Dołączył: 04.02.2016
Liczba postów:11.250
Cytat:Niektóre z tych rzeczy można było zrobić na innej zasadzie
Nie, takie samobiczowanie jest zbędne. Gra była zrobiona pod SP1.8, pod tym kątem testowana i nie było problemów.
Jak wszyscy, którzy byli w ekipie wiedzą zawsze optowałem za maksymalnie prostymi skryptami, byłem przeciw implementowaniu nowinek skryptowych mogących wywoływać błędy w rozgrywce przy zastosowaniu tychże ulepszeń. Ponadto strategia polegała na bazowaniu w kolejnych częściach Sagi na tym zestawie skryptowym, który został użyty w Przeznaczeniu dla maksymalnej kompatybilności wszystkich części.
Zawsze podkreślaliśmy i informowaliśmy jakie są wymagania do prawidłowego funkcjonowania gry bez problemów i błędów. Wszystkie dodatki, wtyczki itd nie autoryzowane w aktualnych wersjach gry są zawsze instalowane na ryzyko gracza i nie supportujemy technicznie niczego, co wynika z niedostosowania się gracza do wymogów technicznych podawanych przy downoladzie.
Przypomnę jeszcze, że pierwszych zmian dokonał Kurczak, jeszcze w polskiej wersji Global Mod i w Przeznaczeniu one pozostały, choć nie wszystkie, bo część z nich po prostu nie działała jak należy.
WSZYSTKIE akcje skryptowe w Sadze był dokładnie testowane, ale na różnych zestawach sprzętowych a nie na różnych pakietach dodatkowych ulepszeń.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL
"Only The Strong Survive!"
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.025
To by wyjaśniało, dlaczego tak dużo graczy zgłasza problem z mięsem ognistego warga. Mi to działało, bo grałem bez wtyczek. Czyli znamy już przyczynę.
Dołączył: 04.02.2016
Liczba postów:11.250
Skończyłem grę, skończyłem też Solucję,w której brakowało kilku zadań.
Grałem, nie ogrywałem modzika i czas gry był bardzo długi, ale ja tak w RPG gram zawsze. Klimat wyborny bo Jarkendar to właśnie taki świat, który działa kojąco, jest ciepły i sympatyczny.
Poza tymi błędem z mięsem ognistego warga nie było nic , co by zaburzyło rozgrywkę, ale o tym już było w temacie technicznym.
Statystyki nieważne, bo nie o tutaj chodzi, ale odnośnie balansu, broni, złota, dostępności przedmiotów i działania zaklęć nie mam uwag. Wyborny klimat, może trochę smutny od pewnego momentu, ale to przecież ostatnia część... Wspaniały, żyjący obóz Krucjaty z kapitalnymi rutynami, znakomicie zrobiony Obóz Arto, bardzo dobre dialogi , dużo spec akcji i jestem ciekaw czy jak wypiszę tu wszystkie za jakiś czas, to czy wszyscy stwierdzą, że rozegrali komplet... Nie byłbym tego taki pewny.
Są moment zabawne, są smutne, jest epickie zakończenie i uważam, że naprawdę epickie i filozoficzne zarazem. Dobór zadań i piramida skryptowa znakomicie dobrane i jest to zasługa całej ekipy w tym bardzo starannej roboty testerów.
Czy z perspektywy czasu bym coś tu zmienił? Pewnie tak i jest parę rzeczy, które można by poprawić dla jeszcze większej płynności rozgrywki, ale nie wiem czy te uwagi zainteresowałyby forumowiczów.
Zdradzę teraz, że gra była robiona pod sporą presją czasu, zależało nam by to skończyć pomimo wszystko w jakimś w miarę konkretnym terminie, były wówczas ku temu powody.
Z pozycji gracza bardzo mi się podobało, choć jeszcze raz podkreślam, że są i wątki, które nie zostały w pełni doszlifowane, a wątek Wilka jednak bym zupełnie przerobił. To są jednak drobiazgi.
Ostatnio tak nie bardzo jest komu to zrobić, ale jest idea stworzyć jednak wersję 1.1 przy czym taką z niespodziankami... Pomyślimy o tym, przedyskutujemy, może się uda.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL
"Only The Strong Survive!"
Dołączył: 13.04.2024
Liczba postów:14
Po zakończeniu całej serii przydałoby się zostawić jakieś krótkie przemyślenia, zacznę więc może od końca.
Imperium to jedyna modyfikacja z serii, w której nie spotkałem się z błędami, czy nawet rzeczami przez które mógłbym uznać zbudowanie świata/zadania za nieintuicyjne, czy w moim odczuciu niewłaściwe, co jest bardzo ładnym zwieńczeniem serii i pokazuje progres.
Jeżeli chodzi o fabułę i przebieg zadań to zatrzymałem się na dłuższą chwilę, gdy po przeleceniu po wszystkich możliwych npc okazało się że questy po prostu nie pójdą dalej. Dopiero po jakimś czasie znalazłem ukrytego na bagnach zielonego kolegę który blokował wszystkie inne questy.
Natomiast poza tym przypadkiem, który był bardziej moim niedopatrzeniem niż nieprzemyślanym zbudowaniem fabuły - przyznaję że modyfikacja bardzo ładnie zamyka sagę, pamiętając o tym że zaraz po tych wydarzeniach wchodzi przecież fabuła gothica 3, i tak na przykład powolne opróżnianie się statku załadowanego postaciami których przecież normalnie w trójce nie znaleźliśmy w pomysłowy i często całkiem nieźle wytłumaczony sposób jest czymś co mi się bardzo podobało.
Ale i inne wątki zazębiające się z kontynuacją, takie jak chociażby rozwiązanie wodnego kręgu, który w 3 odsłonie się nie pojawił nawet w Varancie, mimo tego że noc kruka przedstawiła tą organizację jako ściśle powiązaną z magami wody – duży plus.
Na minus oczywiście ogromna ilość biegania tam i z powrotem by np. przekazać wiadomość i oddać wiadomość zwrotną, zwłaszcza że teleporty zostały wyłączone, a jedyne dwa które w grze możemy odblokować są po prostu generalnymi teleportami na lewą i prawą stronę wyspy i odblokowuje się je stosunkowo późno.
Dużo większe uwagi miałem do części wcześniejszych, więc myślę że śmiało mogę moda polecić i prawdopodobnie w rankingu części Sagi Przeznaczenie osadziłbym go na pierwszym miejscu.
Postęp modyfikacji:
Przeznaczenie ✅
Epilog ✅
Przebudzenie ✅
Korzenie Zła ✅
Imperium Popiołów ✅
Klasztor ✅
Klasztor 2 ✅
Dołączył: 27.05.2016
Liczba postów:1.025
A czy zaktualizowana rozszerzona wersja Imperium jest też na warsztacie steam?
Dołączył: 20.05.2016
Liczba postów:1.161
Z tego co patrzę, to ostatnia aktualizacja jest z zeszłego roku, więc wychodzi na to, że nie.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Simon zajmuje się w workshopie modami DT i MiT i jak tylko powstała nowa wersja ,to go powiadomiłem o tym fakcie.
Prawie równocześnie powstało tłumaczenie na język niemiecki i inna osoba, z tego co mi pisał miała przygotować dla niego wersję multi językową do zuplaudowania. Widocznie nie jest to wciąż gotowe, ale spytam go o to przy najbliższej okazji.
Dołączył: 25.07.2022
Liczba postów:30
Jako że Imperium jest ostatnie to tu wrzucę moją opinię o Sadze, 72 streamy nie było łatwo ale się udało :D
jest ona w formie filmiku na YT:
https://youtu.be/fmg5MMc8A5M
Dołączył: 13.05.2024
Liczba postów:26
Witam,
Utknęła mi głowie szczególnie jedna ścieżka dźwiękowa mianowicie muzyka z ekranu głównego.
Czy jest możliwość udostępnienia jej w .mp3 ?
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
W środku masz muzykę i program, którym ją odtworzysz, bo jest w formacie, jaki rozumie Gothic.
Odtwarzaj sobie w tej aplikacji, albo jakimś Shazamem poszukaj jaki to utwór.
Dołączył: 13.05.2024
Liczba postów:26
(13.11.2024, 21:39:46)Erwin napisał(a):
W środku masz muzykę i program, którym ją odtworzysz, bo jest w formacie, jaki rozumie Gothic.
Odtwarzaj sobie w tej aplikacji, albo jakimś Shazamem poszukaj jaki to utwór.
Próbowałem kilku programów i nie działa. W teorii te programy obsługują rozszerzenie .mod jako muzyke ale w praktyce ma sie to nijako bo nie działa.
Dołączył: 20.05.2016
Liczba postów:1.161
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
(14.11.2024, 18:00:59)VIBES napisał(a): Próbowałem kilku programów i nie działa. W teorii te programy obsługują rozszerzenie .mod jako muzyke ale w praktyce ma sie to nijako bo nie działa.
Standardowo silnik Zengin używa systemu DirectMusic. Muzyka nie jest z rozszerzeniem .mod, tylko jest paczką składającą się z trzech plików w formacie dls/sty/sgt.
Tak jak napisałem w środku paczki, którą podałem, poza tymi trzema plikami muzycznymi był też program, którym można odtworzyć plik sgt bez instalowania specjalnie programu Direct Music Producer.
Dołączył: 13.05.2024
Liczba postów:26
(13.11.2024, 19:47:36)VIBES napisał(a): Witam,
Utknęła mi głowie szczególnie jedna ścieżka dźwiękowa mianowicie muzyka z ekranu głównego.
Czy jest możliwość udostępnienia jej w .mp3 ?
Przepraszam, pomyliłem utwory, miałem na myśli ten ze statku, gdzie jesteśmy razem z kompanami.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Już nie chcę mi się kolejny raz za tym grzebać.
Zainstaluj sobie i w katalogu gry, w ścieżce /_work/Data/Music będą pliki o nazwie "Grota". To jest ta muzyka.
|