23.05.2016, 22:57:21
najprawdopodobniej jest to wina błędnie użytego w jakimś miejscu skryptu z Icarusa
gildia PAL ma numer 1 a numer 1 ma też tzw gildia HUMAN która występuje jako nadrzędna ogólna gildia dla ludzi
z jakiejś przyczyny gdy wywoływany jest warunek GIL_PAL = TRUE; u Hagena gdy zostajemy Paladynem to ta jedynka nie wskakuje dla nowej gildii PAL
numeru gidlii zmienić nie mogę, bo nie ma miejsca w numerach od 1 d 15 już a numer wyższy niż najwyższy użyty w Intern mógłby rozwalić cał skrypty - mógłby choć nie na pewno, ale ryzykować już nie ma czasu
w skryptach Icarusa inaczej rozpoznawane są chyba zmiany w pliku Species.d i wymiana jedynki na jedynkę skutkuje pozostawieniem gildii MIL
gdyby nie było elementów Icarusa wstawił bym po prostu stary skrypt z G2 Nk
ponieważ jest, to muszę to obejść omijając zmiany jaki wniósł w piiki główne Icarus, stosując nowy, dodany warunek w Story Globals
tak to mniej więcej wygląda
w Icarusie grzebać nie będę bo nie znam się na tyle żeby to prawidłowo poprawić
jutro do południa skończę, bez obaw
stworzyłem cztery warianty nowej linii skryptowej i dwa warianty podstawowe - wystarczy tylko to logicznie powstawiać , głównie metodą rozszerzenia warunku opcją "lub"
proste, ale mozolne - większość już mam
gdyby tych linii było 3000 to byłby to ogromny problem do soboty a tak - da się zrobić jak myslę
jedyny problem to niemożność sprawdzenia a pozycji gry kilku zadań z gildii Paladyn
ja to wczesniej zrobiłem z pozycji skryptu i powinno być OK ale element ryzyka zawsze istnieje
oczywiście zaznaczam, że ten problem w najmniejszym stopniu nie dotyczy innych gildii - tylko gildii PAL
do końca R2 czy raczej do momentu uwolnienia Benneta w grze Straznikiem nie ma żadnych błędów i to Majes sprawdził na specjalnie dla niego przygotowanej wersji testowej, niemal identycznej jak Klubowa
generalnie odpowiadam za skrypty ja .... od jakiegoś czasu niestety
Prorok zajmuje się zenami, spacerem, modelami, skladaniem całości itd , co nie oznacza że rzeczy spornych nie konsultujemy
czasem można siedzieć cały dzień i nie widzieć błędu, który drugi skrypter rozpozna w minutę - tak już nieraz bywało
Prorok tym razem nie miał zastrzeżeń do mojego sposobu wyjścia z tej sytuacji .
Fakt, w pierwszej chwili napisałem w dziale roboczym - " Nie umiem tego naprawić" ale ja się tak łatwo nie poddaję.
Kawa , papieros i doszedłem do tego jako to poprawić.
Ktoś może powiedzieć, że skryptowo nie doszedłem do pełnego rozwiązania problemu , ale co to obchodzi gracza?
Gracz ma otrzymać funkcjonalność w grze a nie ostateczne wyjasnienie działania kapryśnych skryptów Gothic...
chociaż tak naprawdę nie ma kapryśnych skryptów - sa tylko źle napisane.
gildia PAL ma numer 1 a numer 1 ma też tzw gildia HUMAN która występuje jako nadrzędna ogólna gildia dla ludzi
z jakiejś przyczyny gdy wywoływany jest warunek GIL_PAL = TRUE; u Hagena gdy zostajemy Paladynem to ta jedynka nie wskakuje dla nowej gildii PAL
numeru gidlii zmienić nie mogę, bo nie ma miejsca w numerach od 1 d 15 już a numer wyższy niż najwyższy użyty w Intern mógłby rozwalić cał skrypty - mógłby choć nie na pewno, ale ryzykować już nie ma czasu
w skryptach Icarusa inaczej rozpoznawane są chyba zmiany w pliku Species.d i wymiana jedynki na jedynkę skutkuje pozostawieniem gildii MIL
gdyby nie było elementów Icarusa wstawił bym po prostu stary skrypt z G2 Nk
ponieważ jest, to muszę to obejść omijając zmiany jaki wniósł w piiki główne Icarus, stosując nowy, dodany warunek w Story Globals
tak to mniej więcej wygląda
w Icarusie grzebać nie będę bo nie znam się na tyle żeby to prawidłowo poprawić
Cytat:No to żegnaj Soboto.
jutro do południa skończę, bez obaw
stworzyłem cztery warianty nowej linii skryptowej i dwa warianty podstawowe - wystarczy tylko to logicznie powstawiać , głównie metodą rozszerzenia warunku opcją "lub"
proste, ale mozolne - większość już mam
gdyby tych linii było 3000 to byłby to ogromny problem do soboty a tak - da się zrobić jak myslę
jedyny problem to niemożność sprawdzenia a pozycji gry kilku zadań z gildii Paladyn
ja to wczesniej zrobiłem z pozycji skryptu i powinno być OK ale element ryzyka zawsze istnieje
oczywiście zaznaczam, że ten problem w najmniejszym stopniu nie dotyczy innych gildii - tylko gildii PAL
do końca R2 czy raczej do momentu uwolnienia Benneta w grze Straznikiem nie ma żadnych błędów i to Majes sprawdził na specjalnie dla niego przygotowanej wersji testowej, niemal identycznej jak Klubowa
generalnie odpowiadam za skrypty ja .... od jakiegoś czasu niestety
Prorok zajmuje się zenami, spacerem, modelami, skladaniem całości itd , co nie oznacza że rzeczy spornych nie konsultujemy
czasem można siedzieć cały dzień i nie widzieć błędu, który drugi skrypter rozpozna w minutę - tak już nieraz bywało
Prorok tym razem nie miał zastrzeżeń do mojego sposobu wyjścia z tej sytuacji .
Fakt, w pierwszej chwili napisałem w dziale roboczym - " Nie umiem tego naprawić" ale ja się tak łatwo nie poddaję.
Kawa , papieros i doszedłem do tego jako to poprawić.
Ktoś może powiedzieć, że skryptowo nie doszedłem do pełnego rozwiązania problemu , ale co to obchodzi gracza?
Gracz ma otrzymać funkcjonalność w grze a nie ostateczne wyjasnienie działania kapryśnych skryptów Gothic...
chociaż tak naprawdę nie ma kapryśnych skryptów - sa tylko źle napisane.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL
"Only The Strong Survive!"
"Only The Strong Survive!"