Modding - pytania i problemy
#46
(29.11.2020, 16:19:06)N1kX napisał(a): A jaka jest trudność, aby umieścić pracę wszędzie Quickloot (Slavemaster (Toplayer w Manager resourse)) i zmienić kolor tekstu?
systempack.ini
Color_DialogChoice_Active = -16711936

O quickloocie nie wspomniałem akurat, bo to wiem jak ogarnąć (tylko nie używam). Ale radę z kolorem zastosuję, po prostu nie wiedziałem, że tak się da. Dzięki wielkie.

@N1kX wielki props, edycja systempack.ini rzeczywiście dała zamierzony efekt. Co prawda nie działa to w menu esc, przy zapisie etc, ale przy samych dialogach bez zastrzeżeń. Teraz jak już wiem z czym to się je, to pewnie i efekt w menu idzie osiągnąć grzebiąć w plikach konfiguracyjnych
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz
#47
(29.11.2020, 16:19:06)N1kX napisał(a): systempack.ini
Color_DialogChoice_Active = -16711936

Są gdzieś rozpisane schematy do tych kolorów?
Rozumiem, że -16711936 to zielony, a jakie są inne możliwości?
Odpowiedz
#48
(29.11.2020, 16:45:13)Erwin napisał(a):
(29.11.2020, 16:19:06)N1kX napisał(a): systempack.ini
Color_DialogChoice_Active = -16711936

Są gdzieś rozpisane schematy do tych kolorów?
Rozumiem, że -16711936 to zielony, a jakie są inne możliwości?

Obstawiam, że to zapis szesnastkowy
Ładne słowa nie wystarczą, aby zmienić świat.Lelouch Lamperouge
Odpowiedz
#49
Nie można zmienić menu, nie ma takiego ustawienia.

Opis kolorów dostępny na naszej stronie z Systempack.



Erwin, sprawdź najnowszą wersję. Dodano opcję, aby dostosować liczbę komórek ekwipunku do małych rozdzielczości.
https://worldofplayers.ru/threads/42358/post-1113962
Odpowiedz
#50
Co do tej wersji 1_0_2 to jest lepiej niż było. Zmieniłem sobie ten parametr z 14 na 11 i nie zauważyłem żeby coś na siebie nachodziło, ale wiadomo - wymaga to zagrania większej ilości godzin w jakiegoś moda, bo ja to na szybko sprawdzałem na początku Nocy Kruka.

Ogólnie to wolałbym, żeby do tej wtyczki wzorem innych, wprowadzić własne ustawienia w gothic.ini z opisami po angielsku ( chyba najbardziej uniwersalne ) na zasadzie:
np.
[Added] = Added
[Weapon] = Weapon

i wtedy sam mogę sobie zmienić nazwę na własną na przykładzie:

[Added] = Dodane
[Weapon] = Broń

Na pewno jest problem z naliczaniem w tej tabeli po lewej stronie przedmiotów dodanych / oddanych, które można założyć na bohatera np. mam 10 mieczy, zakładam 1, to w tej tabeli pokazuje - usunięto 1 miecz, tak jakby ten miecz, który założyłem został usunięty z ekwipunku. Potem jak ten miecz zdejmę, to znowu pokazuje się komunikat, że otrzymałem 10 mieczy, co jest nieprawdą, ale wtyczka nalicza od nowa 1 miecz zdjęty + 9, które już posiadam.

Wymaga to wszystko dopracowania, ale wygląda w porządku.
Odpowiedz
#51
Ponieważ Systempack nie jest już rozwijany ani obsługiwany na nowoczesnych systemach operacyjnych, sugeruję utworzenie motywu dla Union. Wszystkie informacje można pobrać z naszego rosyjskiego tematu, zrobiłbym tłumaczenie, ale ktoś musiałby to poprawić.
Odpowiedz
#52
Ja mogę pomóc z korektą.

N1kX mógłbyś mi pewną rzecz podpowiedzieć?

Chodzi mi o wtyczkę Доп. информация на экране (damage, HP, mana, time, speed world ) [Плагин для Union].

W pliki ini można ustawiać dowolnie paski zdrowia, many i powietrza dla bohatera.

playerHealthBarParams=2800,7800,1000,200 
playerManaBarParams=4300,7800,1000,200
playerSwimBarParams=50,6836,1000,200

Dodatkowo są też ustawienia co do położenia napisów dla każdego paska.
Co oznaczają te poszczególny liczby, jak tym nawigować i to zmieniać? Wydaje mi się, że są to pary liczb odpowiadające odpowiednio położeniu i rozmiarowi danego paska, ale nie wiem jakie wartości wyrażają. Pewnie ma to odniesienie do jakiegoś układu współrzędnych na ekranie, ale gdzie on ma swój początek, to tego nie wiem i musiałbym teraz dochodzić do tego metodą prób i błędów.
Odpowiedz
#53
playerHealthBarParams=2800,7800,1000,200
2800 - pozycja na X
7800 - pozycja na X
1000 - szerokość bara
200 - wysokość bara

całkowita liczba pikseli na ekranie
x - 0 - 8192
y - 0 - 8192
Odpowiedz
#54
Myślę, że przy posiadaniu odrobiny wiedzy matematycznej i kapce cierpliwości można spokojnie, to sobie wszystko poustawiać wedle własnego uznania.

[Obrazek: xh2ixui.jpg]

Obejrzałem sobie niemiecką wtyczkę robioną na pakiecie Ninja, która jest podobna do tej rosyjskiej stworzonej na Union i wyświetla na ekranie informacje z gry: liczbowa ilość życia i many, liczba posiadanych strzał / bełtów itd.

Ta niemiecka ma taki plus, że jej konfiguracja odbywa się z poziomu menu już w samej grze i chyba na tym jej zalety się kończą. Ustawia się sama po instalacji w języku polskim, ale to wszystko jest zrobione translatorem i w większości opcji ciężko zrozumieć o co w tym chodzi.
Rosyjska jest konfigurowana przez plik gothic.ini co jest trochę bardziej kłopotliwe, ale daje dużo więcej możliwości ustawień: kolory napisów, rozmieszczenie poszczególnych pasków na ekranie, można zmieniać opisy pasków ( np. standardowo pasek powietrza opisany jest Oddech, a ja wolę opis Powietrze i mogę sobie to ustawić po swojemu ), wyłączenie nieinteresujących elementów wtyczki itp.

Także w takim stanie jakim teraz to jest, to polecam wersję rosyjską, jakby ktoś chciał użyć, a nie może się zdecydować co wybrać.
Odpowiedz
#55
Wrzucę tutaj link do wtyczki zUtilities na Union. Może ktoś będzie chciał sobie ją sprawdzić.
https://github.com/Franisz/zUtilities

Plugin umożliwia:
- szybki zapis i szybkie wczytanie gry - nie sprawdzałem, nie wiem jak to działa,
- dodaje kolorystykę do itemów, kufrów, drzwi, postaci; np. biały - pusta skrzynia, zielony - otwarta skrzynia z zawartością, żółty - kufer na wytrych, czerwony - na klucz, czyli coś w stylu jak jest Przeznaczenie chyba od wersji 1.6.
Odpowiedz
#56
Hej, czy ktoś może wie jak edytować okno statystyk w Gothic 2 NK? Konkretnie chodzi o linijkę: - Zbieranie trofeów, która jest na tyle długa, że potem nachodzi na status 'Uczony'... w oryginale wygląda do dość nieestetycznie i chciałem w miarę możliwości coś z tym zrobić. W modyfikacji Imperium Popiołów twórcom udało się np. edytować tę linijkę na po prostu 'Trofea' co już wygląda na prawdę ok. Dziękuje z góry za pomoc! ;]
Odpowiedz
#57
W pliku Text należy zamienić pod linią
const string TXT_TALENTS[22] =

wpis istniejący dla zbierania trofeów na
"Trofea",
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#58
(30.09.2021, 13:57:42)Memorius napisał(a): W pliku Text należy zamienić pod linią
const string TXT_TALENTS[22] =

wpis istniejący dla zbierania trofeów na
"Trofea",

A gdzie dokładnie znajduje się ten plik bo jakoś nie mogę go znaleźć w folderze z grą?
Odpowiedz
#59
On się znajduje w skryptach czyli w content do gry.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#60
(30.09.2021, 14:05:00)Memorius napisał(a): On się znajduje w skryptach czyli w content do gry.

Czy to któryś z tych plików .vdf typu: GOTHIC, MENU, FIGHT itp. ?

(30.09.2021, 14:05:00)Memorius napisał(a): On się znajduje w skryptach czyli w content do gry.

Czy mógłbyś wytłumaczyć jak dokładnie to zrobić? Ja jestem całkowicie zielony w tym ;/
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości