Narzędzia, skrypty, problemy techniczne
@Wiwir, Systempack.ini
dwNumVertices = 16384
Odpowiedz
Na platformie GoG już jakiś czas temu gra Gothic 2 Gold Edition została "unowocześniona".
Zainstalowałem i pierwsze co zauważyłem, to brak w standardowych ustawieniach klawiszy opcji WSAD. Ponadto czułość myszki była nadnaturalnie wysoka i obniżenie jej w opcjach do minimum pozwoliło mi osiągnąć poziom jakiś akceptowalny poziom szybkości poruszania.
Dalej nie sprawdzałem i wróciłem do starej wersji, na której większych problemów ze stabilnością nigdy nie miałem, a wszelakie mody chodziły mi lepiej od wersji cd.

Jakby ktoś jednak używał tej nowej wersji, to będę wdzięczny za podzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
Odpowiedz
Hmm ja gram teraz na gogowej wersji bo odkąd zmieniłem komputer na taki "nowoczesny" bez stacji CD to sobie kupiłem wersję wirtualną bo akurat trafiłem na promocję za 10zl. I nie odczuwam żadnych różnic w gameplayu podczas ogrywania Przeznaczenia. Czasami zdarza się, że gra się wysypie podczas zapisywania, mam 15 godzin za sobą a zdarzyło mi się to już chyba 5 razy. Ale to już nie jestem pewien czy to jest wina wersji gogowej czy Windowsa 10. Poza tym żadnych problemów z grą nie mam.

A tak na marginesie, to jak można w ogóle grać w Gothic 1 i 2 na myszce i WSAD? :D Ja uznaje tylko strzałki w tej grze a myszki używam tylko do przewijania ekwipunku i lekkiego korygowania kamery.
Odpowiedz
5 błędów krytycznych na 15 godzin gry to sporo. Ja ostatnio w  Korzenie Zła i Imperium Popiołów miałem chyba 3 crashe na oba mody.
Jak wrócę do Gothica to przyjrzę się bliżej tej nowej wersji z GoG'a w różnych konfiguracjach z systempack i union.

Na opcji WSAD z myszką grałem od zawsze i wydaje mi się, jak tak czytam opinie i problemy graczy z modyfikacji, że jest to popularna opcja.
Dla mnie nie ma znaczenia kto jakiej konfiguracji używa. Niech każdy gra jak mu wygodnie.
Odpowiedz
Jakby ktoś chciał się pobawić czcionkami w Gothicu:

Info:
"Gothic TTF is a project for games Gothic I and Gothic II NoTR that allows for in-game text to be rendered using the TrueType or the OpenType fonts. Gothic TTF renders text using UTF8 or Windows 1250-1258 encodings."

Link:
https://github.com/SaiyansKing/Gothic-TTF
Odpowiedz
Wątek dla graczy, którzy mają problemy z wydajnością w grze Gothic.

Rzecz dotyczy alternatywnego rendera, o którym można dokładniej poczytać i pobrać tu:
https://github.com/SaiyansKing/Gothic-Le...r/releases

Ściągamy, wrzucamy do katalogu System i przy próbie włączenia modyfikacji ukazuje nam się wtedy takie okienko:
[Obrazek: FotUXfT.jpg]

Jak widać mamy pięć trybów do wyboru plus dwa dodatkowe ustawienia.
Zaznaczam, że przejrzałem ten zestaw dość pobieżnie, bez jakiejś dłuższej rozgrywki w jakiegoś moda. Moim zamierzeniem jest zasygnalizowanie, że coś takiego istnieje.

Do tych moich mini-testów użyłem laptopa posiadającego zintegrowaną kartę graficzną Intela, Gothic 2 Gold z platformy GoG i modyfikację Klasztor, w której spadki fpsów były zawsze zauważalne podczas gry na tym sprzęcie.

Już w samym modzie wybrałem tę okolicę do zbadania:
[Obrazek: cGSLcVU.png]

Sprawdziłem wszystkie 5 trybów bez zmieniania tych dwóch dodatkowych ustawień.
Wyszło to tak:
1. Czysta modyfikacja - 22 do 25 fps w tym miejscu.
2. Ustawienie DX7 - około 20 fps, czyli trochę gorzej.
3. Ustawienie DX9 - około 40 fps, czyli spora poprawa.
4. Ustawienie DX12 - gra się nie uruchomiła ( pewnie dlatego, że karta graficzna nie obsługuje tak wysokiego DX'a ).
5. Vulkan - około 20 fps, czyli podobnie jak DX7
6. OpenGL - gra uruchomiła się, chodziła, ale miałem czarny ekran.

Jak widać, w moim przypadku najlepsze efekty dało ustawienia DX9, gdzie wzrost wydajności był prawie dwukrotny względem oryginału.
Przy takiej ilości klatek gra już "nie szarpie", tak jak przy 20fps.
Niestety we wszystkich trybach dziwnie renderuje się oryginalna czcionka w grze. Jest jakby poszarpana, przez co dłuższa gra może być męcząca. Rozwiązaniem może być jej podmiana na jakąś inną.

Podsumowując.
Myślę, że pomimo iż jest to rzecz w fazie rozwoju i na razie nie wszystko jest tu jak trzeba, to w przypadku dużych spadków wydajności warto się tym zestawem pobawić i poeksperymentować. W razie jakichś problemów można w łatwy sposób pozbyć się plików i wrócić do "czystej" gry. 
Jak będę ogrywał jakiegoś zasobożernego moda, to pewnie z tym renderem i jak będę wiedział o nim coś więcej, to podzielę się swoimi spostrzeżeniami.
Odpowiedz
Co do rendera z wpisu powyżej, to widzę problem w opcji Dx9.
[Obrazek: 2BrNOht.jpg]
Ani w slotach ekwipunku, ani na podglądzie nie wyświetla się wizualizacja przedmiotu.
Wydajność jest natomiast o wiele lepsza. Chyba jednak lepiej tak grać niż w 15 fpsach. Zobaczę jeszcze.
Modyfikacja Diccuric do Gothic 1.
Odpowiedz
Diccurica dobrze wspominam, to był mój pierwszy mod do Gothica i chyba ogólnie pierwszy duży mod do tej gry jaki został stworzony. Ile to już lat...
Więc mówisz że nie dasz rady go ukończyć?
Odpowiedz
Teraz na pewno nie. Być może będzie jak z modem Laer Gjoll. Podchodziłem do niego 2-3 razy, aż w końcu tak mi się spodobał, że co jakiś czas do niego wracam.
Odpowiedz
O Spacer.Net

Spacer.Net, czyli taki współczesny Spacer ( program do edycji poziomów w Gothicu, za pomocą którego dodajemy do świata drzewa, trawę, łódki, mgłę, dźwięki i takie tam podobne).
Znając niestabilność oryginalnego Spacera postanowiłem spróbować jego nowszej wersji na tworzonym przez siebie świecie.
Moje spostrzeżenia dotyczą wersji 0.34. Jest już 0.35, ale u mnie ona działa źle. Nie dość, że w stosunku do poprzedniej wersji wymusza pracę programu w oknie, czego nie lubię, to do tego miałem błędy przy zaznaczaniu vobów.  Autor programu poprawił te rzeczy w najnowszej wersji.

Moje spostrzeżenia:
1)     Brak w stosunku oryginału opcji analizy świata, w której to program szuka błędów w naszym vobowaniu. Szkoda.
2)     Przy wczytywaniu pliku 3ds z modelem świata w zwykłym Spacerze w oknie z materiałami miałem od razu widoczne w kategorii Trash niepoprawne materiały odnoszące się tylko do aktualnego mesha. Tutaj ta kategoria jakby zawierała śmieci również z podstawowej gry.
3)     Przejście z trybu kamery do trybu manipulacji danym vobem za pomocą trzymaj / puść PPM jest bardzo wygodna, ale zwodnicza. Mając zaznaczony przez przypadek obiekt gdy poruszamy kamerą, wystarczy przypadkiem puścić PPM i już zaznaczony vob się przesunie. Niby można go przywrócić do stanu w momencie wczytania świata, ale trzeba go najpierw znaleźć, a i czasem może się zdarzyć, że był on przestawiany już po wczytaniu pliku zen. Trzeba bardzo uważać.
4)     Brak możliwości dostosowania wielkości tabeli dźwięków przez co nie widać pełnych nazw plików. Może na innych monitorach w wyższych rozdzielczościach, to nie sprawia problemu, ale na moim laptopie już tak. Autor poprawił to w najnowszej wersji.
5)     Wielojęzyczność – niby drobna rzecz, a cieszy.
6)     Mniejsza awaryjność.
7)     Największa zaletą programu i najbardziej przemawiającą za jego używaniem jest poprawiona w stosunku do oryginału praca z samymi vobami. Można by długo tu wymieniać, a nie używałem jeszcze wszystkich opcji.
a) szybsze tworzenie WP i FP dzięki automatycznego nadawaniu kolejnego numeru;
b) ukrywanie trawy, co w niektórych przypadkach ułatwia zaznaczanie elementu, który w tej trawie leży;
c) o wiele łatwiejsze dodawanie przedmiotów do skrzyń;
d) usprawniona praca z drzewkami vobów i łatwa zmiana konfiguracji rodzic-dziecko;
e) bezproblemowe kopiowanie, wycinanie i wklejanie vobów;
f) spora liczba różnych ułatwiających pracę ustawień ;

Można by tu jeszcze długo wymieniać, ale każdemu, kto planuje jakąś edycję świata w Gothic 2 NK polecam programu spróbować. W 100% w obecnej wersji nie zastąpi oryginału, ale jest ciągle rozwijany i jednak bardzo usprawnia pracę.
Odpowiedz
Korzysta ktoś z takiego  ekwipunku  https://www.youtube.com/live/Lb1RLpifbhE...are&t=1027
Odpowiedz
To ekwipunek zInventoryShell zrobiony przez Gratt'a . Chyba jest to niedokończony i już nie rozwijany projekt.
Nie lepiej jak już chcesz inny inwentarz, to używać tego nowego z obsługą myszki?
Tego, to od dawna nigdzie nie widziałem.
Odpowiedz
(28.02.2023, 12:02:48)Erwin napisał(a): To ekwipunek zInventoryShell zrobiony przez Gratt'a . Chyba jest to niedokończony i już nie rozwijany projekt.
Nie lepiej jak już chcesz inny inwentarz, to używać tego nowego z obsługą myszki?
Tego, to od dawna nigdzie nie widziałem.
Ja go zauważyłem pierwszy raz i z ciekawości zapytałem , używam ten z obsługą myszki.
Odpowiedz
Aktualnie gram w ER+ i po rozmowie z Saturasem nie dostałem zadania "Kamienie ogniskujące "ktore  to zadanie jak wiadomo pcha do przodu fabułę .
Użyłem więc  WYMUSZACZA  dialogów   DiaDebug          https://bractwospolszczenia.pl/showthread.php?tid=1263 
i jak na razie jest dobrze
Odpowiedz
W razie problemów w modzie możesz zawsze dopytać autorów na ich discordzie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 17 gości