Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
31.01.2022, 14:57:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.01.2022, 15:15:41 przez Wiwir.
Powód edycji: Dopisek
)
(31.01.2022, 14:34:32)Erwin napisał(a): Cytat:Erwin
Przy tym modzie Dark Saga, może być też taki problem, że w Polsce obowiązującą wersją jest 1.0.4.0, a Wy N1kX macie wersję 1.0.5.0
Cytat:N1kX
Zastanawiam się, na czym polega problem z 1.0.5? Można przecież wyciągnąć tłumaczenie z 1.0.4 i wcisnąć do 1.0.5 za pomocą EGMT
Widocznie nie ma takiego, co chciałby się tym zająć. Spolszczenie powstało dosyć dawno i wątpię żeby team, który się nim zajmował jeszcze istniał.
Pytanie nie w temacie ale Jakie są różnice pomiędzy 1.0.4 a 1.0.5
Jeżeli są to tylko takie zmiany jak opisane tutaj https://magic-team.net.ru/showthread.php?t=826 to sobie podaruje kolejne
przejście .
Dołączył: 17.10.2019
Liczba postów:68
Mam pytanie czy ktoś z was korzysta z Uniona podczas przechodzenia modyfikacji?? Mianowicie chodzi mi o plugin który byłby dokładnie na tej samej zasadzie działał co ItemLocalizator z Ninjy - istnieje taki plugin??
Dołączył: 08.07.2018
Liczba postów:800
07.02.2022, 17:46:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.02.2022, 17:52:49 przez N1kX.)
Union Vob Locator
https://worldofplayers.ru/threads/42533/
Tłumaczenie można przerzucić, już to zacząłem robić, ale nie będzie wkrótce, ale problemy z wydajnością nie są spowodowane roślinami, jest coś innego, może kiedyś naprawię.
Edit. Mnie tylko stresuje to, że tłumacze tłumaczyli wszystko, gdy większość wspólnego tekstu można było po prostu pobrać z polskiej wersji Gothic 2.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
09.02.2022, 13:25:29
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.02.2022, 13:30:13 przez Erwin.)
(05.01.2022, 21:39:17)Erwin napisał(a): Ostatnio zauważyłem taką rzecz, a mianowicie - nie działają mi paski ustawień: jasność, kontrast, gamma w menu.
Mogę sobie nimi kręcić, przesuwać i nic to nie daje.
Pomyślałem, że może gra jest ustawiona żeby się odpalała w oknie bez ramki, ale nie.
A, że lubię grzebać w takich rzeczach, to zacząłem zgłębiać temat i poinstalowałem Gothic'a na każdym komputerze jaki mam.
I wyszło na to, że dzieje się tak na Windowsie 10, na "siódemce" jest dobrze.
Nie sprawdzałem zależności od wersji systempack'a, czy Union'a i problem nie dotyczy Dx 11, bo tam suwaki pod F11 działają, tylko zwykłego Direct'a.
Widzę, że teraz już to działa jak wcześniej. Widocznie, to był problem nowej wersji union patch'a, albo też twórcy tego pakietu zrobili tak celowo, ale tak czy siak, na szczęście zostało to poprawione i wszystko jest po staremu.
(11.01.2022, 20:55:52)Erwin napisał(a): Ma ktoś może jakąś czcionkę na podmianę do Gothic 2 w vdf? Najlepiej jakby była większa od tej standardowej i jaśniejsza. O "Gothic High Resolution FONT" wiem, ale chciałbym sprawdzić też inne. N1kX może Ty coś tam masz w swoich zasobach? Albo mógłbyś podpowiedzieć mi jakiś plugin albo ustawienia, gdzie mógłbym to sobie skonfigurować po swojemu.
Chciałbym żeby np w takich sytuacjach:
https://imgur.com/w95fMsS
napis był jednak troche bardziej widoczny. W grze, to wygląda jeszcze bardziej nieczytelne niż na tym foto.
Rozwiązałem problem przerabiając czcionkę po swojemu, odpowiednio kolorując w programie graficznym poszczególne elementy wedle uznania.
Tak dla informacji, jakby kogoś interesowała kolorystyka czcionek w Gothicu, to same kolory okien dialogowych oraz aktywnych i nieaktywnych opcji w description można sobie spokojnie ustawić w pliku systempack.ini, o czym była już tu kiedyś mowa na forum. Natomiast kolor aktywnej opcji w menu gry można sobie ustawić we wtyczce do pakietu Union o nazwie quicklootlite. Można ją znaleźć na RPGRussia. Oczywiście jak ktoś nie używa szybkiego zbierania, to można sobie je tak ustawić na jakiś klawisz na peryferiach klawiatury i nie korzystać z tego.
Gotowych czcionek jest trochę, ale w większości nie ma w nich polskich znaków, albo są brzydkie i nieczytelne.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
11.02.2022, 11:59:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.02.2022, 12:04:07 przez Erwin.)
O pluginach słów kilka
Do rozgrywki w Przebudzenie autorstwa Orc Huntera dorzuciłem sobie kilka wtyczek do sprawdzenia:
Pluginy Union:
1. zBrightLight
Znany mi wcześniej plugin, omawiany już tutaj na forum, więc nie będę się o nim bardzo rozpisywał. Opisywanych wcześniej przejaskrawień w tym modzie nie zauważyłem. Ciekawa wtyczka dla osób grających bez Dx11. Konfiguracja z poziomu menu gry.
2. zTorchControl
Spodobało mi się rozwiązanie z Kronik Myrtany, gdzie pochodnię można było wyciągnąć jednym przyciśnięciem klawisza, bez szukania jej w ekwipunku. Wtyczka konfigurowalna w pliku gothic.ini, gdzie można sobie przypisać dowolny klawisz do aktywacji pochodni i poustawiać wedle uznania, czy pochodnie mają się zapisywać w save itd.
3. zUtilities
Rodzima wtyczka oferująca sporo funkcji. Ja korzystałem tylko z części, takich jak: wyświetlanie na ekranie aktualnego czasu, liczbowej wartości życia i many oraz liczby strzał/ bełtów; oznaczania pustych / pełnych i zamkniętych / otwartych skrzyń itp. O wszystkich możliwościach można sobie poczytać na Github’ie twórcy. Ustawienia wtyczki w pliku gothic.ini.
Pluginy Ninja:
1. CatInv
Kategoryzacja ekwipunku na zasadzie Gothic 1, gdzie przełączanie pomiędzy poszczególnymi zakładkami odbywa się przy pomocy klawisza Shift. Wtyczka zastosowana w Kronikach Myrtany i na tyle mi się spodobała, że postanowiłem użyć jej w innym modzie. Pomocna w dużych modyfikacjach, gdzie jest mnóstwo różnorakich itemów i szukanie w ekwipunku tego konkretnego, po pewnym czasie staje sie uciążliwe.
2. OrderedLogs
Czyli przesuwanie na górę i oznaczenie kolorem zadań w dzienniku, do których pojawił się jakiś wpis. Również podejrzane w KM. Podobnie jak wyżej przydatna w dużych modach. Pewnie jakbym jej używał wcześniej, to przeczytałbym wszystkie wpisy w dzienniku do Przeznaczenia, gdzie pod koniec rozgrywki ciężko było odszukać aktualnie zakończone zadanie w dzienniku pośród ponad 400 innych.
Oczywiście różnorakich wtyczek jest dużo więcej, ale wszystkich na raz nie sposób używać. Niektóre kompletnie mnie nie interesują, a inne uważam wręcz za szkodliwe. Jest dużo wątków na ich temat na forach i discordowych kanałach poświęconych Gothicowi. Każdy może znaleźć coś dla siebie i odpowiednio pod siebie skonfigurować.
Błędy w działaniu wtyczek oczywiście się zdarzają, jednak twórcy bardzo szybko wprowadzają stosowne poprawki do swojego kodu i z tego co obserwuję, to poprawki wychodzą praktycznie z dnia na dzień.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
Ciekawy jestem czy można byłoby utworzyć taką wtyczkę aby wyłączyć zmianę animacji walki po przekroczeniu pewnego progu .
Sposób wyłączania podany przez N1kX w poście 43 http://druzynaspolszczenia.pl/showthread...389&page=3
jest skuteczny ale bardzo niepraktyczny gdyż po każdym wczytaniu należy go powtarzać .
Pytanie nr 2 .Gram w mod Celestial warrior i GDZIE ??? szukać zapisu gry ????? W folderze GOTHIC zawsze tworzy
się podfolder SAVE ale tutaj go nie ma .Gram już kilkanaście godzin i zapis jest ale gdzie ?????????
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
14.02.2022, 13:26:31
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.02.2022, 13:28:33 przez Erwin.)
1. Znając możliwości Uniona i mając na uwadze fakt, że wtyczki zmieniające inne animacje już istnieją, na pewno można.
Być może dałoby radę, to zrobić bez pakietów skryptowych, biorąc animacje 2 poziomu, nazywając je, jak te trzecio poziomowe i tworząc z nich woluminy na zasadzie wszystkich nadpisujących oryginalne elementy teksturpacków. Nie wiem. Skryptów nigdy specjalnie nie analizowałem.
2. Moje dokumenty, folder "zapisane gry" w aktualnym profilu użytkownika i inne takie lokalizacje, w których współczesne gry przechowują swoje zapisy?
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
(14.02.2022, 13:26:31)Erwin napisał(a): 1. Znając możliwości Uniona i mając na uwadze fakt, że wtyczki zmieniające inne animacje już istnieją, na pewno można.
Być może dałoby radę, to zrobić bez pakietów skryptowych, biorąc animacje 2 poziomu, nazywając je, jak te trzecio poziomowe i tworząc z nich woluminy na zasadzie wszystkich nadpisujących oryginalne elementy teksturpacków. Nie wiem. Skryptów nigdy specjalnie nie analizowałem.
2. Moje dokumenty, folder "zapisane gry" w aktualnym profilu użytkownika i inne takie lokalizacje, w których współczesne gry przechowują swoje zapisy?
Dzięki za sugestie -przekopałem ale nic .
Dołączył: 08.07.2018
Liczba postów:800
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
02.03.2022, 10:35:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.03.2022, 10:36:09 przez Erwin.)
Ok, dzięki. Jeden wątek znałem, z drugim się zapoznam, ale myślę, że i tak chcąc dogłębniej zbadać temat, będę musiał pooglądać jakieś światy i zobaczyć jak tam jest stosowane.
Nie pamiętam czy dodawałem, ale powstaje nowa wersja wtyczki Kerrax ( możliwość importu i eksportu wielu plików Gothica ) obsługująca nowsze wersje programu Blender. Projekt jest cały czas w fazie rozwoju.
Link dla zainteresowanych:
https://gitlab.com/Patrix9999/krximpexp
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
N1kX, wiesz może o co chodzi?
Próba instalacji pakietu Union z Union Resource manager.
Ze dwa dni temu nie miałem żadnego problemu.
Dołączył: 08.07.2018
Liczba postów:800
Pobrałeś nową wersję playerkit+patch? Stary program antywirusowy Windows odinstalował, więc nie mógł się zainstalować.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
09.04.2022, 08:38:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.04.2022, 08:38:45 przez Erwin.)
(09.04.2022, 04:29:26)N1kX napisał(a): Pobrałeś nową wersję playerkit+patch?
No chciałem dopiero je pobrać z managera.
(09.04.2022, 04:29:26)N1kX napisał(a): Stary program antywirusowy Windows odinstalował, więc nie mógł się zainstalować.
Pewnie masz rację i jest to związane z programem antywirusowym. Nie jestem biegły w systemach zabezpieczeń Windows 10, ale chyba nie jest prosto odinstalować z niego Windows Defendera. Z tego co mi się wydaję, to dezaktywuje się on po instalacji własnego programu antywirusowego i z tego co sprawdzałem, to u mnie jest on wyłączony.
Dwa dni temu instalowałem na próbę Kroniki Myrtany, żeby sprawdzić jak będą chodzić na nowszym systemie. Doinstalowywałem do nich pakiet Union z managera i nie było żadnych problemów. Musiała wejść jakaś ich aktualizacja, bo obecnie manager nie chce ruszyć również na drugim komputerze ( już mi się nie chciało sprawdzać na kolejnych ). Ostatecznie ściągnąłem instalatory offline i zainstalowałem wszystko jak to się robiło w starych systempackach.
Dołączył: 03.10.2018
Liczba postów:188
Gram w DOLINA ZOMBIE EWOLUCJA , w niektórych miejscach dopadał mnie błąd " ASSERTION FAILED " więc omijałem te miejsca.
Teraz niestety w nowej lokalizacji nie ma możliwości pójść inną drog ą więc pytanie -czy można to naprawić ???
https://imgur.com/a/AmeevC5
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.391
Na discordzie Kajmy jest kanał o tym modzie. Możesz tam popytać. Mi niestety niewiele to mówi.
|