16.10.2020, 12:16:21
Powiem szczerze, jak patrzę na te projekty broni w różnych grach RPG, to moje serduszko płacze, bo ani nie są one praktyczne ani rozsądne... Tak szerokie ostrza nie mają żadnych zalet, a powodują, że:
- broń jest bardzo ciężka i trzeba mieć ogromną siłę, żeby nią władać
- większość masy jest zgromadzona w ostrzu przez co środek ciężkości jest daleko od dłoni i po prostu miecz bardzo ciąży ku ziemi.
A z tym toporem to by nawet Hafþór Júlíus Björnsson miałby problem, żeby jakikolwiek cios nim wyprowadzić.
Ogólnie bardzo polecam kanał Shadiversity, bo on bierze na tapetę różne światy fantasy i analizuje jakie projekty broni mają sens a jakie nie. https://www.youtube.com/user/shadmbrooks/videos
Ja wiem, że to może zaboleć fana Gothica, ale taki Uriziel, (Duże) Magiczne ostrze na smoki czy Szpon Beliara są po prostu okropne i pozbawione jakiegokolwiek sensu, niezależnie jak bardzo magiczne są i z jakich super materiałów są wykonane. :v
- broń jest bardzo ciężka i trzeba mieć ogromną siłę, żeby nią władać
- większość masy jest zgromadzona w ostrzu przez co środek ciężkości jest daleko od dłoni i po prostu miecz bardzo ciąży ku ziemi.
A z tym toporem to by nawet Hafþór Júlíus Björnsson miałby problem, żeby jakikolwiek cios nim wyprowadzić.
Ogólnie bardzo polecam kanał Shadiversity, bo on bierze na tapetę różne światy fantasy i analizuje jakie projekty broni mają sens a jakie nie. https://www.youtube.com/user/shadmbrooks/videos
Ja wiem, że to może zaboleć fana Gothica, ale taki Uriziel, (Duże) Magiczne ostrze na smoki czy Szpon Beliara są po prostu okropne i pozbawione jakiegokolwiek sensu, niezależnie jak bardzo magiczne są i z jakich super materiałów są wykonane. :v