Tekstury z Gothic 2
#1
Byłbym wdzięczny jakby ktoś zajmujący się modinngiem i tworzeniem zenów udostępniłby mi tekstury budynków z Gothica 2. Ewentualnie podał jakiś link gdzie to znajdę.
Coś tam wyszukałem, ale to bardzo mało. Ponoć można to jakoś wyciągnąć z plików gry, ale musiałbym się tego uczyć, a może ktoś ma już takiego gotowca.

Dla rozluźnienia wrzucę Wam swoją wizualizację 3d istniejącego sobie gdzieś budynku mieszkalnego.
Zrobiłem ją niedawno na potrzeby projektu i tak mnie naleciało żeby teraz wstawić tam tekstury z gothica.
Oczywiście jest to miszmasz, bo nie mam zbyt wielu odpowiednich tekstur z G2.

[Obrazek: ek2yyHG.jpg]


[Obrazek: EOdFSU9.jpg]
Odpowiedz
#2
No tak - do Gothica pewnie się nie nada - choć może po pewnych przeróbkach?
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
#3
Wizualnie to chyba, że do czegoś w stylu Podróżnika, gdzie akcja rozgrywa się w czasach współczesnych.
Do innych trzeba by coś bardziej w klimacie stworzyć plus przekonwertować do jakiegoś programu, gdzie robi się to typowo dla modyfikacji. Jeśli jest to 3ds max ( nie wiem czy tak jest ) to podobno się da to zrobić.
Odpowiedz
#4
Punkt do Erwina, bo on umie a ja nie. :>
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#5
Naumiałem się sam wyciągać tekstury z plików.
Programem Gothic VDFS rozpakowuję plik .vdf i dostaję pliki w formacie .tex.
Pliki .tex otwieram GoManem i konwertuje je na jpeg'i.

Próbowałem też pobawić się coś niecoś w Spacerze. Na razie co chwilę mam crasha i program się zawiesza, ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa.

Tak jak tu kiedyś napisałem, nie poddałem się w walce ze Spacer'em i ostatnio jak mam wolną chwilę, to zgłebiam jego tajniki.
Jakieś tam podstawy, jak: ustawienie programu, poruszanie kamerą i przedmiotami w jakimś tam stopniu opanowałem.

Wrzucę swoje dzieło - prosze się nie smiać.
Tu były gołe ściany. Powrzucałem mebelki, jest skrzynia z zawartością, działające łóżko, itemki do zebrania, a chatka otwiera się po wciśnięciu przycisku.

[Obrazek: fCgmt4s.jpg]
Odpowiedz
#6
Dopisuję do teamu jako spacerzysta. :D
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
#7
Dodawania drabin nie mam jeszcze przejrzanych i wypadałoby jakieś spisy znaleźć, albo sobie zrobić, bo widzę, że jak się wrzuca rzeczy do skrzyni, to muszą być wszędzie identyczne wielkości liter jak przy kodach, a ciężko zapamiętać np. w itmi_lockpick, co jest pisane dużą, a co małą literą.

Podszkoliłem się jeszcze trochę w obsłudze Spacera, więc podrasowałem swój mały, testowy, gothicowy świat.

Jest juz mała przystań, do której schodzi się po drabinie, a na dole, mamy też ławeczkę, na której można posiedzieć.
Przygrywa bazowa muzyczka z Jarkendaru, a w niektórych miejscach słychać dodatkowo wiejący wiatr.
Jest punkt startowy i mini siatka wp do postawienia jakiejś postaci.

Jest do wykopania skarb, gdzie wyskakuje nam z ziemi nagroda w postaci amuletu.
Jest dziwnie wiszący w powietrzu zwój, który spada na ziemię, kiedy przejdziemy między kolumnami.
[Obrazek: F6ZdBm2.jpg]

Jest zamknięty kratą domek, który można otworzyć: przyciskiem, ale trzeba mieć w ekwipunku odpowiedni przedmiot, który jest do odszukania w zenie; lub otwierając skrzynię, która wyskakuje z ziemi jeśli pokopiemy kilofem w błyszczącym miejscu.
[Obrazek: 5XVd5T6.jpg]

Wnętrze domku też trochę urozmaiciłem. W kominku pali się ogień i słychać jego odgłos. Dorobiłem pułapkę, która zamyka za nami kratę i dźwignię, dzięki której możemy się uwolnić ( oczywiście w lampie ). Dodatkowo po zapaleniu fajki unosimy się w powietrzu na dywanie.
[Obrazek: oHxTh3a.jpg]

Powstała też dodatkowa mini-wysepka z chatką zamkniętą kombinacją dwóch przycisków, gdzie po wybraniu błędnej kolejności zostajemy zabici wyskakującymi kolcami.
[Obrazek: gLyBMyW.jpg]

To wszystko jest mało urodziwe, ale to tylko taka platforma testowa, gdzie sprawdzam co i jak zrobić żeby działało.
Odpowiedz
#8
Uznałem, że fajnie byłoby nauczyć się modelowania w 3d czegoś innego niż budynki.
Na początek postanowiłem zrobić coś, do użycia w Gothicu i wymodziłem taki mieczyk.
Jest strasznie brzydki, ale w tym przypadku, bardziej chodziło mi o nauczenie się implementacji nowego modelu i tekstur do gry.

[Obrazek: CWvVia2.png]
Odpowiedz
#9
Poprawiłem mieczyk i wygląda teraz trochę bardziej gothicowo i przede wszystkim ustawiłem go tak, żeby Bezi trzymał go prawidłowo, bo wcześniej był źle obrócony ( o kąt 90 stopni względem osi pionowej "y" ).

[Obrazek: zAggYvs.png]
Odpowiedz
#10
Tak weekendowo zrobiłem sobie wazonik, pokryty gothicową teksturą ( chyba jakąś z Jarkendaru ):

[Obrazek: Nm73pX6.jpg]

Kiedyś tam zacząłem też tworzyć własny gothicowy świat:

[Obrazek: isBJJHo.jpg]

Udało mi się wymodelować niewielki kawałek terenu. Jest jeziorko i jest jaskinia, w której udało mi się zamontować działający portal ( Nie taki, który nas przenosi w inne miejsce na mapie, ale ten, który odcina świat zewnętrzny po wejściu do jakiejś zamkniętej lokacji. Kto grał w Gothica, to pewnie wie o co mi chodzi. ). Część istniejących już krawędzi, wymaga jeszcze dopracowania, żeby nie było bardzo kanciaście, ale jak się to oteksturuje, to nie wygląda aż tak źle. Niestety nie mam obecnie możliwości, żeby kontynuować pracę nad tak dużym projektem i od jakiegoś czasu nic się z nim nie dzieje i prędko się to pewnie nie zmieni, ale mam nadzieję, że dobre, gothicowe czasy jeszcze wrócą....
Odpowiedz
#11
No i tak wyszło, że od tamtego czasu nic z tym powyższym kawałkiem świata nie zrobiłem, bo, a to nie ma kiedy, a to się nie chce, a i było dużo pracy przy tworzeniu  Imperium Popiołów 

Jednak czasem, coś tam dłubię sobie jeszcze przy modelowaniu 3d.
[Obrazek: PQnSvn6.png]

Zirael, czyli miecz Ciri z wiedzmińskiego universum, a raczej moja wariacja na jego temat, bo tak wyszedł średnio. Myślę, że jakby jeszcze nad nim popracować, uszczegółowić i dodać jakieś normalne tekstury ( na razie jest tak byle jak pokolorowany ), to cos by z niego było.
Może go jeszcze kiedyś dopracuje.
Odpowiedz
#12
(03.02.2023, 18:05:24)Erwin napisał(a): Co do rendera z wpisu powyżej, to widzę problem w opcji Dx9.
Ani w slotach ekwipunku, ani na podglądzie nie wyświetla się wizualizacja przedmiotu.
Wydajność jest natomiast o wiele lepsza. Chyba jednak lepiej tak grać niż w 15 fpsach. Zobaczę jeszcze.
Modyfikacja Diccuric do Gothic 1.

Jednak nie skończę tego moda. Odepchnął mnie od niego wygląd świata, który został w nim wykreowany.
Zamiast tego postanowiłem sobie trochę przypomnieć, jak to się robi to po swojemu. 
Zrobiłem takie podstawy podstaw. Jakaś skała, trochę płaskiego terenu i mały stawik. Wszystko jest dość pokraczne, ale uroda nie była tu celem.

https://youtu.be/dX0VhcdVwsg
Odpowiedz
#13
Esmeralda z wizytą w obozie piratów w Jarkendarze.

[Obrazek: K2sIGxD.png]

[Obrazek: lRnK0H1.png]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości