Gothic 3 z modyfikacją LCTM
To było moje 4 albo 5 już podejście do Gothic 3. Poprzednie kończyły się na wyzwoleniu Ardei. Nic mi nie pasowało w tej grze, a chyba najbardziej system walki. Do tego różne glitche graficzne skutecznie odstraszały mnie od trzeciego Gothic'a.
Pojawiła się dobra promocja na cyfrową wersję zestawu Gothic Universe, więc pomyślałem sobie, że może na wersji cyfrowej będzie lepiej ( często platformy cyfrowe pakują do takich staroci różne swoje "poprawiacze" ), zakupiłem i niestety się pomyliłem - było dokładnie tak samo, jak na wersji z płytki, ale o tym później.
Pomyślałem, że spróbuje dorzucić jakiegoś moda, który w jakimś stopniu usprawni rozrywkę i nie będzie bardzo ingerował w oryginalną grę. Wybór padł właśnie na Logic-Content-Trophys-Mod. Co dokładnie zmienia, dodaje i poprawia nie będę wypisywał. Kto zechce, to sobie znajdzie opis na internecie. Chyba, to co najbardziej mnie przekonało do niego, to możliwość zdobycia dodatkowych punktów reputacji u Asasynów, tak żeby można było wejść do Ishtar bez zabijania Magów Wody.
Jeśli chodzi o wrażenia z samego Gothica 3, to nie będę nic o nim pisał, bo nie chcę się nad tą grą znęcać.
Błędy graficzne :
Większość gry ogrywałem wieczorami na laptopie, gdzie mam zintegrowaną kartę graficzną, a jak wiadomo Gothic 3 nie lubi się z takim sprzętem. Głównym problem było tutaj migotanie tekstur drzew i latające po ekranie białe paski ( prawdopodobnie z cieni ). Czasami przerzucałem się na komputer stacjonarny, niby nowszy i mocniejszy, ale tu było jeszcze gorzej. Jakieś 9 na 10 prób wczytania save kończyło się zawieszeniem gry.
Długo szukałem skutecznego rozwiązania. Jedni pisali wyłącz to, drudzy wyłącz tamto. W końcu trafiłem na Wine3d. Po wrzuceniu odpowiednich plików z zestawu, wszystkie moje problemy zniknęły. Na laptopie niestety spadła wydajność i musiałem o jeden stopień zmniejszyć rozdzielczość, ale za to nie dostawałem oczopląsu. Polecam spróbować każdemu, kto ma jakieś problemy graficzne w trzecim Gothic'u.
Statystyki końcowe:
Czas gry - 91,7 godziny wg Steam
Jak można zauważyć na załączonym screenie, grę przeszedłem drogą Adanosa.
Zostało mi bardzo dużo niewykorzystanych punktów nauki, ale nie czułem potrzeby ulepszania już czegokolwiek.
Grałem na Alternatywnym Balansie i S.I.
I tak po kilkunastu latach i wielu godzinach spędzonych przed komputerem udało mi się ukończyć wszystkie gry, które wyprodukowała Piranha Bytes, ale ich opisywanie i porównywanie, to już temat na całkiem inną historię.
To było moje 4 albo 5 już podejście do Gothic 3. Poprzednie kończyły się na wyzwoleniu Ardei. Nic mi nie pasowało w tej grze, a chyba najbardziej system walki. Do tego różne glitche graficzne skutecznie odstraszały mnie od trzeciego Gothic'a.
Pojawiła się dobra promocja na cyfrową wersję zestawu Gothic Universe, więc pomyślałem sobie, że może na wersji cyfrowej będzie lepiej ( często platformy cyfrowe pakują do takich staroci różne swoje "poprawiacze" ), zakupiłem i niestety się pomyliłem - było dokładnie tak samo, jak na wersji z płytki, ale o tym później.
Pomyślałem, że spróbuje dorzucić jakiegoś moda, który w jakimś stopniu usprawni rozrywkę i nie będzie bardzo ingerował w oryginalną grę. Wybór padł właśnie na Logic-Content-Trophys-Mod. Co dokładnie zmienia, dodaje i poprawia nie będę wypisywał. Kto zechce, to sobie znajdzie opis na internecie. Chyba, to co najbardziej mnie przekonało do niego, to możliwość zdobycia dodatkowych punktów reputacji u Asasynów, tak żeby można było wejść do Ishtar bez zabijania Magów Wody.
Jeśli chodzi o wrażenia z samego Gothica 3, to nie będę nic o nim pisał, bo nie chcę się nad tą grą znęcać.
Błędy graficzne :
Większość gry ogrywałem wieczorami na laptopie, gdzie mam zintegrowaną kartę graficzną, a jak wiadomo Gothic 3 nie lubi się z takim sprzętem. Głównym problem było tutaj migotanie tekstur drzew i latające po ekranie białe paski ( prawdopodobnie z cieni ). Czasami przerzucałem się na komputer stacjonarny, niby nowszy i mocniejszy, ale tu było jeszcze gorzej. Jakieś 9 na 10 prób wczytania save kończyło się zawieszeniem gry.
Długo szukałem skutecznego rozwiązania. Jedni pisali wyłącz to, drudzy wyłącz tamto. W końcu trafiłem na Wine3d. Po wrzuceniu odpowiednich plików z zestawu, wszystkie moje problemy zniknęły. Na laptopie niestety spadła wydajność i musiałem o jeden stopień zmniejszyć rozdzielczość, ale za to nie dostawałem oczopląsu. Polecam spróbować każdemu, kto ma jakieś problemy graficzne w trzecim Gothic'u.
Statystyki końcowe:
Czas gry - 91,7 godziny wg Steam
Jak można zauważyć na załączonym screenie, grę przeszedłem drogą Adanosa.
Zostało mi bardzo dużo niewykorzystanych punktów nauki, ale nie czułem potrzeby ulepszania już czegokolwiek.
Grałem na Alternatywnym Balansie i S.I.
I tak po kilkunastu latach i wielu godzinach spędzonych przed komputerem udało mi się ukończyć wszystkie gry, które wyprodukowała Piranha Bytes, ale ich opisywanie i porównywanie, to już temat na całkiem inną historię.