12.10.2025, 15:38:23
Słowa spóźnione o przeszło rok, ale jednak przykro się dowiedzieć zupełnie przypadkiem, że osoba z którą współpracowałeś jakąś część życia już nie jest pośród nas. Wiele razy spotykałem się z opiniami, że dialogi Memoriusa są przydługie, monotonne czy modyfikacje są niegrywalne, bo wszystko nie jest zapisane w dzienniku jak dla ucznia podstawówki, ale z mojej perspektywy to właśnie wyróżniało te dzieła, bo były "inteligentniejsze" niż przeciętny odbiorca. Wymagały skupienia, jakiegoś zaangażowania, oferowały ciekawą historię, coś więcej niż nawalenie setki mobków na m2 i tekstów typu "Przynieś mi piwo, przychlaście. Dzięki, za piwo. Bywaj." Przeznaczenie pozostanie na zawsze największym fabularnym dziełem, jakie powstało do Gothica. Każdy ma swoje gusta, każdemu może podobać się co innego, ale nie można odmówić ekipie ogromu pracy, jakie włożyła w stworzenie tych wszystkich modyfikacji. Cieszę się, że mogłem przez jakiś czas brać udział w tych projektach. Spoczywaj w pokoju Memoriusie. [*]
Koniec kariery ~ emerytowany Arcymag Ognia

