17.05.2016, 10:48:01
Co zainstalować, by działało dobrze?
1. G2+NK
2. Gothic2-fix-2.6 rev2
3. Gothic2_PlayerKit-2.8
4. SystemPack 1.7 (ew. nowszy SystemPack 1.8 - wcześniej odsyłam jednak do posta 15 w temacie: http://druzynaspolszczenia.pl/showthread.php?tid=55 )
5. modyfikacja
*Czasem w modyfikacjach wymagany jest GMDK
Vista
Należy mieć Microsoft Visual C++ Redistributable wersja 2010, Framework wersja 4 z polskim pakietem obsługi oraz uruchomić grę Gothic 2 NK i Gothic Starter jako administrator w trybie zgodności z Windows XP - Vista musi mieć wersję Pack 2
Sytemy W7, W8.1, W10
Grę Gothic 2 NK oraz Gothic Starter należy uruchamiać ze zgodnością z Windowsem XP oraz jako administrator.
FAQ
1.
Q: Gra mi się nie uruchamia, po intrze wywala Access Violation.
A: Prawym przyciskiem myszy klikasz na 'menu start' -> 'system' -> 'zaawansowane ustawienia systemu'. Następnie przechodzisz do zakładki 'zaawansowane', wchodzisz w ustawienia przy 'wydajność' i w zakładkę 'zapobieganie wykonywaniu danych'.
Z dwóch do wyboru zaznaczasz opcję 'Wyłącz funkcję DEP dla wszystkich programów i usług oprócz tych wybranych poniżej', a następnie dodajesz wszystkie pliki z rozszerzeniem .exe z gothicowego folderu 'System' i zapisujesz. Access volation po intrze powinno ustąpić.
2.
Q: Twarze niektórych NPC w Dolinie Przodków mają brązowy kolor i są zamazane, tak jakby nie miały tekstur.
A: Spróbuj zapisać i wczytać grę albo wyłączyć i włączyć ją z powrotem. Jeśli problem będzie nadal występował, to należy postąpić następująco. Zapisujesz sobie grę. Następnie wczytujesz jakiś zapis z Khorinis i idziesz w kierunku przejścia do Doliny Przodków. Wchodzisz do Doliny, żeby ta załadowała się przy przechodzeniu z Zena w Zen i wczytujesz swój aktualny zapis. Twarze NPC powinny wyglądać normalnie.
Wskazówka: Warto sobie zrobić na jakimś niepotrzebnym slocie zapis tuż przed wejściem do Doliny Przodków, żeby w razie ewentualnego błędu z twarzami można było sobie go szybciochem naprawić.
3.
Q: Po wejściu do Doliny Przodków spadają mi drastycznie fpsy i gra strasznie się zacina.
A: To samo może mieć miejsce po przejściu z jakiegokolwiek świata w inny. Rozwiązanie jest bardzo proste. Zapisz sobie grę, a następnie ją wczytaj, ewentualnie po zapisaniu uruchom grę ponownie. Gra powinna przestać klatkować. Problem ten wynika po prostu z niedoczytania przez GMDK niektórych pliczków.
To podstawa - gdyby jednak coś było nie tak, to w tym temacie piszcie o waszych problemach.
FAQ będzie uzupełniane na bieżąco.
Wszystkich graczy używających dodatkowych wspomagaczy, texturpacków itp informujemy, że powyższe komponenty instalujecie na własną odpowiedzialność i Team DT nie będzie udzielał wsparcia w wyniku zaistniałych błędów.
1. G2+NK
2. Gothic2-fix-2.6 rev2
3. Gothic2_PlayerKit-2.8
4. SystemPack 1.7 (ew. nowszy SystemPack 1.8 - wcześniej odsyłam jednak do posta 15 w temacie: http://druzynaspolszczenia.pl/showthread.php?tid=55 )
5. modyfikacja
*Czasem w modyfikacjach wymagany jest GMDK
Vista
Należy mieć Microsoft Visual C++ Redistributable wersja 2010, Framework wersja 4 z polskim pakietem obsługi oraz uruchomić grę Gothic 2 NK i Gothic Starter jako administrator w trybie zgodności z Windows XP - Vista musi mieć wersję Pack 2
Sytemy W7, W8.1, W10
Grę Gothic 2 NK oraz Gothic Starter należy uruchamiać ze zgodnością z Windowsem XP oraz jako administrator.
FAQ
1.
Q: Gra mi się nie uruchamia, po intrze wywala Access Violation.
A: Prawym przyciskiem myszy klikasz na 'menu start' -> 'system' -> 'zaawansowane ustawienia systemu'. Następnie przechodzisz do zakładki 'zaawansowane', wchodzisz w ustawienia przy 'wydajność' i w zakładkę 'zapobieganie wykonywaniu danych'.
Z dwóch do wyboru zaznaczasz opcję 'Wyłącz funkcję DEP dla wszystkich programów i usług oprócz tych wybranych poniżej', a następnie dodajesz wszystkie pliki z rozszerzeniem .exe z gothicowego folderu 'System' i zapisujesz. Access volation po intrze powinno ustąpić.
2.
Q: Twarze niektórych NPC w Dolinie Przodków mają brązowy kolor i są zamazane, tak jakby nie miały tekstur.
A: Spróbuj zapisać i wczytać grę albo wyłączyć i włączyć ją z powrotem. Jeśli problem będzie nadal występował, to należy postąpić następująco. Zapisujesz sobie grę. Następnie wczytujesz jakiś zapis z Khorinis i idziesz w kierunku przejścia do Doliny Przodków. Wchodzisz do Doliny, żeby ta załadowała się przy przechodzeniu z Zena w Zen i wczytujesz swój aktualny zapis. Twarze NPC powinny wyglądać normalnie.
Wskazówka: Warto sobie zrobić na jakimś niepotrzebnym slocie zapis tuż przed wejściem do Doliny Przodków, żeby w razie ewentualnego błędu z twarzami można było sobie go szybciochem naprawić.
3.
Q: Po wejściu do Doliny Przodków spadają mi drastycznie fpsy i gra strasznie się zacina.
A: To samo może mieć miejsce po przejściu z jakiegokolwiek świata w inny. Rozwiązanie jest bardzo proste. Zapisz sobie grę, a następnie ją wczytaj, ewentualnie po zapisaniu uruchom grę ponownie. Gra powinna przestać klatkować. Problem ten wynika po prostu z niedoczytania przez GMDK niektórych pliczków.
To podstawa - gdyby jednak coś było nie tak, to w tym temacie piszcie o waszych problemach.
FAQ będzie uzupełniane na bieżąco.
Wszystkich graczy używających dodatkowych wspomagaczy, texturpacków itp informujemy, że powyższe komponenty instalujecie na własną odpowiedzialność i Team DT nie będzie udzielał wsparcia w wyniku zaistniałych błędów.
I jeszcze bardzo cenna rada:
(28.10.2016, 07:31:39)Wackov napisał(a): Cześć. W sprawie problemów technicznych, rozwiązałem u siebie problem częstych CTDków na systemach Windows 8 i 10 (w moim przypadku nie była to wina błędów w zapisach gry itd.). Plus w trzech przypadkach na pięć - gra wyskakiwała od razu do puplitu, zaraz po uruchomieniu. Poniższa solucja naprawiła i to.
Problem pojawia się przy wielu grach z dawnych lat, w szczególności kiedy system ma zrobić odwołania do DirectDraw albo DirectX 1-9. Obsługa tychże jest mocno kulawa na nowych Windozach. Coś jak z DOSem już w Windowsie 98. Zgaduję że już nawet na Windows 7 będą problemy ze stabilnym działaniem, ale nie miałem, więc nie mogę stwierdzić.
W każdym bądź razie - On-Screen Display z MSI Afterburner (z włączonym frameratem) wykazał, że Gothic z tym modem to aplikacja DirectDraw, co muszę powiedzieć że mnie mocno zdziwiło. Ale uprościło rozwiązanie.
Poszperałem po angielskich forach i okazało się, że pewien gość napisał "przechwytajkę" dla DirectDraw i DirectX 1-11, by wyłapywał zapytywania do tychże i konwertowała je do bibliotek OpenGL. Z tej strony http://downloads.adolfintel.com/Projects...3D/Builds/ pobrałem "WineD3D For Windows" wersja 1.9.21-staging.zip, i wypakowałem z archiwum pliki: WINED3D.DLL + LIBWINE.DLL + DDRAW.DLL (tylko te) do katalogu gry, tam gdzie jest GothicStarter.exe, czyli X:\Twoja Instalacja Gothic\System. NIE TRZEBA ROBIĆ NIC WIĘCEJ! Wrapper rozpoznaje wszelkie pliki .exe w katalogu w którym się znajduje i zaczyna sam działać. Jeśli chcesz odinstalować - usuń te pliki. Proste.
I wiecie co? Od tamtego czasu ani razu gra mi się nie wykrzaczyła. Od razu zaznaczę, że wrappery środowiskowe zwiększają zapotrzebowanie na moc CPU, ale w moim przypadku nawet aż tak tego nie odczułem, bowiem mam całkiem potężne procesory na obu maszynach (powyżej 5GHz każdy rdzeń). Jeśli komuś pomoże - świetnie. Jeśli nie - no cóż, pozostaje kombinowanie z 16-bitowym wyświetlaniem, ustawiania zgodności z Windows XP i inna magia.
PS. Jeśli ktoś odniesie sukces tą metodą, bardzo prosiłbym żeby mnie o tym poinformował, albo zostawił jakąś wiadomość na ten temat, cobym mógł poinformować twórcę tego programistycznego cuda. Dzięki nowym informacjom autor "przechwytajki" będzie mógł ją usprawnić pod kątem Gothica (sam przyznał że lubi prześwietlać gry pod kątem swojego wrappera, aby go dla nich ulepszyć) i być może uczynić jeszcze lepszą w przyszłości. A to dla nas tylko lepiej, czyż nie?
************************************************************
Są dwie wersje tej przechwytajki - zwykła i ulepszona tzw. "stagingiem". Czyli jak komuś nie działa paczka 1.9.21-staging.zip, to niech pobierze tą powyżej, zwykłą 1.9.21 i do niej stosuje metody.
Jeśli gra nie działa, albo nie chce odpalić tylko z tymi trzema plikami które wcześniej wymieniłem, to niech wypakuje jeszcze D3D8.DLL i sprawdzi czy teraz działa. Jeśli odpaliło - git. Jeśli nie - to niech usunie DDRAW.DLL i spróbuje jeszcze raz.
„Primus in orbe deos fecit timor..."