04.05.2024, 23:10:03
Klasztor to MIT!
Dzięki za mini-recenzję :>
Dzięki za mini-recenzję :>
„[...] on nie zsyła im piekła, on po prostu mówi prawdę, a oni uważają, że to piekło!"
|
Po drugiej stronie Mroku - dyskusja i wrażenia
|
|
04.05.2024, 23:10:03
Klasztor to MIT!
Dzięki za mini-recenzję :>
„[...] on nie zsyła im piekła, on po prostu mówi prawdę, a oni uważają, że to piekło!"
04.05.2024, 23:12:23
(04.05.2024, 23:10:03)Tituf napisał(a): Klasztor to MIT! Wiem wiem, wiadomo o co chodzi ![]() A co do poziomu trudności - taki był zamysł czy po prostu tak wyszło?
![]()
04.05.2024, 23:18:35
Od samego początku skłanialiśmy się do wyeliminowania broni 1h i 2h. Kusze dodaliśmy jako pewna alternatywa do rozwoju postaci. A wyszło z tego zabójcze połączenie dla wrogów...
„[...] on nie zsyła im piekła, on po prostu mówi prawdę, a oni uważają, że to piekło!"
04.05.2024, 23:27:20
Bardziej niż o walkę, chodziło mi o poziom trudności zadań samych w sobie. Dziennik naprowadzał w większości przypadków, zagadki też jakby prostsze... co się kłóci z tym co znamy od dawna
![]()
04.05.2024, 23:32:35
Ja tak jak czytam wasze posty, to dodam od siebie (moda jeszcze nie skończyłem, tak dokładniej to nie ruszyłem go dalej od momentu zablokowania się na etapie paczki XD), że dużym plusem, czego nie kojarzę z poprzednich produkcji, jest dodanie questa, w którym pokrótce są opisane wszystkie postacie w dwóch zdaniach. Nie raz z tego korzystałem jak nie pamiętałem imion, albo kojarzyłem postać mniej więcej, ale nie mogłem sobie przypomnieć gdzie jest jej lokalizacja. Kolejność wpisów w dzienniku pomagała mi te postacie znaleźć, bo pamiętałem ścieżkę jaką przechodziłem pierwszy raz jak z nimi gadałem.
30.10.2024, 10:16:05
Dziękuję za dobry mod. Chciałbym wiedzieć, czy planujecie wypuścić więcej modów do Gothic 2?
30.10.2024, 10:17:18
nie planujemy
„[...] on nie zsyła im piekła, on po prostu mówi prawdę, a oni uważają, że to piekło!"
28.10.2025, 11:06:49
Ukończyłem drugą część Klasztoru pełen pozytywnych wrażeń. Grałem bez żadnych wspomagaczy graficznych i dosłownie ta jaskinia to był jeden wielki Mrok. Miejscami to bez pochodni kompletna pustka, w oddali sapanie Zombie czy skrzydła jakichś bestii. Niepewność, strach i ciekawość ładnie budowały klimat. Do tego dochodzi fakt, że na początku nie wiemy, czy w ogóle jesteśmy w realnym miejscu, czy w jakimś piekle. Każda osoba stopniowo okazuje się jakaś spaczona, co z czasem okazuje się mieć znaczenie poznając realny sens istnienia tego miejsca, chociaż wydaje się to okrutna kara mimo zbrodni, jakie popełnili niektórzy mieszkańcy. Można się zastanowić w jakim świetle stawia to "Pana" i czy rzeczywiście jego słudzy są po prostu przedłużeniem jego woli. Z wszystkich postaci to chyba najbardziej szkoda naszej "koleżanki", której los i tak już był smutny. Heldora też szkoda, bo jeśli koledzy kapłani nie złamali Reguł, to i tak zostanie samotny na wieki. Dosyć ponura wizja. Ogólnie trup ścielił się gęsto i jak dobrze liczę, to jedynie 5 osób włącznie z nami przetrwało obie części historii. A czy Baltazar w ogóle będzie mógł wrócić do normalności? No tak średnio to widzę, bo z całą wiedzą, jaką nabył, to stał się wyjątkowo niewygodny dla wszystkich, włącznie z miłościwie panującym namiestnikiem ziemskim.
Sama rozgrywka spokojnie do przejścia bez poradnika. Fajnie się wszystko układa w całość. Kusza plus zwoje skutecznie eliminują potrzebę używania kijka do walki z przeciwnikami. Ogólnie cała fabuła nadawałaby się na jakiś fajny film i bez wątpienia zasługuje na więcej uwagi, no ale jest jak jest w tym Gothicowym świecie. Szkoda tylko czytać potem komentarze wielkich ogrywaczy, że wszystko przegadane i nie ma szmerów bajerów. Ważne że są ludzie, którzy wynieśli z tych modów coś więcej i mogły im one dostarczyć radości. Zakończenie historii Baltazara uważam za udane, każdy może sam sobie dopowiedzieć, czy chłopak dalej będzie wiernie służył Inkwizycji po tym, czego się dowiedział, czy spotka starych przyjaciół, a może wszyscy będą chcieli go zlikwidować. A czy mam ochotę teraz wracać do modowania? Aktualnie nie :> Zmieniłem pracę od ostatniego czasu i jest gorzej jak było, więc ochoty na jakieś twórcze działanie nie ma. W planach mam jeszcze ogranie całej sagi Przeznaczenia, bo poza pierwszym tytułem, to reszty jako gracz nie ruszałem. Ale nawet Przeznaczenia nie przeszedłem w Mrocznym Zakonie, więc wypadałoby to zrobić. Potrwa to pewnie może i rok, więc na spokojnie. W międzyczasie wyjdzie Gothic Remake, mam nadzieję, że da radę to modować w jakiś przystępny sposób. Byłoby to ciekawe.
Koniec kariery ~ emerytowany Arcymag Ognia
28.10.2025, 16:17:27
(28.10.2025, 11:06:49)Michał napisał(a): Zakończenie historii Baltazara uważam za udane, każdy może sam sobie dopowiedzieć, czy chłopak dalej będzie wiernie służył Inkwizycji po tym, czego się dowiedział, czy spotka starych przyjaciół, a może wszyscy będą chcieli go zlikwidować.Miło usłyszeć pozytywne słowa o modyfikacji od osoby tak zasłużonej dla forum i kiedyś bardzo zaangażowanej w twórczość DT i MIT. W planach to nie miało być zakończenie. Miała powstać trzecia część, której akcja rozgrywałaby się już w Stolicy i gdzie pojawiłyby się odniesienia do postaci i frakcji wspomnianych w części drugiej. Niestety śmierć Memoriusa przekreśliła ten plan, jak i pomysł stworzenia innych modyfikacji np. Druid, o którym można tu gdzieś na forum poczytać. |
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|