24.12.2017, 23:13:57
Tylko kwestia też taka, że content jaki przekazujecie w swoich modyfikacjach to według mnie ciężko przedstawić w let's playu jakimś w takiej formie, żeby zainteresować większe grono odbiorców, a jeśli by ktoś miał nagrywać dla 20-30 osób no to po co się męczyć i jakoś "ograniczać", skoro można pograć sobie samemu w spokoju i na swój sposób. Gothic ma już swoje lata i nie ukrywajmy, że na tle innych gier dzisiejszych wypada słabo. I to jest chyba największy cios dla twórców pokroju Waszego teamu, że gdybyście mieli możliwość ukazania tych historii na innym silniku, do tego mając możliwość manipulacji nie tylko fabułą i tekstem, ale również dodając klimatu w postaci dźwięku i móc pogrzebać w grafice by na jakimkolwiek silniku móc po prostu wprowadzić jeszcze więcej nastroju adekwatnego do treści to według mnie byłby tutaj potencjał na stworzenie dojrzałej produkcji, która strasznie wciąga i potrafi dać do myślenia. Ale wiadomo - za Waszą pracę nic prócz satysfakcji nie dostajecie, a z czegoś trzeba żyć no i macie mniejsze pole do popisu właśnie przez ograniczenia silnika. A inna kwestia jeszcze to niestety patrząc chociażby po społeczności na themodders - większość osób biorących się za modyfikacje do Gothica szuka po prostu jakiegoś odświeżenia gry, w którą kiedyś zagrali i nie docenią włożonej pracy w fabułę pokroju Epilogu, większość osób też nie będzie świadoma tego ile kosztuje zrobienie takiej zależności wszystkich wątków od siebie i ile to siedzenia w skryptach i klepania przeróżnych warunków i kombinacji, by się to wszystko zazębiło bez żadnego babola. A takie odświeżenie najprościej znaleźć oczywiście w nowych teksturach, nowych dźwiękach, nowinkach w postaci tarcz, duali, nowych umiejętności, ekwipunku, a gdzieś tam niestety na szarym końcu będzie fabuła i nowa historia. Krew zalewa jak wejdę w dział przeznaczenie na themodders czasem i czytam bóle tyłka odnośnie balansu czy że ktoś jakiegoś questa oddać nie może, albo że się komuś coś zbugowało (i OCZYWIŚCIE to nie jest wina tego jak gra/jego sprzętu tylko autorów), dlatego takie przebicie mają, wśród większości community Gothica, mody pokroju returninga - gdzie w pamięć zapada poziom trudności, bossy, wpływ na walkę i inne takie, ale ja osobiście mimo, że przeszedłem tego moda kilka razy to jego fabuła nie wywarła na mnie jakiegoś większego wrażenia - ot fajny powrót do gry i lekkie odświeżenie, gdzie w taki Epilog zagrywam się przy każdej możliwej chwili i wciągnął mnie bardziej niż większość tytułów, w które grałem, z tego czy poprzedniego roku.
No i to co wyżej napisałem to tak samo można odnieść do let's playa - według mnie nie ma jak pokazać tego wszystkiego co stworzyliście i przede wszystkim tego klimatu i atmosfery w taki sposób, żeby zaciekawić większe grono odbiorców, bo nikt nie będzie chciał patrzeć na przebiegane kilometry, też nie idzie tej magii dialogów ukazać w całej formie bez dubbingu (gdzie np. dialogi w zadaniu Magia runiczna niektóre były kozackie), a walka wiadomo - to cały czas Gothic, którego się już ludzie naoglądali przez te wszystkie lata. Tak samo przykład pierwszy z brzegu, który mi przychodzi do głowy - zadanie Klucz do prawdy - jak się nie zagra tylko obejrzy to dla odbiorcy to tylko przeklikanie dialogu i wybranie dobrych odpowiedzi, gdzie ja jako gracz siedziałem z kartką A4 i trochę czasu mi zajęło przewertowanie tych ksiąg, a jak takie coś pokazać na let's playu? A jeśli stricte o Majesa chodzi to według mnie najlepszym co by mógł zrobić w celu ukazania jak najwięcej tego chcieliście pokazać - przeprowadzić to wszystko na live będąc przed tym przygotowanym w jakimś tam stopniu przez przeczytanie np. solucji, by wszystko robić w miarę sprawnie, ale nie totalnie z automatu.
No i to co wyżej napisałem to tak samo można odnieść do let's playa - według mnie nie ma jak pokazać tego wszystkiego co stworzyliście i przede wszystkim tego klimatu i atmosfery w taki sposób, żeby zaciekawić większe grono odbiorców, bo nikt nie będzie chciał patrzeć na przebiegane kilometry, też nie idzie tej magii dialogów ukazać w całej formie bez dubbingu (gdzie np. dialogi w zadaniu Magia runiczna niektóre były kozackie), a walka wiadomo - to cały czas Gothic, którego się już ludzie naoglądali przez te wszystkie lata. Tak samo przykład pierwszy z brzegu, który mi przychodzi do głowy - zadanie Klucz do prawdy - jak się nie zagra tylko obejrzy to dla odbiorcy to tylko przeklikanie dialogu i wybranie dobrych odpowiedzi, gdzie ja jako gracz siedziałem z kartką A4 i trochę czasu mi zajęło przewertowanie tych ksiąg, a jak takie coś pokazać na let's playu? A jeśli stricte o Majesa chodzi to według mnie najlepszym co by mógł zrobić w celu ukazania jak najwięcej tego chcieliście pokazać - przeprowadzić to wszystko na live będąc przed tym przygotowanym w jakimś tam stopniu przez przeczytanie np. solucji, by wszystko robić w miarę sprawnie, ale nie totalnie z automatu.