Narzędzia, skrypty, problemy techniczne
#1
Kto jest zainteresowany kodem wtyczki.
Кому интересен код плагина.
Jestem taki zły w oratorium.
[i]Как же я плох в ораторстве.

https://yadi.sk/d/_3IHq_8eD4dbVA
https://yadi.sk/d/9b1mwY9zeVyx_g
Odpowiedz
#2
Cytat:Сейчас более важная проблема возникла. Не могу обратно вернуться в яркендар и убить Ворона. При загрузке локации Яркендара игра в самом конце вылетает.


pamiętam, że kiedyś miałem taką sytuację u siebie
cały zapis jest błędny
poradziłeś sobie z tym N1kX? Jak?
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz
#3
Отредактировал ADDONWORLD.SAV и SAVEDAT.SAV
Удалил у него багнутых НПС. Нашел их через отладчик. Функция RemoveNPC бывает некорректно удаляет неписей, а хотя, мне кажется, что в B_ENTER_ADDONWORLD.d функция немного не правильна. Она удаляет неписей только один раз, а надо всегда, т.к. при загрузке они вставляются заново в мир



O tym drzewie. Autorzy zrezygnowali z niego, ponieważ model samego drzewa był błędny, dlatego się zatrzymał, istnieje kilka opcji rozwiązania tego problemu:
1. Całkowicie przeprojektowanie tego modelu w edytorze 3D i stworzenie nowego movera.
2. Zastąpienie tego modelu drzewa innym (poprawnym) i utworzenie movera.
3. Z użyciem ekspanderów, które wybrałem.
Насчет того дерева. Авторы забросили его потому что сама модель дерева вышла неправильным, из-за чего оно застревало, есть несколько вариантов решения этой проблемы:
1. Полная переделка этой модели в 3Д редакторе и создание заново мувера
2. Замена этой модели дерева на другую (правильную) и создание мувера
3. С использованием расширителей, что я и выбрал.
Odpowiedz
#4
(25.08.2019, 05:54:34)N1kX napisał(a): ................
3. Z użyciem ekspanderów, które wybrałem.
................
3. С использованием расширителей, что я и выбрал.

Mógłbyś mi napisać dokładniej na czym to polega?

I jak to będzie teraz z tą miksturą ochrony przed magią, tzn. będzie opcja z 1.4 czy 1.5.1 ?

Не могли бы вы рассказать мне, в чем именно дело?

И как это будет теперь с этим волшебным защитным зельем, т.е. будет ли опция с 1.4 или 1.5.1 ?
Odpowiedz
#5
Za pomocą Ikarus+Lego usuwam przepuszczalność drzewa tak, że spada ono, a na końcu znajduje się triggerscript, który zwraca przepuszczalność drzewa. O eliksirze, niech Memoruis powie, ale myślę, że odpowiedź będzie jednorazowa, jak w 1.5.1.
С Ikarus+Lego я убираю проницаемость дерева, чтобы оно упало и в конце стоит триггер, который возвращает проницаемость дерева. Насчет зелья пусть Memoruis скажет, но я думаю, что будет ответ - однократным, как в 1.5.1.
Odpowiedz
#6
No to jak tam chcecie z tym eliksirem, ale jeśli ma to być mikstura czasowa, a jest dość unikatowa, to ja dałbym jej większy bonus niż +5.

Co do drzewa, to dobrze, że udało się to zrobić, bo będzie teraz spójność Przeznaczenia z Imperium Popiołów, gdzie to drzewo leży już przewrócone i mam teraz pewność, że moje wcześniejsze starania, żeby to naprawić były bezcelowe, bo bez pomocy programu do edycji 3d lub pakietów skryptowych nie dało się tego zrobić.

Już kiedyś o tym pisałem - Smocza Zguba w jaskini w Khorinis jest włożona w zCTriggerUntouch ( założenie tego elementu jest takie, że jak się coś wyjmie z jego obszaru, to aktywują się kolejne rzeczy ). Tutaj z tego co przeglądałem, to po podniesieniu miecza miały się uruchamiać jakieś efekty wizualne, trzesięnie ziemi ( zCEarthquake ) i chyba coś tam jeszcze. Nie jestem pewny czy na etapie tworzenia Gothica ten element zCTriggerUntouch został do końca zaimplementowany do gry przez Piranha Bytes i może on po prostu nie działa, ale jakbyś przy tym coś robił N1kX i miał chęci, to może udałoby się to rozwiązać w innym sposób, tak żeby to działało.

Ну, как вы там хотите с этим эликсиром, но если это будет смесь пояс, а довольно уникальным, я бы ее больше бонус, чем +5.


Что касается дерева, то хорошо, что удалось это сделать, потому что теперь последовательность Назначения из Империи Пепла, где это дерево лежит уже упало, и у меня теперь уверенность, что мои предыдущие усилия, чтобы это исправить, было бесполезно, потому что без помощи программы для редактирования 3d или пакетов сценариев не мог этого сделать.

Уже когда-то об этом писал - Драконья Гибель в пещере в Khorinis установлена в zCTriggerUntouch ( предположение этого элемента состоит в том, что как-то выхватит из его области, активируют новые вещи ). Здесь из того, что я просмотрел, это после поднятия меча должны были выполнять какие-то визуальные эффекты, trzesięnie земли ( zCEarthquake ), и, наверное, что-то там еще. Я не уверен, что на этапе создания Gothica этот элемент zCTriggerUntouch был до конца реализован для игры Piranha Bytes и может он просто не работает, но как будто при этом что-то делал N1kX и было желание, то, возможно, смогли бы решить эту проблему другим способом, так, чтобы это работало.

(27.09.2019, 15:08:49)N1kX napisał(a): Istorik, увы 0

Hmm

Mógłbyś mi wyjaśnić o co chodzi w systempacku 1.8 ?
Не могли бы вы объяснить мне, что такое система 1.8 ?

"— Второе значение силы и ловкости скрыто из окна характеристик персонажа(секция [INTERFACE], опция Hide_STR_DEX в SystemPack.ini)"

Co to za druga wartość?
Что это за второе значение?
Odpowiedz
#7
(27.09.2019, 15:33:36)Erwin napisał(a): Co to za druga wartość?
Что это за второе значение?
Чтобы убрать 10/10, теперь можно сделать так.
To
До
[Obrazek: LHY_5OUgTbc.jpg]

Po
После
[Obrazek: 6jzhJ8soXfw.jpg]
Odpowiedz
#8
N1kX mam takie pytania. Mógłbyś mi coś podpowiedzieć?
N1kX у меня такие вопросы. Не мог бы ты мне кое-что сказать?

1. Czy da się włożyć jakąś rzecz do skrzynki skryptami w trakcie gry? Tzn jest pusta skrzynia, a po rozmowie z jakimś NPC w istniejącej skrzyni pojawia się jakiś przedmiot.
1. Можно ли положить что-то в ящик скриптами во время игры? Т. е. пустая коробка, а после разговора с каким-то NPC в существующей коробки появляется какой-то предмет.

2. Czy można za pomocą skryptów przywołać w świecie skrzynię z konkretnym wypełniem? Czy da się to tylko zrobić przy pomocy Spacera?
2) Можно ли с помощью скриптов вызвать в мир сундук с конкретной начинкой? Можно ли сделать это только с помощью Spacer?

Nie jestem pewny czy mi sie to dobrze przetlumaczyło  Smutny
Не уверен, что я правильно перевелсяSmutny
Odpowiedz
#9
1. Możesz dodać element do kufer piersiowej i nie możesz go usunąć za pomocą oryginalnych skryptów. Używając Ikarus+Lego możesz również usunąć przedmiot.
Aby dodać pozycję do kufer piersiowej, dostępna jest funkcja
1. Добавить предмет в сундук можно, удалить с помощью оригинальных скриптов нельзя. С использованием Ikarus+Lego можно будет и удалить.
Чтобы добавить в сундук вещь есть функция

func void Mob_CreateItems(var string mobName, var int itemInstance, var int amount);
mobName - Nazwa Vob kufera название Vob сундука.
itemInstance - przedmiot предмет
amount - liczba количество
Aby umieścić ją w klatce piersiowej, kufera piersiowa Spacera musi mieć unikalną nazwę w vobname i musi być dostępna.
Przykład: wstawić przedmiot w oknie dialogowym.
Чтобы можно было положить в сундук, сундуку в Spacer надо дать уникальное имя в vobname и обращаться к нему.
Пример, вставка предмета в диалоге

instance DIA_Nikx_Hello(C_Info)
{
npc = NONE_950_Nikx;
nr = 1;
condition = DIA_Nikx_Hello_Condition;
information = DIA_Nikx_Hello_Info;
permanent = FALSE;
important = TRUE;
};

func int DIA_Nikx_Hello_Condition()
{
return TRUE;
};

func void DIA_Nikx_Hello_Info()
{
AI_Output(self,other,"DIA_Nikx_Hello_13_00"); //Кого я вижу!
AI_Output(self,other,"DIA_Nikx_Hello_15_01"); //Что ты тут делаешь?
AI_Output(self,other,"DIA_Nikx_Hello_13_02"); //Как это что? Я охраняю свой сундук! И даже не вздумай заглядывать в него.
Mob_CreateItems("NIKX_CHEST", ItSe_GoldPocket100, 1);
};
W oknie dialogowym dodałem właśnie 1 skórzany portfel do jakiejś skrzyni NIKX_CHEST. Nazwy VobName powinny być zawsze dużymi literami, jak w funkcjach.
В диалоге как раз я добавил в какой-то сундук NIKX_CHEST кожаный кошелек в количестве 1 шт. Имена VobName должны быть всегда заглавными буквами, как и в функциях.

2. Z pomocą oryginalnych skryptów nie. Z Ikarus+Lego lub Union jest to możliwe.
2. С помощью оригинальных скриптов нет. С Ikarus+Lego или Union возможно.

Zdarza się, wciąż uczę się wybierać właściwe słowa.
Бывает, я еще учусь подбирать правильные слова.
Odpowiedz
#10
O właśnie o to mi chodziło. Dzięki  winner
Именно это я и имел в виду. Благодаря  winner

Skopiowałem sobie odpowiedź, czyli tak jak pisałem już wczesniej mozna te posty niezwiązane z tematem pokasować.
Я скопировал себе ответ, то есть, как я уже писал ранее, вы можете эти сообщения, не связанные с темой стереть.

N1kX, mam kolejny problem / uwagę  :)
N1kX, у меня есть еще одна проблема / внимание  :)

Dzisiaj miałem chwilę, więc postanowiłem sprawdzić sobie systempacka 1.8 do G2 NK. Zainstalowałem sobie do tego moda Velaya- Historia Wojowniczki. Tam jest takie zadanie, że idzie się na płaskowyż odesłać duszę poległych. Leży tam pełno martwych NPC i na tym systempacku każdy ma w ekwipunku coś co ma wygląd skórzanego pancerza, podpisane jest po polsku EKWIPUNEK i to coś jest podpisane po niemiecku: Missionsflag sorgt dafur, dass NPC nicht removed wird. Rustungflag sorgt dafur, dass der Hero nicht plundern ka..... ( tu dalej jest zasłonięte przez miniaturę pancerza ). Da się to jakoś wyłączyć/ naprawić, bo to chyba nie powinno tak być?

Сегодня у меня был момент, поэтому я решил проверить себя на systempack 1.8 до G2 NK. Я установил для этого Велая-историю воина. Там такие задания, что идет на плато вернуть души погибших. Лежит там полно мертвых NPC и на этом systempacku каждый имеет в инвентаре что-то, что имеет вид кожаной брони, подписанные на русском, АППАРАТУРУ, и это что-то подписано по-немецки: Missionsflag sorgt dafur, dass NPC nicht removed wird. Rustungflag sorgt dafur, dass der Hero nicht plundern ка..... ( здесь и дальше est закрыт эскиз брони ). Это можно как-то отключить/ исправить, потому что это не должно быть так?
Odpowiedz
#11
Systempack 1.8 dodał możliwość usuwania zbroi z martwego NPC i kupowania go od kupca. Można to wyłączyć.
Pobierz systempack.vdf i skopiuj go do \ Gothic 2 \ Data
W ofercie zamiany kliknij Tak.
https://www.mediafire.com/file/rbo4z8re5...x.zip/file

Systempack 1.8 добавил возможность снять доспехи с мертвого НПС и купить их у торговца. Это можно отключить
Скачай systempack.vdf и скопируй его в \Gothic 2\Data
На предложение заменить нажимай да.


W Przeznaczenia i innych modach sagi dodam sprawdzanie i wyłączanie tego elementu do pakietu systempacka.
В предопределении и других модах саги я добавлю проверку и отключении этого пункта systempack.
Odpowiedz
#12
Działa  :) , ale ogólnie nie jestem zadowolony z tej wersji systempacka.
Raz przez te dziwne pancerze, a dwa u mnie wydajność spadła. Gra często "zamraża się" na kilka sekund i przeważnie wszędzie mam mniej fps. Pewnie można to jakoś poustawiać, ale nie chce mi się szukać jak to zrobić.

Wielkie dzięki za pomoc winner


Работает :), но в целом я не доволен этой версией systempack.

Раз эти странные доспехи, а два у меня производительность упала. Игра часто "зависает" на несколько секунд и в основном везде у меня меньше fps. Наверное, это можно как-то настроить, но мне не хочется искать, как это сделать.


Большое спасибо за помощь winner
Odpowiedz
#13
Cytat:W Przeznaczenia i innych modach sagi dodam sprawdzanie i wyłączanie tego elementu do pakietu systempacka.

В предопределении и других модах саги я добавлю проверку и отключении этого пункта systempack.


OK OK OK
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
#14
Zgadzam się, bo nie tylko w  Przeznaczenie , ale też w innych modach, ktoś ustalił swój balans finansowy, a tu wchodzi systempack, który umozliwia zdzieranie z trupów pancerzy i handlowanie nimi.

Согласитесь, ведь не только в Przeznaczenie , но и в других модах, кто-то установил свой финансовый баланс, а тут входит systempack, который позволяет зачистка с трупов доспехи и торговля ими.

Nie mogę uruchomić Gothica 2 z dx 11  Smutny

Taki błąd mi wyskakuje:

[Obrazek: CTgtQIv.jpg]

Poinstalowane C++ i Net Framework.

Jakieś porady  :) ?
Odpowiedz
#15
Spróbuj ponownie zainstalować Direct X

Попробуй переустановить Direct X

https://www.microsoft.com/en-us/download...px?id=8109
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości