Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
11.04.2024, 08:35:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.04.2024, 09:40:30 przez Erwin.)
Instalacja:
1. Czysty Gothic II: NK zainstalowany najlepiej poza folderem Program Files np. w C:\Games
2. Pobierz Resource Manager dla Union i zainstaluj:
a) najpierw - Player Kit + Patch dla systemów 64-bitowych,
b) potem - najnowsza wersja Union.
Opcjonalnie użyj instalatorów offline i zainstaluj:
a) najpierw - Union Primary Universal, Klik
b) potem - Union 1.0m lub nowszy. Klik
Nie zalecamy grania na starszych systempackach, czy alternatywnych wersjach Union.
Modyfikacja od początku do końca była tworzona i testowana w oparciu o oryginalny pakiet Union.
3. Instalacja modyfikacji.
4. Jak chcesz grać z Dx11, to testowaliśmy modyfikację na tej wersji: Klik
Jakieś drobne błędy wizualne się czasem pojawiały, ale nie było to nic wielkiego.
Uruchamiaj modyfikację wyłącznie przez GothicStarter (nie przez GothicStarter_mod).
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.026
(11.04.2024, 08:35:41)Erwin napisał(a): Opcjonalnie użyj instalatorów offline i zainstaluj:
a) Union Primary Universal, Klik
b) Union 1.0m lub nowszy. Klik
Obydwa te uniony trzeba zainstalować czy jeden z tych?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
Tak, jak z Resource Manager instalujesz dwie rzeczy, to tu jest podobnie.
Poprawię ten opis, żeby nie było niedomówień.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
Jeszcze taka drobna uwaga.
W modyfikacji interfejs jest ustawiony na opcję bez skalowania. Jeśli ktoś uważa, że ma w związku z tym za małą czcionkę w grze, to należy otworzyć plik KLASZTOR_2.ini znajdujący się w katalogu System i tam znaleźć linijkę:
Cytat:INTERFACE.Scale=0
Zamiast 0 trzeba tam wpisać liczbę wg tego schematu:
Cytat:[INTERFACE]
Scale=1
; ... the multiplier of automatic scaling of the game interface, based on a resolution of 1024x768 pixels;
; included (1) or (1.1 ... and higher), scaling the interface n-times at the discretion of the user.
; the maximum value depends on the vertical resolution of the screen. I.e:
; for a resolution of 1920x1080, the maximum value will be 1080/512 = 2.10
; for a resolution of 3840x2160, the maximum value will be 2160/512 = 4.21
; higher values will be read as maximum.
; off (0), no scaling. By default: 1.
Najlepiej na początku spróbować wstawić 1 zamiast 0.
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.026
Wcześniej gra odpalała się normalnie ale teraz jak chcę włączyć GothicStarter.exe to wyrzuca mi błąd, że plik może zawierać wirusa lub niechciane oprogramowanie. Jak to pominąć?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
Ciężko coś doradzić, jak się nie widzi pacjenta, ale spróbuj:
Przeskanować antywirusem najlepiej całą grę. Powinien dać po tym sobie spokój.
Jeśli nie, to dodaj Gothicstarter do wyjątków.
Możesz jeszcze spróbować ustawić uruchamianie jako administrator.
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.026
Skoro to ważne, to napiszę tutaj odnośnie braku muzyki w Starym Klasztorze (zen, nie pierwsza część gry Klasztor)
Naliczyłem 13 plików, ale muzyki tam nie ma. Na początku dawało to nawet pewien klimat ale jednak zacząłem się martwić że nie słyszę genialnego von Zieglera a jego twórczość by bardzo pasowała do wydarzeń dziejących się na ekranie podczas gry.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
W porządku.
Wejdź w Opcje potem Dźwięk i na początek zobacz, czy głośność czasem przez przypadek nie ściszyła się na zero.
Będzie tam też opcja Muzyka, musi być oczywiście nastawione na TAK.
Jeśli jest na TAK, a nie gra, to spróbuj tam zmienić na NIE-TAK i tak kilka razy.
Dobra. Już widzę, co jest nie tak.
Jeden z tych plików muzyki ma 0kB, czyli błąd przy instalacji albo antywirus.
Wyślę Ci na priv link do muzyki, to sobie ją ściągniesz i wrzucisz pliki tam do tego swojego folderu zamieniając te, co masz w tej chwili.
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.026
Dziękuję. I tutaj również świetnie dobrana muzyka, sporo straciłem że do tej pory grałem bez niej.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
Dobrze, że wkleiłeś widok folderu z muzyką, bo inaczej w życiu bym się nie domyślił, że o to chodzi.
Dołączył: 08.07.2018
Liczba postów:800
Będzie wszystko, kiedy dojdzie do tego punktu. Pierwszą rzeczą, której nie lubię, jest waga modyfikacji, 100% konieczne jest usunięcie wszystkich śmieci, które nie są używane w modzie. Robić normalny instalator, a nie obecny.
Na razie jestem zajęty korzeniami zła. Zostało mi trochę przetłumaczyć, ale robię coś dla polskiego społeczeństwa, więc czasu zajmuje dużo.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
15.04.2024, 13:06:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.04.2024, 13:08:14 przez Erwin.)
Nie wiem, jak to tam jest przy Korzeniach Zła, bo nie uczestniczyłem w procesie tworzenia tego moda, ale w przyszłości faktycznie można do Klasztoru 2 zrobić ten nowocześniejszy instalator na przykład NSIS. Ja zrobiłem go tym od Azara, bo nie było bardzo kiedy się uczyć pisania skryptów do NSIS albo jakiegoś podobnego programu.
Co do zbędnych plików w samym pliku mod, to bazowałem na najnowszej wersji Klasztoru 1.
Tam są spakowane nadmiarowe, niepotrzebne skompilowane pliki; surowe, nieskompilowane wersje plików, a w tym, jak dobrze pamiętam, to trafił się jakiś nieskompilowany, a używany w pierwszej części.
Trochę tego powyrzucałem, ale zawsze można zrobić, to dokładniej. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadzało, a i trzeba było zająć się ważniejszymi rzeczami
Dołączył: 08.07.2018
Liczba postów:800
ostatnio zmniejszyłem już wagę pierwszej wersji, teraz to tylko 100 mb, kiedy w końcu dostanę poprawiony rosyjski tekst (1 osoba chciała przepisać dialogi), to wydam aktualizację.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
Sprawdź sobie jeszcze przed wydaniem wersji, czy masz skompilowaną wersję pliku ITMI_CZARNYKAMIEN.3ds.
Dołączył: 20.05.2016
Liczba postów:1.243
Zainstalowałem wszystko tak jak w poradniku i od samego początku miałem jakieś problemy - najgorszy chyba był taki, że myszka mi działała jakby miała ustawiona czułość -1 xd
Stwierdziłem, że przetestuję na własną odpowiedzialność na takiej konfiguracji jakiej używam do wszystkich innych modów. Może mi się nic nie wykrzaczy.
|