Drużyna Spolszczenia
Gothic-modyfikacje-polecam//nie polecam - Wersja do druku

+- Drużyna Spolszczenia (http://druzynaspolszczenia.pl)
+-- Dział: Gothic - modyfikacje (http://druzynaspolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Dział: Modyfikacje Spolszczone (http://druzynaspolszczenia.pl/forumdisplay.php?fid=18)
+--- Wątek: Gothic-modyfikacje-polecam//nie polecam (/showthread.php?tid=1198)

Strony: 1 2 3


Gothic-modyfikacje-polecam//nie polecam - Erwin - 03.05.2018

Pierwsza część mojej listy modów do Gothica 2 NK, wraz z kilkoma słowami komentarza i osobistymi refleksjami na ich temat. Niestety nie będzie to wyglądało tak jakbym chciał, ponieważ wiele z tych produkcji ogrywałem dawno temu i wiele rzeczy mi się zapomniało, tak żeby teraz każdy aspekt rozgrywki szczegółowo opisać i ocenić. Z tego co uda mi się odtworzyć z pamięci, jako ocenę dam wpis czy zagrałbym w moda ponownie, czy też nie. Zastanawiałem czy jest w ogóle sens to zamieszczać w takiej formie, ale stwierdziłem, że tak, bo „nóż widelec” komuś to pomoże w podjęciu rozgrywki, ewentualnie sam będę miał info na przyszłość.

1.       Przeznaczenie - saga
Co myślę o sadze już napisałem i nie będę się powtarzał. Kto chce niech poszuka na forum i sobie przeczyta.  Na pewno w Przeznaczenie jeszcze kiedyś zagram jakąś inną gildią niż mroczny wojownik – chyba byłby to myśliwy. Dalej uparcie twierdzę, że kolejnych części lepiej nie ogrywać bez przejścia Przeznaczenia, dlatego też w resztę zagrałbym, ale po przejściu podstawy sagi.

2.       Returning  ReBalance 2.1 + Patch 1.3.1
Ocenię tylko grę na tym patchu, na którym grałem. Cóż napisać. To co się rzuca w oczy to źle zrobiony balans ( walka -początek za trudny, później wszystko jest za łatwe ), momentami dziwna fabuła. Kilka patentów, które mi się podobały jak choćby otwieranie grobów. Uriziel z G1 wraca do łask. Bitwa na farmie Onara – fajnie zobaczyć wszystkich znajomych z gry zjednoczonych i gotowych do potyczki. Rozczarowanie - kiedy nie mogłem unieść dwuręcznego Gniewu Stwórcy. Do tej wersji Returninga na pewno nie wrócę.

3.       Wyspa Wygnania
Byliśmy niegrzeczni i zesłano nas na wyspę, gdzie trafiają inni tacy jak my i teraz chcemy się z niej wydostać. Fajnie zrobiony zen – mały, ale klimatyczny z mnóstwem zakamarków. Ciekawe zakończenie. Mod krótki i mało wymagający, ale myślę, że kiedyś wrócę do tej produkcji.

4.       Dark Saga
Gram obecnie ( drugie podejście, przy pierwszym – uciekłem z płaczem z kopalni ) , więc jestem na bieżąco. Jesteśmy z kumplem awanturnikami i płyniemy szukać skarbu, ale łapią nas piraci i sprzedają orkom do pracy w kopalni rudy i tutaj zaczyna się nasza zabawa. Bardzo dobra fabuła, dużo ciekawych rozwiązań ( m.in. garbarstwo, pozyskiwanie drewna, kamienie szlachetne, nowe potwory, utrata zdrowia w kopalni, walka z tarczą, walka dwoma mieczami ). Świetnie zrobiony świat. Na minus – kilka bugów ( na szczęście są wskazówki na forach jak sobie z tym poradzić ). Na pewno kiedyś jeszcze raz zagram.

5.       Kryjówka korsarzy
Krótki mod o pirackim klimacie rozgrywający się w dość ciekawym świecie ( 3 wyspy, statek piracki, wielka jaskinia ).Pierwszy mod, w którym spotkałem się z rozwiązaniem, że nauczyciele nie są dostępni od początku gry, tylko musimy sobie zapracować na ich przychylność. Rozgrywka dość przyjemna. Jako, że jest to z założenia prolog do Odysei zakończenie jest wstępem do kolejnych przygód. Czy zagrałbym w to jeszcze kiedyś? Obecnie mam mieszane uczucia, ale raczej tak.

