Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
26.03.2023, 17:00:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.03.2023, 17:02:26 przez Erwin.)
Aktualizacja [ 26.03.2023 ]
1. W końcu dodałem wszystkich NPC.
2. Nauczyłem się, jak poprawnie złożyć modyfikację programem Gothic VDFS ( obsługa programu i poprawna zawartość paczki z modem ).
3. Na innym komputerze udało mi się uruchomić, to co złożyłem, już jako pełnoprawnego moda, a nie zbiór skryptów i assetów.
Zagrałem sobie dwa razy: z Dx11 i bez. Porównując oba tryby, to na potrzeby testów lepiej mi się gra z Dx11. Ten cały nowoczesny rendering sprawia, ze lepiej widać błędy w świecie, jak np. lewitujące voby. Odkryłem też kilka błędów w samej siatce świata. Wcześniej grając bez Dx oglądałem te miejsca, ale niczego nie zauważyłem.
Testując moda bez Dx11 natrafiałem na dziwne spadki wydajności. Dochodząc "po nitce do kłębka" odkryłem, że odpowiedzialna za ten stan rzeczy jest ilość klatek, która odlatywała mi w kosmos, także jak ktoś gra w Gothic bez Dx11 na za mocnym, jak na tę grę komputerze, to przy zacinaniu się gry, niech sobie ustawi "FPS_Limit" w systempack.ini, włączy synchronizację pionową w panelu grafiki, czy zrobi cokolwiek innego, co powstrzyma rozpędzanie się fpsów do dużych wartości.
4. Po testach zmieniłem z różnych powodów w siatce świata całe dno morskie oraz podwodną część pobocznej wyspy. Plus doszło łatanie zauważonych błędów.
5. Po podmianie siatki świata w pliku zen poprawiłem ustawienie kolidujących i lewitujących vobów.
6. Na koniec przygotowałem sobie skrypty pod fabułę. Chciałem żeby wpisy do dziennika odbywały się po dialogu, a przekazywanie przedmiotów zaraz po konkretnej kwestii dialogowej. Trochę poczytałem, sporo podpowiedział mi N1kX i koniec końców udało się i jest tak jak chciałem.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
Cytat:4. Po testach zmieniłem z różnych powodów w siatce świata całe dno morskie oraz podwodną część pobocznej wyspy. Plus doszło łatanie zauważonych błędów.
.
Ta wyspa to coś pokroju tej na plaży piratów w Jarku, czy skarbu gildii złodziei w Khorinis ?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Ta poboczna, to coś w stylu Wyspy Złodziei. Zmieniłem jej wygląd, bo była zbyt smukła i z daleka wyglądała, jak wbita w ziemię piłka do rugby.
[ OFFTOP ]
W nawiązaniu do mojego wcześniejszego posta o wysokich fps'ach wrzucam link do patcha, który likwiduje ten problem w Risen1.
Wiem, że są inne, ale podaję ten jako alternatywę. Sprawdzałem - działa. W opisie jest wyjaśnione, o co dokładnie chodzi.
https://github.com/VaanaCZ/Risen-FPS-Patch
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wracając do mojego moda, to zapomniałem napisać o przypadku, który u mnie wystąpił, a też przemawia na korzyść grania z Dx11 na testach.
Zrobiłem palisadę przy kopalni używając voba bramy ze Starego Obozu w Gothic 1. Z Dx11 okazało się, że ta palisada ( te bramy są bardzo wysokie ) przebiła się do jednej z odnóg kopalni, która znajduje się poniżej. Bez Dx11 wszystko wydawało się w porządku, choć na etapie vobowania świata oglądałem i ogrywałem go wiele razy, z różnymi opcjami odległości wyświetlania.
Poprawiłem oczywiście to wszystko, tworząc nową, krótszą wersję voba w programie do modelowania.
Dołączył: 05.02.2016
Liczba postów:174
Jak mod osiągnie stan bety, to chętnie przetestuję
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
29.03.2023, 07:32:43
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.03.2023, 07:35:15 przez Erwin.)
Jak nadejdzie czas na testy, będę o Tobie pamiętał.
Na chwilę obecną chciałbym dialogi wstępne rozpisać i wrzucić w skrypty.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
(29.03.2023, 07:32:43)Erwin napisał(a): Jak nadejdzie czas na testy, będę o Tobie pamiętał.
Na chwilę obecną chciałbym dialogi wstępne rozpisać i wrzucić w skrypty.
A może ARENA ?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Zobaczymy, jak będzie bliżej końca.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
02.04.2023, 11:46:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.04.2023, 11:54:13 przez Erwin.)
Aktualizacja [02.04.2023]
Nie zrobiłem za wiele w tym tygodniu. W następnym też raczej dużo nie zdziałam.
1. Złożyłem jeszcze jedną wersję po tych wszystkich poprawkach i ją sobie obszedłem.
2. Poprawiłem w zenie, to co udało mi się jeszcze wypatrzeć.
3. Dodałem do skryptów dwie funkcje-fixy:
a) blokującą u handlarzy zakładanie najlepszej broni, jaką mają w ofercie;
b) wyświetlającą precyzyjne nazwy leżących itemów (zamiast ogólnego opisu "Mikstura" jest konkretna nazwa danego przedmiotu).
Szkoda, że wcześniej tego nie dodałem, bo trochę czasu straciłem na poprawianie tych opisów bezpośrednio w skryptach.
Na koniec doszedłem do wniosku, że nie będę wrzucał do moda żadnych "bajerów" typu: wolne celowanie, kolorowe podpisy skrzyń i NPC itp. Jest teraz tyle różnorakich wtyczek, że kto co będzie chciał, to tam sobie sam doda. Z tych, które dostaje się aktywne w gratisie do pakietów Ikarus&Lego, to kolorowe opisy NPC wyłączyłem, a funkcja bloodsplats, czyli te rozbryzgi krwi na ekranie pojawiające się po otrzymaniu obrażeń, będzie domyślnie nieaktywna, ale będzie można sobie ją włączyć przez plik ini modyfikacji.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Aktualizacja [09.04.2023]
1. Uporządkowałem skrypty tzn. wszystkie dodane przeze mnie funkcje, które nie są w osobnym pliku, przeniosłem w jedno miejsce.
2. Zacząłem pisać dialogi wstępne i jednej postaci dodałem skup przedmiotów na zasadzie — oddajemy 1, 5 lub wszystkie itemy. Do tego dorobiłem licznik oddanych przedmiotów, a żeby sprawdzić, czy działa, zrobiłem napis na ekran podający tę ilość. W sumie dobrze, bo licznik początkowo działał niepoprawnie. Obecnie wygląda na to, że jest już, wszystko jak trzeba.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
(09.04.2023, 18:27:43)Erwin napisał(a): Aktualizacja [09.04.2023]
1. Uporządkowałem skrypty tzn. wszystkie dodane przeze mnie funkcje, które nie są w osobnym pliku, przeniosłem w jedno miejsce.
2. Zacząłem pisać dialogi wstępne i jednej postaci dodałem skup przedmiotów na zasadzie — oddajemy 1, 5 lub wszystkie itemy. Do tego dorobiłem licznik oddanych przedmiotów, a żeby sprawdzić, czy działa, zrobiłem napis na ekran podający tę ilość. W sumie dobrze, bo licznik początkowo działał niepoprawnie. Obecnie wygląda na to, że jest już, wszystko jak trzeba.
To normalnych kupców nie będzie?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
09.04.2023, 19:15:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.04.2023, 19:15:39 przez Erwin.)
Zwykli też będą. W Gothic 2 są też przecież skupy np. Bosper-skóry.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Aktualizacja [16.04.2023]
Z różnych przyczyn w tym tygodniu nie udało mi się dodać do modyfikacji niczego nowego.
Jeśli cokolwiek ruszę z tematem, to informacja o tym na pewno tutaj się pojawi.
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.025
Oby to nie było wypalenie i znudzenie projektem
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Kilka rzeczy się nawarstwiło, a w tym wszystkim tworzenie modyfikacji jest nisko w hierarchii ważności.
Dołączył: 20.05.2016
Liczba postów:1.161
Działasz tam coś jeszcze dalej Erwin z tym swoim modzikiem, czy nie ma czasu za bardzo?
|