Przebieg prac nad Imperium Popiołów
Pracuje nad tym Tituf i Erwin, a skryptowo wprowadzi to zapewne Michał. Mnie pozostanie umiejscowić ich uruchomienie w akcjach dialogowych i innych.
Na razie są wstawione rutyny wstępne, zrobione przeze mnie i po części przez Lewkooo.

Zmieniliśmy nieco strategię tworzenia wersji i przeszliśmy na metodę "małych kroków".
Związane jest to z tym , że zaproszeni do teamu testerzy-konsultanci zawiedli na całej linii i jakoś chyłkiem uciekli z forum.
Została złożona pierwsza jeszcze bardzo niepełna wersja IP Action1, zawierająca nowe zestawy rutyn, część dialogów wstępnych i nauki oraz pewną liczbę rozpoczętych nowych zadań i spec-akcji oraz pewne kolejne poprawki w zenie.
Wersję tę sprawdzą Tituf i Erwin.
Wobec szczupłości ekipy i małej ilości czasu jaką mogę poświęcić na prace skryptowe i scenariuszowe należy wątpić, by wstępnie proponowany termin koniec 2019 jako data premiery został dotrzymany.
Znacznie bardziej realny wydaje się termin lato 2020, ale wszystko może jeszcze ulec zmianie.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Szkoda, że kolejni ludzie wzięli na swoje barki odpowiedzialność i nie potrafiąc jej udźwignąć po prostu uciekli. Mimo wszystko nadal miło jest otrzymywać newsy o kolejnych postępach, nawet tych najdrobniejszych.
Odpowiedz
Imperium będzie rozgrywać się w Jarkendarze. Tym samym świecie, który już doskonale znacie. Nie planujemy i tu żadnej ingerencji w zen - jego ulepszania, dodawania obozów, nowych budowli, zagród, spalonych farm czy oazy z palemkami. Tylko na potrzeby zadań i fabuły Erwin dokonuje małych korekt. Ta modyfikacja - podobnie jak poprzednie części - będzie bazowała na zadaniach, ciekawej fabule i części finałowej całej sagi.
Metodą małych kroczków całość mozolnie idzie do przodu. Handel, magia, alchemia, rutyny, wstępne dialogi, itd...

„Adanos wysłuchuje wszystkich, którzy błagają o łaskę zapomnienia, lecz głuchy jest na głosy tych, którzy chcą zapomnieć o swoim przeznaczeniu.”
„Primus in orbe deos fecit timor..."

                                                                                  
                                 
Odpowiedz
W poprzednich częściach również nie było jakichś rewolucyjnych zmian w zenach i nie było to wcale odczuwalne. Najwięcej kosmetycznych zmian było chyba w Korzeniach. Tak więc radykalne przebudowy moze faktycznie nie będą potrzebne, bo oryginalny zen ma ogromny potencjał do wykorzystania (sam czesto podczas grania wyobrażałem co i kogo można ustawić w danych lokacjach).
Tak jak wspomnialem kiedyś - dla mnie numer jeden to fabuła, a zaraz za nią rutyny :>
Odpowiedz
Takich graczy jak Klimek, czyli kładących głównie nacisk na fabułę jest jak na lekarstwo. Obecnie dzieciarnia zachwyca się Alternatywnym Balansem do Returninga kosztem choćby takiego Legend of Ahssun, co dla mnie jest jakąś totalną abstrakcją. Do czego to doszło...
Odpowiedz
Trwają testy kolejnej wersji Action 2, którą zrobiliśmy dosyć niespodziewanie, bo planowana była na początek maja.
Trzeba było jednak sprawdzić pewne rzeczy, głównie w opcji rozbudowanych rutyn i ich zmiany na inne oraz kompletnej na ten moment nauki.
Tak czy inaczej kolejna wersja Action 3 pojawi się zgodnie z planem na początku maja.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Prace nad modyfikacją mocno zwolniły. Możliwe, że coś się ruszy po dołączeniu testerów - czyli w okolicach wakacji szkolnych. o//o
„Primus in orbe deos fecit timor..."