6.       Sythera
Demo czegoś większego, które jak dobrze pamiętam już nie powstanie. Płyniemy Bezim na Irdorath, ale wpadamy w sztorm i lądujemy na wyspie Sythera i musimy się zmierzyć z tutejszymi problemami – jakoś tak. Grałem, przeszedłem, więcej powiedzieć nie mogę, bo nie zapadł mi z jakiś powodów ten mod w pamięć. Chyba nie był zły, ale raczej już do niego nie wrócę.

7.       Dolina Świtu
Jesteśmy płatnym zabójcą o imieniu Derek, któremu zły mag porywa laskę i w związku z tym jakoś tak się składa, że dosłownie!!! lądujemy w Dolinie Świtu, gdzie ów czarodziej ma się znajdować. Bardzo fajny i dobrze zrobiony mod. Jak pamiętam to są dwie frakcje – piraci i strażnicy, którzy nie przepadają za sobą i kończy się to nie za wesoło, co jest ciekawym rozwiązaniem. Można też znaleźć pewien ciekawie działający pierścień. Postacie mają coś do powiedzenia o sobie i można poznać historię doliny. Jak dla mnie jedna z lepszych produkcji. Szkoda, że niedoceniana. Oczywiście na pewno kiedyś jeszcze w nią zagram.
edit
Jako, że ukończyłem moda po raz drugi, to po obszerniejszy jego opis zapraszam do konkretnego wątku o tej produkcji.

8.       Sarkeras - Artefakt Pradawnych
Króciutki modzik, w którym wysyłają nas po raport kopalni. Ciężko mi coś więcej o nim powiedzieć, poza tym, że zapamiętałem z niego tylko dość nietypowego final bossa. Może i z braku laku bym w niego  drugi raz zagrał. W sam raz na jedną sesję w jedno popołudnie.
edit
Zagrałem drugi raz - recenzja z tej rozgrywki do przeczytania w temacie z modem.

9.       Velaya – historia wojowniczki
Dłuższy mod toczący się po odpłynięciu Bezimiennego z wyspy. Nasza Velcia mieszka na farmie Onara i pewnego razu bije ją Dar, więc postanawia nauczyć się walczyć i rusza do miasta. Jeden z pierwszych modów, które ograłem. Możliwość zagrania kobietą, misja z podglądaczem, misja z goblinami, dużo starych znajomych. Kilka fajnych patentów, które zrobiły na mnie wtedy wrażenie ( np. wątek z ospą, czy tworzenie strzał ). Ogólnie od zera do bohatera i ………..  w damskim wydaniu. Na pewno kiedyś wrócę do tej modyfikacji.

10.       Wojna  z orkami
Trochę się rozczarowałem tym modem. Treść może i ujdzie, ale po co do tak krótkiej fabuły robić tak wielki świat. Mi przejście moda zajęło coś między 30-40 godzin, ale widziałem jak jakiś Niemiec natłukł chyba z 60, biegając po lokacjach ( nie było już fabuły ), w których ja nie byłem i nie musiałem być. Druga rzecz to wygląd zena. Tereny wokół miasta wyglądały nieźle, ale samo miasto już nie – woda, której zachowania nawet nie potrafię opisać, krzywe mosty, wielki i pusty klasztor. Ogólnie - rozczarowanie. Nie zagram w to więcej i nie polecam.

11.       Przygody Martina
Zen – zaadaptowany, trochę zmieniony nieduży wycinek Jarkendaru. My wcielamy się w postać Marcina  - głupka i ignoranta, który mniej lub bardziej świadomie uprzykrza okolicznym ludziom życie. Krótki, moralizatorski mod z kilkoma wersjami zakończenia. Dobra produkcja – polecam kto nie grał. Uprzedzam, że w tym modzie będziemy musieli robić złe uczynki – ja jakoś źle się z tym czułem.

12.       Grzesznicy
Nie wiem czy to nie ten sam twórca co Przygody Martina, bo jest to kolejna pouczająca produkcja. Górnicza Dolina – zamek, dookoła woda, a my jesteśmy skazańcem i chcemy się stąd wydostać. Kilka ciekawych patentów: gra w kości, retoryka - przekonywanie i sporo wersji zakończenia ( ja przetestowałem 3 jak dobrze pamiętam ). Krótka, ale treściwa produkcja. Pewnie wrócę jeszcze kiedyś do niej jak i do Przygód Martina, ale zakończenia jednej jak i drugiej naprawdę zapadają w pamięć i na razie zbyt dobrze je pamiętam.

