02.12.2020, 23:30:09
Witam wszystkich. Coś mnie tknęło żeby zainstalować znowu gothica i sobie pograć. Jak pomyślałem tak zrobiłem jednakże przechodzenie nocy kruka po raz dziesiąty jakoś nie było mi na rękę więc przeszukałem listę modyfikacji i wybór padł na Przeznaczenie. Przeznaczenie ukończyłem po raz drugi- tym razem jako myśliwy. Moje pierwsze podejście było jako mroczny mag dawno temu. Pamiętam że była to wersja moda w której wypicie 25 młotów lou dawało +1 many jeśli się nie mylę. Szukałem swojego posta ale nie ma, możliwe że konto zostało usunięte przez nieaktywność
Grałem jako łucznik, gildia złodziei i czeladnik u Bospera. Nie pamiętam już aż tak dobrze gildii mroczny, ale myśliwi jako gildia bardzo udani. Szczególnie jedno zadanie było bardzo dobrze zrobione. Mowa tu o wielkiej wyprawie na orków- żaden ork nie spodziewał się Hagena w górniczej dolinie . Ponadto sam sposób przejęcia statku jako myśliwy był dość pomysłowy.
Dla mnie najlepszą rzeczą w Przeznaczeniu poza wieloma zadaniami jest rozbudowanie górniczej doliny. W nocy kruka górnicza dolina polegała na wybiciu wszystkich orków i potworów z użyciem szponu beliara, po którym następowała wizyta w 3 kopalniach. Porównując 2 rozdział nocy kruka z 2 rozdziałem Przeznaczenia różnica jest ogromna na korzyść tego drugiego. Wprowadzenie leśnego obozu i zjednoczonego obozu strasznie ożywia górniczą dolinę jeśli tak to mogę nazwać.
Wykonałem 449 zadań. Prócz widocznych dwóch niewykonanych zadań na pewno nie zrobiłem zadania zioła dla constantino, zaginiony w ciemności też zostało niewykonane bo mi się Sengrath zbugował i nie chciał ze mną gadać. Ponadto na pewno pominąłem zadanie z żoną Gritty, kojarzę też że Donato miał zadanie w którym chciał pracować dla Constantina i jego też nie wykonałem. Nie zrobiłem też niektórych zadań z podstawki typu zakazane pastwisko bo nawet na nie nie trafiłem. No trudno.
Co do statystyk końcowych to wyglądają one tak, a ponadto wrzucę tu statystki z końca 1szego rozdziału i samego początku 3 rozdziału żeby zobrazować rozwój postaci jako tako.
Z takich ogólnych uwag to brakuje jakiegoś mechanizmu do szybkiego przemieszczania się w pierwszym rozdziale. Przydałby się jakiś srogi trunek od Samuela do robienia wątku gildii kupców czy szukania Zorexa. Ponadto uważam że młodszy brat jako broń jest trochę za mocny w porównaniu z innymi mieczami które są dostępne. Błyskawice mają tendencje do bugowania się i potrafią na przykład zabić grupę jaszczuroludzi jednym ciosem. Jeszcze jedna rzecz: niektóre zadania wymagają dobrej znajomości gothica I. Taki przykład który siedzi mi teraz w głowie to np. szukanie miecza Świstaka. Musiałem odpalić film z gameplay'a Gothica I żeby się zorientować w której chacie urzędował Świstak. Są też zadania które bezpośrednio nawiązują do postaci z Gothica I tak więc bez dobrej znajomości tej gry można mieć problemem ze znalezieniem niektórych NPC którzy pchną zadanie do przodu.
Chodzi mi po głowie żeby zagrać trzeci raz magiem wody lub ognia i zrobić jakąś hybrydę siłowo magiczną ale nie wiem czy starczy mi chęci na ponowną grę .
Polecam modyfikację wszystkim ludziom którzy lubią noc kruka ale nie chcą jej przechodzić kolejny raz tak jak ja. Poziom trudności nie jest jakiś wygórowany nie licząc pierwszego rozdziału, prócz tego modyfikacja na pewno jest ciekawsza niż większość innych modów które miałem okazję ograć. Jedyne z czym należy się liczyć to fakt, że przyjdzie nam poświęcić ponad 100 godzin na przejście.
Grałem jako łucznik, gildia złodziei i czeladnik u Bospera. Nie pamiętam już aż tak dobrze gildii mroczny, ale myśliwi jako gildia bardzo udani. Szczególnie jedno zadanie było bardzo dobrze zrobione. Mowa tu o wielkiej wyprawie na orków- żaden ork nie spodziewał się Hagena w górniczej dolinie . Ponadto sam sposób przejęcia statku jako myśliwy był dość pomysłowy.
Dla mnie najlepszą rzeczą w Przeznaczeniu poza wieloma zadaniami jest rozbudowanie górniczej doliny. W nocy kruka górnicza dolina polegała na wybiciu wszystkich orków i potworów z użyciem szponu beliara, po którym następowała wizyta w 3 kopalniach. Porównując 2 rozdział nocy kruka z 2 rozdziałem Przeznaczenia różnica jest ogromna na korzyść tego drugiego. Wprowadzenie leśnego obozu i zjednoczonego obozu strasznie ożywia górniczą dolinę jeśli tak to mogę nazwać.
Wykonałem 449 zadań. Prócz widocznych dwóch niewykonanych zadań na pewno nie zrobiłem zadania zioła dla constantino, zaginiony w ciemności też zostało niewykonane bo mi się Sengrath zbugował i nie chciał ze mną gadać. Ponadto na pewno pominąłem zadanie z żoną Gritty, kojarzę też że Donato miał zadanie w którym chciał pracować dla Constantina i jego też nie wykonałem. Nie zrobiłem też niektórych zadań z podstawki typu zakazane pastwisko bo nawet na nie nie trafiłem. No trudno.
Co do statystyk końcowych to wyglądają one tak, a ponadto wrzucę tu statystki z końca 1szego rozdziału i samego początku 3 rozdziału żeby zobrazować rozwój postaci jako tako.
Z takich ogólnych uwag to brakuje jakiegoś mechanizmu do szybkiego przemieszczania się w pierwszym rozdziale. Przydałby się jakiś srogi trunek od Samuela do robienia wątku gildii kupców czy szukania Zorexa. Ponadto uważam że młodszy brat jako broń jest trochę za mocny w porównaniu z innymi mieczami które są dostępne. Błyskawice mają tendencje do bugowania się i potrafią na przykład zabić grupę jaszczuroludzi jednym ciosem. Jeszcze jedna rzecz: niektóre zadania wymagają dobrej znajomości gothica I. Taki przykład który siedzi mi teraz w głowie to np. szukanie miecza Świstaka. Musiałem odpalić film z gameplay'a Gothica I żeby się zorientować w której chacie urzędował Świstak. Są też zadania które bezpośrednio nawiązują do postaci z Gothica I tak więc bez dobrej znajomości tej gry można mieć problemem ze znalezieniem niektórych NPC którzy pchną zadanie do przodu.
Chodzi mi po głowie żeby zagrać trzeci raz magiem wody lub ognia i zrobić jakąś hybrydę siłowo magiczną ale nie wiem czy starczy mi chęci na ponowną grę .
Polecam modyfikację wszystkim ludziom którzy lubią noc kruka ale nie chcą jej przechodzić kolejny raz tak jak ja. Poziom trudności nie jest jakiś wygórowany nie licząc pierwszego rozdziału, prócz tego modyfikacja na pewno jest ciekawsza niż większość innych modów które miałem okazję ograć. Jedyne z czym należy się liczyć to fakt, że przyjdzie nam poświęcić ponad 100 godzin na przejście.