21.08.2022, 12:56:46
Brymir - Voices in the Sky (2022)
Tracklista:
1. Voices in the Sky 04:40
2. Forged in War 03:18
3. Fly with Me 04:51
4. Herald of Aegir 03:50
5. Rift Between Us 06:02
6. Landfall 03:36
7. Borderland 03:47
8. Far from Home 04:13
9. Seeds of Downfall 03:53
10. All as One 07:53
11. Diabolis Interium (Dark Funeral cover) 04:24
Rok: 2022
Tracklista:
1. Voices in the Sky 04:40
2. Forged in War 03:18
3. Fly with Me 04:51
4. Herald of Aegir 03:50
5. Rift Between Us 06:02
6. Landfall 03:36
7. Borderland 03:47
8. Far from Home 04:13
9. Seeds of Downfall 03:53
10. All as One 07:53
11. Diabolis Interium (Dark Funeral cover) 04:24
Rok: 2022
Gatunek: Melodic Death/Extreme Metal
Kraj: Finlandia
Skład:
Viktor Gullichsen - śpiew
Sean Haslam - gitara
Joona Björkroth - gitara
Jarkko Niemi - bas
Patrik Fält - perkusjaPo 3 latach powraca BRYMIR, tym razem z kontraktem od uznanej wytwórni Napalm Records, który wyda ich nowy album 26 sierpnia 2022 roku.
Ciekawa okładka, bardziej klasyczna od tego, co można było zobaczyć w 2019 roku, a sama muzyka złagodniała, jednocześnie trzymają się bardziej utartych schematów szwedzkiego MDM, wspomaganego mocniejszymi partiami w stylu "Reptilian" KEEP OF KALESSIN i DARK FUNERAL, co słychać w thrashowej motoryce Forged in War, chociaż pilotujący Voices in the Sky przypomina bardziej połączenie SCAR SYMMETRY z MERCENARY w przestrzeni refrenów i breakdownach, z delikatnymi wtrąceniami ENSIFERUM. Refren za to jest fenomenalnie prosty, hipnotyzujący i przestrzeń jest tutaj czarująca. Fly with Me to znów MERCENARY i SCAR SYMMETRY, może SONIC SYNDICATE i szkoda, że zabrakło pomysłu na zakończenie.
Ogółem wydaje się to album łagodniejszy i bardziej przystępny od poprzedniego, mniej skomplikowany i z minimalnymi odchyłami do modern w planach dalszych i więcej tutaj słychać. Próbują uderzać w WHISPERED późniejszego okresu w Herald of Aegir, ale poza energicznym solem gitarowym niewiele jest tutaj interesującego, bo to bardzo typowy MDM. Melodic Death Metal ostatnich 15 lat zaprezentowany został w Rift Between Us i chóralny refren dobry, ale całościowo kompozycja nie tak udana jak Voices in the Sky, głównie przez rozmycie melodii na poziomie AMORPHIS. Landfall krąży pomiędzy ENSIFERUM, AMON AMARTH z elementami EINHERJER, ale to znów co najwyżej poprawna realizacja.
Coś innego grają w Borderland, w którym CHILDREN OF BODOM z czasów Hate Crew Deathroll z thrashową motoryką, inspirowaną mocno LEGION OF THE DAMNED, ale mnie to nie przekonuje. Far from Home jest bliżej tego, co grali na albumie poprzednim z dużą dawką power metalu w refrenach, w którym można się doszukiwać ENSIFERUM. Seeds of Downfall to chyba miało być połączenie WINTERSUN i KALMAH, ale wyszło to co najwyżej poprawnie, głównie przez przeciętny refren i niezbyt wymyślną i nośną melodię główną, którą próbują urozmaicać klawiszami w stylu modern.
Punktem kulminacyjnym jest All as One, w którym uderzają w marszowe tempa, ale to jest teren zarezerwowany raczej dla BEFORE THE DAWN albo KALMAH, chociaż wychodzą tutaj obronną ręką, nawet jeśli to tylko bezpieczne granie w ramach gatunku.
Najbrutalniejszy Diabolis Interium to bonusowy cover DARK FUNERAL. Dobrze zagrane, ale bez własnej tożsamości i taki zarzut można wyciągnąć wobec całego albumu.
Mastering Tony Lindgren bardzo dobry, przestrzenny i nadał temu wszystkiemu nowoczesny sound bez plastikowej sztuczności, jaka cechuje wiele grup modern.
Poziom wykonania albumu jest bardzo wysoki, sekcja rytmiczna dzięki temu brzmieniu błyszczy i grają tutaj ciekawie, ale to standard dla gatunku. Gitarzyści grają ciekawie, może nawet ciekawsze sola niż w 2019 roku, a Viktor Gullichsen w każdej wersji jest tutaj bardzo dobry.
Tak jak poprzednim razem, warsztat wysokiej klasy, tylko nośnych kompozycji zabrakło, chociaż można pochwalić, że się starali, aby było to coś innego niż poprzednim razem, ale nadal w ramach gatunku.
Dobry album w ramach odskoczni od wielkich, który powinien zadowolić fanów.
Ocena: 7.2/10
SteelHammer
Przedpremierowa recenzja dzięki uprzejmości wytwórni Napalm Records.