Rozwój postaci - balans
(02.07.2021, 15:00:36)Fletcher napisał(a): W takim razie raczej mnie nie pocieszyliście :D
Teoretycznie mógłbym wpakować 30 punktów na naukę broni jednoręcznej, trochę siłę, a potem mana.

Ciekawe jak się gra w przypadku Magów Wody.

Powiem szczerze, grałem mrocznym magiem, nie dałem ani punkta w siłę czy zręczność (jedynie potki zręczności pod kradzieże i łuk). Bardziej od siły w 1 rozdziale szczerze problem miałem z bronią, tylko dzięki mieczowi alrika udało mi się zainicjować quest Santinno. Tak naprawdę przez całą grę moim najlepszym przyjacielem był łuk, z run nauczyłem się jedynie starzenia, tchnienia i fali(przy czym tchnienie w momencie gdy płyniemy na Irdorath jest parodią). Pierwsze z tych zaklęć to gamechanger, który buguje śpiące/czuwające moby i NPC (usieklem Kruka ponieważ zamarł w bezruchu). Na moby w 1 rozdziale najlepszy był łuk i po prostu wykorzystanie terenu, nawet gdy jest słaby, wściekłe zwierzęta mają mniej HP, więc schodzą ładnie. Jeśli serio chcesz grać Mrocznym pod magię, to nastaw się na grę kombinacyjną, a w drugim rozdziale zaprzyjaźnij się z brońmi pod manę. Na magii zacząłem polegać przy pułapie 100 many, gdy mogłem rzucić 2 starzenia i jako tako podjąć 2 przeciwników w walcze mieczem. Swoje wrażenia z takiej gry publikowałem co rozdział w innym temacie, wraz z zdjęciami statystyk, możesz zerknąć jak wyglądało budowanie takiej postaci. I mimo, że grę jako mroczny znam i przeszedłem, czystego maga chyba bym się bał w tej gildii budować, nawet w drugim podejściu. Co do maga wody ma on potężne zaklęcie stada, które robi robotę.
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Prawda jest taka, że dwa lata temu przeszedłem Przeznaczenie, ale jeżeli mam być szczery, to nie przyłożyłem się do gry i przy samej końcówce było Bardzo ciężko - podstawowym problemem były źle rozdane punkty nauki.

Przy drugim podejściu wszystko uległo zmianie i czytam uważnie każdy dialog, podnoszę wszystkie roślinki i wspólnie z Gorem zabijam potwory. Pierwszym podsumowaniem rozgrywki podzielę się po ukończeniu I rozdziału.

Jaki mam plan na rozwój postaci ? W dalszym ciągu chciałbym dołączyć do Mrocznego Zakonu, a finalnie zostać Mrocznym Magiem. Wykorzystałem wolne PN, do nauki walki bronią dwuręczna, a resztę rozdam w naukę tablic, manę i być może trochę podszkolę się w sile.

A wrażenia z gry na pewno przeczytam. Takie tematy to skarbnica wiedzy.
Odpowiedz
Jak idziesz w maga to szkoda punktów na naukę siły, jedyny atrybut jaki powinienes szlifować to bezapelacyjnie mana bo będziesz miał niebawem dostęp do broni, które wymagają many a nie siły. Ale inwestowanie w bronie dwuręczne uważam akurat za trafne, wiadomo kostury itp.

Siłę i zręczność wyciągniesz wysoko samymi bonusami i amuletami więc tym się nie przejmuj. Warto jednak zainwestować w naukę warzenia eliksiru zręczności więc nie zjadaj pochopnie goblinich jagód.
Odpowiedz
(05.07.2021, 15:58:01)Hexados napisał(a): Ogólnie w przeznaczeniu warto nauczyć się wszystkich trofeów, punktów nauki będzie aż nadto. I lepiej wcześniej niż później, to wcale nie jest strata PN.

Uściślając, to niektórych nie warto, a przynajmniej ja tak uważam, bo nie są potrzebne do żadnych zadań, a hajsu w tej grze i tak jest aż nadto. Przykładowo skrzydła krwiopijcy chyba nie są przydatne do żadnego zadania, chyba że jakiegoś gildyjnego, o którym nie wiem.
Nie zmienia to jednak faktu, że te 10 punktów nauki w te czy we wte na naukę tych trofeów, to nie jest duża liczba, więc dla świętego spokoju faktycznie można się nauczyć wszystkich.
Odpowiedz
Witam w Przeznaczenie gram pierwszy raz może ktoś podpowiedzieć bo chce do myśliwych dołączyć i teraz pytanie w co na start PN wydawać żeby było dobrze ?? plus chce dołączyć do złodziei
Odpowiedz
Na co byś nie wydał to będzie dobrze, ty najlepiej znasz swój ulubiony styl gry.

