Modding - pytania i problemy
#31
Czyli, żeby to poprawić muszę przejrzeć wszystko, otwierając po kolei każdy plik z contentu.

Czy konieczne jest tworzenie nowego pliku i kopiowanie do niego zawartości? W Notepad'zie ++ można kliknąć prawym przyciskiem myszy w to miejsce i zmienić Unix/ Windows/ Macintosh i potem zapisać.

Czy kodowanie Ansi, to jedyne dopuszczalne? Często widziałem UTF-8.
Odpowiedz
#32
Silnik gotycki rozumie tylko ANSI i żaden inny.

Z tłumaczem, ale przyda się. Temat opisuje, jak korzystać z gotyckiego narzędzia do debugowania. Istnieje również lista błędów, które są mi znane.
https://worldofplayers.ru/threads/42015/

Poza tłumaczeniem modu teraz przenoszę jakieś zaklęcia z tego Pucka
https://forum.worldofplayers.de/forum/th...auberpaket

Ale sam stworzyłem 1 zaklęcie-to zaklęcie łamanie zamków, jak w Gothic 3 / Risen
Zamki które są zamknięte na klucz nie mogą być otwierane przez to zaklęcie
Mój pakiet zostanie wykonany na Union, ponieważ będzie wymagał go do pracy.
https://imgur.com/Pwf8sYB

Jeśli coś autor zamieścił REMASTER pod Gothic 1. Pod Gothic 2 proponuje sam zmontować projekt.

Gothic 1/2 Remaster Humans

Youtube
Odpowiedz
#33
Jakich drobnych wtyczek używacie na codzień podczas gry w G2? Ja przeglądając ten temat znalazłem zalinkowany przez @N1kX alternatywny inwentarz na jakimś rosyjskim forum i szczerze nie wyobrażam sobie powrotu do stockowego. Wy też macie jakieś wtyczki które musicie mieć? Mówię o drobnych usprawnieniach, zmianach kosmetycznych, nie gameplayowych. Słyszał ktoś może o jakimś skrypcie/wtyczce, która zliczałaby ilość zamkniętych/otwatych questów w dzienniku?
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz
#34
Tylko na Union-jest wtyczka, która upraszcza pracę z dziennikiem zadań. Zadania, w których były nowe wpisy, zawsze będą na górze, nieprzeczytane książki / notatki będą oznaczone i tak dalej.

https://worldofplayers.ru/threads/41521/post-1079823
Odpowiedz
#35
(27.11.2020, 14:44:19)N1kX napisał(a): Tylko na Union-jest wtyczka, która upraszcza pracę z dziennikiem zadań. Zadania, w których były nowe wpisy, zawsze będą na górze, nieprzeczytane książki / notatki będą oznaczone i tak dalej.

https://worldofplayers.ru/threads/41521/post-1079823

Patrzyłem wcześniej na tą wtyczkę, union to nie problem. Bardziej mnie martwi reszta funkcjonalności, które są nawiasem mówiąc zbędne, a nie wiem czy potrafiłbym to skonfigurować tak by to wyłączyć. Opcja z kluczami jest nieciekawa.
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz
#36
(27.11.2020, 14:59:31)Hexados napisał(a):
(27.11.2020, 14:44:19)N1kX napisał(a): Tylko na Union-jest wtyczka, która upraszcza pracę z dziennikiem zadań. Zadania, w których były nowe wpisy, zawsze będą na górze, nieprzeczytane książki / notatki będą oznaczone i tak dalej.

https://worldofplayers.ru/threads/41521/post-1079823

Patrzyłem wcześniej na tą wtyczkę, union to nie problem. Bardziej mnie martwi reszta funkcjonalności, które są nawiasem mówiąc zbędne, a nie wiem czy potrafiłbym to skonfigurować tak by to wyłączyć. Opcja z kluczami jest nieciekawa.

