27.07.2022, 12:09:01
Alquimia - Alquimia (2013)
tracklista:
1.Mutus Liber 01:40
2.El lobo y el arca 07:25
3.Dama oscura 05:43
4.La cuna de arce 06:09
5.La penitencia del noble 05:19
6.Divina providencia 05:36
7.Claro de luna 07:11
8.Lagunas de sal 05:21
8.Lagunas de sal 05:21
9.Aliento 04:41
10.La fuente dorada 06:26
11.Sacrificio 04:56
12.La morada del alquimista 07:19
13.Cábala XIII 02:41
rok wydania: 2013
gatunek: symphonic power metal
kraj: Hiszpania
skład zespołu:
Israel Ramos Solomando - śpiew
Alberto Rionda Martínez - gitara
Rubén Lanuza Calavera - gitara basowa
Leonel Duarte - perkusja
Chez García - instrumenty klawiszowe
W roku 2012 panowie z AVALANCH postanowili nieco od siebie odpocząć i zespół czasowo został rozwiązany. Alberto Rionda nie zamierzał jednak robić sobie długich muzycznych wakacji i już w roku następnym założył grupę ALQUIMIA. Tak właściwie to supergrupę, bo znalazł się w niej i Chez García z AVALANCH, i dwaj znakomici członkowie słynnego AMADEUS - wspaniały wokalista Israel Ramos oraz basista Rubén Lanuza. Skład uzupełnił uzdolniony, ale mniej znany perkusista Leonel Duarte. Kompozycje przygotował sam Rionda i album s/t ukazał się w listopadzie 2013 nakładem własnej wytwórni Rionda Mutus Liber.
Rionda przedstawił z ALQUIMIA zadziwiający, a miejscami po prostu zachwycający zestaw zróżnicowanych kompozycji z kilku podgatunków power metalu. W niezwykle udany sposób idzie śladami OPERA MAGNA w rozbudowanych, z przepychem symfonicznie zaaranżowanych utworach El lobo y el arca i La cuna de arce, gdzie progresywne pulsujące zagrywki gitarowe przechodzą w dostojne melodie o sporym ładunku emocji, a wszystko jest pięknie obudowane elementami neoklasycznymi. Dynamiczny, emocjonalny latino power metal w Dama oscura także wzmacnia mocniejszymi akcentami gitarowymi (fantastyczny motyw!), a w refrenie jest tak romantycznie... I zwiewny, melodyjny, bardzo szybki jest tak delikatny w klasycznej konwencji refrenu, a mocny jak USPM w gitarowych natarciach. Centralnie jest umieszczony fenomenalny Divina providencia, zaaranżowany skromniej, wolniejszy i porażający w drugiej części. Maestria i jaka przecudownej urody melodia. To pierwsze solo gitarowe jest stanowczo za krótkie, a drugie po prostu przeszywa serce i przypomina się Carlos Santana... Ten utwór to jedno z najwspanialszych osiągnięć hiszpańskiego symfonicznego power metalu. Ta środkowa część albumu jest łagodniejsza i długi Claro de luna to miejscami oniryczna, poetycka kompozycja, wypełniona aktorskim śpiewem, wysmakowanymi aranżacjami i pięknymi rockowymi solówkami Rionda. Dynamiczny początek i nieco mroku w łagodnej formie oraz nowocześniejszych zagrywek w Lagunas de sal tworzy razem frapującą kompozycję o cechach progresywnych, gdzie najważniejszy jest niepokojący klimat, choć główne linie melodyczne zbliżają ponownie ALQUIMIA do OPERA MAGNA. Nieco lżejszego melodic power metalu w Aliento, to granie solidne, choć ten akurat utwór wydaje się słabszy od poprzedzających. Epicki i fanfarowo galopujący w refrenie La fuente dorada nie jest wcale taki prosty. Partie instrumentalne zwrotek zdradzają progresywne fascynacje Rionda i jest tu w sumie stworzony interesujący, choć nie fascynujący kontrapunkt z refrenem. W jakimś sensie ten utwór jest najbliższy temu, co poprzednio oferował AVALANCH. Zrobiony z rozmachem, szybki Sacrificio po raz pierwszy na tej płycie lekko rozczarowuje samym refrenem, choć partie gitary świetne, soczyste i wysokoenergetyczne, a solo mistrzowskie. Pompatycznie jest podsumowane w La morada del alquimista, epickiej opowieści na granicy fantasy i to taki symphonic power metal, który jest nadzwyczaj przyjemny w chwytliwym, choć archetypowym refrenie i intrygujący w różnorodnych smaczkach aranżacyjnych.
Do takiej muzyki musi być wokal na najwyższym poziomie i oczywiście Israel Ramos czaruje, może nawet bardziej niż w AMADEUS. Co do samego Rionda, to jego kreatywność jako gitarzysty jest w tym zespole ogromna i słychać, że sporo tu wykorzystał pomysłów, które w AVALANCH by się nie pojawiły.
Riona sam wszystko nagrał, zmiksował i wykonał mastering. Wieloletnie doświadczenie w takim momencie procentuje i jest to jeden z najlepiej wyprodukowanych albumów w ramach podgatunku w Hiszpanii. Album został uznany za sensacyjny i natychmiast doczekał się reedycji meksykańskiej dla Ameryki Południowej. Zespół zdobył także wielkie uznanie w Japonii, gdzie jednak wydanie krajowe pojawiło się dopiero w roku 2016 nakładem Rubicon Music. Sukces tej płyty zachęcił Alberto Rionda do kontynuowania projektu.
Riona sam wszystko nagrał, zmiksował i wykonał mastering. Wieloletnie doświadczenie w takim momencie procentuje i jest to jeden z najlepiej wyprodukowanych albumów w ramach podgatunku w Hiszpanii. Album został uznany za sensacyjny i natychmiast doczekał się reedycji meksykańskiej dla Ameryki Południowej. Zespół zdobył także wielkie uznanie w Japonii, gdzie jednak wydanie krajowe pojawiło się dopiero w roku 2016 nakładem Rubicon Music. Sukces tej płyty zachęcił Alberto Rionda do kontynuowania projektu.
ocena: 9,2/10
new 27.07.2022
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL
"Only The Strong Survive!"
"Only The Strong Survive!"