12.10.2018, 22:14:04
[G2NK] Dolina
Modyfikację przeszedłem w 1 godzinę i 5 minut. Fabuła słaba, bo ni stąd, ni zowąd lądujemy w jakiejś dolince w obozie myśliwych i mamy odzyskać dla nich jakiś cenny łuk skradziony przez bandytów. Świat też nie za dobrze się prezentuje, pełno w nim nienaturalnych pionowych uskoków i schodów. Dialogi są proste i dość kiepskie. Trochę walki z wilkami, ścierwojadami, polnymi bestiami, osłabionymi cieniostworami i biegania po lesie. Sporo bonusowych przedmiotów w porozstawianych po zenie skrzyniach i trochę leżących gdzieś luzem. Choć nie jest to arcydzieło, ani nawet średniak, to mimo wszystko jakoś przyjemnie mi się grało w tego moda.
[G2NK] Skała
Gramy strażnikiem miejskim, który zostaje wysłany do kościoła położonego w pobliżu gospodarstwa rolnego, kiedy przechodzimy przez ową farmę okazuje się, że jacyś bandyci zrzucili skały na przejście odcinając nam drogę powrotną…. Kolejna niespecjalna produkcja stworzona jak wyczytałem przez początkujących modderów. Rozwój fabuły też nie zachwyca. Trochę biegania za patelnią, grzybkami i akwamarynem. Wszystko łącznie niestety bardzo „płaskie”. Czas gry – około 40 minut.
[G2NK] Bandyci
Miejscem akcji modyfikacji jest Jarkendar, a cała rzecz dzieje się w czasie pomiędzy pierwszą częścią Gothica, a Nocą Kruka. My wcielamy się w postać młodego skazańca-uciekiniera z byłej kolonii karnej - Vince’a, który pomaga bandytom organizować obóz na bagnie.
Jesteśmy takim chłopcem na posyłki i temu mamy załatwić to, a tamtemu tamto. Zadania bardzo proste, polegające głównie na chodzeniu i rozmawianiu z poszczególnymi NPC’tami. Walki jest bardzo mało, bo jesteśmy dość słabi i praktycznie wszystko jest wybijane przez postacie, z którymi questowo chodzimy, jako takiego rozwoju postaci praktycznie też nie ma. Natomiast co mnie bardzo ucieszyło, to fabuła i dialogi, bo głównie tym mod stoi. Choć momentami miałem uczucie, że bandyci są zbyt wylewni, to przyjemnie było wreszcie w jakiejś modyfikacji posłuchać czyichś opowieści, a w szczególności kiedy dotyczyły one miejsc i wydarzeń znanych mi z pierwszego Gothica.
Większych błędów się nie dopatrzyłem, ale sam obóz bandytów, skoro to były jego początki, mógłby wyglądać trochę inaczej niż w Nocy Kruka i pisownia Huan zamiast oryginalnego Juan też mi się nie podobała.
Nie polecam modyfikacji osobom, które nie lubią modów typowo fabularnych. Na pewno jest to gratka dla wszystkich lubiących wszelakie gothicowe historie choć wiadomo, że jest to tylko pewne wyobrażenie twórców moda. Mi modyfikacja się podobała i na pewno kiedyś jeszcze w nią zagram ponownie. Jej przejście zajęło mi 2h i 50 minut. Screenów nie ma, bo Jarkendar chyba każdy zna
[G2NK] Kolejny Dzień
Modyfikacja określana czasem mianem „polskiego Podróżnika”. Pełna humorystycznych i parodiujących m.in. Gothica dialogów, absurdalnych zadań i postaci, często nawiązujących do tych znanych wszystkim z popkultury. Mod planowany był na dłuższy, ale autor przerwał pracę nad jego rozbudową i opublikował jedynie ukończony fragment. Szkoda, bo wg mnie zapowiadał się dobrze. Mod ma swój specyficzny klimat i gracze nie lubiący abstrakcji w Gothicu raczej nie będą z niego zadowoleni. Czas gry - około 1h 30 minut.