Wtyczka konfiguruje wszystko. Pod spoilerem znajduje się opis wszystkich parametrów i tego, co robią. Możesz wyłączyć wszystko i zostawić to, czego potrzebujesz.
Odpowiedz
#37
Chyba zresztą i tak po ptakach, bo gra się sypie po instalacji :-(

(27.11.2020, 15:05:16)N1kX napisał(a):
(27.11.2020, 14:59:31)Hexados napisał(a):
(27.11.2020, 14:44:19)N1kX napisał(a): Tylko na Union-jest wtyczka, która upraszcza pracę z dziennikiem zadań. Zadania, w których były nowe wpisy, zawsze będą na górze, nieprzeczytane książki / notatki będą oznaczone i tak dalej.

https://worldofplayers.ru/threads/41521/post-1079823

Patrzyłem wcześniej na tą wtyczkę, union to nie problem. Bardziej mnie martwi reszta funkcjonalności, które są nawiasem mówiąc zbędne, a nie wiem czy potrafiłbym to skonfigurować tak by to wyłączyć. Opcja z kluczami jest nieciekawa.

Wtyczka konfiguruje wszystko. Pod spoilerem znajduje się opis wszystkich parametrów i tego, co robią. Możesz wyłączyć wszystko i zostawić to, czego potrzebujesz.

Z pliku exe nie chce się instalować, a po rozpakowaniu instalatora jako archiwum i ręcznym przerzuceniu gra się włącza, ale sypie podczas wczytywania/nowej gry.
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz
#38
(27.11.2020, 15:11:26)Hexados napisał(a): Z pliku exe nie chce się instalować, a po rozpakowaniu instalatora jako archiwum i ręcznym przerzuceniu gra się włącza, ale sypie podczas wczytywania/nowej gry.

Ponieważ w wersji 1.5.1 nie ma normalnej obsługi Union i jego wtyczek. W niedostępnej dla polskich graczy wersji 1.6 wszystko jest (stare przedłużacze (ikarus+lego) dają taką awarię.
A podobnych plugins do Ninja nie.

edit.
plugin nie działa z żadnymi odmianami modów na ikarus + lego.
Odpowiedz
#39
(27.11.2020, 14:35:08)Hexados napisał(a): Jakich drobnych wtyczek używacie na codzień podczas gry w G2? 
Ja nie używam żadnych wtyczek. Jedynie jakiś czas temu zagrałem w jakiegoś starszego moda i wrzuciłem sobie na próbę tę wtyczkę od Liker'a co ma quickloot'a. Samego quickloot'a nie uznaję, ale jest tam opcja znikania ciał po opróżnieniu ich ekwipunku i chciałem zobaczyć jak to działa w praktyce. Niestety nie działa ona na NPC, a był to mod, gdzie się trochę tych ludzi zabijało, więc oni mi się cały czas podświetlali, co mnie wkurzało. Ponadto trochę to jednak dziwnie wygląda. Fajna jest tam opcja podświetlania opcji dialogów na zielono i chyba nawet można sobie ten kolor zmienić, ale ostatecznie zrezygnowałem z całej tej wtyczki.
Wszystkie rzeczy, których potrzebuję są do ustawienia w systempack.ini i gothic.ini:
HideFocus=1 - nie podświetlają się puste zwłoki

ShowManaBar=2 - stale widoczny pasek many

zShowWeaponTrails=0 - znika biała poświata broni przy uderzaniu

spawnRemoveNpcOnlyIfEmpty=1 - wszystkie potwory, NPC jakie zabijemy nie znikną ze świata póki nie opróżnimy ich z przedmiotów