13.       Mroczny Legion
Dzięki splotowi nieprzychylnych zdarzeń  Bezi wraca do Khorinis, które jest teraz  opanowane przez orków, a ludziska mają obóz przy wieży Xardasa. Nie przeszedłem tego moda do końca i pewnie nigdy tego nie zrobię. Dostajesz zadanie, biegniesz po prawie gołej mapie od wieży Xardasa na koniec GD, wracasz i znowu biegniesz na sam koniec GD i wracasz – jakoś tak to pamiętam. Za dużo biegania, za mało treści jak dla mnie.

14.      Insygnia Prolog
Żyjemy sobie spokojnie, aż tu nagle przychodzą jakieś bandziory i zabijają nam ojca. Jeden ucieka, drugiego udaje nam się zabić i znajdujemy przy nim teleport plus tajemnicze insygnia - godło morderców. Używamy teleportu i trafiamy do........ Dalej dowiedzcie się sami. Przyjemny, dosyć krótki, na pewno warty uwagi modzik. Zadania nie są szczególnie trudne, a my możemy zostać wojownikiem lub magiem. Szkoda, że to tylko prolog i nie możemy poznać finału całej historii. Mam nadzieję, że powstanie kontynuacja, ale do samego prologu też bym z chęcią powrócił.

15.     Jaktyl
Mamy amnezję i trafiamy do tytułowej krainy zagrożonej działaniami tajemniczego czarnego maga - tak zaczyna się nasza historia. Ten mod nie przypadł mi do gustu. Głównie przez bardzo „kanciaście” zrobione miasto i finałową lokację. Ponadto jak na owe czasy miałem straszny problem z poradzeniem sobie z pewnymi bandytami – chyba z resztą nie tylko ja. Z ciekawostek mogę wymienić trucizny i zatruwanie nimi strzał i bełtów. Raczej nie zagram w tą modyfikację powtórnie.

16.       Juran
Jesteśmy farmerem z Khorinis,, którego porywa smok, ale jakimś cudem upuszcza nas koło tytułowej wyspy Juran i teraz musimy jakoś wrócić do domu. Może i mod fajny, ale strasznie przeszkadzała mi platformowość świata i lagi w tej siedzibie magów/rycerzy. Ponadto szukanie wejścia do finałowej lokacji dodatkowo mnie zraziło do tej produkcji.  Na plus, to pamiętam chyba tylko lot balonem. Raczej nie zagram w niego ponownie, ale jakoś specjalnie go nie odradzam.

17. Czarne serce
Wcielamy się w naszego dobrego znajomego Cavalorna, który razem z Gaanem musi wypełnić misję zleconą przez magów wody. Krótka produkcja, w sam raz na jedno posiedzenie. Z ciekawostek to mogę wymienić - chram Adanosa i bonusy za odesłane dusze. Był to pierwszy mod, w którym spotkałem orków bijących z piąchy. Na pewno w przyszłości go sobie odświeżę.
edit
Wrażenia po rozgrywce nr 2 w dziale z modyfikacją.

18. Inwazja
Jako, że trwa wojna z orkami nasz władca wysyła nas z poselstwem do pobliskiego królestwa abyśmy zawiązali sojusz z tamtejszym królem. Podczas podróży nas napadają, a my ledwo uchodzimy z życiem i lądujemy jako rozbitek na plaży. Raz, że teraz musimy jakoś przetrwać w nowym środowisku, to dwa - chcemy dalej kontynuować swoją poselską misję. Fajny modzik, szkoda tylko, że to prolog i rozgrywka w pewnym momencie się urywa, a my zostajemy z niedosytem. Tak jak w przypadku Insygni mam nadzieję, że powstanie kontynuacja. Z ciekawostek pamiętam, że jest kilka sposobów aby dostać się do osady oraz to, że spotykamy Barthosa z Laran. Z pewnością wrócę do tej produkcji.
edit
Obszerniejszy opis moda po ukończeniu go drugi raz w temacie modyfikacji.


c.d.n.

scaliłem/Tituf


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Jaskot - 03.05.2018

(03.05.2018, 22:50:03)Erwin napisał(a): 1.       Przeznaczenie - saga
Jw., przeszedłem wszystkie części oprócz KZ i z czystym sumieniem polecam. Zrecenzowałem wszystko co przeszedłem, więc również się powtarzał nie będę.
(03.05.2018, 22:50:03)Erwin napisał(a): 2.       Returning  ReBalance 2.1 + Patch 1.3.1
Nie mam zielonego pojęcia na którym patchu grałem, ale nie polecam. Mod nastawiony typowo na nawalenie jak największej ilości nowalijek, z debilną fabułą i skopanym balansem.
Returninga 2.0 może przejdę, aczkolwiek ino z ciekawości.
(03.05.2018, 22:50:03)Erwin napisał(a): 4.       Dark Saga
Polecam. Do momentu wyjścia z kopalni jest to absolutna rewelacja, z niesamowitym klimatem. Później jest trochę gorzej, ale dalej ok. Z racji sporej ilości możliwych bugów lepiej to przechodzić z solucją na boku.

