Opinie i wrażenia z rozgrywki
Cóż, czas i na mnie, aby opisać moje przygody z Przeznaczeniem. W moda właściwie grałem dwa razy, za pierwszym razem zdążyłem przegrać jakieś 20 godzin i niestety znikły mi dwie postacie. Z początku nieco się zniechęciłem, ale postanowiłem spróbować jeszcze raz, tym razem próbując znaleźć przyczynę znikających postaci u mnie. 

Zacząłem monitorować ram, aby mieć jak co najmniej 3gb wolnego, przestałem używać quicksave'a, przestałem używać save'a numer 1.

Przeszukałem również gothic.ini w poszukiwaniu jakichś ciekawych opcji i znalazłem pewną.

"zCacheInAllNSCAtNewGame=0
; ... with this value setting to "0" you can achive a plus of startup time, as several humans won't be loaded in memory on startup"

Zmieniłem na 1. Prawdopodobnie nie ma to związku z problemem znikających postaci, ale chciałem wypisać co zmieniłem gdyż...

W tej chwili mam już na liczniku prawie 80 godzin, i kończę Jarkendar, w GD jeszcze nie byłem. I co najważniejsze, nie zniknęła mi ani jedna postać, ani nie miałem prawie żadnych bugów wpływających na rozgrywkę.

Co do oceny moda. Właściwie wszystko zostało już powiedziane przez poprzedników. Osobiście dużo w Gothicowe mody nie grałem, więc nie jestem w stanie porównać, do przypisywanych przez innych modyfikacji, ale dla mnie jest on świetny. Oczywiście daleko mi jeszcze do ukończenia moda, więc podam tylko kilka moich dotychczasowych spostrzeżeń.

Plusy:
- Mnóstwo nowych npc, i prawie brak "generycznych npc-ów" dzięki czemu:
- Świat żyje, gra jest o wiele bardziej immersywna.
- Nowy content jest wysokiej jakości, mówię tu o modelach broni, zbroi itd.
- Świetne zadania poboczne.
- Stoiska w Khorinis. :>
- Humor
- I wiele więcej.

Minusy:
-  Czasem brak ważnych informacji w dzienniku. Problematyczne zwłaszcza dla osób jak ja, czyli czasem potrafię pograć dwa-trzy dni pod rząd, a później kilkudniowa przerwa. Bardzo przydatna jest tu opcja szukaj na forum której wielu użytkowników z jakiegoś powodu nie lubi. :>
- Parę pomniejszych bugów, ktoś nieuważny może łatwo stracić statystyki w paru miejscach. Polecam często oglądać statystyki i zapisywać jak ja, czyli na wszystkich slotach. (Z wyjątkiem pierwszego i quick.)

Neutralnie:
- Optymalizacja Doliny Przodków. Grać się da, ale jest ogromna różnica w porównaniu do innych zenów. Jednak i tak jest sporo lepiej niż w Global Modzie.
- Znikające postacie. Już do końca gry będę miał wrażenie, że jakaś postać mogła zniknąć. :/
- Postacie za którymi należy podążać zbyt łatwo się bugują, ale rozumiem, że nic się nie da z tym zrobić.
Even if the morrow is barren of promises...
Nothing shall forestall... my return.
Odpowiedz
Cytat: Czasem brak ważnych informacji w dzienniku. Problematyczne zwłaszcza dla osób jak ja, czyli czasem potrafię pograć dwa-trzy dni pod rząd, a później kilkudniowa przerwa.

to celowy zabieg
klasyczna pułapka na skiperów dialogowych w typie słynnego Tizgara
czasem warto po prostu robić własne notatki w takich sytuacjach na świeżo


info podane o znikających postaciach może mieć kapitalne znaczenie i zostanie podane jako jeden z elementów podstawowych przy instalacji
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Jak ktoś nie kojarzy argumentu z Tizgarem. Gość nie czyta dialogów w modach bo uważa że podstawka zawiera wystarczająco dużo treści. Dla niego ważne jest 2k hp w drugim rozdziale. :>
Odpowiedz
Tizgar bardzo chwalił Global PL za jedną rzecz - uważał że wpisy zawierają wystarczająco dużo informacji, żeby nie czytać dialogów
tym razem tak nie jest - zostało zmienionych około 400 wpisów występujących tu i tu.
Uważam, że zdecydowanie na lepsze, bardziej gramatyczne i spójne logiczne wpisy, a że czasem coś zostało niedopowiedziane to już napisałem - celowy zabieg.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Cóż, skoro to celowy zabieg to OK
Even if the morrow is barren of promises...
Nothing shall forestall... my return.
Odpowiedz
Na liczniku pękło 30h więc myślę że to dobry moment aby podzielić się wrażeniami.

Na wstępię zaznaczę że nie grałem w Global Moda, więc wszystko jest dla mnie nowe, jak dla mnie to plus, bo nie mam w "cachu" starych wersji zadań.

W 30h R1, 15 lvl, bez gildii [ zamierzam grać magiem wody ] Khorinis prawie całe oczyszczone, dopiero parę questów w DP.

Cóż niektórzy mogą powiedzieć że w 30h zrobić tylko Khorinis to "słabo" ale właśnie to jest piękne w tym modzie, że należy wysłuchać każdego dialogu, [ nawet tego który wydaje się niepotrzebny bo w końcu podstawkę przeszedłem parę razy ], zajrzeć pod każdy kamień i jak zawsze zrobić jak najwięcej misji.

Bardzo spodobała mi się alternatywa gildii złodziei czyli Czarne Jastrzębie, właśnie tak wyobrażałem sobie gang, który wręcz "rządzi" miastem. Można to odczuć na każdym kroku, wiele NPC skarży się właśnie na członków tej organizacji, nawet w DP.

Które zadanie zapadło mi dotychczas najbardziej w pamięci ?

* Zadanie z klejnotami było bardzo fajne, w końcu mamy jakieś nagradzanie eksploratorów, idealnie dobrane miejsca, niektóre zdobędziemy w wątku głównym dzięki temu wiemy że coś jest na rzeczy, lecz większość ukryta jest w dość dziwnych miejscach, gdzie dotrze tylko "prawdziwy eksplorator", szkoda że nie ma nigdzie w dzienniku informacji o ilości klejnotów w komplecie ( a może jest ale przeoczyłem jakiś dialog ), przez co gdy zdobyłem kolejny klejnot musiałem lecieć do CJ i patrzeć czy to ostatni.

* Dużo frajdy sprawiło mi zadanie z ekonomem, świetnie dobrane dialogi, gdzie pokazujemy kto tu rządzi, a nie jak zawsze krótka gadka i pojedynek.

* Oczywiście zadanie z Mirellą

* Zadanie z żoną sędziego, chodź nie mogę go dokończyć to, bo genialnych dialogach tak mnie ta kobieta zdenerwowała, że zadanie chciałem zrobić od razu, aby odgryźć się w jakiś sposób.

Trochę denerwujące są skąpe wpisy w dzienniku, niestety gram raz na parę dni i nie zawsze idzie wszystko spamiętać, całe szczęście własne mini-notatki z bieżących zadań pomagają, więc "wczucie w grę" jest jeszcze większe. Polecam czytać co wpis dziennik, bo pojawiają się niektóre wnioski z dialogów, które pomogą rozwiązać te trudniejsze zadania

Podsumowując:
+ dialogi, dialogi i jeszcze raz dialogi, bo w końcu w rpg najważniejsza jest fabuła i klimat, a wyrzynać tysiące potworków to sobie mogę w returningu [ chodź walkę też lubie ]
+ Nowe ciekawe zadanie, gdzie nie mamy podane na tacy rozwiązania

- optymalizacja DP, na moim kilkuletnim sprzęcie nieźle się tnie ten zen, ustawienie widoczności na szczęscie pomogło i można cieszyć się grą
"A wtedy Adanos tchnął w niego część swej boskiej mocy ..."
Odpowiedz
Cytat:całe szczęście własne mini-notatki z bieżących zadań pomagają,

słusznie OK
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
co do klejnotów to zleceniodawca mowił ze ich 12 jest w dialogu wlasnie
Odpowiedz
30h i khoronis to nie twoja słabość tylko zaleta. Tego się trzymajmy.
Odpowiedz
(06.09.2016, 21:04:23)kaban3000 napisał(a): co do klejnotów to zleceniodawca mowił ze ich 12 jest w dialogu wlasnie

Czyli jednak coś przeoczyłem, wiedziałem że weźmie tylko komplet, ale już ilości nie zapamiętałem Smutny
"A wtedy Adanos tchnął w niego część swej boskiej mocy ..."
Odpowiedz
Właśnie ukończyłem moda. Zajęło mi to 154h i kilkanaście minut. Poziom 38. Mod generalnie mi się podobał, ale musiałem na początku "wzmocnić" GG, bo denerwowały mnie ciągłe zgony. Wychodzę z założenia, że gra ma sprawiać przyjemność, nie stresy. Bardzo brakowało mi też Pierścienia szybkości. Więcej uwag nie mam, miałem trochę problemów, ale udało się je pokonać.
Gratuluję i dziękuję Wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego moda.
Dziękuję też Wszystkim, którzy pomogli mi z problemami.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
Stanisław Lem
Odpowiedz
(07.09.2016, 13:30:30)smox napisał(a): Bardzo brakowało mi też Pierścienia szybkości.
Bardzo dobrą alternatywą są mikstury szybkości, których mamy sporo.
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
Cytat:Wychodzę z założenia, że gra ma sprawiać przyjemność, nie stresy
Jest to dość kontrowersyjny temat, jednak nie można definitywnie określić "grę". Gier jest wiele, wymagające myślenia, odstresowujące, łagodne, ciężkie, strategiczne, logiczne, zręcznościowe. Ogólnie temat rzeka, nie ma co się rozpisywać. W skrócie - Przeznaczenie jest grą w której trzeba pomyśleć, a nie, żeby przejść jak rambo przez las, wszystko skosić i ukończyć.


Co do pierścienia szybkości, na prawdę daje tylko większą wygodę, bo nie musisz czekać na animację picia i się nie kończy(ale czy to jest problem?). Mikstur szybkości jest miliard, z kasą problemu nie ma, szybkimi śledziami również można się zadowolić.

A no i byłbym zapomniał, gratulację ukończenia Przeznaczenia ;d
Odpowiedz
Cytat:ale musiałem na początku "wzmocnić" GG,

to znaczy w jaki sposób?
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
lp pewnie + 200 na dobry początek :D
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości