Wasteland Mod 2 – recenzja i mini podsumowanie
Jest to „addon”, który tylko i wyłącznie przywraca część lokacji GD z Gothica 1, które usunięto w G2NK ( nie dodaje on żadnych nowych zadań i NPC ), tak więc możemy sobie pozwiedzać m.in. cały teren za palisadą, włącznie z Klasztorem Zmiennokształtnych, Wieżą Mgieł, Obozem Bractwa i Cmentarzyskiem Orków ( reszty miejscówek się domyślcie, albo sobie doczytajcie na stronach z modem ). Twórcy tej modyfikacji założyli, że była kolonia karna to zniszczona przez najazd orków dolina i tak też urządzili tereny znajdujące się m.in. za palisadą. Nie znajdziemy tam wiele ciekawego – trochę orków, wargów, grzybków, roślinek i leśnych potworów typu wilk, czy kretoszczur. Były Obóz Bractwa jest opanowany przez orków, którzy stworzyli tam sobie port służący inwazji, a po samym bagnie szlaja się trochę błotnych węży i krwiopijców. Po obozie bandytów koło Kanionu Trolla hula wiatr i siedzi w nim kilka zębaczy, podobnie jak w Klasztorze Zmiennokształtnych. Patrząc całościowo to modyfikacja prezentuje nam trochę inną wizję Górniczej Doliny, niż taką jaką możemy zobaczyć w Przeznaczeniu, czy Returningu – nie ma orkowego miasta, czy obozu Netbeka.
Co o tym wszystkim sądzę? Koncepcja ciekawa – te wszystkie przywrócone lokacje wpisują się w ogólny klimat GD znany ze zwykłego drugiego Gothica . Jednak moim zdaniem mogłaby się pojawić gdzieś jeszcze jakaś kamienna tabliczka, ciekawa mikstura, obozowisko bandytów, czy coś w ten deseń ( choć znalazłem jedną goblinią jagodę i zwój deszczu ognia na nowych terenach – może było tego więcej, a nie zauważyłem ). Poza tym jak miałbym się czepiać, to niektóre z tych dodanych miejsc mają „wyposażenie” identyczne jak w G1: w Wieży Mgieł szkielety i mag-szkielet na dole, plaża –ogniste jaszczury, Klasztor Zmiennokształtnych – zębacze i cieniostwór na dole – coś bym tu pozmieniał i pomieszał, za bardzo kopiuj-wklej.
Podsumowując – modyfikacja na plus. Jak ktoś szuka lekkiego „addona” i chce sobie pozwiedzać lokacje Górniczej Doliny z G1 wycięte w G2, ale nie chce dodatkowych zadań z tym związanych, to jest to coś dla niego. Myślę, że w przyszłości jeszcze sobie go doinstaluje do podstawki.
Moje statystyki na koniec 5 rozdziału:
Grałem jakiś czas temu, nie spisałem i pamiętam wszystkiego.
gildia – mag ognia, czeladnictwo – Constantino
czas gry – około 43h
poziom 50, mana ~ 350, zręczność ~110, pż ~ 1000 – grałem hybrydą maga ze zręcznościowcem
Jest to „addon”, który tylko i wyłącznie przywraca część lokacji GD z Gothica 1, które usunięto w G2NK ( nie dodaje on żadnych nowych zadań i NPC ), tak więc możemy sobie pozwiedzać m.in. cały teren za palisadą, włącznie z Klasztorem Zmiennokształtnych, Wieżą Mgieł, Obozem Bractwa i Cmentarzyskiem Orków ( reszty miejscówek się domyślcie, albo sobie doczytajcie na stronach z modem ). Twórcy tej modyfikacji założyli, że była kolonia karna to zniszczona przez najazd orków dolina i tak też urządzili tereny znajdujące się m.in. za palisadą. Nie znajdziemy tam wiele ciekawego – trochę orków, wargów, grzybków, roślinek i leśnych potworów typu wilk, czy kretoszczur. Były Obóz Bractwa jest opanowany przez orków, którzy stworzyli tam sobie port służący inwazji, a po samym bagnie szlaja się trochę błotnych węży i krwiopijców. Po obozie bandytów koło Kanionu Trolla hula wiatr i siedzi w nim kilka zębaczy, podobnie jak w Klasztorze Zmiennokształtnych. Patrząc całościowo to modyfikacja prezentuje nam trochę inną wizję Górniczej Doliny, niż taką jaką możemy zobaczyć w Przeznaczeniu, czy Returningu – nie ma orkowego miasta, czy obozu Netbeka.
Co o tym wszystkim sądzę? Koncepcja ciekawa – te wszystkie przywrócone lokacje wpisują się w ogólny klimat GD znany ze zwykłego drugiego Gothica . Jednak moim zdaniem mogłaby się pojawić gdzieś jeszcze jakaś kamienna tabliczka, ciekawa mikstura, obozowisko bandytów, czy coś w ten deseń ( choć znalazłem jedną goblinią jagodę i zwój deszczu ognia na nowych terenach – może było tego więcej, a nie zauważyłem ). Poza tym jak miałbym się czepiać, to niektóre z tych dodanych miejsc mają „wyposażenie” identyczne jak w G1: w Wieży Mgieł szkielety i mag-szkielet na dole, plaża –ogniste jaszczury, Klasztor Zmiennokształtnych – zębacze i cieniostwór na dole – coś bym tu pozmieniał i pomieszał, za bardzo kopiuj-wklej.
Podsumowując – modyfikacja na plus. Jak ktoś szuka lekkiego „addona” i chce sobie pozwiedzać lokacje Górniczej Doliny z G1 wycięte w G2, ale nie chce dodatkowych zadań z tym związanych, to jest to coś dla niego. Myślę, że w przyszłości jeszcze sobie go doinstaluje do podstawki.
Moje statystyki na koniec 5 rozdziału:
Grałem jakiś czas temu, nie spisałem i pamiętam wszystkiego.
gildia – mag ognia, czeladnictwo – Constantino
czas gry – około 43h
poziom 50, mana ~ 350, zręczność ~110, pż ~ 1000 – grałem hybrydą maga ze zręcznościowcem