G2 Przeznaczenie - Lista zmian dla wersji 1.5
#1
LISTA ZMIAN DOKONANYCH DLA WERSJI 1.5

1. Poprawiono wykryte błędy interpunkcyjne i literówki
2. Nazwa "Gobliński Posłaniec" wyświetla się teraz prawidłowo
3. Bert w jednym z dialogów mówi prawidłowo o Garondzie a nie o Hagenie
4. Teraz "Pierścień Magicznego Pancerza" u Gordona pojawia się w handlu w R1 a nie w R3
5. Usunięto pojawienie się Miecza Runicznego w asortymencie handlowym Gordona w R3, zaburzające logikę wątku głównego dla gildii Mroczny Zakon
6. Teraz można przyzywać jednocześnie kilka rodzajów pomocników i już z sobą nie walczą, a nawet w wielu wypadkach współpracują
7. Teraz Gaina daje prawidłowo zwoje Przemiany w Wilka, a nie Przyzwania Wilka
8. Teraz u Darona jest:

other.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = other.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] + 2;  a nie +5 , przez co gracz nie może już zarobić tyle HP ile poprzednio przy dzieleniu ogólnej ofiary 1000 na części po 50 sztuk złota

9. "przyzwany kamienny golem" ma teraz:

protection[PROT_BLUNT] = 100;
protection[PROT_EDGE] = 100;
został więc znacząco osłabiony w stosunku do poprzedniego
protection[PROT_BLUNT] = 150;
protection[PROT_EDGE] = IMMUNE;

10. Poprawiono problem przy przekazywaniu kosturów gildyjnych przez Pyrokara, Saturasa i Imperanona - teraz tworzą się w inwentarzu gracza
11. Teraz Lekka Szata Mrocznego Zakonu i Szata Nowicjusza Ognia wymagają nie 10 many a 10 siły
12. Końcowe wpisy do  zadania  "Dokumenty Babo" dla Maga Ognia nie odwołują się do Igaraza w czasie przyszłym, przez są  obecnie logiczne dla fabuły gry
13. Dodano zamknięcie zadania Dokumenty Babo dla Maga Ognia:

AI_Output(self,other,"DIA_Babo_KDF_Plants_03_02");    //Dziękuję. Bardzo dziękuję Mistrzu!
    B_GivePlayerXP(200);
    AI_StopProcessInfos(self);
    Npc_ExchangeRoutine(self,"ALCHEMY");
    MIS_BabosDocs = LOG_SUCCESS;
    Log_SetTopicStatus(Topic_BabosDocs,LOG_SUCCESS);
    B_LogEntry(Topic_BabosDocs,"Babo wykonał swoje zadanie i jego wina związana z dokumentami jest odkupiona.");

