07.12.2023, 23:27:09
Beyond God - Dying to Feel Alive (2017)
Tracklista:
1. Continuum 01:17
2. The Collector 05:24
3. No Other Way 04:08
4. Helios 05:23
5. When Lightning Strikes 04:01
6. Shade and Light 04:26
7. All in All 04:08
8. Stronger 03:40
9. Dying to Feel Alive 04:52
10. Tangled 05:34
11. This Inner Fight 08:25
Rok wydania: 2017
Gatunek: Symphonic Metal
Kraj: Holandia
Skład zespołu:
Meryl Foreman - śpiew
Twan Smolders - gitara
Łukasz Kubaszak - bas
Ferry Guns - perkusja, orkiestracje
Tracklista:
1. Continuum 01:17
2. The Collector 05:24
3. No Other Way 04:08
4. Helios 05:23
5. When Lightning Strikes 04:01
6. Shade and Light 04:26
7. All in All 04:08
8. Stronger 03:40
9. Dying to Feel Alive 04:52
10. Tangled 05:34
11. This Inner Fight 08:25
Rok wydania: 2017
Gatunek: Symphonic Metal
Kraj: Holandia
Skład zespołu:
Meryl Foreman - śpiew
Twan Smolders - gitara
Łukasz Kubaszak - bas
Ferry Guns - perkusja, orkiestracje
Lider zespołu postanowił nie tracić czasu po nagraniu debiutu i komponował już materiał na nowy album, który został nagrany w tym samym składzie i przez tę samą wytwórnię, Painted Bass Records, 9 listopada 2017 roku.
Pierwszą zmianą, jaką słychać, jest wystawienie na front Meryl Foreman, która śpiewa jeszcze lepiej niż na debiucie i w końcu może zaprezentować swoje umiejętności. Podobnie jest z Łukaszem Kubaszakiem, który ma swój oddzielny plan i gra bardzo dobrze.
Orkiestracje są zdecydowanie na planach dalszych i to słychać już w bardzo dobrym, choć niepotrzebnie z próbami progressive The Collector. Znacznie lepszy i ciekawszy jest utrzymany w stylu AFTER FOREVER wolniejszy No Other Way Around, gdzie orkiestracje świetnie podkreślają melodię, a bas punktuje refren, który jest bardzo udany. Do tego wokalistka tutaj wokalistka prezentuje się znacznie bardziej interesująco niż na debiucie.
Helios to zdecydowanie niewykorzystany potencjał, gdzie zwrotki są bardzo dobre, ale wszystko pada zupełnie w rozwlekłym refrenie, zagłuszanym przez skrzypki i niezbyt interesujący riff w przejściach. When Lighting Strikes to powrót do błędów debiutu. gdzie melodia nie jest wyrażona jasno, orkiestracje są zbyt skromne, chórów nie ma, tylko bas, próbujący tworzyć bogate tło, ale to za mało. Shade and Light nawiązuje do LEAVES' EYES w bardzo oszczędnych aranżacjach nie tylko symfonicznych, ale i gitarowych. Szkoda, że zabrakło tutaj pomysłu na melodię i na coś z większym rozmachem.
Bardzo ładnie wyszła za to minimalistyczna ballada All in All, malowana delikatnie i z klasą. Po tragicznym i płytkim Stronger ukazuje się Dying to Feel Alive i w końcu są nawiązania do LEAVES' EYES i AFTER FOREVER bez zbędnej skromności, z bardzo dobrze zaznaczoną melodią i wyrazistym refrenem. I jest do tego miły sympatyczny polski akcent w partii środkowej.
Po poprawnym Tangled przychodzi pora na finał, trwający osiem minut This Inner Fight, w którym gościnnie zaśpiewał John "Jaycee" Cuijpers, znany z PRAYING MANTIS i jako nowy wokalista greckiego BATTLEROAR, który śpiewa znakomicie. Zagrane spokojnie, rozbite na dwie role i duety są tutaj mocnym punktem. Skromnie, z mocnym, metalicznym basem i orkiestracjami na dalszym planie. Zostało to rozegrane bardzo dobrze, chociaż chciałoby się coś bardziej patetycznego. Tym razem zakończenie jak najbardziej udane.
Brzmienie debiutu było bardzo surowe, tym razem perkusja jest delikatniejsza i bardziej wycofana, na drugim planie gitara z basem, a na froncie świetna Meryl Foreman.
Spora poprawa względem pierwszego albumu, ale nadal jest wrażenie, że grupa się hamuje i momentami dzieje się za mało na planach dalszych i brakuje większego przepychu w aranżacjach.
Przynajmniej zespół nie stoi w miejscu i stara się grać lepiej.
Ocena: 7.5/10
SteelHammer