Aktualizacja [ 26.03.2023 ]
1. W końcu dodałem wszystkich NPC.
2. Nauczyłem się, jak poprawnie złożyć modyfikację programem Gothic VDFS ( obsługa programu i poprawna zawartość paczki z modem ).
3. Na innym komputerze udało mi się uruchomić, to co złożyłem, już jako pełnoprawnego moda, a nie zbiór skryptów i assetów.
Zagrałem sobie dwa razy: z Dx11 i bez. Porównując oba tryby, to na potrzeby testów lepiej mi się gra z Dx11. Ten cały nowoczesny rendering sprawia, ze lepiej widać błędy w świecie, jak np. lewitujące voby. Odkryłem też kilka błędów w samej siatce świata. Wcześniej grając bez Dx oglądałem te miejsca, ale niczego nie zauważyłem.
Testując moda bez Dx11 natrafiałem na dziwne spadki wydajności. Dochodząc "po nitce do kłębka" odkryłem, że odpowiedzialna za ten stan rzeczy jest ilość klatek, która odlatywała mi w kosmos, także jak ktoś gra w Gothic bez Dx11 na za mocnym, jak na tę grę komputerze, to przy zacinaniu się gry, niech sobie ustawi "FPS_Limit" w systempack.ini, włączy synchronizację pionową w panelu grafiki, czy zrobi cokolwiek innego, co powstrzyma rozpędzanie się fpsów do dużych wartości.
4. Po testach zmieniłem z różnych powodów w siatce świata całe dno morskie oraz podwodną część pobocznej wyspy. Plus doszło łatanie zauważonych błędów.
5. Po podmianie siatki świata w pliku zen poprawiłem ustawienie kolidujących i lewitujących vobów.
6. Na koniec przygotowałem sobie skrypty pod fabułę. Chciałem żeby wpisy do dziennika odbywały się po dialogu, a przekazywanie przedmiotów zaraz po konkretnej kwestii dialogowej. Trochę poczytałem, sporo podpowiedział mi N1kX i koniec końców udało się i jest tak jak chciałem.
1. W końcu dodałem wszystkich NPC.
2. Nauczyłem się, jak poprawnie złożyć modyfikację programem Gothic VDFS ( obsługa programu i poprawna zawartość paczki z modem ).
3. Na innym komputerze udało mi się uruchomić, to co złożyłem, już jako pełnoprawnego moda, a nie zbiór skryptów i assetów.
Zagrałem sobie dwa razy: z Dx11 i bez. Porównując oba tryby, to na potrzeby testów lepiej mi się gra z Dx11. Ten cały nowoczesny rendering sprawia, ze lepiej widać błędy w świecie, jak np. lewitujące voby. Odkryłem też kilka błędów w samej siatce świata. Wcześniej grając bez Dx oglądałem te miejsca, ale niczego nie zauważyłem.
Testując moda bez Dx11 natrafiałem na dziwne spadki wydajności. Dochodząc "po nitce do kłębka" odkryłem, że odpowiedzialna za ten stan rzeczy jest ilość klatek, która odlatywała mi w kosmos, także jak ktoś gra w Gothic bez Dx11 na za mocnym, jak na tę grę komputerze, to przy zacinaniu się gry, niech sobie ustawi "FPS_Limit" w systempack.ini, włączy synchronizację pionową w panelu grafiki, czy zrobi cokolwiek innego, co powstrzyma rozpędzanie się fpsów do dużych wartości.
4. Po testach zmieniłem z różnych powodów w siatce świata całe dno morskie oraz podwodną część pobocznej wyspy. Plus doszło łatanie zauważonych błędów.
5. Po podmianie siatki świata w pliku zen poprawiłem ustawienie kolidujących i lewitujących vobów.
6. Na koniec przygotowałem sobie skrypty pod fabułę. Chciałem żeby wpisy do dziennika odbywały się po dialogu, a przekazywanie przedmiotów zaraz po konkretnej kwestii dialogowej. Trochę poczytałem, sporo podpowiedział mi N1kX i koniec końców udało się i jest tak jak chciałem.