14. Teraz Rod i Cipher mają prawidłowo podane WP po przeniesieniu do Zjednoczonego Obozu i są tam widoczni przez całą dobę
15. Usunięty został exp za zabijanie szkieletów przyzywanych przez Maga Szkieleta, wobec czego zlikwidowany został dotychczasowy farming
16. Tytoń miodowy ma teraz wartość 250 a nie 10, co realnie podnosi atrakcyjność jego sprzedaży Abuyinowi
17. Pardos otrzymuje teraz prawidłową miksturę przy jego leczeniu w kopalni ( Błąd z G2 NK)
18. Teraz Lifor zostaje Magiem Ognia i przebiera się gdy Hagen daje nam klucz do Górniczej Doliny
19. Poprawiono pewne drobne niezgodności pomiędzy kolorem twarzy a kolorem ciała dla 72 NPC
20. Do zadania z linii Myśliwych - Farma dla zakochanych poprawiono rutynę Chestera
21. Poprawiono błędy, gdzie puste runy znikały, gdy brakowało składników na niektóre zaklęcia
22. Poprawiono błędy, gdzie znikała rozgrzana stal, gdy nie mieliśmy składników na bełty i strzały w różnych odmianach
23. Poprawiono piec hutniczy, gdzie opcja koniec powodowała wytwarzanie rozgrzanej stali, a gdy mieliśmy w EQ 1 sztukę stali, to nie było okienka z rozgrzewaniem
24. Poprawiono błąd z śmiercią Teofila 
25. Aleph został przeniesiony na inny WP i już nie będzie znikał
26. Teraz gdy przyjmiemy propozycję Leopolda odnośnie przyniesienia Pełni Życia nie powoduje to zablokowania dostępu do gildii Zwiadowcy (poprzednio był taki błąd, że nawet jeśli taka opcja została przyjęta, to u Aurelio i tak można było oddać pieniądze, mimo że Leopold tego nie zlecał)
27. Dodano brakującego ognistego jaszczura na plaży przy obozie Piratów
28. Rozszerzono dialog z Gorem o Skórzanym Pancerzu
29. Poprawiono błędny wpis o handlu Bospera
30. Poprawiono rutynę zamiatania u Mirelli między 18 a 22 
31. Usunięto  dwa szczury bugujące Gora w jaskini 
32. Teraz runę Zemsta Beliara może stworzyć i ulepszać także członek Mrocznego Zakonu
Jeśli Mroczny poświęci miecz przed zostaniem Magiem, to powstanie ulepszona wersja miecza, a jak potem ten miecz będzie chciał ulepszyć jako Mag, to zamieni mu się w runę. 
33. Zmieniono logikę skryptową zadania z zębaczami od Fajetha - teraz zadanie to nie kończy się błędnie, gdy zabijemy Przywódcę Stada i zameldujemy o tym Fajethowi - kończy się gdy zameldujemy, że zabiliśmy wszystkie zębacze, łącznie z przywódcą
zmieniono wpis końcowy na:

B_LogEntry(TOPIC_FajethKillSnapper,"Rozwiązałem problem Fajetha ze stadem zębaczy zagrażających kopalni.");
Nie pojawia się też już pusty print screen w tym zadaniu - teraz exp za to zadanie rozkłada się inaczej
za info o zabiciu przywódcy - 200
za info o likwidacji stada 300

34. Teraz zadanie Świątynia Śniącego dla gildii innych Mroczni kończy się prawidłowo u Xardasa wpisem
B_GivePlayerXP(1000);

B_LogEntry(TOPIC_ORCTEMPLE,"Powiadomiłem Xardasa, że Czarny Mag Demetrius nie żyje i Świątynia Śniącego została oczyszczona.")
wpis B_LogEntry(TOPIC_ORCTEMPLE,"Odprawiłem do Beliara jego sługę, który pojawił się w Świątyni Śniącego."); został usunięty

35. Usunięto u Meldora wpis "Kardif, właściciel knajpy sprzedaje informacje" - jako dublujący inny podobny wpis
36. Teraz Ursula w nocy na  farmie nie stoi nad łóżkiem a siedzi na krześle
37. Teraz zadanie Piracki Mag kończy się u Vance po oddaniu ubrania, a nie u Grega
38. Uściślone zostały następujące wpisy do handlu w Obozie Myśliwych (Gordon, Vernon, Nicolai, Hipolit)
39. Usunięto pojawienie się żywności w asortymencie handlowym Nicolaia w R5 jako nielogiczne, zamiast tego dodano strzały i bełty (po 250)
40. Dodano napis na ekranie o efektach nauki, gdy uczy nas strzelania Bert
41. Teraz zadanie Starożytny Kult kończy się u Xardasa wpisem "Xardas już wie, że Kult został zniszczony. Zniknął, a ja też ruszam w dalszą drogę." gdy następnie znika w Dolinie Przodków
42. Teraz wpis:

B_LogEntry(TOPIC_KYLT,"Lord Raudor zginął. Jego odwieczne marzenie zostało spełnione.");
nie kończy już tego zadania