Ale umiejętności złodziejskie i łowieckie to zawsze must have
Odpowiedz
(08.09.2021, 16:20:13)osiaka112 napisał(a): Witam w Przeznaczenie gram pierwszy raz może ktoś podpowiedzieć bo chce do myśliwych dołączyć i teraz pytanie w co na start PN wydawać żeby było dobrze ?? plus chce dołączyć do złodziei

Ja od siebie powiem tak.
Przede wszystkim nie zostawiaj sobie zjadania bonusów do statystyk na późniejszy etap gry, bo tylko Ci to utrudni. Próg 10 PN za 5 jest aż do 89 i dopiero od 90 przeskakuje na 15 PN za 5, więc trzymanie tabliczek, zupek i innych tałatajstw na późniejszy etap gry jest kompletnie bez sensu. Niewiele Ci to realnie da, a będziesz miał bardzo utrudnioną rozgrywkę na początku.
Druga sprawa, to nie ucz się tworzenia eliksiru siły, bo jest to nieopłacalne. Realnie dzięki temu zdobywasz jedynie jeden punkt siły na każdym eliksirze, bo smoczy korzeń daje 1, a eliksir 2. Lepiej się nauczyć eliksiru pod zręczność, a ewentualne braki siły dobić zwyczajnie PNami u nauczycieli. Nauka innych eliksirów useless, bo złota w grze jest bardzo dużo, więc lepiej je po prostu kupować.
Otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa i skradanie obowiązkowo. Czytanie tabliczek pomimo, że koszt PN nauki jest zwiększony, też się opłaca, bo jest ich bardzo dużo właściwie na każdym etapie gry i na pewno się to zwróci.
Co do trofeów to umiejętność pozyskiwania większości z nich jest niezbędne do ukończenia jakichś tam misji. Wydaje mi się, że jedyne niepotrzebne, to skrzydła krwiopijcy, żądło krwiopijcy i żuwaczki, ale nauczenie się każdego z nich jest chyba za 1 PN z tego co kojarzę, więc dla świętego spokoju można brać wszystkie jak leci.
Punkty nauki głównie ładuj w broń jedno/dwuręczną, jaką tam wolisz, ewentualnie w łuki/kusze, aczkolwiek ja zawsze bronie dystansowe olewam, bo realnie nie daje to zbyt wiele.
To chyba wszystko z tych ważniejszych.
Odpowiedz
Dzięki za odpowiedź a chciałem jeszcze zapytać bo ogólnie wolę broń 1h i czy broni pod 1h jest adekwatnie do 2h czy nie będę miał potem problemów z przejściem gry a drugie to czy Gora można brać do innych lokacji jak GD jarkendar czydolina przodków ?
Odpowiedz
Gor pomaga tylko w zenie Khorinis.
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
(09.09.2021, 14:16:07)osiaka112 napisał(a): chciałem jeszcze zapytać bo ogólnie wolę broń 1h i czy broni pod 1h jest adekwatnie do 2h czy nie będę miał potem problemów z przejściem gry

W grze są zarówno kozackie bronie jednoręczne jak i dwuręczne, a jako że wiadomym jest, że 1h>>>2h, to jak najbardziej możesz grać pod broń jednoręczną.
Dla potwierdzenia moich słów wrzucam screena z moich statystyk końcowych podczas ostatniego przechodzenia Przeznaczenia. Totalnie pod 1h było grane.
Odpowiedz
Od ilu procent wskakuje przelicznik 1:3 dla umiejętności?
Odpowiedz
Od 40 do 60 - umiejętności bojowe
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
Nigdzie o tym nikt nie pisał , dlatego pozwoliłem sobie na ten temat.
Mam pytanko, bo jestem akurat na wczesnym etapie gry, gdy wszystkiego jeszcze brakuje i trzeba zastanawiać się nad każdym zakupem.

Gdy idziemy do ruin skąd przejdziemy do Jarkendaru, przechodzimy przez wiszący most. W oryginale gry, tuż przed tym mostem skręcamy w lewo i tam pod drzewkiem leży sobie całkiem dobra jak na początek kusza. W Wielu modach ją pozostawiono, ale w niektórych nie.
A jak jest tutaj? Bo nie wiem, czy kupować sobie kuszę czy też lepiej wydać na lepszą broń, a kuszę znaleźć tam obok mostku?
Czy autorzy moda pozostawili znadźki tak jak są w podstawce (np. pierścień na półce skalnej nad jaskinią z pierwszym teleportem pod karczmę) czy też to pozmieniali?
Pytam grzecznie bo to znakomicie ułatwiłoby mi grę. Doskonale wiem co gdzie było w podstawce i taka wiedze pozwoliła by mi na lepsze planowanie rozwoju postaci.
Smutas z Gothic Site
Odpowiedz
pewne rzeczy zostały usunięte, inne pozostały - traktuj lepiej moda nie jako rutynowe podejście
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
Witajcie. Mam ogromną zagwozdkę przez pancerz z magicznej rudy wymagający 200 siły mający świetne statystyki
Gram myśliwym, 32lvl, 130 siły i 85 zręczności i dalej mam zachowane szczawie królewskie i smocze korzenie mimo tego, że według moich obliczeń muszę jeszcze 40 PN zdobyć na miksturę ducha i potem miksturę siły. Czy jako myśliwy opłaca mi się tak ostro lecieć w siłę po pancerz czy znajdę znacznie lepszy w przyszłości który ma mniejsze wymagania (W global modzie był ten przekuty pancerz Strażnika Świątynnego, jak dobrze pamiętam tutaj też jest do zdobycia).
Sam nie wiem co mam zrobić za miksturki aktualnie więc liczę na pomoc i z góry dziękuję.
Dodam, że rozdział 3
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości