31.03.2020, 07:50:47
Rekion - 人間が限界 (1998/2009)
![[Obrazek: R-13054352-1547237491-8376.jpeg.jpg]](https://img.discogs.com/7HwkMhVDwV4DVRQTuBRlqoDNPBI=/fit-in/450x419/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-13054352-1547237491-8376.jpeg.jpg)
Tracklista:
1. 召喚 忘れがたき者達 01:36
2. 燃える詩 04:47
3. 息を潜める 05:04
4. 共に流す涙 03:37
5. 青い空 白い雲 04:10
6. 杭と鉄槌 09:38
7. Chance and Luck 02:50
8. 花 04:03
9. Apocrypha 03:00
10. 人形 05:12
11. 迷宮 ~Labyrinth~ 04:28
Rok: 1998/2009
Gatunek: Power/Melodic Metal
Kraj: Japonia
Skład:
Yama-B - śpiew, gitara, bas, automat perkusyjny, instrumenty klawiszowe
人間が限界 oficjalnie przyjęło się jako druga płyta REKION, jednak niektóre źródła wskazują na 1998 rok i jest kilka przesłanek, które uwiarygodniają, że to jest debiut tego projektu.
![[Obrazek: R-13054352-1547237491-8376.jpeg.jpg]](https://img.discogs.com/7HwkMhVDwV4DVRQTuBRlqoDNPBI=/fit-in/450x419/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-13054352-1547237491-8376.jpeg.jpg)
Tracklista:
1. 召喚 忘れがたき者達 01:36
2. 燃える詩 04:47
3. 息を潜める 05:04
4. 共に流す涙 03:37
5. 青い空 白い雲 04:10
6. 杭と鉄槌 09:38
7. Chance and Luck 02:50
8. 花 04:03
9. Apocrypha 03:00
10. 人形 05:12
11. 迷宮 ~Labyrinth~ 04:28
Rok: 1998/2009
Gatunek: Power/Melodic Metal
Kraj: Japonia
Skład:
Yama-B - śpiew, gitara, bas, automat perkusyjny, instrumenty klawiszowe
人間が限界 oficjalnie przyjęło się jako druga płyta REKION, jednak niektóre źródła wskazują na 1998 rok i jest kilka przesłanek, które uwiarygodniają, że to jest debiut tego projektu.
Muzyka z kręgów STRATOVARIUS i japońskiego power, z typowym dla tego projektu lekko nostalgicznym klimatem 燃える詩 z dość oszczędnym, ale agresywnym solem i ozdobnikami gitarowymi. W 息を潜める słychać, że to jeszcze nie ten wyrobiony i profesjonalny Yama-B i momentami śpiewa za wysoko, na granicy fałszu, sama kompozycja jest dość prosta, z kolei ballada 共に流す涙 by nie była zła, gdyby nie fałszujący Yama-B. 青い空 白い雲 to niezbyt powalający power metal w wolniejszych tempach, próbujący grania podniosłego, ale wychodzi to bardzo naiwnie i sztucznie, a forma wokalisty nie powala.
Na koniec jest niemal 10 minutowy 杭と鉄槌. Podniośle, może coś z VIRGIN STEELE jeśli chodzi o styl orkiestracji, Yama-B przez większość czasu w dobrej dyspozycji, momentami jest nawet coś z okolic heavy/power, ale ogólnie to kompozycja bardzo przewidywalna w konstrukcji, dobrze wykonana, ale nie błyszczy, ale są pewne pogłosy tego, co będzie grane w przyszłości.
I na tym album tak naprawdę się kończy, bo pozostałych 5 kompozycji nie zostało stworzonych przez Yama-B, a jego przyjaciół i to jeden z powodów, który pozwala przypuszczać, że to jest debiut. Druga połowa kompozycji pochodzi z RIVER END i to nie ma nic wspólnego z muzyką metalową.
Drugim powodem jest forma wokalna Yama-B, która jest w większości dość przeciętna i słychać, że jeszcze nie do końca potrafi śpiewać.
Trzecim jest kompletnie garażowe i niedopracowane brzmienie. Album wydany nakładem własnym, więc trudno się dziwić, ale na innych płytach, nawet "debiucie" 瓦礫音, nie ma tego problemu.
Ta płyta to tak naprawdę tylko eksperymenty i próby, które mają wartość jedynie historyczną, bo wykonanie jest na poziomie w większości poprawnym z drobnymi przebłyskami.
W 2001 roku zostaje założone GALNERYUS i kolejnych 7 lat Yama-B wprawia w osłupienie i podnosi poprzeczkę sceny metalowej, a REKION odchodzi w zapomnienie.
Ocena: 6.6/10
SteelHammer