                                                                                  
                                 
Odpowiedz
A czy project nie jest zagrożony ten
Odpowiedz
Społeczeństwo dzieli się na twórców, wytwórców i konsumentów.

Gdybym uważał się za wytwórcę i kierował mną przymus ekonomiczny, to bym pewnie siedział nad tym po 12 h na dobę.
Uważam się za twórcę, a twórca potrzebuje trzech rzeczy - aury tworzenia (natchnienia, mocy sprawczej), środków i narzędzi oraz realnego zainteresowania odbiorców, czyli konsumentów.
Narzędzia i środki są, natomiast aura tworzenia wynika z reakcji konsumenta, czy raczej odbiorcy. Można tworzyć tylko dla siebie, albo dla odbiorcy. Gra komputerowa jest dziełem sztuki takim samym jak książka czy film i podlega takim samym mechanizmom reakcji pomiędzy twórcą i odbiorcą. Ja tworzę dla odbiorcy nie dla siebie, bo dla siebie tworzę inne rzeczy.
Można postawić pytanie - dla kogo ma powstać Imperium Popiołów już i teraz?  Dla garstki kilku osób oznaczonych kolorem zielonym jako Weterani? Ja nie należę do grupy twórców, która czyta swoje poezje pięciu kolegom w zaciszu domowym i uważa się w związku z tym za twórczo spełnionego. Imperium Popiołów skierowane jest do tych, którzy poznali wszystkie poprzednie części, jest logiczną kontynuacją aktów poprzednich. Losy bohaterów można zrozumieć wtedy, gdy znane są odbiorcy ich poprzednie przeżycia i dokonania. Ilu jest takich, którzy je znają?
Wąskie grono odbiorców kolejnych po Przeznaczeniu, zawęża się dramatycznie z każdą kolejną częścią, co widać po ilości opinii i komentarzy, więc do czego się tu spieszyć?
Specjalnie, tytułem eksperymentu stworzyliśmy Klasztor, który bez fałszywej skromności jest grą niepowtarzalną, magiczną i wybitną. Specjalnie odrębna, by nikt nie musiał się tłumaczyć, że nie zagra, bo nie wie co było przedtem. Nie było przedtem nic, gra jest wybitna, a odzew jest taki, jaki jest w odnośnym temacie. Podobnie jest z realną liczbą pobrań.
Ogólnie brak jest atmosfery do tworzenia dzieła poniekąd literackiego, humanistycznego w obecnej sytuacji forum i tzw Community, które pozostało w przypadku Destiny Team tylko pustym dźwiękiem.
Imperium Popiołów powstanie KIEDYŚ, bo kiedyś być może zmieni się optyka spojrzenia na konieczność jego powstania. Już nie dla odbiorcy - konsumenta, bo na to liczyć trudno, ale dla mnie samego. Piszę tu o sobie a nie o Teamie, bo obecnie ciężar tworzenia spoczywa przede wszystkim na mnie w kwestii budowania fabuły, dialogów i ubrania tego w formę skryptową.
Moje priorytety zmieniły się, zajmuję się obecnie innymi rzeczami w internecie, tworzę coś dla innej grupy odbiorców.
I jest mi z tym bardzo dobrze.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Z pewnym żalem oficjalnie zawiadamiamy o zawieszeniu projektu Imperium Popiołów na czas nieokreślony.
Mamy teraz, także na Forum, inne sprawy i priorytety. Ponieważ od czasu ostatniej wersji zebrało się sporo nowych rzeczy, które doszły później, to zapewne jeszcze w przyszłym tygodniu powstanie nowa wersja, zawierające te poprawki, jako wersja archiwalna. Archiwalna, ale także jako baza do kontynuowania tego w przyszłości, gdy może coś ruszy się na forum, na którym nikt już nie chce nic pisać.
Pewne plany w sprawie tworzenia Imperium Popiołów snujemy na zimę 2019/2020, ale to na razie nic pewnego.
Na razie podjęliśmy się kilku innych ważnych zadań i chcielibyśmy jakoś te sprawy ogarnąć.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
(01.06.2019, 19:47:22)Memorius napisał(a): w przyszłym tygodniu powstanie nowa wersja, zawierające te poprawki, jako wersja archiwalna.
Właśnie taka wersja powstała.

(01.06.2019, 19:47:22)Memorius napisał(a): baza do kontynuowania tego w przyszłości
Pewnie ją sprawdzę (sprawdzimy) pod kątem wprowadzonych zmian i nowych NPC - i zamrażamy do odwołania  Nestor
„Primus in orbe deos fecit timor..."

                                                                                  
                                 
Odpowiedz
Hej.
Wiem, że projekt jest obecnie zamrożony, jednak głęboko wierzę, że ujrzy światło dzienne pewnego dnia, za co gorąco trzymam kciuki!

I właśnie wierząc, że tak będzie chciałbym spytać:
czy zakończenie Korzeni ma wpływ na fabułę Imperium Popiołów? KZ bazują na "lepszym" zakończeniu Przebudzenia z tego co pamiętam, czy i w tym przypadku gracze żeby zrozumieć pełnię sytuacji powinni zaznajomić się z "pełnym" zakończeniem KZ? Tym, które przy drugim podejściu uzyskał Klimek.
Pozdrawienia od wielkiego fana Waszej serii ;)
Zapamiętajcie dzień, w którym PRAWIE schwytaliście Kapitana Jacka Sparrowa!  Jack  
Odpowiedz
Wiesz, uważam że to akurat niewłaściwe podejście zastanawiać się czy trzeba ukończyć w jakiś sposób poprzednią część aby sie dobrze wczuć w kolejną. Trzeba po prostu robić swoje, przechodzić grę w taki sposób jaki potrafi się najlepiej nie myśląc o kolejnej części tym bardziej, że kolejne części Sagi są ze sobą dość luźno powiązane.
Odpowiedz
Nie wiem co się dzieje w przpadku drugiego zakończenia. Możliwe jest, że wydarza się coś wielkiego, jakaś postać ginie/dowiadujemy się o niej czegoś ciekawego/jakeś stronnictwo wygrywa/przegrywa itp - to są ważne konsekwencje tego w jaki sposób rozegramy danego moda (nie znam drugiego zakończenia ani KZ ani Przebudzenia chwilowo, ale słyszałem, że spora zmiana była przynajmniej w Przebudzeniu).

Powiedzmy, że gram w Imperium i nagle widzę postać, której losy potoczyły się zupełnie inaczej niż ja w moim zakończeniu pamiętam - to powoduje zdumienie i konfuzję oraz przywodzi na myśl, że może to jakieś niedociągnięcie ze strony autorów, a póki co konsekwentnie prowadzili każdą jedną postać. Stąd moje pytanie, które zakończenie jest kanoniczne.
Zapamiętajcie dzień, w którym PRAWIE schwytaliście Kapitana Jacka Sparrowa!  Jack  
Odpowiedz
Generalnie fabuła jest tak skonstruowana, że niezależnie od zakończenia nie ma konfliktów logicznych. Jest natomiast mnóstwo postaci znanych z części poprzednich,w tym takich, z którymi wydawać by się mogło że już pożegnaliśmy się na zawsze. Oczywiście nadal jest echo wyboru  Mroczny Zakon/Złodziej, ale to drugie nie ma juz praktycznie żadnego znaczenia.
Fabuła jest natomiast prowadzona tak, że wyjaśnia i finalizuje pewne wątki napotkanych postaci z wszystkich poprzednich części oraz ustawia logiczna całość w jakiś tam bliższy sposób do sytuacji bohatera z początku G3.
Ogólnie mówiąc historia wszystkich biorących udział w grze postaci jest już stworzona, po części w planie scenariuszowym, a po części w samej stworzonej już wersji, którą można uznać za zaawansowaną.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 22 gości