43. Usunięty został błąd z pozostawieniem na stałe akrobatyki przy wypiciu dwóch mikstur specjalnych
44. Dodano ostatni dialog konsekwencyjny z Irwinem dla zadania "Farma dla zakochanych"
45. Dodano dialogi konsekwencyjne po śmierci Polikarpa (Thekla, Gunnar, Hodges, Lubomir0
46. Poprawiono występujący w grze błąd ze strojem Teofila, gdy się przebiera na naszych oczach
47. Poprawiono pojawiający się problem z z zaczepkami u Corda, gdy ruszamy z nim na farmy
48. Przy ciele Williama nie ma już broni Morgenstern 
49. Usunięto występującą u Benneta linię po niemiecku w dialogu o magicznej rudzie - sam dialog został logicznie przebudowany
50. Usunięto exp (200) za oddanie Świętego Młota - teraz wielokrotne jego zabieranie i oddawanie za exp nie ma już sensu 
51. Zmieniono wstępne interakcje dialogowe z Torwinem
52. Teraz Xardasa można zapytać:

"Co się z tobą działo, gdy świątynia zaczęła się walić?";
dopiero gdy znany odpowiedź na pytanie "Gdzie my w ogóle jesteśmy?"

53. Poprawiono bardzo ciężki błąd w dialogu z Gorem w końcówce gry - teraz cały dialog przebiega znacznie szerzej zgodnie ze skryptem dialogowym
54. Dodano dodatkowe dialogi dla Bartoka w DP
55. Rozszerzono pierwszy dialog z Torwinem w GD
56. Teraz dialog z Torwinem  "Ilu orków zdołałeś zabić w bitwie?" jest następstwem dialogu "Jak ci służy twój nowy pancerz?"
57. Poprawiono nielogiczność, że gracz zna imię Vernona zanim zapyta kim jest i może od razu z nim handlować - teraz z Vernonem można handlować dopiero po "Jak się nazywasz?", który zastąpił zbyt często występujące "Kim jesteś?" 
58. Nie można już stwierdzić od razu: 'Wyglądasz na nieco zmartwionego.' w rozmowie z Fangilem i zainicjować zadania "Róg Myśliwski". Teraz wymagana jest do tego znajomość dialogu - 'Od jak dawna jesteś w Obozie?'
59. Teraz Hwor smaży mięso dopiero gdy wstępnie z nim pogadamy w dialogu "Witaj. Kim jesteś?"; 
60. Teraz Rumborowi można powiedzieć "Przysłał mnie Midlas." (w sprawie broni) tylko wtedy, gdy ukończone jest zadanie "Ogień w kuźni"
61. Teraz Rumbor uczy wyrobu magicznych strzał i bełtów od R2 a nie od R3 
62. Teraz po 'Witaj!' u Kirlasa jest description: "Nie znam nawet twojego imienia..." a nie "Czym się zajmujesz?" 
63. Zmieniono lub rozszerzono niektóre dialogi wstępne z Hipolitem, usunięto niezgodność wpisu, gdzie mamy info, że Hipolit handluje choć nie znany jego imienia i kilka innych rzeczy teraz pierwsze spotkanie z nim wygląda nieco inaczej
64. Dodano dialog wstępny z Gordonem i poprawiono chaotyczny układ dialogów prowadzących do handlu z nim
65. Definitywnie usunięto możliwość, że gracz zapyta o handel Nicolaia zanim ten go zaczepi sam - wpis o handlu pojawia się teraz po nowej zaczepce - sama możliwość handlu pojawia się dopiero, gdy spytamy "Możesz mnie nauczyć wytwarzania łuków?" 
66. Dialog wstępny z Hubertem oraz jego info o kolegach myśliwych z Khorinis był błędnie uwarunkowany - gracz nigdy nie dostawał info o kolegach, jeśli nie skorzystał z pomocy Huberta, a w dalszych dialogach z innymi NPC są do niego bezpośrednie odwołania
teraz to my, a nie Hubert zaczepiamy przy pierwszym spotkaniu, a sam dialog został przebudowany - potem jest dopiero zaczepka ponowna Huberta:
AI_Output(self,other,"DIA_Stracha_Provochat_14_01");    //A co ty tu robisz?
itd

67. Usunięto dwie linie, w których Hubert charakteryzuje Midlasa 
68. Teraz Granta można zapytać - "Opowiedz mi coś o Dolinie Przodków." oraz "Na co teraz polujecie?" tylko po dialogu - "Czym się tu zajmujesz?"
69. Teraz u Gastona nie można uzyskać żadnych informacji zanim nie przeprowadzimy ustawionego obecnie jako wstępny dialogu
"Trening czyni mistrza!"
70.Teraz wszystkie dialogi informacyjne wynikają u Sigurda z dialogu " Co słychać w obozie?" ponadto info o Czarnym Trollu można uzyskać tylko po dialogu "Widzę, że jesteś niezłym wojownikiem."
71. Teraz wszystkie pozostałe dialogi informacyjne u Olgierda wynikają z nowego dialogu wstępnego
72. Teraz Baromira można zapytać o uzdrowiciela tylko po dialogu wstępnym //Kim jesteś? 
73. Teraz Sarufa można zapytać o uzdrowiciela tylko gdy nas zaczepi pierwszy z gadki //Ej, ty!
74. Teraz u Chestera można zapytać o kowala i i polowanie dopiero gdy znamy dialog //Czemu nie odszedłeś z Barsem?
75. Usunięto wpis u Kiranora:

B_LogEntry(TOPIC_GUILD,"O przyjęciu do Stowarzyszenia Myśliwych decyduje Midlas.");
gdyż poprzednia rozmowa po uwolnieniu Iglerio skutkuje niemal takim samym wpisem

76. Rozszerzono dialog wstępny Fangila
77. Teraz Erina można zapytać //Czy Midlas często opuszcza Obóz? tylko po dialogu wstępnym z nim  -
"Nie nudzi ci się tak stale stać na warcie?"
78. Przerobiono dialog z Rumborem i kuszach dla Paladynów, bo poprzedni był poniekąd nielogiczny (Rumbor zbyt dużo wiedział o transakcji od początku i niby skąd?) 
79. Teraz o kamiennych tabliczkach można rozmawiać z Vatrasem na podstawie warunku rozmowy o nich z Xardasem i posiadając co najmniej jedną tabliczkę
80. Teraz Pancerz z Magicznej Rudy wymaga nie 100 a 200 siły, zmieniono dialog ze Stone przy jego otrzymaniu - pancerz ten można sprzedać za korzystną cenę jednemu z kupców
81. Teraz, aby ukraść Francisowi klucz do chaty Grega potrzeba 100 a nie 60 zręczności 
82. Dodano komentarze Bospera i Harada gdy wstępujemy do Najemników, a oni są naszym mistrzami
83. Dodano konsekwencje dla zadania "Ogień w kuźni" w wersji dla nie- Myśliwych u Narlou i Kirlasa
84. Dodano specjalne dialogi z Barsem na rozdział 3 lub większy, gdy nie jesteśmy Myśliwym
85. Zmieniono zasady działa miecza Złe Oko
86. Zmniejszono Rozpruwacza, zmieniono jego styl ataku i zwiększono jego skuteczność

realizacja:
korekta tekstu - Erwin
poprawki skryptowe - Memorius i Michał
dodatkowe dialogi i ich zmiany - Memorius
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#2
Świetna robota Panowie. W zasadzie to nie mam teraz, po co wyłapywać "błędów". Większość z nich kojarzę, oraz pamiętam (poza gildiami którymi nie próbowałem grać - mag ognia, paladyn). Szkoda tylko, że nie zrobiliście tych dialogów z Oskarem, ale to nic w porównaniu z tym co dodaliście/zmieniliście. Także szacunek wielki. Pytanie tylko czy Przeznaczenie 1.5 będzie wydane na rynek polski, czy rosyjski, czy oba? Pozdrawiam Piwko
Odpowiedz
#3
Dialogi z Oskarem być może jeszcze będą  - jak wspomniałem lista nie jest ostateczna i oczekujemy na dalsze uwagi.
Wersja 1.5 zostanie wydana najpierw w wersji PL, być może już w przyszłym miesiącu, bo Michał jest gotowy do jej realizacji.
Wersja RU będzie wierną kopią wersji PL i jej pojawienie się to rok 2019.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#4
Cytat:"przyzwany kamienny golem" ma teraz
protection[PROT_BLUNT] = 100;
protection[PROT_EDGE] = 100;
został więc znacząco osłabiony w stosunku do poprzedniego
protection[PROT_BLUNT] = 150;
protection[PROT_EDGE] = IMMUNE;

Byłem i jestem przeciwnikiem tej zmiany. Moim zdaniem lepsze byłoby pozostawienie oryginalnych odporności a w imię balansu usunąć runę przyzywania a zostawić same zwoje, których też można by nieco ograniczyć ilość. Czasami się przydaje pomoc takiego twardego kumpla, który zresztą i tak ma ograniczenie czasowe i jednym przyzwaniem nie oczyścimy całego zena.

Cytat:poprawiono błąd z śmiercią Teofila
W jaki sposób? popcorn

Cytat:dodano brakującego ognistego jaszczura na plaży przy obozie Piratów
Któregoż to brakowało?

Cytat:Tytoń miodowy ma teraz wartość 250 a nie 10, co realnie podnosi atrakcyjność jego sprzedaży Abuyinowi

Chyba na tą zmianę czekałem najbardziej. OK
Odpowiedz
#5
(30.10.2018, 20:01:30)Klimek napisał(a): W jaki sposób?
nie wiemy, ale mamy nadzieję


Cytat:Któregoż to brakowało?

jeden był wpisany na nieistniejącym WP więc się w grze nie pokazywał
dzieciaki lubią bić potforki więc to ważna zmiana na plus
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#6
Cieszę się, że wersja wyjdzie tak szybko. Ja powinienem też do tego czasu powinienem ponownie przejść Przeznaczenie i jeżeli wyłapię jakieś "niedoprecyzowania" to uwzględnię je w dziale z uwagami.
Ten golem to w zasadzie mógłby zostać taki jaki jest. W mojej opinii, nie jest to game changer, ale bardzo silny czar, jeżeli umiejętnie się go wykorzysta. W nowej wersji powinien bardzo szybko ginąć pod ciosami Jaszczuroczleków, czy gromadek orków. Z drugiej strony, skoro będzie można przywołać ich kilka jednocześnie, to w zasadzie dużo nie zmieni. Poza większym wydatkiem many oczywiście.
Ten jaszczur z plaży to mam wrażenie, że to ten co jest schowany za kapliczką Beliara w teksturach. Czasem przyłaził zza skał i tym sprawiał przykrą niespodziankę.
Z tytoniem, również się z Klimkiem zgadzam. Świetna sprawa. 
Podoba mi się bardzo rozwiązanie sprawy z pancerzem z rudy. Najbardziej cieszą mnie jednak nowe dialogi. Proszę dopiszcie ich jak najwięcej, żeby można było co poczytać przy kawce  Relaks No i oczywiście raduję się na poprawki starych wypowiedzi, aby rozmowy były bardziej logiczne.
Odpowiedz
#7
Mam pytanie z natury technicznej czy zapis z wersji 1.4 będzie kompatybilny z wersją 1.5 ?
Odpowiedz
#8
Z cała pewnością nie, ponieważ zmianie uległy liczne istotne dla gameplay'a pliki nadrzędne.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#9
Warto w jeden cztery, gdyż i tak jest dopracowane. Poza jednym bugiem questowym (Teofil), który jest szeroko opisywany na forum i można z nim poradzić sobie bezstresowo, więcej nieścisłości nie spotkasz. Także polecam gorąco. Jak skończysz jeden cztery, to inną ścieżką rozwoju możesz przejść 1.5. Także do dzieła. Polecam ścieżkę mrocznych, myśliwi też są zresztą świetni. Pozdrawiam Piwko
Odpowiedz
#10
Cytat:zmniejszono Rozpruwacza, zmieniono jego styl ataku i zwiększono jego skuteczność


jest to ostatnia zmiana
z przyczyn organizacyjnych i innych dalszych zmian i poprawek nie będzie
podany w post 1 zestaw jest ostateczny
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości