Przebieg prac nad Przeznaczeniem
nie uważamy, że automatyczny awans niezależnych NPC jest czymś szczególnie dobrym, choć oczywiście zachowane sa i częściowo rozbudowane podstawowe skrypty awansu użyte w G2 NK.
Na pewno natomiast gracz dostrzeże jak takie czy inne jego decyzje zadaniowe wpłyną na zmianę statusu czy wyglądu wielu postaci z którymi wejdzie w kontakt.
Co do

Cytat:Czy gdy zostaniemy np. paladynem, to reszta obozów bardziej znacząco będzie się do tego odnosić, tak byśmy wreszcie w stu procentach odczuli, iż jesteśmy Wojownikiem Innosa?
owszem , tak choć pewne z góry ustalone (także lore dialogowo) ograniczenia mają tu wpływ decydujący
i tak na przykład Myśliwi i Paladyni mają do siebie wzajemnie raczej lekceważący i obojętny stosunek , ale....
natomiast zapewne wszystkich zaskoczy interakcja innych gildii z Mrocznymi oraz bardzo niejednoznaczne podejście róznych NPC do gildii Mroczny
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
No dobrze, rozumiem, wszystko ok, ale mógłbyś rozwinąć pojęcie 'skryptów awansu' z G2NK? Są jakieś inne niż awanse prócz 'nobilitacji' niektórych Najemników na Łowców Smoków? :p
Odpowiedz
nie, nie mówimy o tym, mówimy o skrypcie podnoszącym levele i skille danych NPC w poszczególnych rozdziałach

Cytat:Są jakieś inne niż awans Najemników na Łowców Smoków?

to jest zupełnie coś innego i wynika z logiki rozwoju akcji i zadań
takie formy "awansu" dla innych NPC w Przeznaczeniu są , ale wynikają wyłacznie z działań i decyzji bohatera - czasem sa wymuszone zadaniami a czasem tylko dobrą wolą gracza
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
No proszę, brzmi ciekawie. To jeszcze ostatnie pytanie drążące ten temat - rozumiem, że w NK były skrypty podnoszące skille postaci w późniejszych rozdziałach, ale nie były wykorzystywane? Czy były a ja o tym nie wiem?
Odpowiedz
były i nie były... :D 
działało to w zasadzie tylko dla Poszukiwaczy
tu zrobiłem to nieco inaczej dla pewnych istotnych NPC ale nie zdradzę jak

jest łacznie 600 zadań i nie jest to rozszerzenie - raczej wykorzystanie szkieletu Global PL w mocno zmienionej formie i treści

koncepcja Global More! 1.8 została porzucona tak dawno, że już nawet dokładnie nie pamiętam kiedy :D 
dajemy największy klasyczny addon do G2 NK w typie G2 NK jaki powstał do tej pory i zapewne pozostanie na zawsze największy i najlepszy w oldschoolowej kategorii
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Słuchajcie - wiem, że macie teraz multum spraw na głowie w związku z dopinaniem modyfikacji na ostatni guzik, ale chciałbym wybadać pewną sprawę. Chodzi o dubbing - i wiem - zaraz pojawiają się myśli: na razie musimy wydać moda, poza tym nie ma pieniędzy na aktorów, a robić fanowski shit jest bez sensu. I tu pełna zgoda. Jednak ostatnio natknąłem się na info od twórcy moda Dzieje Khorinis, w którym mówił on o gotowości  profesjonalnych aktorów, w tym kilku znanych z oficjalnych wersji CD project (!), do nagrania dubbingu za darmo. Szczegółów nie znam, wiadomo, trzeba by się temu przyjrzeć bliżej, ale jeśli chcą nagrywać tam, to co dopiero gdyby pokazać im Przeznaczenie, przecież tu w ogóle nie ma porównania. Sami pomyślcie - jakby była jakakolwiek realna szansa na zrobienie porządnego dubbingu, to nie wierzę w to, że nie chcielibyście jej wykorzystać. Oczywiście to wszystko można by zrobić już po premierze moda. Co sądzicie? Mógłbym nawet popytać tu i tam jeśli wyrazilibyście zgodę.
Odpowiedz
pewnie, że profesjonalny dubbing byłby znakomitą rzeczą, tyle że w ekipie Destiny Team nie ma ludzi , którzy mieliby serce i siły do przygotowania dubbingu dla 750 NPC....
skoro Xardas mówi znacznie wiecej to zapewne gracze chcieli by usłyszec Xardasa a skoro NPC XXX mówi trzy razy tyle co Xardas w całej grze to tym bardziej zadanie jest trudne
Przeznaczenie opiera się na często bardzo długich rozbudowanych dialogach lub seriach dialogów i to nie wygląda tak, jak w G2 Nk gdzie kwestia zadań rozbija się o 5 -7 zdań
jest masa dialogów specjalnych, okolicznościowych, lore oraz innego typu, których w G2 NK nie stosowano praktycznie
to są dziesiątki tysięcy nowych linii dialogowych 
prosty przykład dla znanej postaci Cassia ma w G2 NK 32 kB plik DIA w Przeznaczeniu ma 101 kB
Imperanon ma plik DIA 170 KB

sam widzisz że to niemal nierealna sprawa
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
No fakt, ciężko też liczyć, by taki ogrom pracy ktoś wykonał za darmo. Czyli definitywnie zamykamy temat już na starcie? ;)
Odpowiedz
No myśmy go zamknęli już jakiś czas temu.
Za granicą np w Rosji sa profesjonalne ekipy robiące dubbing do modów, np w Rosji
Zapewne w sprzyjających okolicznościach prędzej doczekamy się Przeznaczenia dubbingowanego po rosyjsku niż jakichkolwiek prób rozpoczęcia takich prac w Polsce. ;)

aktualnie trwają prace na ostatnimi poprawkami dotyczącymi występowania , nazewnictwa i pewnych statów tradycyjnych broni występujacych w G2 NK
sporo rzeczy zostało doprowadzonych do pewnego logicznego standardu oraz sensownych nawiązań do G1

na obecny moment Prorok skompilował bardzo zaawansowany content dla wersji określanej jako COMPLEX APRIL z ogromna liczbą zmian w stosunku do tego w co mogli do tej pory zagrać i zobaczyć w grze testerzy.
W sumie czekam tylko na rezultaty kilku epickich questów z R5 dla pewnych gildii, których z poziomu skryptów nie jestem w stanie odpowiednio prześledzić.
Aktualnie nie mamy już w zasadzie niezrealizowanych poprawek rzutujących  na rozgrywkę.
jest kilka drobiazgów z którymi nie umiem sobie poradzić, ale może jakoś stopniowo to rozgryzę.

Ponadto Prorok definitywnie zamyka zeny w niedługim czasie likwidując pewne ostatnie drobiazgi w świecie niezgodne  z logiką i Lore gry.
Rzutem na taśmę wskoczyło najważniejsze dla mnie z wszystkich 600 zadanie "Marchewka" które zastąpiło budzące kontrowersje logiczno - skryptowe zadanie "Dostawa dla Magów Wody".
Kilka zadań przewidzianych jeszcze do Global MORE zostało w warstwie tekstowo-logicznej, poprawionych i dostosowanych do realiów Przeznaczenia.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Dlatego zapisuję grę na 5 slotach, do tego mam 2 sloty, na których sprawdzam drogę alternatywną jakiegoś questa czy czegoś. Pozostałe sloty zajmuje ważnymi momentami.
Odpowiedz
system  zapisu nie uległ zmianie w stosunku do G2 NK - jest to opcja w silniku do której nie mamy dostępu
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Rozumiem. Zdarzało mi się już naprawiać uszkodzone save'y i problem zawsze leży tylko i wyłącznie w pliku odpowiadającym za to okienko wczytywania, gdzie wyświetla się miniaturka otoczenia, czas gry i nazwa zapisu. Prawdopodobnie nie jest on w pełni modyfikowany w momencie zapisu gry a w momencie jej wyłączenia, co by tłumaczyło, że czasem nawet wszystkie zapisy z danej rozgrywki mogą zostać uszkodzone.
Odpowiedz
Zakończyłem prace nad sprawami strojów, szat i pancerzy.
Łącznie w grze pojawi się 175 różnych sukni, ubrań, ubrań specjalnych, szat i pancerzy , przy czym część ma charakter unikatowy i nie będzie oczywiście dostępna dla gracza
Zakończona została także weryfikacja broni w grze , jej dostępności i wykorzystania przez NPC.

Łącznie pojawi się 240 różnych broni wliczając dystansowe.
w pewne rzeczy wplataliśmy się niepotrzebnie - między innymi w pewne skrypty Icarusa.
Coś tam z tego potem usunęliśmy, ale niektóre rzeczy zostały, wbrew temu co chcieliśmy zmienić na stary styl.
Na szczęście testerzy uważają że tak może być.
Oczywiście Icarus w G2 P na też swoje dobre strony ;) :D

Cytat: Nie wiem ile dokładnie dodano, ale ja w tym momencie mam co najmniej 30-40 nowych notek, listów i ksiąg.
samych nowych ksiąg jest ponad 30 a notatek (w tym o charakterze Lore) też coś koło tego będzie, ale dokładnie tego nie liczyłem
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Naszło mnie pytanie, a mianowicie: jaki poziom czułości na nasze poczynania mają NPC'ty? Pozostał ten sam znany z Gothic 2 NK czy może zwiększono go? Grałem już w modyfikacje, gdzie bohaterowie obserwowali nasze ruchy przez przysłowiowe "ściany" i otwarcie skrzyni w czyimś domostwie kończyło się atakiem samego właściciela oraz jego sąsiadów, mimo iż akcja została wykonana bez świadków i skradając się. Z drugiej strony jednak, w wersji podstawowej można było zwyczajnie podejść za postać, zacząć się skradać i wyczyścić wszystko w danym domu. Jak sprawy mają się w sytuacji, gdy na siłę wejdziemy komuś do lokum i położymy się spać w jego łóżku? Zacznie nas okładać pięściami momentalnie czy upłynie czas snu a my obudzimy się z postacią nad naszą głową, która każe nam wyjść i jak gdyby nigdy nic bezkarnie wyjdziemy na miasto? Pytanie poza poprzednim tematem: czy Bezimienny ma szansę na zdobycie domu w mieście? Coś typu chatka z niewielkim baldachimem z Gothic 1. Wiem, że jako czeladnik mamy dostęp do łóżka w domu Harada np. albo miejsce w wieloosobowym pokoju w przypadku różnych frakcji. Mag Ognia ma własny pokój, co akurat jest ciekawą sprawą. Zawsze to jakiś fabularny smaczek, że nasz bohater ma własne domostwo. Chociaż w tym aspekcie to każde rozwiązanie jest dobre, bo Bezimienny jako "podróżnik" odwiedza wiele miejsc i może spać po gospodach. Dziękuję za przeczytanie.
Odpowiedz
Jesteś bardzo blisko z pomysłem 'swojego domu'... Nic nie powiem! :nght:
„...Jeśli przy zderzeniu takiej księgi i głowy powstaje pusty dźwięk,
              czy jest to zawsze winą owej księgi?"
                                                                                           'Klasztor'
                                 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości