Tekstury z Gothic 2
#1
Byłbym wdzięczny jakby ktoś zajmujący się modinngiem i tworzeniem zenów udostępniłby mi tekstury budynków z Gothica 2. Ewentualnie podał jakiś link gdzie to znajdę.
Coś tam wyszukałem, ale to bardzo mało. Ponoć można to jakoś wyciągnąć z plików gry, ale musiałbym się tego uczyć, a może ktoś ma już takiego gotowca.

Dla rozluźnienia wrzucę Wam swoją wizualizację 3d istniejącego sobie gdzieś budynku mieszkalnego.
Zrobiłem ją niedawno na potrzeby projektu i tak mnie naleciało żeby teraz wstawić tam tekstury z gothica.
Oczywiście jest to miszmasz, bo nie mam zbyt wielu odpowiednich tekstur z G2.

[Obrazek: ek2yyHG.jpg]


[Obrazek: EOdFSU9.jpg]
Odpowiedz
#2
No tak - do Gothica pewnie się nie nada - choć może po pewnych przeróbkach?
„Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.”
                                                      Bezimienny - 'Przeznaczenie Epilog'
                                                                                                 Kubuś Puchatek






Odpowiedz
#3
Wizualnie to chyba, że do czegoś w stylu Podróżnika, gdzie akcja rozgrywa się w czasach współczesnych.
Do innych trzeba by coś bardziej w klimacie stworzyć plus przekonwertować do jakiegoś programu, gdzie robi się to typowo dla modyfikacji. Jeśli jest to 3ds max ( nie wiem czy tak jest ) to podobno się da to zrobić.
Odpowiedz
#4
Punkt do Erwina, bo on umie a ja nie. :>
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#5
Naumiałem się sam wyciągać tekstury z plików.
Programem Gothic VDFS rozpakowuję plik .vdf i dostaję pliki w formacie .tex.
Pliki .tex otwieram GoManem i konwertuje je na jpeg'i.

Próbowałem też pobawić się coś niecoś w Spacerze. Na razie co chwilę mam crasha i program się zawiesza, ale jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa.
Odpowiedz
#6
Tak jak tu kiedyś napisałem, nie poddałem się w walce ze Spacer'em i ostatnio jak mam wolną chwilę, to zgłebiam jego tajniki.
Jakieś tam podstawy, jak: ustawienie programu, poruszanie kamerą i przedmiotami w jakimś tam stopniu opanowałem.

Wrzucę swoje dzieło - prosze się nie smiać.
Tu były gołe ściany. Powrzucałem mebelki, jest skrzynia z zawartością, działające łóżko, itemki do zebrania, a chatka otwiera się po wciśnięciu przycisku.

[Obrazek: fCgmt4s.jpg]
Odpowiedz
#7
Dopisuję do teamu jako spacerzysta. :D
„Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika.”
                                                      Bezimienny - 'Przeznaczenie Epilog'
                                                                                                 Kubuś Puchatek






Odpowiedz
#8
Dodawania drabin nie mam jeszcze przejrzanych i wypadałoby jakieś spisy znaleźć, albo sobie zrobić, bo widzę, że jak się wrzuca rzeczy do skrzyni, to muszą być wszędzie identyczne wielkości liter jak przy kodach, a ciężko zapamiętać np. w itmi_lockpick, co jest pisane dużą, a co małą literą.
Odpowiedz
#9
Podszkoliłem się jeszcze trochę w obsłudze Spacera, więc podrasowałem swój mały, testowy, gothicowy świat.

Jest juz mała przystań, do której schodzi się po drabinie, a na dole, mamy też ławeczkę, na której można posiedzieć.
Przygrywa bazowa muzyczka z Jarkendaru, a w niektórych miejscach słychać dodatkowo wiejący wiatr.
Jest punkt startowy i mini siatka wp do postawienia jakiejś postaci.

Jest do wykopania skarb, gdzie wyskakuje nam z ziemi nagroda w postaci amuletu.
Jest dziwnie wiszący w powietrzu zwój, który spada na ziemię, kiedy przejdziemy między kolumnami.
[Obrazek: F6ZdBm2.jpg]

Jest zamknięty kratą domek, który można otworzyć: przyciskiem, ale trzeba mieć w ekwipunku odpowiedni przedmiot, który jest do odszukania w zenie; lub otwierając skrzynię, która wyskakuje z ziemi jeśli pokopiemy kilofem w błyszczącym miejscu.
[Obrazek: 5XVd5T6.jpg]

Wnętrze domku też trochę urozmaiciłem. W kominku pali się ogień i słychać jego odgłos. Dorobiłem pułapkę, która zamyka za nami kratę i dźwignię, dzięki której możemy się uwolnić ( oczywiście w lampie ). Dodatkowo po zapaleniu fajki unosimy się w powietrzu na dywanie.
[Obrazek: oHxTh3a.jpg]

Powstała też dodatkowa mini-wysepka z chatką zamkniętą kombinacją dwóch przycisków, gdzie po wybraniu błędnej kolejności zostajemy zabici wyskakującymi kolcami.
[Obrazek: gLyBMyW.jpg]

To wszystko jest mało urodziwe, ale to tylko taka platforma testowa, gdzie sprawdzam co i jak zrobić żeby działało.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości