Uwaga: Kryptoreklama , albowiem testowane na i nie ponoszę odpowiedzialności za prawidłowe działanie na innym fajnym modzie :D
Pewnie niewiele osób z tego skorzysta, bo teraz prawie każdy ma wypasiony komputer, ale może jednak trafi się jeszcze ktoś, kto ma problem z wydajnością w Gothicu, albo chociaż chce coś pozmieniać w samym wyglądzie gry.
Część I - okolice wieży Xardasa
Tym razem Sharky i Imperanon schodzą na drugi plan, ustępując miejsca roślinności.
Oryginał u mnie wygląda tak:
Teksturpack L'hiver Edition od Nefario:
Zmienia to jak widać teksturę skały i podłoże, ale też m.in. mury, ekwipunek. Nie wszystko widać na tym ujęciu, ale o tym później. Roślinność chyba bez zmian w stosunku do oryginału.
Teraz przywracamy oryginalne tekstury z G2 - inna średnia i niska roślinność i drzewa już nie mają tak wyraźnych igiełek.
Teraz Teksturpack L'hiver z wgranym "nograssem" najniższego stopnia usuwającego niską roślinność.
I na koniec Teksturpack L'hiver z "nograssem" najwyższego stopnia, który już usuwa nam część drzew.
Spostrzeżenia: Tekstury z oryginału i "nograssy" po 60 klatek. L'hiver i oryginał po 55-56. Niewiele, ale zawsze coś.
Część II -miasto Khorinis
Oryginał - widać np. zmienione miksturki i rośliny na straganach w stosunku do zwykłego G2.
Teraz przywracamy tekstury z G2.
Na koniec Teksturpack L'hiver - mury i podłoże są inne.
Spostrzeżenia: Najlepiej wypada u mnie Teksturpack L'hiver , aż 4 klatki więcej w tym ujęciu od oryginału i zwykłego G2.
Część III - Dolina Przodków
Oryginał:
Zwykły G2:
Teksturpack L'hiver Edition:
Oryginał z wgranym "nograssem" najniższego stopnia:
Oryginał z wgranym "nograssem" najwyższego stopnia ( ale pustynia ):
Spostrzeżenia: Dziwne, bo ostatnio sprawdzałem Teksturpack L'hiver Edition i w DP miałem najlepszy wynik, a teraz najgorszy -tylko 26 klatek. Najlepiej wypada "nograss" usuwający prawie wszystko z roślin - 40 klatek, "nograss" najniższego stopnia - 36 klatek, zwykły G2 - 35 klatek, oryginał - 29 klatek.
Proszę nie sugerować się zasięgami widzenia powłączanymi na screenach. Do testów ustawione miałem wszystko jednakowo.
Poza konkursem.
Takie porównanie wizualne: oryginał z oryginał z wgranym "nograssem" full.
Obszar: las w Dolinie Przodków
Podsumowanie:
Poza takimi statycznymi testami, trochę też pochodziłem i pobiegałem w różnych lokacjach w , oczywiście z różnymi powgrywanymi tymi teksturami i patchami. Starałem się wychwycić najmniejszą liczbę klatek, sprawdzić też na tyle się da ich średnią liczbę i ogólne "haczenie się" gry.
Podsumowując, w miastach, na farmach itp. najlepiej wypada Teksturpack L'hiver Edition ( przynajmniej u mnie ), bo jest przeważnie te kilka klatek na plus. W miejscach z bujną roślinnością najlepiej oczywiście wypada "nograss full", ale robi straszną pustynię z lasów, co nie do końca mi odpowiada.
Przywracając oryginalne tekstury z G2 też widać poprawę we wszelakich zaroślach. Kombinacji jest wiele, ale przy roślinności każde takie polepszenie wydajności odbywa się poprzez zmniejszenie jakości i tu nie udało mi się nic ugrać, tak jak w przypadku Teksturpacka L'hiver.
Polecam każdemu kto ma problemy z klatkowaniem popróbować na swoim podwórku i dobrać ewentualnie coś do swoich potrzeb.
Ja obecnie mam wgrany tylko Teksturpack L'hiver. Modyfikacje, w które grałem ostatnio mają zwykłe tekstury flory i nie miały bujnych dżungli w zenach, także nie miałem potrzeby robienia jakiś zamian w materii roślinności.
Tych "nograssów" usuwających roślinność jest cztery, ja próbowałem tylko najlżejszej i najcięższej wersji.
Wraz z oryginalnymi teksturami z G2 można je znaleźć tu:
https://rpgrussia.com/threads/gotika-2-v...6-r2.8669/
Roszady tymi patchami są proste, bo tylko je wrzucamy lub usuwamy z folderu Data w Gothicu 2.
Pewnie niewiele osób z tego skorzysta, bo teraz prawie każdy ma wypasiony komputer, ale może jednak trafi się jeszcze ktoś, kto ma problem z wydajnością w Gothicu, albo chociaż chce coś pozmieniać w samym wyglądzie gry.
Część I - okolice wieży Xardasa
Tym razem Sharky i Imperanon schodzą na drugi plan, ustępując miejsca roślinności.
Oryginał u mnie wygląda tak:
Teksturpack L'hiver Edition od Nefario:
Zmienia to jak widać teksturę skały i podłoże, ale też m.in. mury, ekwipunek. Nie wszystko widać na tym ujęciu, ale o tym później. Roślinność chyba bez zmian w stosunku do oryginału.
Teraz przywracamy oryginalne tekstury z G2 - inna średnia i niska roślinność i drzewa już nie mają tak wyraźnych igiełek.
Teraz Teksturpack L'hiver z wgranym "nograssem" najniższego stopnia usuwającego niską roślinność.
I na koniec Teksturpack L'hiver z "nograssem" najwyższego stopnia, który już usuwa nam część drzew.
Spostrzeżenia: Tekstury z oryginału i "nograssy" po 60 klatek. L'hiver i oryginał po 55-56. Niewiele, ale zawsze coś.
Część II -miasto Khorinis
Oryginał - widać np. zmienione miksturki i rośliny na straganach w stosunku do zwykłego G2.
Teraz przywracamy tekstury z G2.
Na koniec Teksturpack L'hiver - mury i podłoże są inne.
Spostrzeżenia: Najlepiej wypada u mnie Teksturpack L'hiver , aż 4 klatki więcej w tym ujęciu od oryginału i zwykłego G2.
Część III - Dolina Przodków
Oryginał:
Zwykły G2:
Teksturpack L'hiver Edition:
Oryginał z wgranym "nograssem" najniższego stopnia:
Oryginał z wgranym "nograssem" najwyższego stopnia ( ale pustynia ):
Spostrzeżenia: Dziwne, bo ostatnio sprawdzałem Teksturpack L'hiver Edition i w DP miałem najlepszy wynik, a teraz najgorszy -tylko 26 klatek. Najlepiej wypada "nograss" usuwający prawie wszystko z roślin - 40 klatek, "nograss" najniższego stopnia - 36 klatek, zwykły G2 - 35 klatek, oryginał - 29 klatek.
Proszę nie sugerować się zasięgami widzenia powłączanymi na screenach. Do testów ustawione miałem wszystko jednakowo.
Poza konkursem.
Takie porównanie wizualne: oryginał z oryginał z wgranym "nograssem" full.
Obszar: las w Dolinie Przodków
Podsumowanie:
Poza takimi statycznymi testami, trochę też pochodziłem i pobiegałem w różnych lokacjach w , oczywiście z różnymi powgrywanymi tymi teksturami i patchami. Starałem się wychwycić najmniejszą liczbę klatek, sprawdzić też na tyle się da ich średnią liczbę i ogólne "haczenie się" gry.
Podsumowując, w miastach, na farmach itp. najlepiej wypada Teksturpack L'hiver Edition ( przynajmniej u mnie ), bo jest przeważnie te kilka klatek na plus. W miejscach z bujną roślinnością najlepiej oczywiście wypada "nograss full", ale robi straszną pustynię z lasów, co nie do końca mi odpowiada.
Przywracając oryginalne tekstury z G2 też widać poprawę we wszelakich zaroślach. Kombinacji jest wiele, ale przy roślinności każde takie polepszenie wydajności odbywa się poprzez zmniejszenie jakości i tu nie udało mi się nic ugrać, tak jak w przypadku Teksturpacka L'hiver.
Polecam każdemu kto ma problemy z klatkowaniem popróbować na swoim podwórku i dobrać ewentualnie coś do swoich potrzeb.
Ja obecnie mam wgrany tylko Teksturpack L'hiver. Modyfikacje, w które grałem ostatnio mają zwykłe tekstury flory i nie miały bujnych dżungli w zenach, także nie miałem potrzeby robienia jakiś zamian w materii roślinności.
Tych "nograssów" usuwających roślinność jest cztery, ja próbowałem tylko najlżejszej i najcięższej wersji.
Wraz z oryginalnymi teksturami z G2 można je znaleźć tu:
https://rpgrussia.com/threads/gotika-2-v...6-r2.8669/
Roszady tymi patchami są proste, bo tylko je wrzucamy lub usuwamy z folderu Data w Gothicu 2.