24.07.2019, 19:35:01
Kelly Simonz's Blind Faith - At the Gates of a New World (2015)
Tracklista:
1. The Journey to the Gates 02:15
2. At the Gates of a New World 07:15
2. At the Gates of a New World 07:15
3. In the Name of Love 04:41
4. I Am Your Judgement Day 05:23
5. Immortal Love 04:45
6. Tales of the Viking 06:31
4. I Am Your Judgement Day 05:23
5. Immortal Love 04:45
6. Tales of the Viking 06:31
7. Bound for Glory 04:28
8. Nobody is the Same 05:46
8. Nobody is the Same 05:46
9. Attackk by Zero 03:12
10. Enter the New World 01:30
11.Stay with Me Forever 05:32
10. Enter the New World 01:30
11.Stay with Me Forever 05:32
Rok wydania: 2015
Gatunek: neoclassical power metal/shred/melodic metal
Kraj: Japonia
Skład zespołu:
Kelly Simonz (Kazuhiro Shimazu) - śpiew, gitara elektryczna, gitara akustyczna, instrumenty klawiszowe
Kazumasa Nakamura - gitara basowa
Yosuke Yamada - perkusja
oraz
Yama -B - śpiew (2,3,5,7,8)
Masashi Okagaki - instrumenty klawiszowe i organy ("Nobody is the Same")
Masashi Okagaki - instrumenty klawiszowe i organy ("Nobody is the Same")
Ta płyta jest drugą po faktycznej reaktywacji BLIND FAITH i Kelly Simonz ze swoim zespołem wydał ją w lipcu 2015 roku ponownie nakładem Nexus.
Ponownie grupę zasilił Mistrz Yama - B (ex GALNERYUS), a Kelly Simonz wplótł w zestaw kompozycji kilka utworów instrumentalnych ( Attackk by Zero, Enter the New World i przepiękny epicko romantyczny Tales of the Viking) po raz kolejny zaprezentował swoją gitarową wirtuozerię. Zaprezentował ją w dynamicznych power metalowych kompozycjach z kapitalnymi potężnymi wokalami Yama -B i takimi są tu dumny The Journey to the Gates/At the Gates of a New World, pełen patosu i w jakiś sposób przypominający konstrukcją utwory GALNERYUS. Jest też także tu i pewna dawka mocniej zagranego JRocka w niezłych In the Name of Love oraz przepiękny dostojny neoklasyczny song romantyczny Immortal Love, gdzie Kelly gra solo w stylu zbliżonym do Gary Moore'a, a Yama - B po prostu dewastuje nienagannym technicznie, pełnym emocji śpiewem. Porusza i wzrusza...
Jest także znakomity I Am Your Judgement Day zaśpiewany przez samego Kelly i ta kompozycja jest fantastycznie amerykańska w tym ciepłym bujającym stylu, w jakim grały rock arena i hair metal ekipy z USA w latach 80tych. Do tego oparta na bluesie część wolniejsza i eksplozja romantycznego grania po prostu oślepia przy dodatkowych wystrzałach neoklasycznych ozdobników w solo gitarowym. Moc, melodyjna moc! Nie mogło się obyć bez malmsteenowskiego Bound for Glory i ten szybki heroiczny numer to ozdoba, jeszcze jedna ozdoba tej płyty. No i ten Kelly Simonz... Tak się tu czai w tych ozdobnikach, aż w końcu rzuca na kolana w gitarowej neoklasycznej części instrumentalnej.
Pozostałe kompozycje są po prostu dobrymi, oscylującymi na granicy rocka i metalu utworami wykonanymi z wielką starannością. To słychać w balladowym radiowym Stay with Me Forever gdzie dobrze zaśpiewał Kelly, niemniej to nie jest muzyka, którą BLIND FAITH jest w stanie zawojować serca słuchaczy.
Zwraca uwagę bardzo staranna produkcja Kelly Simonza i udany mastering znanego japońskiego speca od inżynierii dźwięku Takahiro Hashimoto. Selektywny sound z dosyć ciężką, ale miękką zarazem gitarą i gustownym planem klawiszowym. Wyrazista sekcja rytmiczna, brak tego sterylnego akcentu, jaki cechuje tak wiele japońskich produkcji.
Kolejny wyjątkowo udany album BLIND FAITH i należy jedynie ubolewać, że ukazał się tylko w Japonii (Nexus).
ocena: 9,2/10
new 24.07.2019
Ponownie grupę zasilił Mistrz Yama - B (ex GALNERYUS), a Kelly Simonz wplótł w zestaw kompozycji kilka utworów instrumentalnych ( Attackk by Zero, Enter the New World i przepiękny epicko romantyczny Tales of the Viking) po raz kolejny zaprezentował swoją gitarową wirtuozerię. Zaprezentował ją w dynamicznych power metalowych kompozycjach z kapitalnymi potężnymi wokalami Yama -B i takimi są tu dumny The Journey to the Gates/At the Gates of a New World, pełen patosu i w jakiś sposób przypominający konstrukcją utwory GALNERYUS. Jest też także tu i pewna dawka mocniej zagranego JRocka w niezłych In the Name of Love oraz przepiękny dostojny neoklasyczny song romantyczny Immortal Love, gdzie Kelly gra solo w stylu zbliżonym do Gary Moore'a, a Yama - B po prostu dewastuje nienagannym technicznie, pełnym emocji śpiewem. Porusza i wzrusza...
Jest także znakomity I Am Your Judgement Day zaśpiewany przez samego Kelly i ta kompozycja jest fantastycznie amerykańska w tym ciepłym bujającym stylu, w jakim grały rock arena i hair metal ekipy z USA w latach 80tych. Do tego oparta na bluesie część wolniejsza i eksplozja romantycznego grania po prostu oślepia przy dodatkowych wystrzałach neoklasycznych ozdobników w solo gitarowym. Moc, melodyjna moc! Nie mogło się obyć bez malmsteenowskiego Bound for Glory i ten szybki heroiczny numer to ozdoba, jeszcze jedna ozdoba tej płyty. No i ten Kelly Simonz... Tak się tu czai w tych ozdobnikach, aż w końcu rzuca na kolana w gitarowej neoklasycznej części instrumentalnej.
Pozostałe kompozycje są po prostu dobrymi, oscylującymi na granicy rocka i metalu utworami wykonanymi z wielką starannością. To słychać w balladowym radiowym Stay with Me Forever gdzie dobrze zaśpiewał Kelly, niemniej to nie jest muzyka, którą BLIND FAITH jest w stanie zawojować serca słuchaczy.
Zwraca uwagę bardzo staranna produkcja Kelly Simonza i udany mastering znanego japońskiego speca od inżynierii dźwięku Takahiro Hashimoto. Selektywny sound z dosyć ciężką, ale miękką zarazem gitarą i gustownym planem klawiszowym. Wyrazista sekcja rytmiczna, brak tego sterylnego akcentu, jaki cechuje tak wiele japońskich produkcji.
Kolejny wyjątkowo udany album BLIND FAITH i należy jedynie ubolewać, że ukazał się tylko w Japonii (Nexus).
ocena: 9,2/10
new 24.07.2019
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL
"Only The Strong Survive!"
"Only The Strong Survive!"