Przy okazji dyskusji w innym temacie czym mag w bójce ,jeśli chce używać magii, ma się posługiwać....
W swoim czasie zaproponowałem, by na wczesnym etapie gry wyposażyć gracza maga (każdego) w zwoje/ runę "Pocisk Nieprzytomności", obezwładniający przeciwnika. Jednak próby z tym czarem okazały się nieudane i zaburzały balans.
Zostało to porzucone, jednak następstwem tych prób było przerobienie tego czaru tak, że ataki nim Magów są w ostatecznym rozrachunku śmiertelne, także dla gracza.
Cytat:nie cierpię opowieści Jacka!
oświadczył Klimek
Gdy pracowaliśmy jeszcze nad Globalem to w pakiecie od MaGotha otrzymaliśmy potężny plik dialogowy Jacka właśnie z serią jego Morskich Opowieści.
Ostatecznie po parokrotnym przeczytaniu nie zdecydowałem się na tłumaczenie tego i ta seria nie znalazła się ani w Globalu, ani tym bardziej w Przeznaczeniu.
To znalazło się w Przeznaczeniu dla Jacka to dialogi Ahnbaela, napisane specjalnie dla tej postaci.
Tak przy okazji dyskusji o itemach i inwentarzu w innym temacie...
Pierwotnie planowaliśmy w Przeznaczeniu wyrób strzał i bełtów (zwykłych) na kowadle i powstał problem z czego je robić, jeśli chodzi o drewno.
W pierwszym wariancie były to lagi, ale jakoś ten pomysł mimo stworzenia skryptu się nie przyjął. Potem powstała idea piłowania Kawałków Drewna piłą i to wyszło nawet bardzo dobrze. Okazało się jednak, że wynika z tego ogromny farming, bo napiłowane drewno musiało mieć jakąś wartość, choćby 1 jako item z grupy materiały. A piłować można było w nieskończoność. Ktoś z cierpliwych testerów ( nie pamiętam już kto) napiłował ze 300 sztuk.
Ostatecznie z tego zrezygnowaliśmy całkowicie (w grze miał tego uczyć Niclas) i pozostał jedynie item Kawałek Drewna, który potem przydał się w różnych konfiguracjach jako item questowy chyba we wszystkich częściach Sagi.
W produkcji ognistych i magicznych bełtów i strzał obyło się bez drewna.