(04.05.2018, 01:30:10)Erwin napisał(a): 12.       Grzesznicy
Sprawdzałeś dubbing? Jak się sprawdzał?


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Erwin - 15.05.2018

Nie pamiętam dubbingu w Grzesznikach. Możliwe, że grałem bez głosu lub powstał on po mojej rozgrywce w tego moda.


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Lewkooo - 20.05.2018

Moja przeniesiona recenzja VBE z forum BS.

Właśnie ukończyłem rozgrywkę. Zajęło mi to aż 62 godziny... Piszę "aż", bo niby niewiele tu zmian było oraz nie dużo nowych terenów w porównaniu do G2NK, ale jakimś cudem tyle wyszło.

W modyfikacji było parę rzeczy lepszych oraz gorszych.
Na pewno warto wspomnieć o najlepszej rzeczy VBE, czyli nowych miejscówkach i rozbudowaniu znanych już terenów o nowe przejścia i jaskinie. Lokacje wyglądały bardzo ładnie, no może poza dolinką za farmą Onara, która moim zdaniem zrobiona była trochę na siłę. Natknąłem się też na dziury w teksturach w ŚŚ, ale to już szczegół. Podobały mi się też listy gończe oraz nowy system nauki run u Maga.
Mimo korzystania przez te 60 godzin z free aima, gra była bardzo stabilna i całkowicie miałem około 5 crashy na całą rozgrywkę.
Balans na Magu bardzo dobry. I była też bardzo ładna szata - Opończa Ognia.

Niestety brakowało mi tu podpisanych przedmiotów przy zbieraniu i naprawy niektórych błędów z podstawki.
Jazda na cieniostworze mi się nie podobała, a już najlepsze, że nawet nie mogłem nim wyjechać z tej dolinki. (tak wiem mogłem go przyzwać później, ale sam fakt tego mnie śmieszy). Pisanie zwojów całkowicie bezużyteczne. Przyzwanie smoczego zębacza - sprawdzał ktoś? Niestety atakuje on po przyzwaniu. Kompletny brak logiki z Lancem - Saturas mówi, że przyjął go gdy Bezimienny zapodział się w portalu, a ten jest od samego początku w Wodnym Kręgu. Regeneracja many nie działa w GD oraz na Dworze Irdorath. No i było też parę błędów dialogowych m.in u Constantino i Henryego. Pewnie znalazłoby się tego więcej.

Ogólnie grało mi się jednak przyjemnie i modyfikacja ma potencjał, ale wypadałoby poprawić sporo błędów. Ja raczej do niej nie wrócę, chociaż myślę, że i tak jest to lepsza produkcja niż Lhiver.

Statystyki końcowe.

[Obrazek: 392eb15239d39.bmp]


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Jaskot - 20.05.2018

Ja tam jakiś czas temu zagrałem chwilę w VBE. Niestety, trochę za mało było nowinek, żeby uzasadnić xx godzin rozgrywki.
Brakuje trochę moda na zasadzie Edycji Rozszerzonej do G2. Smutny


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Erwin - 04.06.2018

Szukam jakiegoś moda do zagrania do G2NK, ale jestem wybredny :) :

- coś niekrótkiego, tak żeby był jakiś rozwój fabuły i postaci, a zarazem niedługiego, bo teraz nie mam możliwości bardzo się wczuwać, mniej więcej limes 10-50h
- coś w co nie grałem, czyli produkcje z mojej listy w tym temacie odpadają, jak i mody z działu download, bo ograłem je wszystkie
Moja lista z tego tematu jest jeszcze niekompletna.
Grałem, a nie opisałem:
Piratenleben, Z życia złodzieja, Złote Wrota, Karaiby,Khorana, Kyrus, Sekta szaleńców, Tajemnice Jumangi, Vulcano Quest, Valendor, W poszukiwaniu skarbów


Na oku mam: Salyra, Exodus, Gothic 3 Alternative, Dirty Swamp.

Może ktoś grał i może napisać parę słów o tych powyżej, albo zaproponować jeszcze coś całkiem innego.


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Tituf - 05.06.2018

Dosyć popularną pozycją wśród graczy jest ponoć Podróżnik... nght


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Memorius - 05.06.2018

Z takich ambitniejszych pozycji na początek
Piratenleben PL 1.0 ( niemiecki mod do G2 NK)  na ok 15-20 h (ja przeszedłem w 17 h)
download
https://www.dropbox.com/s/y8dmt6figr585bk/Piratenleben_PL.exe

bardzo dobra fabuła piracka oraz Rhen w roli głównej
(on i kilka innych postaci pojawił się w naszej sadze Destiny)
bardzo dobre zadania z wkurwiającą akcją ze ścierwojadem na czele !
jedyny minus - zbyt częsty respawn potworków, ale dzieciom się to akurat podobało :>

Zapomniane polskie rozszerzenie do G1 - Przetrwanie autorstwa Maybe z roku 2008.
Jest tu dodatkowy Obóz na Klifie i całkiem niezła fabuła.
Ostatnia wersja 1.1 pochodzi z roku 2012.
Napisałem o tym nieco przewrotnie bo aktualnie nie ma nigdzie downloadu tego moda, albo też nie umiem go znaleźć.
Stąd apel do graczy - może ktoś zna działający link lub ma to w swoich zasobach i wrzuci na jakiś serwer?


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Erwin - 05.06.2018

Kiedyś miałem fazę na pirackie klimaty w Gothicu, także Piratenleben mam ograne.
Podróżnik jest do rozważenia, bo całkowicie o tej modyfikacji zapomniałem - wcześniej go omijałem ze względu na współczesny klimat.
G1 Przetrwanie - nie widziałem, że taki mod istnieje, nie spotkałem go nigdzie


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Memorius - 05.06.2018

CADUON
bardzo solidny Prolog do moda , który ostatecznie nigdy nie powstał, autorstwa Esmeralda Team
polską wersję zrobili koledzy z Recovery Team
link
https://bractwogothica.pl/thread-390.html


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Erwin - 05.06.2018

Edytowałem i dodałem do swojego posta/prośby listę ogranych, a nie wypisanych modów.


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Memorius - 05.06.2018

Cudze chwalicie swego nie znacie.
APOKALIPSA (demo) do G1
G1 w zupełnie innej odsłonie zrobiona przez LordaBeowulfa.
Co prawda nie jestem do końca pewny, czy da się Apokalipsę ukończyć tak jak pełny G1 , ale wszystko co zostało fabularnie dodane chyba tak.
A dodane zostało BARDZO DUŻO (samych nowych NPC jest około 200) a świat wygląda przepięknie.
Z jakichś powodów LordBeowulf tego ostatecznie nie skończył, ale jest to perełka polskiego moddingu.

download wersja 1.01
http://hostuje.net/file.php?id=73a30165b972a6904c364858da6b5005

na twojej liście Erwin nie widzę także Diccuric oraz kultowego Bumshak Troll
Bumshak PL
download -
http://www.mediafire.com/file/y5odc8o28no0jjk/Bumshak+PL.exe
(jak widać link Ahnbaela z roku 2014 nadal działa OK )

w swoim czasie na TM wykonałem rekordowy "odkop" tego modzika (6 lat pomiędzy postami! :D )


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Erwin - 05.06.2018

Z Caduonem miałem kiedyś styczność, bo pamiętam, że były tam modele ścierwojadów z G3, ale z jakiś tam powodów nie ukończyłem tej produkcji, także myślę, że to kolejna dobra propozycja na teraz dla mnie.

Apokalipsa - kolejna produkcja, o której nie słyszałem, ale pomimo, że to demo myślę, że jest warta zagrania, ale to jak wrócę na platformę G1.
W każdym bądź razie pobiorę sobie instalkę.


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Kravis - 05.06.2018

Polecam Insygnię. Jak na prolog sprawdza się doskonale, w dodatku pokaźna długość rozgrywki i dość przystępna fabuła. Można się przy niej naprawdę dobrze bawić.


RE: Gothic – modyfikacje – polecam / nie polecam - Memorius - 05.06.2018

Dla wybrednych rosyjski klasyk :))

Zły Sen PL (G2NK) z roku 2006

wersja polska - LMVIII

download -
http://www.gothic.phx.pl/nk/download.php?id=003

(gdzie sa te gnomy??? Troll )