[G1] Edycja Rozszerzona +
Czas gry wg ostatniego save'a - 53 godziny 4 minuty
Platforma - Gothic 1(GoG) + Union M
Wtyczki – zUtilities ( autor: Franisz ), później Union_Vob_Locator ( autor: Hedin ) + Union_item_Locator_ColorIcon ( autor: N1kX )
Co do wtyczek, to zUtilities bardzo się przydał, bo koloruje nowe wpisy do dziennika, co jednak bardzo pomogło przy takim ogromie zadań jakie mamy tutaj do wykonania.
Vob_Locator chciałem sobie go sprawdzić i mogę o tym pluginie powiedzieć tyle, że jest to próba upodobnienia Gothica do większości nowych gier, w których przedmioty do zebrania są w ten, czy inny sposób oznaczone, co wychodzi pewnie naprzeciw oczekiwaniu obecnych graczy. ColorIcon daje to, że ikony oznaczeń w zależności od typu przedmiotu mają różne kolory, a normalnie wszystkie są szare. Dobra pozycja dla ludzi muszących wszystko wyzbierać.
Jeśli chodzi o samą modyfikację.
Elementy pozytywne:
texturpack – bardzo ładne modele i tekstury, które upiększają Górniczą Dolinę i jednocześnie nie obniżają wydajności.
Na uwagę zasługują:
księgi – jest ich sporo, są dobrze napisane i przeważnie dość obszerne. Jako, że w modzie istnieje NPC, który skupuje od nas książki, to większość ich zawartości trafia do dziennika, gdzie można je sobie w dowolnym momencie poczytać.
Elementy negatywne:
błędy, bugi – najbardziej denerwowała mnie potrzeba kilkukrotnego klikania na NPC, żeby zacząć rozmowę i niski zasięg reakcji potworów. Pojawiło się też wiele mniejszych błedów, kiedy to np. zamiast otrzymać rudę za wykonanie zadania, to ją tracimy. To wszystko w połączeniu bugogennym silnikiem pierwszego Gothica psuje trochę nerwów w trakcie rozgrywki. Krytycznych błędów nie uświadczyłem, a crashy miałem kilka. Rozpoczynając moda jednak liczyłem się z tym, że tych błędów będzie sporo, bo przy tak dużej ilości obcego i swojego contentu oraz małej ekipie, takie rzeczy są normalne.
Dodane do wersji + zadania są w klimacie zwykłej ER. Przynajmniej te, które dane mi było ze względu na wybraną gildię otrzymać. Alchemia – zwykłych miksturek nie musiałem tworzyć, bo miałem aż nadto znalezionych, czasowych może raz użyłem, a najwięcej zrobiłem jak można się domyślić tych dodających na stałe statystyki. Kowalstwa może raz użyłem do zrobienia pasa. Miecze zawsze miałem lepsze z terenu od tych, które można było wykuć.
Trzeba by jeszcze popracować nad balansem w modzie, bo na koniec miałem ponad 70 pkt nauki, których nie miałem jak wykorzystać, bo nauczyciele uczą siły tylko do 100, a mimo tego nie przeszkadzało to wcale w przejściu gry, bo większość przeciwników miałem na 1-3 trafienia.
Na koniec jeszcze jedna nieścisłość.
W opisie autorzy podają tylko siebie jako twórcy modyfikacji, nie wspominając o twórcy ER, na którego pracy w dużej części mod bazuje, a znowu w zakończeniu jest wymieniona tylko ekipa zwykłej ER, a autorzy ER+ już nie. Moim zdaniem miło by było jednak to uporządkować.
Jeśli, ktoś chce sobie przypomnieć Edycję Rozszerzoną, ale w nieco obszerniejszej formie, to modyfikację mogę polecić. Na tyle, na ile udało mi się ustalić różnice pomiędzy ER, a ER+, to widać w autorach potencjał na stworzenie dobrego addona i mam nadzieję, że ER2, który ma powstać już na silniku Gothic 2 taki będzie.
Czas gry wg ostatniego save'a - 53 godziny 4 minuty
Platforma - Gothic 1(GoG) + Union M
Wtyczki – zUtilities ( autor: Franisz ), później Union_Vob_Locator ( autor: Hedin ) + Union_item_Locator_ColorIcon ( autor: N1kX )
Co do wtyczek, to zUtilities bardzo się przydał, bo koloruje nowe wpisy do dziennika, co jednak bardzo pomogło przy takim ogromie zadań jakie mamy tutaj do wykonania.
Vob_Locator chciałem sobie go sprawdzić i mogę o tym pluginie powiedzieć tyle, że jest to próba upodobnienia Gothica do większości nowych gier, w których przedmioty do zebrania są w ten, czy inny sposób oznaczone, co wychodzi pewnie naprzeciw oczekiwaniu obecnych graczy. ColorIcon daje to, że ikony oznaczeń w zależności od typu przedmiotu mają różne kolory, a normalnie wszystkie są szare. Dobra pozycja dla ludzi muszących wszystko wyzbierać.
Jeśli chodzi o samą modyfikację.
Elementy pozytywne:
texturpack – bardzo ładne modele i tekstury, które upiększają Górniczą Dolinę i jednocześnie nie obniżają wydajności.
Na uwagę zasługują:
księgi – jest ich sporo, są dobrze napisane i przeważnie dość obszerne. Jako, że w modzie istnieje NPC, który skupuje od nas książki, to większość ich zawartości trafia do dziennika, gdzie można je sobie w dowolnym momencie poczytać.
Elementy negatywne:
błędy, bugi – najbardziej denerwowała mnie potrzeba kilkukrotnego klikania na NPC, żeby zacząć rozmowę i niski zasięg reakcji potworów. Pojawiło się też wiele mniejszych błedów, kiedy to np. zamiast otrzymać rudę za wykonanie zadania, to ją tracimy. To wszystko w połączeniu bugogennym silnikiem pierwszego Gothica psuje trochę nerwów w trakcie rozgrywki. Krytycznych błędów nie uświadczyłem, a crashy miałem kilka. Rozpoczynając moda jednak liczyłem się z tym, że tych błędów będzie sporo, bo przy tak dużej ilości obcego i swojego contentu oraz małej ekipie, takie rzeczy są normalne.
Dodane do wersji + zadania są w klimacie zwykłej ER. Przynajmniej te, które dane mi było ze względu na wybraną gildię otrzymać. Alchemia – zwykłych miksturek nie musiałem tworzyć, bo miałem aż nadto znalezionych, czasowych może raz użyłem, a najwięcej zrobiłem jak można się domyślić tych dodających na stałe statystyki. Kowalstwa może raz użyłem do zrobienia pasa. Miecze zawsze miałem lepsze z terenu od tych, które można było wykuć.
Trzeba by jeszcze popracować nad balansem w modzie, bo na koniec miałem ponad 70 pkt nauki, których nie miałem jak wykorzystać, bo nauczyciele uczą siły tylko do 100, a mimo tego nie przeszkadzało to wcale w przejściu gry, bo większość przeciwników miałem na 1-3 trafienia.
Na koniec jeszcze jedna nieścisłość.
W opisie autorzy podają tylko siebie jako twórcy modyfikacji, nie wspominając o twórcy ER, na którego pracy w dużej części mod bazuje, a znowu w zakończeniu jest wymieniona tylko ekipa zwykłej ER, a autorzy ER+ już nie. Moim zdaniem miło by było jednak to uporządkować.
Jeśli, ktoś chce sobie przypomnieć Edycję Rozszerzoną, ale w nieco obszerniejszej formie, to modyfikację mogę polecić. Na tyle, na ile udało mi się ustalić różnice pomiędzy ER, a ER+, to widać w autorach potencjał na stworzenie dobrego addona i mam nadzieję, że ER2, który ma powstać już na silniku Gothic 2 taki będzie.