Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Wrzucam dwa screeny z modyfikacji, przy której sobie dłubię w wolnych chwilach. Jest ona w bardzo wczesnej fazie rozwoju.
Świat jest mojego autorstwa. Nie jestem z niego do końca zadowolony, ale jak na pierwszy raz, to myślę, że nie wyszedł tak źle.
Vobowanie jak na razie jest zrobione na około 1/4 - 1/3 powierzchni terenu, ale nie gwarantuję, że to wszystko finalnie będzie tak wyglądać, jak tu widać.
Bohater będzie wyglądał mniej więcej tak. Jego pancerz jest z zasobów dla modderów, ale też nie wiem, czy jeszcze tego zmienię.
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.025
Masz już zarys fabularny?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Tak. Bez tego bym się nie zabierał za kreację nowego świata.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
23.02.2023, 11:26:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23.02.2023, 11:29:27 przez Wiwir.)
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Jest raczej mały, ale na tę chwilę uważam, że wystarczający. Jeśli uznam w przyszłości, że jednak nie, to zawsze mogę dołożyć drugi lub rozbudować obecny.
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.025
Robiąc modzika w pojedynkę to chyba lepiej zrobić mały świat wypełniony ciekawym contentem niż rozdmuchać zen do granic możliwości tylko po to aby po nim biegać. Oczywiście jest jeszcze trzecia opcja, czyli duży świat wypełniony ciekawą zawartością i ładnie ukształtowany. Ale to już będzie energochłonne
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
(23.02.2023, 21:39:49)Klimek napisał(a): Robiąc modzika w pojedynkę to chyba lepiej zrobić mały świat wypełniony ciekawym contentem niż rozdmuchać zen do granic możliwości tylko po to aby po nim biegać. Oczywiście jest jeszcze trzecia opcja, czyli duży świat wypełniony ciekawą zawartością i ładnie ukształtowany. Ale to już będzie energochłonne
Polecił bym komuś obejrzeć świat w TENEBRIS -1 lokację AETER -HAHAHA 11 zadań (w tym 2 zbugowane } ale jest zablokowany
MARVIN
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Na szczęście na moje potrzeby wystarczy mi mały świat.
Mimo tego na chwilę obecną jest w nim już 545 vobów, czyli takich elementów jak drzewa, rośliny, kamienie itd. , które wypełniają sam model świata.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
25.02.2023, 18:55:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.02.2023, 17:56:08 przez Erwin.)
Aktualizacja [ 25.02.2023 ]
Powstał pierwszy niezależny NPC, dialog i zadanie główne. Oczywiście to wszystko powstało w wielkich męczarniach, bo nigdy tego nie robiłem i musiałem się nauczyć z lekcji modowania i na własnych błędach.
W świecie poza kilkoma punktami do wstawiania postaci nie zrobiłem nic.
Aktualizacja [ 27.02.2023 ]
Zrobiłem niewiele, głównie sprawy techniczne.
1. Dodałem i zainicjowałem pakiety skryptowe Ikarus&Lego.
2. Dodałem kilka skryptów od Sektenspinner i mud-freak opierających się na w/w.
3. Ustawiłem możliwość włącz / wyłącz funkcję BLOODSPLATS w pliku ini ( plus poprawki N1kX'a ).
4. Dołożyłem w menu gry opcję wyboru ilości krwi i potwierdzenie rozpoczęcia nowej gry.
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.025
Działasz w pojedynkę jak ten pewien piąty zwiadowca. Obyś tylko nie skończył w jakiejś opuszczonej sztolni jako przysmak pełzaczy.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Na chwilę obecną wolę samemu. Jak zjedzą mnie pełzacze w jakiejś kopalni, stracę ochotę, nie będę miał czasu i będę musiał zawiesić prace lub jeszcze bardziej zmniejszyć ich tempo, albo też zechcę pograć przez miesiąc w jakiegoś modzika, to nie będę miał wyrzutów sumienia, że ktoś się zaangażował i poświęcił swój czas, a ja go wystawiłem do wiatru.
Aktualizacja [ 05.03.2023 ]
1. Skrypty - dodałem tylko jednego NPC
2. Świat - ovobowałem sporą część dotychczas pustego terenu, ale w dalszym ciągu sporo brakuje do końca, w tym sieci waypointów i itemków do zbierania.
Większość czasu, który mogłem poświęcić tematowi przeznaczyłem na naukę skryptów.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
(05.03.2023, 19:13:02)Erwin napisał(a): Aktualizacja [ 05.03.2023 ]
1. Skrypty - dodałem tylko jednego NPC
2. Świat - ovobowałem sporą część dotychczas pustego terenu, ale w dalszym ciągu sporo brakuje do końca, w tym sieci waypointów i itemków do zbierania.
Większość czasu, który mogłem poświęcić tematowi przeznaczyłem na naukę skryptów.
A ilu tych NPC zamierzasz umieścic?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Przewiduję około 20-30.
Aktualizacja [ 12.03.2023 ]
Urządziłem prawie całą kopalnię i dodałem do niej kilku NPC.
Do tego doszły próby stworzenia logo, nauka skryptów i poprawki w już istniejących.
Plany na najbliższy czas, to dodanie wszystkich przewidzianych postaci ( bez dialogów ), nauczenie się jak złożyć moda do kupy. Potem sklecenie wersji i sprawdzenie jak to wszystko chodzi w pliku mod.
Aktualizacja [ 19.03.2023 ]
Udało mi się dodać prawie wszystkich NPC oprócz jednego. Oczywiście to wszystko bez dialogów. Być może, wraz z rozwojem fabuły jeszcze jakaś dodatkowa postać się pojawi.
Chciałem mieć inny utwór w menu i najwięcej czasu zeszło mi z muzyką. Niestety przekonwertowanie jakiegoś utworu do formatu rozpoznawanego przez Gothic jest skomplikowane, a i samo znalezienie programu nie było proste, bo linki się źle zestarzały. Koniec końców udało się i jest tak jak chciałem.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
(19.03.2023, 23:07:21)Erwin napisał(a): Aktualizacja [ 19.03.2023 ]
Udało mi się dodać prawie wszystkich NPC oprócz jednego. Oczywiście to wszystko bez dialogów. Być może, wraz z rozwojem fabuły jeszcze jakaś dodatkowa postać się pojawi.
Chciałem mieć inny utwór w menu i najwięcej czasu zeszło mi z muzyką. Niestety przekonwertowanie jakiegoś utworu do formatu rozpoznawanego przez Gothic jest skomplikowane, a i samo znalezienie programu nie było proste, bo linki się źle zestarzały. Koniec końców udało się i jest tak jak chciałem.
A jaki utwór wykorzystałeś - jeśli to nie tajemnica.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
20.03.2023, 08:35:27
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.03.2023, 08:36:15 przez Erwin.)
Na razie nie będę zdradzał. Zanim to wszystko porobię, to może napotkam utwór, który bardziej mi się spodoba i po przyzwoleniu autora jeszcze zmienię ten obecny.
W pierwszym poście pokazałem bohatera jako rekruta/strażnika. Jednak wraz z rozwojem moda stwierdziłem, że lepiej będzie, jak obniżę jego pozycję społeczną. W modzie ma być kopalnia, a więc i kopacze. W Gothic'u jest jakiś taki dystans w relacjach górnik-strażnik i uznałem, że będzie mnie to za bardzo ograniczać.
Dlatego też nie chcę teraz niczego zdradzać. Jeszcze sporo może się zmienić.
|