
#39
sprawdź PW
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
#40
Czytałem tamten temat, mam wszystko ustawione tak jak trzeba, mam również 16gb ramu, mocno przycięte pole widzenia. Postać nie zniknęła mi przy zmianie zena (mam zapis sprzed powrotu do Khorinis), tylko gdzieś w trakcie zwiedzania go. Niestety nie mam zbyt dużo zapisów z tamtego momentu zwiedzania Khorinis, więc ciężko mi zlokalizować "przyczynę". Zniknął gdzieś pomiędzy zabiciem bandytów będąc przebranym za jednego z nich (zadanie z odzyskaniem posążka) i znalezieniem Zorexa a zabiciem Dextera, zameldowaniem Vatrasowi o zaginionych i przejściem do DP.
W przypadku gdy grozi mi utrata ~2-3h gry, to nie lepiej byłoby się po prostu cofnąć zamiast katować grę kodami? Z tego co było napisane, zwiększają one szansę na błędy w przyszłości. Czy nie mam się co bać? Jeżeli tak, to czy kod na Barona von Walkenburg jest taki sam, jak ten znaleziony na forum?
Odpowiedz
#41
Ten post już podchodzi pod inny temat.
Staraj się nie wczytywać i zapisywać w krótkich odstępach czasu.
Mi zawsze ktoś znikał i nic się nie działo po przyzwaniu, ale jak tam sobie chcesz z tym cofaniem rozgrywki.
Odpowiedz
#42
Czy przyzwany baron w każdym wypadku będzie działał bezproblemowo, tak jak normalny?
Odpowiedz
#43
Ja nie miałem nigdy problemów z przyzwanymi postaciami, ale kiedyś ktoś pisał, że grając po stronie Mrocznych przyzwany Imperanon nie ma już opcji handlu i to jest jedyny taki przypadek o którym słyszałem.
Odpowiedz
#44
Na wszelki wypadek zdecydowałem się powtórzyć ten etap rozgrywki. W przyszłości będę zwracał dużo większą uwagę na zapisywanie i wczytywanie.
Odpowiedz
#45
Czy mógłbym poprosić o kod na barona obok Miki (nie nie znikł mi, bo tak prowadziłem rozmowę z Imperanonem, mam gildię Mroczny)?
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości