Modding - pytania i problemy
#61
Może odpowie któryś z kolegów zajmujących się kompilacją i składaniem całości ze skryptami. Ja się akurat tymi rzeczami nie zajmowałem.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#62
Ale żeby to zrobić, to musiałbyś zmienić skrypty, a potem złożyć / skompilować całego Gothica na nowo. Pewnie da się to też zrobić pakietem Union, ale ja nie wiem jak. Albo poszukaj sobie jakiejś mniejszej czcionki, jak już Cię to tak drażni.
Odpowiedz
#63
(30.09.2021, 14:50:34)Erwin napisał(a): Ale żeby to zrobić, to musiałbyś zmienić skrypty, a potem złożyć / skompilować całego Gothica na nowo. Pewnie da się to też zrobić pakietem Union, ale ja nie wiem jak. Albo poszukaj sobie jakiejś mniejszej czcionki, jak już Cię to tak drażni.

O kurcze, nie wiedziałem, że to będzie aż takie skomplikowane;/ a jeśli chodzi o inną czcionkę to ciężko cokolwiek znaleźć...
Odpowiedz
#64
Wpisz sobie w wyszukiwarkę "Gothic 2 font" albo "gothic 2 czcionka" i coś się na pewno znajdzie. Można też zrobić własną czcionkę - kiedyś widziałem poradniki jak to zrobić, ale nie pamiętam, na którym forum.
Odpowiedz
#65
Czy jest może szansa na to, żeby autorzy tej modyfikacji udostępnili gotowy już plik z edytowanym oknem statystyk? ;3
Odpowiedz
#66
Rozumiem, że chodzi o Imperium Popiołów. 
Na etapie tworzenia moda zostało to zmienione i nie ma sposobu, żeby to działało w innym modzie, czy Nocy Kruka.
Odpowiedz
#67
(30.09.2021, 16:09:50)Erwin napisał(a): Rozumiem, że chodzi o Imperium Popiołów. 
Na etapie tworzenia moda zostało to zmienione i nie ma sposobu, żeby to działało w innym modzie, czy Nocy Kruka.

Czyli żeby to działało to muszę mieć cały ten dodatek zainstalowany? Nie mogę np. podmienić tylko jakichś konkretnych plików?
Odpowiedz
#68
Taki opis trofeów będzie w każdym modzie wyglądał tak, jak go opisali twórcy podczas tworzenia modyfikacji. Nie będzie tak, że zainstalujesz  Imperium Popiołów ,  jeszcze innego moda i w tym modzie będzie opis taki jak w Imperium Popiołów. Tak "po prostu" plików też nie podmienisz. Tak jak pisałem wcześniej, możesz poszukać mniejszej czcionki, albo specjalisty od Uniona, który by napisał wtyczkę, która nadpisze oryginalny opis.
Odpowiedz
#69
Jest to możliwe bez kompilowania skryptów. Musisz mieć zainstalowany Union, wtyczkę zParserExtender.
Następnie tworzy skrypt w folderze Gothic 2\system\autorun

TxtMenu.d
W skrypcie piszemy co następuje:
Kod PHP:
META
{
    
Parser    Game;
    
Engine    G2A;
};

const 
string TXT_TALENTS[NPC_TALENT_MAX] =
{
    
"",
    
"Br. jednoręczna",
    
"Br. dwuręczna",
    
"Łuki",
    
"Kusze",
    
"Włamywanie się",
    
"",
    
"Magia",
    
"Skradanie się",
    
"",
    
"",
    
"Akrobatyka",
    
"Kradzież kiesz.",
    
"Kowalstwo",
    
"Tworzenie run",
    
"Alchemia",
    
"Trofea",
    
"Język Budown.",
    
"Zdolność Ognika",
    
"",
    
"",
    
""
}; 

Teraz po uruchomieniu modyfikacji, w której menu statystyk nie zostało zmienione, ten skrypt zostanie zastąpiony.
Odpowiedz
#70
Udało mi się zainstalować Union oraz te wtyczkę poprzez menadzera zasobów, ale dalsze kroki są trochę niejasne dla mnie... Czy mógłbyś napisać jak dokładnie stworzyć ten skrypt?
Odpowiedz
#71
Nie jestem najlepszym nauczycielem. Skrypty w gotyku to tylko pliki tekstowe z rozszerzeniem .d
Po prostu utwórz plik tekstowy.txt w folderze gothic 2\system\autorun
Zmień nazwę utworzonego pliku i napisz w pliku to, co napisałem powyżej.
Odpowiedz
#72
Ok, zadziałało, dzięki wielkie! Mam jeszcze jedno pytanko - czy w podobny sposób mogę dodać nową linijkę w oknie statystyk? np. Język budowniczych?
Odpowiedz
#73
Lepiej poczytaj Polskie lekcje skryptowania na stronie http://themodders.org
Ponieważ bez zrozumienia jak to działa i prosząc o to, nigdy się nie nauczysz.


Kod PHP:
META
{
    Parser    = Game;
    Engine    = G2A;
};

const string TXT_TALENTS[NPC_TALENT_MAX] =
{
    "",
    "Br. jednoręczna",
    "Br. dwuręczna",
    "Łuki",
    "Kusze",
    "Włamywanie się",
    "",
    "Magia",
    "Skradanie się",
    "",
    "",
    "Akrobatyka",
    "Kradzież kiesz.",
    "Kowalstwo",
    "Tworzenie run",
    "Alchemia",
    "Trofea",
    "Język Budown.",
    "Zdolność Ognika",
    "",
    "",
    ""
}; 


// ***********************************
// B_TeachPlayerTalentForeignLanguage
// ***********************************

func int B_TeachPlayerTalentForeignLanguage (var C_NPC slf, var C_NPC oth, var int Language)
{
    
// ------ Kosten festlegen ------
    
var int kosten;
    
kosten B_GetLearnCostTalent(othNPC_TALENT_FOREIGNLANGUAGELanguage);
    
    
    
//EXIT IF...
    
    // ------ Player hat zu wenig Lernpunkte ------
    
if (oth.lp kosten)
    {
        
PrintScreen    (PRINT_NotEnoughLearnPoints, -1,-1FONT_ScreenSmall2);
        
B_Say (slfoth"$NOLEARNNOPOINTS");
        
        return 
FALSE;
    };
    
            
    
// FUNC
                
    // ------ Lernpunkte abziehen ------            
    
oth.lp oth.lp kosten;
    
    
Log_CreateTopic (TOPIC_Language,LOG_NOTE);
    
    
// ------ Kцrperteil nehmen lernen ------
    
    
if (Language == LANGUAGE_1) 
    
{    
        
Npc_SetTalentSkill     (othNPC_TALENT_FOREIGNLANGUAGE 1);
        
PLAYER_TALENT_FOREIGNLANGUAGE[LANGUAGE_1] = TRUE;    
        
B_LogEntry (TOPIC_Language,LogText_Addon_Language_1); 
    
};
    if (
Language == LANGUAGE_2) 
    
{    
        
Npc_SetTalentSkill     (othNPC_TALENT_FOREIGNLANGUAGE 2);
        
PLAYER_TALENT_FOREIGNLANGUAGE[LANGUAGE_2] = TRUE;    
        
B_LogEntry (TOPIC_Language,LogText_Addon_Language_2); 
    
};  
    
if (Language == LANGUAGE_3) 
    
{    
        
Npc_SetTalentSkill     (othNPC_TALENT_FOREIGNLANGUAGE 3);
        
PLAYER_TALENT_FOREIGNLANGUAGE[LANGUAGE_3] = TRUE;   
        B_LogEntry 
(TOPIC_Language,LogText_Addon_Language_3); 
    
};  

    PrintScreen            
(PRINT_LearnForeignLanguage, -1, -1FONT_Screen2);
    
    
// ------ bei jedem Kцrperteil: ForeignLanguage-Talent lernen (programmvariable, wird nur zur Ausgabe in StatusScreen benutzt) ------
    
return TRUE;
};

const 
string TXT_TALENTS_SKILLS[NPC_TALENT_MAX] =
{
    
"",
    
"Zielony|Wojownik|Mistrz",
    
"Zielony|Wojownik|Mistrz",
    
"Zielony|Strzelec|Mistrz",
    
"Zielony|Strzelec|Mistrz",
    
"-|Uczony|-",
    
"0|1|2",
    
"0|1|2|3|4|5|6",
    
"-|Uczony",
    
"-|-",
    
"-|-",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony",
    
"-|Wieśniak|Wojownik|Kapłan",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony",
    
"-|Uczony"
}; 
Odpowiedz
#74
Po wprowadzeniu tego do TxtMenu.d przy odpaleniu gry pojawia się error message - U: PAR: AUTORUN/TXTMENU.D: Syntax error ; t ( line 1 )
Odpowiedz
#75
Nieprawidłowo skopiowane, kod działa. Nie zapominaj, że różne modyfikacje mają własne menu i kod, który należy wykonać pod modemem. Kod nie jest uniwersalny,
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości