Gothic-modyfikacje-polecam//nie polecam
#61
Wrzucę to tutaj, bo to też swego rodzaju modyfikacja, a nie chcę zakładać nowego wątku.
Coś dla graczy chcących coś zmienić w wizualu swojego Gothica.

https://forum.worldofplayers.de/forum/th...9-Pflanzen

Jak ktoś nie ma konta, to trzeba się zarejestrować żeby ściągnąć i obejrzeć screeny.

Pliki instaluje się wrzucając je do folderu Data.
Zaznaczam, że nie sprawdzałem wszystkiego co jest w tej paczce tekstur.
Sprawdziłem tak:
Spells.vdf - to daje taki efekt
https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&a...=0&order=0
Gothic2_PflanzenTexturen_Riisis_Returning_Atariar_Easecon.vdf
To zmienia wygląd grzybków, roślin leczniczych, roślin many, smoczych, rdestów itd. - są screeny na stronie i w paczce obrazujące o co chodzi.
Zainstalowałem, ale nie byłem zadowolony. Raz większość roślin może i jest ładniejsza, ale ma kształt badyla i trudniej je zauważyć, a dwa to nie wszystkie rośliny są zmienione, bo np. rzepa jest zwykła.
To moje odczucia, może komu innemu spasuje.
Nur_Arcania_Paladin.vdf - tyle co sprawdziłem, to Lotharowi zmienił się pancerz, wyglądał ciekawie.
Odpowiedz
#62
Historia zaczyna się tak

[Obrazek: reeGNwz.jpg]

Zastanawia to niemoralne zachowanie :D

A tu, może dla niektórych znajomy budyneczek i poletka.

[Obrazek: h36rtYM.jpg]

Jeszcze wrzucam wiersz miłosny :> , który mamy ocenić w ramach jednego z zadań 

[Obrazek: Qsr9eYd.jpg]

Mod to oczywiście Wyspa Wygnania. Tak po kilkunastu minutach rozgrywki wydaje się, że zadania będą ciekawe. Sporo jest też poukrywanych fantów w różnych zakamarkach. Dialogi raz w porządku - proste, ale poprawne, a niekiedy niestety kiszka.
Trochę to razi, ale jakoś przeżyję.

Wyspę Wygnania skończyłem w niecałe 4 godziny z tym, że wyzbierałem wszystko co było i powybijałem zrespione potwory w miejscach gdzie już nie musiałem włazić.

[Obrazek: 1NdzLro.jpg]

Grałem tak nietypowo pod magię i polecam naukę 1 kręgu magii, gdy tylko to będzie możliwe, bo jest sporo run na ten krąg do znalezienia. Jak widać pn'ów zostało sporo i mogłem jeszcze spokojnie podpakować siłe, albo umiejętność posługiwania się bronią, ale już mi to nie było potrzebne.
Priorytetem w tym modzie jest szybka nauka otwierania zamków i dokładna eksploracja - dachy, jaskinie i inne wszelakie zakamarki.

Kilka zadań jak mi się wydaję może mieć różne zakończenia, ale nie sprawdzałem wszystkich wariantów.
Całościowo wrażenia mam pozytywne, choć w niektórych momentach szwankuje tłumaczenie, a czasem nawet go nie ma.
Odpowiedz
#63
[G2NK] Mag - mini recenzja

Modyfikacja na mniej więcej pół godziny. Dobra jak ktoś długo nie grał w G2 i chce sobie przypomnieć mechanikę walki z "potforkami", bo jest tu sporo odmian nawrzucanych i głównie tak akurat po jednej sztuce. O fabule nie będę wspominał :) . Mod typowo bitewny, gdzie rozwój postaci postępuje wraz zabiciem kolejnego przeciwnika. Trzeba też się dobrze rozglądać, bo jest sporo mikstur poukrywanych w różnych zakamarkach.
Teraz jest też wersja z nieprofesjonalnym, polskim dubbingiem i nawet brzmi to nieźle jak na amatorkę, choć ten dubbing z Grzeszników jakoś lepiej mi się podobał.
Odpowiedz
#64
(10.09.2018, 11:18:42)Erwin napisał(a): A tak Korzenie Zła - najmłodszy i niedoceniony braciszek Sagi Przeznaczenie.
Poświęcę mu tutaj osobny wywód.

Pamiętam o tym, ale muszę zebrać się do kupy i mieć odpowiedni nastrój :>
Odpowiedz
#65
[G2NK] Fabryka Klonów

Ciężko było znaleźć instalkę tego moda, bo sporo linków powygasało, ale jakoś się udało. Potem zastanawiałem się co jest nie tak, bo po odpaleniu widziałem ekran z Nocy Kruka. Okazało się, że mod nie ma swojej czołówki i ekranu startowego. Przeszedłem w godzinę, z czego większość tego czasu poświęciłem na szukanie miecza. Brawa za innowacyjną fabułę i dialogi. Sporo szukania i trochę walki, z czego polecam w końcówce wybrać walkę z hybrydą. Jak ktoś się zdecyduje zagrać, to jest gameplay na YT, gdzie można podpatrzyć jak się utknie.
Bug w zadaniu z goblinami, bo wystarczy utłuc jednego i zaskakuje dialog kończący zadanie.
Modyfikacja ciekawa, ale raczej jednorazowa.
Odpowiedz
#66
Die Klonfarik wymiata! XD
Grałem w to z 4 albo 5 razy. Zawsze mnie tak samo śmieszy. ^^
Jestem w szoku, że dokopałeś się do tak starego moda. Pierwszy raz w to grałem jeszcze chyba w ubiegłym dziesięcioleciu. Dalej czekam na kontynuację. xD
Odpowiedz
#67
Fakt. Dialogi o poprawności języka są przednie :)

Pamiętałem i zagrałem z Twojego polecenia :)
edit
W planach mam do zagrania modyfikację Zły Sen  - z polecenia Memoriusa.
Odpowiedz
#68
Uwaga: Kryptoreklama Przeznaczenie, albowiem testowane na  Przeznaczenie i nie ponoszę odpowiedzialności za prawidłowe działanie na innym fajnym modzie  :D

Pewnie niewiele osób z tego skorzysta, bo teraz prawie każdy ma wypasiony komputer, ale może jednak trafi się jeszcze ktoś, kto ma problem z wydajnością w Gothicu, albo chociaż chce coś pozmieniać w samym wyglądzie gry.

Część I - okolice wieży Xardasa

Tym razem Sharky i Imperanon schodzą na drugi plan, ustępując miejsca roślinności.


Oryginał u mnie wygląda tak:

[Obrazek: Qx5HaVD.jpg]

Teksturpack L'hiver Edition od Nefario:

[Obrazek: ZIejG59.jpg]

Zmienia to jak widać teksturę skały i podłoże, ale też m.in. mury, ekwipunek. Nie wszystko widać na tym ujęciu, ale o tym później. Roślinność chyba bez zmian w stosunku do oryginału.

Teraz przywracamy oryginalne tekstury z G2 - inna średnia i niska roślinność i drzewa już nie mają tak wyraźnych igiełek.

[Obrazek: 2m8E5mT.jpg]

Teraz Teksturpack L'hiver z wgranym "nograssem" najniższego stopnia usuwającego niską roślinność.

[Obrazek: gygVlS4.jpg]


I na koniec Teksturpack L'hiver z "nograssem" najwyższego stopnia, który już usuwa nam część drzew.

[Obrazek: 3Pchar0.jpg]

Spostrzeżenia: Tekstury z oryginału i "nograssy" po 60 klatek. L'hiver i oryginał po 55-56. Niewiele, ale zawsze coś.


Część II -miasto Khorinis

Oryginał - widać np. zmienione miksturki i rośliny na straganach w stosunku do zwykłego  G2.

[Obrazek: u2h7Azs.jpg]

Teraz przywracamy tekstury z G2.

[Obrazek: H0x6vVO.jpg]

Na koniec Teksturpack L'hiver - mury i podłoże są inne. 

[Obrazek: BnVlryw.jpg]

Spostrzeżenia: Najlepiej wypada u mnie Teksturpack L'hiver , aż 4 klatki więcej :) w tym ujęciu od oryginału i zwykłego G2.

Część III - Dolina Przodków

Oryginał:

[Obrazek: yy8C8GV.jpg]

Zwykły G2:

[Obrazek: HmINaxA.jpg]


Teksturpack L'hiver Edition:

[Obrazek: u3E6YJn.jpg]


Oryginał  z wgranym "nograssem" najniższego stopnia:

[Obrazek: wVUsbzZ.jpg]


Oryginał  z wgranym "nograssem" najwyższego stopnia ( ale pustynia :)  ):

[Obrazek: jV4ToUw.jpg]

Spostrzeżenia: Dziwne, bo ostatnio sprawdzałem Teksturpack L'hiver Edition i w DP miałem najlepszy wynik, a teraz najgorszy -tylko 26 klatek. Najlepiej wypada "nograss" usuwający prawie wszystko z roślin - 40 klatek, "nograss" najniższego stopnia - 36 klatek, zwykły G2 - 35 klatek, oryginał - 29 klatek.
Proszę nie sugerować się zasięgami widzenia powłączanymi na screenach. Do testów ustawione miałem wszystko jednakowo.

Poza konkursem.
Takie porównanie wizualne: oryginał  Przeznaczenie z oryginał Przeznaczenie z wgranym "nograssem" full. 
Obszar: las w Dolinie Przodków

[Obrazek: hRvj7IY.jpg]    

[Obrazek: nHNLmJu.jpg]

Podsumowanie:

Poza takimi statycznymi testami, trochę też pochodziłem i pobiegałem w różnych lokacjach w Przeznaczenie , oczywiście z różnymi powgrywanymi tymi teksturami i patchami. Starałem się wychwycić najmniejszą liczbę klatek, sprawdzić też na tyle się da ich średnią liczbę i ogólne "haczenie się" gry.

Podsumowując, w miastach, na farmach itp. najlepiej wypada Teksturpack L'hiver Edition ( przynajmniej u mnie ), bo jest przeważnie te kilka klatek na plus. W miejscach z bujną roślinnością najlepiej oczywiście wypada "nograss full", ale robi straszną pustynię z lasów, co nie do końca mi odpowiada.
Przywracając oryginalne tekstury z G2 też widać poprawę we wszelakich zaroślach. Kombinacji jest wiele, ale przy roślinności każde takie polepszenie wydajności odbywa się poprzez zmniejszenie jakości i tu nie udało mi się nic ugrać, tak jak w przypadku Teksturpacka L'hiver.

Polecam każdemu kto ma problemy z klatkowaniem popróbować na swoim podwórku i dobrać ewentualnie coś do swoich potrzeb.
Ja obecnie mam wgrany tylko Teksturpack L'hiver. Modyfikacje, w które grałem ostatnio mają zwykłe tekstury flory i nie miały bujnych dżungli w zenach, także nie miałem potrzeby robienia jakiś zamian w materii roślinności.

Tych "nograssów" usuwających roślinność jest cztery, ja próbowałem tylko najlżejszej i najcięższej wersji.
Wraz z oryginalnymi teksturami z G2 można je znaleźć tu:
https://rpgrussia.com/threads/gotika-2-v...6-r2.8669/

Roszady tymi patchami są proste, bo tylko je wrzucamy lub usuwamy z folderu Data w Gothicu 2.
Odpowiedz
#69
[G2NK] Zły sen - pierwsze wrażenia

Miałem trudne początki z tą modyfikacją, bo trochę się naszukałem działającego linku do downloadu. Później miałem problem z zainstalowaniem spolszczenia ( tu akurat jest ono w osobnym pliku ). Nie chciało mi się zainstalować do folderu program files x86, gdzie mam zainstalowanego G2, ale do zwykłego program files już poszło, więc trzeba było ręcznie poprzenosić pli


[Obrazek: hBPldG5.jpg]

Screen robiony gothicową nocą, więc go rozjaśniłem i dlatego tak dziwnie wygląda. Esmeralda na niebie to nie bug.

Pograłem trochę i zapowiada się ciekawie. Jak to w koszmarach bywa jest tu spora dawka surrealizmu, także jak ktoś gra w Gothica i jest też fanem np. Davida Lyncha to ta modyfikacja wydaje się być dla niego idealna.
Odpowiedz
#70
[G2NK] Zły Sen  - recenzja i podsumowanie

Modyfikacji poświęcę trochę więcej uwagi, bo jak widzę jest już trochę zapomniana i przykurzona. Cokolwiek bym napisał tam poniżej o niej złego, to mimo wszystko mod jest warty uwagi. Nie jest prosty, ale są gameplay’e na YT, gdzie można podpatrzyć sobie to i owo, a na końcu wrzucę link do rosyjskiej solucji, którą można sobie spokojnie translatorem przetłumaczyć w razie czego.

Skończyłem moda w około 6h 40 minut z tym, że nie wyzbierałem wszystkiego co można. Potworków wybiłem sporo, ale też nie wszystkie.


Świat
Główną areną jest tutaj zmodyfikowany wycinek Jarkendaru ( część z kanionem, obozem piratów i jeziorkiem z jaskinią Angusa i Hanka ). Dodano nową wieżę Xardasa, rzymski akwedukt i zagospodarowano sporo górskich terenów tej lokacji. Ogólnie zen wypada na plus, ale momentami jest niestety zrobiony niechlujnie – układ skał, kilka elementów sobie lewituje, prześwity, gdzieniegdzie można przejść przez leżący głaz itp. Oczywiście można sobie tłumaczyć, że to przecież sen i wszystko się może zdarzyć, ale mnie takie tłumaczenie nie przekonuje. Mimo wszystko i tak należą się brawa za całokształt. Drugi zen z obozem koczowników i zamkiem paladynów taki sobie, z założenia ma to być pustynia. Mało w nim czegokolwiek, zamek skopiowany z GD i trochę pozmieniany, całość jak dla mnie do przełknięcia.

Postacie
W modyfikacji możemy spotkać: posiwiałego Bezimiennego, Xardasa, Canthara, piratów, Wrzoda – to z G2NK. Z nowych postaci można wymienić XyZyn’a – orkowego wysłannika Xardasa, ekipę gnomów, koczowników o izraelsko brzmiących imionach, Łazata – naszego głównego antagonistę.

Bajery i gadżety
Jak na modyfikację z 2006 roku, to jest ich tutaj naprawdę sporo: mikstury zwiększające i zmniejszające naszą postać, księgi wiedzy, księgi doświadczenia, magiczne bariery, pierścień szybkości, amulet odnawiający zdrowie, robienie własnych strzał, Uriziel, Szpon Beliara.

Rozgrywka
Na pewno popłaca eksploracja. Do znalezienia spora ilość ksiąg wiedzy dających po kilkanaście punktów nauki, do tego trochę zwojów z Deszczem Ognia i Czarnej Rudy, która poza tym, że jest potrzebna questowo, to można jeszcze z niej zrobić pancerz paladyna.
Zadania w przeważającej mierze ciekawe i wymagające pomyślunku. W drugim zenie jest trochę gorzej – choćby mierny quest z przyniesieniem wody koczownikom. Ciekawa końcówka i sama walka magicznym mieczem. Po początkowej fazie surrealizmu, można powiedzieć, że rozgrywka normalnieje.
Porada - trzeba raczej uważnie czytać dialogi, bo nie wszystko wpisuje się nam w dziennik.

Rozwój postaci
Grałem pod siłę i pakowałem ją do zmiany progu, reszta z bonusów. Jednoręczna maksowana najpierw, dwuręczna maksowana, ale już w drugim zenie. Trofea - nieprzydatne, kradzież kieszonkowa – słabo, otwieranie zamków – jak zawsze pomocne. Ognika nie szkoliłem.

Bugi
Użyłem parę razy konsoli jak Bezi zaczął mi surfować na jakiejś skale i chyba raz podczas dialogu ze Skipem, bo gra się zawieszała, ale to taki błąd samego Gothica, bo już nieraz trafiłem w różnych modyfikacjach na taką sytuację, że rozmowa z siedzącą postacią powodowała „zwiechę”. Błąd - nie błąd był tez w zamku paladynów, gdzie drzwi zamykały się automatycznie jak byłem w środku, a nie znalazłem możliwości ich otwarcia od wewnątrz i musiałem wyskakiwać przez okno. Oczywiście nie wykluczam istnienia jakiś błędów krytycznych przy innej kolejności wykonywania zadań niż moja. Pomniejszych błędów jest trochę, ale nie są one aż tak upierdliwe, żeby trzeba było wczytywać wcześniejsze save’y.

Solucja:
http://worldofplayers.ru/threads/34406/

[Obrazek: Jc4g69B.jpg]


[Obrazek: 7IKlUky.jpg]
Odpowiedz
#71
[G2NK] Grupy Oszustów część I i II – mini recenzja

Część pierwsza
Świat znany m.in. z „W poszukiwaniu skarbów”. Nie ma za bardzo co się rozpisywać nad fabułą. Jakby tę historię opowiedzieć inaczej i poprawić dialogi, to mod może byłby wtedy dopiero średni. Teraz daję na wyrost jako, że jest to początkujący modder - trzy z minusem. Na plus jest końcówka, postać Sanjayi z Lehii i to, że wszystko w modzie działa.
Część druga
Dwa zeny: ten co w pierwszej części i drugi z „Przygód Martina”. Ogólnie jest troszkę lepiej niż w jedynce. Mniej przekleństw w dialogach. Niestety w tej części nie działają bandyci, bo nie atakują. Na plus ee, gdzie można znaleźć autora i porozmawiać z nim ( coś jak w Karaibach ) i jeśli dobrze zauważyłem podczas finałowej walki ten miecz magiczny przywoływał mi szkielety do pomocy, co jest fajnym bajerem.

Podsumowując, moda niestety nie polecam. Mam nadzieję, że autor wyciągnie wnioski z opinii graczy i kolejną modyfikację zrobi „normalną”.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości