28.05.2021, 13:29:36
Metalwings – For All Beyond (2018)
Tracklista:
1. End of the War 04:50
2. Secret Town 04:14
3. Immortal Metal Wings 05:17
4. When We Pray 04:16
5. A Wish 05:51
6. There's No Time 04:22
7. For All Beyond 05:33
8. Realm of Dreams 04:25
9. Тъжни сърца 04:08
10. For All Beyond (Orchestral Version) 05:33
11. Fallen Angel in the Hell 06:06
Rok wydania: 2018
Gatunek: Symphonic Metal
Kraj: Bułgaria
Skład:
Stela Atanasova - śpiew, wiola, instrumenty klawiszowe
Grigor Kostadinov - gitara
Krastyo Jordanov - gitara, śpiew
Konstantin Uzunov - bas
Nikola Ivanov – perkusja
Angel Kitanov - instrumenty klawiszowe
Kolejna dobra płyta w klimatach NIGHTWISH z małego kraju.
Ocena: 7/10
SteelHammer
Tracklista:
1. End of the War 04:50
2. Secret Town 04:14
3. Immortal Metal Wings 05:17
4. When We Pray 04:16
5. A Wish 05:51
6. There's No Time 04:22
7. For All Beyond 05:33
8. Realm of Dreams 04:25
9. Тъжни сърца 04:08
10. For All Beyond (Orchestral Version) 05:33
11. Fallen Angel in the Hell 06:06
Rok wydania: 2018
Gatunek: Symphonic Metal
Kraj: Bułgaria
Skład:
Stela Atanasova - śpiew, wiola, instrumenty klawiszowe
Grigor Kostadinov - gitara
Krastyo Jordanov - gitara, śpiew
Konstantin Uzunov - bas
Nikola Ivanov – perkusja
Angel Kitanov - instrumenty klawiszowe
Stela Atanasova, wokalistka z fakultetem zakłada METALWINGS, w którym chce się spełniać muzycznie i dołączyć do piewców metalu symfonicznego.
Przez kolejne lata zbiera skład i od 2011 roku jest to działalność lokalna i w 2016 roku udaje się wydać EP Fallen Angel in the Hell, i po kolejnych zmianach składu 19 kwietnia 2018 roku wychodzi pełnoprawny debiut grupy, For All Beyond, wydany nakładem własnym.
Muzyka prosta i skoczna, inspirowana NIGHTWISH z początków i Immortal Metal Wings jest bardzo dobrym tego przykładem, choć to nie ich jedyne inspiracje i jest też trochę Szwecji w bardzo dobrym Secret Town. Przeplatanym NIGHTWISH oczywiście. Są też elementy folkloru wczesnego NIGHTWISH w When We Pray, jest i WITHIN TEMPTATION oraz EPICA w A Wish.
Orkiestracje i pasaże klawiszowe potrafią być ciekawe i wspaniale wszystko się spina w There’s No Time. Zdumiewająca lekkość, dramaturgia orkiestry i bardzo udany refren, podobnie Realm of Dreams, w którym jest coś z wcześniejszych płyt EPICA, DARK MOOR oraz VISIONS OF ATLANTIS i wielka szkoda, że tylko raz używają męskich wokali w ten właśnie sposób. Tytułowy For All Beyond niestety jest przekombinowany i nadęty jak wiele takich kompozycji na płytach symfonicznych, gdzie spotyka się kilka różnych pomysłów i nie są ze sobą zbyt dobrze powiązane, a szkoda, bo refren jest udany. Тъжни сърца to typowy, bardzo wczesny NIGTWISH przy akustykach i tutaj nie ma nic ciekawego.
Bonusem jest Fallen Angel In the Hell i dobrze, że to tylko bonus, bo to tylko poprawne granie pod ELEINE i TRISTANIA, które niczym się nie wyróżnia.
Na ogromny plus brzmienie. Bębny są czyste i przestrzenne, mocne, ponad orkiestracjami, bas jest solidnie wyeksponowany, a gitara bardziej heavy metalowa. Mistrz Morton spisał się jak zwykle bez zarzutu.
Może niezbyt oryginalna, ale solidna i równa płyta małego zespołu z Bułgarii, zaśpiewana bardzo dobrze przez Stelę Atansova, która do wysokich zaśpiewów operowych ucieka się tylko w ostateczności. Ciepły, miły i sympatyczny głos bez zgrzytów. To ona jest gwiazdą i muzycy przygrywają dobrze.Kolejna dobra płyta w klimatach NIGHTWISH z małego kraju.
Ocena: 7/10
SteelHammer