Modyfikację przeszedłem w 1 godzinę i 5 minut. Fabuła słaba, bo ni stąd, ni zowąd lądujemy w jakiejś dolince w obozie myśliwych i mamy odzyskać dla nich jakiś cenny łuk skradziony przez bandytów. Świat też nie za dobrze się prezentuje, pełno w nim nienaturalnych pionowych uskoków i schodów. Dialogi są proste i dość kiepskie. Trochę walki z wilkami, ścierwojadami, polnymi bestiami, osłabionymi cieniostworami i biegania po lesie. Sporo bonusowych przedmiotów w porozstawianych po zenie skrzyniach i trochę leżących gdzieś luzem. Choć nie jest to arcydzieło, ani nawet średniak, to mimo wszystko jakoś przyjemnie mi się grało w tego moda.
[G2NK] Skała
Gramy strażnikiem miejskim, który zostaje wysłany do kościoła położonego w pobliżu gospodarstwa rolnego, kiedy przechodzimy przez ową farmę okazuje się, że jacyś bandyci zrzucili skały na przejście odcinając nam drogę powrotną…. Kolejna niespecjalna produkcja stworzona jak wyczytałem przez początkujących modderów. Rozwój fabuły też nie zachwyca. Trochę biegania za patelnią, grzybkami i akwamarynem. Wszystko łącznie niestety bardzo „płaskie”. Czas gry – około 40 minut.
[G2NK] Bandyci
Miejscem akcji modyfikacji jest Jarkendar, a cała rzecz dzieje się w czasie pomiędzy pierwszą częścią Gothica, a Nocą Kruka. My wcielamy się w postać młodego skazańca-uciekiniera z byłej kolonii karnej - Vince’a, który pomaga bandytom organizować obóz na bagnie.
Jesteśmy takim chłopcem na posyłki i temu mamy załatwić to, a tamtemu tamto. Zadania bardzo proste, polegające głównie na chodzeniu i rozmawianiu z poszczególnymi NPC’tami. Walki jest bardzo mało, bo jesteśmy dość słabi i praktycznie wszystko jest wybijane przez postacie, z którymi questowo chodzimy, jako takiego rozwoju postaci praktycznie też nie ma. Natomiast co mnie bardzo ucieszyło, to fabuła i dialogi, bo głównie tym mod stoi. Choć momentami miałem uczucie, że bandyci są zbyt wylewni, to przyjemnie było wreszcie w jakiejś modyfikacji posłuchać czyichś opowieści, a w szczególności kiedy dotyczyły one miejsc i wydarzeń znanych mi z pierwszego Gothica.
Większych błędów się nie dopatrzyłem, ale sam obóz bandytów, skoro to były jego początki, mógłby wyglądać trochę inaczej niż w Nocy Kruka i pisownia Huan zamiast oryginalnego Juan też mi się nie podobała.
Nie polecam modyfikacji osobom, które nie lubią modów typowo fabularnych. Na pewno jest to gratka dla wszystkich lubiących wszelakie gothicowe historie choć wiadomo, że jest to tylko pewne wyobrażenie twórców moda. Mi modyfikacja się podobała i na pewno kiedyś jeszcze w nią zagram ponownie. Jej przejście zajęło mi 2h i 50 minut. Screenów nie ma, bo Jarkendar chyba każdy zna
[G2NK] Kolejny Dzień
Modyfikacja określana czasem mianem „polskiego Podróżnika”. Pełna humorystycznych i parodiujących m.in. Gothica dialogów, absurdalnych zadań i postaci, często nawiązujących do tych znanych wszystkim z popkultury. Mod planowany był na dłuższy, ale autor przerwał pracę nad jego rozbudową i opublikował jedynie ukończony fragment. Szkoda, bo wg mnie zapowiadał się dobrze. Mod ma swój specyficzny klimat i gracze nie lubiący abstrakcji w Gothicu raczej nie będą z niego zadowoleni. Czas gry - około 1h 30 minut.