spawnUseDeadNpcRoutinePos=1 - jak nie zabierzemy rzeczy ze zwłok i odejdziemy poza obszar widzenia, to zwłoki po powrocie będą w miejscu spawnu ( przydatne jak jakiś trup wpadnie w nieosiągalną szczelinę, a z drugiej strony jest trochę gorzej, bo przy zabijaniu np. goblinów, ciało ląduje w miejscu spawnu, a broń leży tam, gdzie go utłukliśmy, ale jakoś się tak przyzwyczaiłem i tak gram )
Odpowiedz
#40
Ten spawnRemoveNpcOnlyIfEmpty=1 to trochę popsuje immersje bo logiczne jest, że jeżeli nie umiemy pozyskać trofeów to one porzucone w lesie po prostu zgniją i jest to konsekwencja zaniechania nauki oprawiania zwierzyny.
Już w Gothic 1 Drax na to uczulał i moim zdaniem zachowując logiczność gameplaya nie powinno sie tej opcji używać.
Odpowiedz
#41
Dokładnie nie pamiętam jak to z tym jest, bo z jednej strony kojarzę z  Przeznaczenie , że chyba można zabić smoczego zębacza, później nauczyć się wycinania rogów i zdobyć z niego trofeum do zadania Gildii Kupców, a z drugiej wydaje mi się, że jak zabijałem wilka, potem nauczyłem się zdobywania skór, to nie mogłem już z tego wilka skóry ściągnąć.

Może kiedyś się namówię i nie będę z tego ustawienia korzystał.
Odpowiedz
#42
tylko Quickloot i nic zbędnego
https://worldofplayers.ru/threads/41521/post-1089523
Odpowiedz
#43
(28.11.2020, 22:40:35)Erwin napisał(a):
(27.11.2020, 14:35:08)Hexados napisał(a): Jakich drobnych wtyczek używacie na codzień podczas gry w G2? 
Ja nie używam żadnych wtyczek. Jedynie jakiś czas temu zagrałem w jakiegoś starszego moda i wrzuciłem sobie na próbę tę wtyczkę od Liker'a co ma quickloot'a. Samego quickloot'a nie uznaję, ale jest tam opcja znikania ciał po opróżnieniu ich ekwipunku i chciałem zobaczyć jak to działa w praktyce. Niestety nie działa ona na NPC, a był to mod, gdzie się trochę tych ludzi zabijało, więc oni mi się cały czas podświetlali, co mnie wkurzało. Ponadto trochę to jednak dziwnie wygląda. Fajna jest tam opcja podświetlania opcji dialogów na zielono i chyba nawet można sobie ten kolor zmienić, ale ostatecznie zrezygnowałem z całej tej wtyczki.
Wszystkie rzeczy, których potrzebuję są do ustawienia w systempack.ini i gothic.ini:
HideFocus=1 - nie podświetlają się puste zwłoki

ShowManaBar=2 - stale widoczny pasek many

zShowWeaponTrails=0 - znika biała poświata broni przy uderzaniu

spawnRemoveNpcOnlyIfEmpty=1 - wszystkie potwory, NPC jakie zabijemy nie znikną ze świata póki nie opróżnimy ich z przedmiotów

spawnUseDeadNpcRoutinePos=1 - jak nie zabierzemy rzeczy ze zwłok i odejdziemy poza obszar widzenia, to zwłoki po powrocie będą w miejscu spawnu ( przydatne jak jakiś trup wpadnie w nieosiągalną szczelinę, a z drugiej strony jest trochę gorzej, bo przy zabijaniu np. goblinów, ciało ląduje w miejscu spawnu, a broń leży tam, gdzie go utłukliśmy, ale jakoś się tak przyzwyczaiłem i tak gram )
Właśnie ogarniam tą wtyczkę od likera, tak naprawdę tylko ze względu na podświetlanie na zielono. Próbowałem teraz też gry z cinemascope, ale z dx11 miałem problemy. Niestety ta wtyczka od likera chyba nie zaprzyjaźni się z przeznaczeniem, dalej niż menu nie idzie. W sumie szukam też jakiegoś hotbara, ale to już po prostu fanaberia, a nie jakaś potrzeba większa. Lubię sobie uszyć hud/layout na miarę.
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz
#44
A jaka jest trudność, aby umieścić pracę wszędzie Quickloot (Slavemaster (Toplayer w Manager resourse)) i zmienić kolor tekstu?
systempack.ini
Color_DialogChoice_Active = -16711936
Odpowiedz
#45
Raczej z tą wersją Przeznaczenia nie pójdzie z tego co pamiętam. N1kX zna szczegóły.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości