Wersja 1.5.1 - uwagi
#1
Błąd 
UWAGI DO WERSJI 1.5.1

NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

#2
UWAGA! Ważny komunikat!

Niektóre zgłoszenia tutaj są nie tyle co komiczne, co wręcz żałosne. Pan Memorius nie ma czasu ani ochoty na czytanie bzdur, dlatego nie będzie się już udzielał w tym temacie. Wasze szczęście, że reszta teamu jest bardziej wyrozumiała i poprosiła o ponowne otwarcie wątku.

W związku z tym napiszę wam w kilku punktach czego tu NIE ZGŁASZAĆ, aby uniknąć kolejnych, nikomu niepotrzebnych gniotów.

1. Przede wszystkim podstawowa zasada obowiązująca na forum. Piszcie na temat. A temat ma nazwę Błędy i Bugi, więc pytania odnośnie zadań, kiedy wyjdzie następny patch, czy dlaczego trawa jest zielona, są nie na miejscu. Tych którzy tego nie rozumieją odsyłam do Samouczka korzystania z forum.
2. Nie należy pisać wiadomości w tym stylu: "Ej coś nie chyba się zepsuło. Zawsze robiłem tak i tak, a tutaj tak się nie da."
Przypominam po raz kolejny, że nie gracie w Gothica II Noc Kruka, tylko w Przeznaczenie. Spora ilość zadań z oryginalnej gry została przebudowana, poprawiona, ulepszona. To że w zwykłym Gothicu coś się dało zrobić, a tutaj się nie da albo że jakaś misja przebiegała tak, a tutaj przebiega inaczej nie oznacza, że jest to błąd. Zanim napiszecie jakieś zgłoszenie, to trzy razy się zastanówcie czy na pewno sprawdziliście wszystkie możliwości, przegadaliście wszystkich NPCów, czy zrobiliście wszystko co mogliście. Przy odrobinie cierpliwości przekonacie się, że w 99,99% przypadków nie ma żadnego błędu, tylko po prostu zadanie jest nieco inaczej skonstruowane. Jeżeli nie macie pewności, to piszcie w odpowiednich tematach, że macie problem z jakimś zadaniem. My już sami ocenimy, czy nie ogarniacie, czy macie jakiś błąd.
2. Nie zgłaszajcie błędów, które występują w podstawowej wersji gry i są wynikiem niedopracowania silnika gry przez Piranhię. Nie jesteśmy w stanie nic z tym zrobić i takie uwagi są po prostu bezwartościowe. Oto przykład zgłoszenia, które NIE POWINNO się tu pojawić.
(01.08.2016, 20:50:58)Mefisto napisał(a): 2 Bugi. Idąc z Gorem do jaskini, która jest po drodze  do czarnego trolla, wszedłem sobie do jaskini z Cieniostworem. zdziwiłem sie, że były tam 2. Bug polega na tym, że gdy się skradałem, gor atakował jednego, znowu drugi cały czas spał. Pierwszy przesówał jego model, co śmiesznie wyglądało. Jednak nie wstawał. Wstał dopiero, gdy Gor go zaatakował.
4. Nie zgłaszajcie tu problemów technicznych. To, że komuś gdzieś migają tekstury, crashuje mu się gra, nie działa zapis albo inne tego typu proszę zgłaszać w temacie Problemy Techniczne. Ogólnie rzecz biorąc żadne z powyższych nie powinno mieć miejsca i przyczyną takich sytuacji są zazwyczaj źle zainstalowane komponenty moda, za małe parametry sprzętowe czy zasyfiony komputer.
5. Na koniec ogólna zasada odnośnie działania skryptu. Jeżeli dziewięć osób zgłasza, że ma problem, a przychodzi dziesiąta i mówi, że wszystko jest w porządku, to znaczy, że to te dziewięć osób coś zjebało, a skrypt działa jak należy. Zanim coś zgłosicie, upewnijcie się trzy razy czy jakiś inny gracz nie wykonał już danego zadania bezproblemowo.

Niezastosowanie się do powyższych zasad będzie skutkowało przydzielaniem ostrzeżeń. Prawdą jest, że gra jest praktycznie wolna od błędów i tak jak pisał Pan Memorius jedyne bugi jakie mogą wystąpić związane są ze zmianami wprowadzonymi do wersji KLUB. Odkrycie jakiegoś nowego błędu, którego nikt wcześniej nie zauważył, praktycznie graniczy z cudem, więc powtórzę jeszcze raz: ZANIM COŚ NAPISZCIE TO DZIESIĘĆ RAZY TO PRZEMYŚLCIE.

Tyle ode mnie. Mam nadzieję, że dotarło, a ilość wypisywanych przez was bzdur i nieporozumień spadnie do poziomu bliskiego zeru.
Dziękuję za uwagę.
Pozdrawiam, Docia
#3
Nie wiem czy to tu pisać ale jest pewien bug na nieskończoną ilość kasy mozna powiedzieć :>
Mianowicie gdy pobijemy Ciphera i zabierzemy mu broń, potem z nim pogadamy i przejrzymy jego towary to mu się od nowa respi broń i łuk i tak można w nieskończoność bo najemnicy nie reagują jak się go pobije.
Nie wiem czy działa to na innych NPC ale tylko na Cipherze zauważyłem jak wykonywałem misję dla Oskara.
Oczywiście nie polecam nikomu wykorzystywanie tego błędu bo niszczy przyjemność z gry i zabiera całą zabawę :)
#4
(02.08.2016, 09:44:14)Reyaven napisał(a): Nie wiem czy to tu pisać ale jest pewien bug na nieskończoną ilość kasy mozna powiedzieć :>
Mianowicie gdy pobijemy Ciphera i zabierzemy mu broń, potem z nim pogadamy i przejrzymy jego towary to mu się od nowa respi broń i łuk i tak można w nieskończoność bo najemnicy nie reagują jak się go pobije.
Nie wiem czy działa to na innych NPC ale tylko na Cipherze zauważyłem jak wykonywałem misję dla Oskara.
Oczywiście nie polecam nikomu wykorzystywanie tego błędu bo niszczy przyjemność z gry i zabiera całą zabawę :)

Zostało to zrobione specjalnie, żeby najemnicy nie walczyli lagami po tym jak się im spuści łomot i zabierze broń. W piątym rozdziale trochę debilnie to wyglądało jak wszyscy latali z kijkami. Czy jest to bug? Raczej nie, aczkolwiek nadużywanie tego i zarabiane w ten sposób złota trochę kiepsko świadczy o graczu. Tym bardziej, że jest masa lepszych sposobów na zarobek.
#5
To jest raczej dość rzadka sytuacja.
1. Jest się zarażonym wścieklizną.
2. Ma się w ekwipunku zarówno dwa unikalne miecze od Harada:
-Radość Pojedynku - Wymaga 45 Siły. Bonus 6 do broni dwuręcznej
-Ochroniarz - Wymaga 60 Siły. Bonus 7 do broni dwuręcznej.
3. Dzięki wściekliźnie miałem powyżej 60 siły co pozwoliło mi używać przez jakiś czas Ochroniarza.
4. Po wypiciu odtrutki od wścieklizny Ochroniarz zostaje automatycznie zdjęty (Bo nie mamy już wystarczająco siły) (tracimy bonus do broni dwuręcznej) i automatycznie zostaje założona Radość Pojedynku.
5. Powinniśmy dostać bonus do broni dwuręcznej z Radości Pojedynku, jednak tak się nie dzieje i mamy obecnie jedynie bazową umiejętności walki bronią dwuręczną.
6. Po zdjęciu Radości Pojedynku tracimy kolejne 6 umiejętności walki bronią dwuręczną.

Mam nadzieje, że wszystko dobrze opisałem, ja sobie po prostu wczytałem nieco wcześniejszy zapis, bo zauważyłem to prawie od razu, ale ktoś może nie mieć tyle szczęścia.
#6
z całą pewnością masz rację, jednak przy poziomie skomplikowania skryptu wścieklizny w korelacji z automatycznym zakładaniem najlepszej broni oraz ogólnym splotem czynników nie uda się raczej zapobiec takiej sytuacji
przeróbka tego przekracza nasze możliwości niestety
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

#7
No, tak mi się wydawało, że to może być trudne do naprawienia, ale przynajmniej każdy kto czyta forum, będzie wiedział na co uważać.
#8
To jeszcze dopisze bug. Nie wiem czy tylko u mnie. Ale pojawił się przy walce z Szamanami w jharkendarze i teraz w dolinie. Taktyka taka jak zawsze (może ona jest winna ?). Szaman mnie zauważa ja chowam się za kamieniem, drzewem. Podchodzi jak najbliżej i wtedy wyciąga swój toporek. Walczymy. Gdy zbije mu życie gdzieś do 20 % zawiesza się ... Mam tak z każdym. Chyba chodzi o to, że w tym momencie powinien się leczyć ale nic takiego nie następuje. Po prostu stoi w miejscu bez ruchu a ja go dobijam ...
#9
było to zgłaszane przez niektórych graczy w Klubie
zapewniam , że skrypty w pliku MST_Orc_Shaman w G2 NK i G2 P są identyczne w tym zakresie i nic tu nie było modernizowane -- najbardziej prawdopodobne jest niedoczytanie skryptu na słabym sprzęcie, ale to tylko mglista teoria
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

#10
Co powiecie na buga przez ktory po przejsciu do Jarkendaru w kopalni niedaleko slonecznego kregu pojawiaja sie ciala Magow Wody? Jest tam m. in. cialo Cronosa, ktorego mozna obrabowac z calego bogactwa itemow ktore mia na handel. To juz sie dzialo w czystym NK ale nie mysleliscie, aby te ciala ukrywac w innym miejscu?
#11
(01.10.2016, 23:09:22)Klimek napisał(a): To juz sie dzialo w czystym NK ale nie mysleliscie, aby te ciala ukrywac w innym miejscu?
zdziwiłbyś się ile ciał jest ukrytych w innym miejscu
ponadto pewnych rzeczy się nie przeskoczy - nie jest tojak sam zauważyłeś przypadłość moda tylko oryginalnej gry, z którą nie poradzili sobie znacznie lepsi specjaliści od level designu przez ostatnie 10 lat
poprawiona została wystarczająco duża liczba błędów pokutujących w skryptach G2 NK od zawsze by nie czuć się winnym, że ten drobiazg pozostał niepoprawiony
ponadto ten błąd nie występuje u wszystkich, tylko u tych, którzy w grze mają coś niehalo
co mają-  to już nas specjalnie nie dotyczy
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

#12
Hmmmm.. ale tę nieskończoną farmę demonów w ŚŚ można było usunąć Panowie. Chyba, że to zamierzone, by matematycznie umożliwić jednak wbicie PNów w danym rozdziale.
#13
Podejrzewam raczej, że usunięcie tej "farmy demonów" było dość problematyczne i dla tego zostało to zostawione. W grze zdarzają się takie nieograniczone źródła PD, ale uczciwy gracz nie będzie z nich korzystał. Równie dobrze można by się wzmacniać konsolą. Wykorzystywanie niedoróbek czy bugów nie różni się w sumie od gry na kodach, szczególnie jeśli jest to sytuacja w której ewidentnie widać, że "nie tak to miało wyglądać". Zresztą takie chodzenie na skróty nie ma większego sensu, Przeznaczenie oferuje tyle bonusów i okazji do zdobycia doświadczenia, że jest to zwyczajnie niepotrzebne.
#14
W grze jest jakiś bug, polegający na tym, że jak rozwalam Szkieleta-Maga w ŚŚ z Łuku Wygnania, to pozostaje on w powietrzu i ma w ekwipunku runę jakąś z szóstego kręgu o dmg 135 oraz przyzwanie szkieletu z kręgu trzeciego, wartą 1500 zlota. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że można zabierać w nieskończoność te przedmioty, po każdorazowym ich zgarnięciu od "wiszącego" szkieleta.
#15
maciek456 odpowiedział ci już przy innym problemie na ten temat coś. Pewnych rzeczy nie przeskoczymy. Wgraj sobie save sprzed akcji i może będzie dobrze. A jak będzie źle, to po prostu omiń ten błąd nie farmiąc zbytnio. Wszystko zależy, jak podejdziesz do tematu...
„Primus in orbe deos fecit timor..."

                                                                                  
                                 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości