Dołączył: 08.07.2018
Liczba postów:786
01.09.2018, 18:39:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.09.2018, 18:39:46 przez N1kX.)
Kosztem Xeres. Nie ma w nim tłumaczeń, ten program powraca do tłumaczenia maszynowego. Jest na EN, GER, PL. W programie nie ma rosyjskiego. Poza tym autor nie chce podawać kodu źródłowego tłumaczenia, więc my (Rosjanie raczej tego nie zobaczą) gram więc po niemiecku z tłumaczami w moich rękach. Wciąż powracałbym do wersji 1.1, wersja 2.0 jest zbyt duża i pełna szalonych odchodów, 1.1 była doskonała. Kolejny Odyssee, tak.
Po drodze wciąż jest moda Legend of Ahssun, którą tłumaczą nasi ludzie. Rozwija się od 13 lat.
На счет Ксерес. В нем нет переводов, это программа Спине делает машинный перевод. Он есть на Англ, Нец, Пол. Русского в программе нету. Плюс автор мода не желает давать исходники на перевод, так что мы (русские вряд ли его увидим), поэтому я играю в него на немецком языке с переводчиками в руках. Я ещё бы поставил Возвращение 1.1, версия 2.0 слишком огромна и полна всякого безумного кала, 1.1 была отличной. Ещё Оддисею да.
На подходе ещё мод Legend of Ahssun, который наши люди будут переводить. Разрабатывается он уже 13 лет.
Dołączył: 05.02.2016
Liczba postów:174
(01.09.2018, 18:17:21)Erwin napisał(a): Tego Xeresa z chęcią bym obadał.
Niestety nie znam języków obcych żeby sobie zagrać w jakąś zagraniczną wersję, a polska wersja jest jak kojarzę zrobiona wg zasady - trochę przetłumaczone, trochę z translatora. Poza tym też jest pobugowana, bo raczej nikt jej nie ukończył z rodzimych graczy.
Proszę nie opowiadać głupot. Polska wersja to autotranslate i nic więcej, nikt nie próbował tam nawet tłumaczyć. Zostało to zrobione dla kogoś kto by jednak chciał tak grę przejść w dniu premiery moda i nic ponadto. Nikt na razie nie będzie tłumaczył Xeresa, poza tym na chwilę co pograłem rzuciła mi się w oczy wyjątkowa marna jakość dialogów i światy też dość mizernie się prezentowały.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
No to coś źle skojarzyłem, dzięki za sprostowanie.
Dołączył: 05.02.2016
Liczba postów:174
Rozumiem, że w tym temacie wypisujemy polecane przez nas mody? W takim razie podam listę modów, które ostatnio grałem i raczej polecam do ogrania, choćby z ciekawości:
1. Ministerium Demo I
2. Droga Y'Kagana - Cmentarzysko Orków
3. Terysoa PreAlpha
4. DoodleGoth XMP
5. Horda
6. Czarne Serce
7. eXodus Demo
8. Przygody Martina
9. Sarkeras - Artefakt Pradawnych
10. Duell
11. Turniej Mocy
12. Fabryka Klonów
13. W poszukiwaniu skarbów
14. Zew Ognia
15. The secret of joke
16. Mag
17. Dark Saga
18. Velaya
19. Returning
20. Straż miejska
21. Klasztor
22. AtariarEdition
Dołączył: 04.02.2016
Liczba postów:2.971
(01.09.2018, 22:47:42)Simon napisał(a): Rozumiem, że w tym temacie wypisujemy polecane przez nas mody?
Tak - ale może od modyfikacji najlepszej, w jaką się grało. To pozwoli na ułożenie jakiejś tam listy 'the-best' modów. Modów najlepszych, a nie najczęściej ogrywanych.
„Primus in orbe deos fecit timor..."
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
02.09.2018, 11:56:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07.09.2018, 09:01:01 przez Erwin.)
[G2NK] Droga Y’Kagana - Cmentarzysko Orków PL- mini recenzja
Trochę wciskania przełączników i walki.
Do zagrania jak się czeka na kumpla albo na obiad, bo rozgrywka trwa 20 minut.
Może być, ale raczej do ogrania i zapomnienia.
[G2NK] Terysoa (pre-alpha) - mini recenzja
Widać, że to dopiero wersja robocza i raczej należy to coś traktować jako ciekawostkę. Rozgrywka trwa 5-10 minut.
Idziemy z magiem przez jaskinię, a on praktycznie cały czas odwala za nas robotę.
edit:
Na plus dodam, że zeny w obydwu tych modach są zrobione poprawnie. Dialogi też, a dodatkowo w Terysoa pojawiają się dylematy moralne u bohatera.
[G2NK] Ministerium Demo I 1.0 - mini recenzja
Budzimy się z amnezją w jakiejś jaskini, której wyjście prowadzi do kotlinki z farmą......
Tak mniej więcej wygląda początek fabuły tego moda. Przejście go zajęło mi 50 minut.
No jest to już coś w co można chwilę zagrać. Świat taki sobie, ale nie jest też bardzo zły. No może poza tymi drzewami, których gałęzie blokują bohatera - coś czego nie lubię tego w modach. Dialogi nawet nakreślają charakter postaci i jej stosunek do naszej osoby.
Kilka prostych zadań i trochę walki z goblinami. Zbugowany farmer, któremu mamy pokazać jaskinię, bo w ogóle nie kwapi się do wymarszu i trzeba się przespać żeby się teleportował na docelowe miejsce, to samo w drugą stronę.
Mod raczej do zagrania i zapomnienia. Polecam jak komuś się bardzo nudzi.
[G2NK] Exodus Demo PL – wrażenia z pierwszej godziny rozgrywki / podsumowanie
Modyfikacja ponoć na 6-8 godzin.
Wcielamy się w syna miejscowego farmera, który to jednak nie wiąże swojej przyszłości z rolnictwem, ale na razie pomaga rodzicom w gospodarstwie…….
Zadania jak na razie są proste, czasem w ciekawej formie, bo wydaje się, że można je zrobić albo spaprać na kilka sposobów w zależności od wybranych opcji dialogowych, a tych jest często więcej niż dwie do wyboru. Jakie konsekwencje niesie za sobą wybór taki, a jaki inny, tego niestety nie będę sprawdzał. Wybieram tak jak mi podpowiada rozum i serducho.
Świat na tyle co go zwiedziłem wydaje się być nawet porządnie zrobiony, poza takim miasteczkiem, które chyba było robione na szybkiego i wygląda nie za bardzo, a szczególnie ta siedziba magnata, gdzie na piętra wchodzi się po drabinie. Sporo lasów, w których czai się sporo zwierzaków m.in. borsuki. Większość znanych każdemu z G2NK roślinek dostała nowe sympatyczne nazwy jak np. lawenda.
Dialogi są rozbudowane, czasem nie odpowiada mi dobrane słownictwo, albo składnia zdań, ale ogólnie wrażenia mam pozytywne.
Z bugów, to na razie coś mi się pokićkało przy smażeniu mięsa i bodajże nauka siły zamiast PN ma LP ( Lernpunkte chyba zostało z niemieckiego ) – nic poważnego jak na razie.
Tak na szybko po godzinie rozgrywki to modyfikacja wygląda mi na solidnego średniaka.
edit nr 2
Moda ukończyłem w niecałe 7 godzin. W skrócie mogę powiedzieć, że zadania i fabuła łącznie z tą możliwością wielokrotnego wyboru są na plus. Eksploracja świata, niestety na minus - grupy potworków, które chyba mają powiększony zakres odległości, z której nas zauważają sprawia, że dość ciężko się poruszać po świecie prawie przez całą rozgrywkę; do tego prawie nic nie ma do wyszperania po tych lasach, same roślinki i zwierzaki. Trochę błędów, które zapewne autor usunąłby w wersji końcowej, niestety ta jak mi wiadomo nie powstanie. Całość mimo wszystko była grywalna i zapowiadała się ciekawie.
Fajny bajer z kompasem wskazującym drogę. Jako poradę powiem, że co jakiś tam postęp fabuły trzeba pochodzić po postaciach, bo odblokowują nam się nowe zadania u nich.
Kompleksowo patrząc jest to jednak średniak bez solidny.
[G2NK] Klasztor
Ponieważ niejako jestem „ojcem” tego wątku, to poczuwam się do odpowiedzialności, aby napisać tu parę słów o modzie Klasztor, bo tej modyfikacji się to po prostu należy. Dlaczego ? Dlatego, bo:
Opowiada historię nie związaną z żadnym innym modem, czy samym Gothiciem, co akurat uważam za plus.
Jest to jedyna modyfikacja, którą przeszedłem trzy razy.
Wyszła poprawiona wersja usuwające błędy poprzedniego wydania i uwzględniająca opinie graczy.
Zawiera świetną, klimatyczną muzykę Adriana von Zieglera. Gość ma prawie 800 tys. subów na YT i zgodził się na wykorzystanie swoich utworów w tym modzie.
Nie było chyba żadnej osoby, która by moda źle oceniła, nawet wśród osób niezbyt lubiących autorów.
Modyfikacja została przetłumaczona na język rosyjski i wydana na tamtejszym moddingowym rynku, gdzie też dostała świetne oceny.
Ma świetną fabułę – jest intryga, jest tajemnica, jest morderstwo, są zwroty akcji.
Zawiera mnóstwo nowinek skryptowych, nowe bonusy do statystyk, jest sporo zagadek do rozwikłania, a np. przedmioty codziennego użytku służą nam za broń.
Jest inne, zgodne z klimatem nazewnictwo roślin, grzybów, mikstur, zwojów z czarami itd.
Jest walka magią, jest walka mieczem, czyli dla każdego coś dobrego.
Można by jeszcze powymieniać, ale nie chcę tu nikogo zanudzać jakimś dłuższym wywodem. Modyfikacja posiada własny dział na forum, można poczytać i podumać tylko trzeba się zarejestrować i spełnić warunki regulaminu. Poradnika do moda nie ma, ale w razie problemów zawsze jest tu ktoś, kto doradzi i pomoże.
Żeby nie było, że zachwalam swój produkt. Nie brałem udziału w tworzeniu, czy testowaniu modyfikacji.
Podsumowanie
Chciałem napisać parę słów, bo minęło niedawno cztery miesiące odkąd ten wątek powstał.
Kiedy zaczynałem tą całą zabawę, to nawet mi się nie marzyło, że po takim okresie ten temat będzie miał taką liczbę wyświetleń.
Myślałem, że jak będzie z 300 - 400 to będzie sukces, a tu udało się wykręcić dużo większą liczbę. Co prawda wyświetlenia, to jeszcze nie pobrania i zadowolony klient, ale myślę, że jeśli nawet jedna osoba ściągnęła jednego, nieznanego sobie moda po przeczytaniu moich wypocin i była tam w jakimś stopniu zadowolona z rozgrywki, to było warto to robić.
Udało mi się też ograć i opisać dokładniej starsze modyfikacje z forum, no poza Przygodami Martina ( Jakoś nie mam teraz serca do tej modyfikacji, co wcale nie oznacza, że jest ona zła. Dzisiaj u mnie grzmiało, padało, więc spróbowałem w nią zagrać, ale jakoś się nie przekonałem. W przyszłości na pewno w tego moda ponownie zagram i go opiszę ). Statystyk ściągalności nie znam, ale to tak jak wyżej pisałem. Jeśli choć jednej osobie pomogłem podjąć decyzję i była zadowolona, to było warto. Było warto, bo są to wartościowe
produkcje, a wymagały jedynie odkurzenia i mam nadzieję, że udało się to zrobić.
Miałem się jeszcze rozpisać, ale nie chcę zanudzać i-i
Dołączył: 23.07.2018
Liczba postów:85
Pisz jak najwięcej, Twoje recenzje się przydają. Ja np. dzięki temu będę wiedział w co zagrać po skończeniu Korzeni Zła
Dołączył: 04.02.2016
Liczba postów:2.971
(08.09.2018, 21:54:05)Erwin napisał(a): Statystyk ściągalności nie znam, ale to tak jak wyżej pisałem. Jeśli choć jednej osobie pomogłem podjąć decyzję i była zadowolona, to było warto.
Dane dotyczące ilości pobrań tych modyfikacji nie są dokładnie znane. Nie zajmowałem się tym od początku, a smutna historia naszych forów nie pozwala na dotarcie do dokładnych statystyk. Dochodzą do tego linki alternatywne, których kontrolować się nie da. Ale dla ciekawskich podaję liczby (od 2016), które z całą pewnością należy powiększyć o parę setek. Gdy wydawaliśmy te modyfikacje, pewne zainteresowanie jeszcze było...
Grzesznicy 213
Inwazja 227
Karaiby 109
Lear Gjoll 140
W poszukiwaniu skarbów 131
Przygody Martina 83
Sarkeras 82
„Primus in orbe deos fecit timor..."
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
(08.09.2018, 22:45:45)mistrz007 napisał(a): Pisz jak najwięcej, Twoje recenzje się przydają. Ja np. dzięki temu będę wiedział w co zagrać po skończeniu Korzeni Zła
A tak Korzenie Zła - najmłodszy i niedoceniony braciszek Sagi Przeznaczenie.
Poświęcę mu tutaj osobny wywód.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
14.09.2018, 21:13:51
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.10.2018, 12:28:15 przez Erwin.)
[G2NK] Z życia złodzieja - mini recenzja
Przeszedłem moda w trochę ponad 10 godzin. Wyzbierałem chyba wszystko, wybić nie wybiłem, bo co jakiś czas jest respawn potworów i przy końcu już mi się nie chciało za nimi ganiać. Zadania, które można było wykonać różnymi drogami wykonałem drogą dłuższą ( sprawdzałem w solucji ).
Fajna historia, no może poza finałem, bo jakoś mnie nie przekonał. Fajne, rozbudowane zadania, w tym niektóre do wykonania nie na jeden sposób. Mnóstwo bajerów, nowinek skryptowych np. hełmy, czasowe mikstury siły, zamrażający miecz. Dialogi w porządku, może poza jednym czy dwoma myśliwymi, gdzie jakoś mi to nie grało. Dobrze zrobiony zen, wynagradzający eksplorowanie. Błędy są, ale do przeżycia.
Jedna z lepszych i ciekawszych modyfikacji. Jest do niej poradnik, także można się wspomóc w razie czego.
Porada - warto zbierać i otwierać muszle, można znaleźć amulet siły.
[G2NK] Adamas Dziedzictwo - mini recenzja
Modyfikacja na niecałą godzinę. Jakby trochę ogładzić fabułę i poszerzyć dialogi byłoby nieżle, a tak to jest cienko.
Przyjaciel leżac na łożu śmierci prosi nas o odzyskanie klejnotu, który kiedyś sprzedał w mieście.......
Zero walki, same rozmowy i szukanie przedmiotów. Ze dwa jako tako ciekawe zadania.
Jakby się komuś bardzo nudziło, to może spróbować zagrać.
edit
Wrzucę to tutaj, bo to też swego rodzaju modyfikacja, a nie chcę zakładać nowego wątku.
Coś dla graczy chcących coś zmienić w wizualu swojego Gothica.
https://forum.worldofplayers.de/forum/th...9-Pflanzen
Jak ktoś nie ma konta, to trzeba się zarejestrować żeby ściągnąć i obejrzeć screeny.
Pliki instaluje się wrzucając je do folderu Data.
Zaznaczam, że nie sprawdzałem wszystkiego co jest w tej paczce tekstur.
Sprawdziłem tak:
Spells.vdf - to daje taki efekt
https://www.worldofgothic.de/?go=moddb&a...=0&order=0
Gothic2_PflanzenTexturen_Riisis_Returning_Atariar_Easecon.vdf
To zmienia wygląd grzybków, roślin leczniczych, roślin many, smoczych, rdestów itd. - są screeny na stronie i w paczce obrazujące o co chodzi.
Zainstalowałem, ale nie byłem zadowolony. Raz większość roślin może i jest ładniejsza, ale ma kształt badyla i trudniej je zauważyć, a dwa to nie wszystkie rośliny są zmienione, bo np. rzepa jest zwykła.
To moje odczucia, może komu innemu spasuje.
Nur_Arcania_Paladin.vdf - tyle co sprawdziłem, to Lotharowi zmienił się pancerz, wyglądał ciekawie.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Historia zaczyna się tak
Zastanawia to niemoralne zachowanie :D
A tu, może dla niektórych znajomy budyneczek i poletka.
Jeszcze wrzucam wiersz miłosny , który mamy ocenić w ramach jednego z zadań
Mod to oczywiście Wyspa Wygnania. Tak po kilkunastu minutach rozgrywki wydaje się, że zadania będą ciekawe. Sporo jest też poukrywanych fantów w różnych zakamarkach. Dialogi raz w porządku - proste, ale poprawne, a niekiedy niestety kiszka.
Trochę to razi, ale jakoś przeżyję.
Wyspę Wygnania skończyłem w niecałe 4 godziny z tym, że wyzbierałem wszystko co było i powybijałem zrespione potwory w miejscach gdzie już nie musiałem włazić.
Grałem tak nietypowo pod magię i polecam naukę 1 kręgu magii, gdy tylko to będzie możliwe, bo jest sporo run na ten krąg do znalezienia. Jak widać pn'ów zostało sporo i mogłem jeszcze spokojnie podpakować siłe, albo umiejętność posługiwania się bronią, ale już mi to nie było potrzebne.
Priorytetem w tym modzie jest szybka nauka otwierania zamków i dokładna eksploracja - dachy, jaskinie i inne wszelakie zakamarki.
Kilka zadań jak mi się wydaję może mieć różne zakończenia, ale nie sprawdzałem wszystkich wariantów.
Całościowo wrażenia mam pozytywne, choć w niektórych momentach szwankuje tłumaczenie, a czasem nawet go nie ma.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
20.09.2018, 19:20:22
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.09.2018, 19:21:26 przez Erwin.)
[G2NK] Mag - mini recenzja
Modyfikacja na mniej więcej pół godziny. Dobra jak ktoś długo nie grał w G2 i chce sobie przypomnieć mechanikę walki z "potforkami", bo jest tu sporo odmian nawrzucanych i głównie tak akurat po jednej sztuce. O fabule nie będę wspominał . Mod typowo bitewny, gdzie rozwój postaci postępuje wraz zabiciem kolejnego przeciwnika. Trzeba też się dobrze rozglądać, bo jest sporo mikstur poukrywanych w różnych zakamarkach.
Teraz jest też wersja z nieprofesjonalnym, polskim dubbingiem i nawet brzmi to nieźle jak na amatorkę, choć ten dubbing z Grzeszników jakoś lepiej mi się podobał.
(10.09.2018, 10:18:42)Erwin napisał(a): A tak Korzenie Zła - najmłodszy i niedoceniony braciszek Sagi Przeznaczenie.
Poświęcę mu tutaj osobny wywód.
Pamiętam o tym, ale muszę zebrać się do kupy i mieć odpowiedni nastrój
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
21.09.2018, 18:27:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.09.2018, 08:39:44 przez Erwin.)
[G2NK] Fabryka Klonów
Ciężko było znaleźć instalkę tego moda, bo sporo linków powygasało, ale jakoś się udało. Potem zastanawiałem się co jest nie tak, bo po odpaleniu widziałem ekran z Nocy Kruka. Okazało się, że mod nie ma swojej czołówki i ekranu startowego. Przeszedłem w godzinę, z czego większość tego czasu poświęciłem na szukanie miecza. Brawa za innowacyjną fabułę i dialogi. Sporo szukania i trochę walki, z czego polecam w końcówce wybrać walkę z hybrydą. Jak ktoś się zdecyduje zagrać, to jest gameplay na YT, gdzie można podpatrzyć jak się utknie.
Bug w zadaniu z goblinami, bo wystarczy utłuc jednego i zaskakuje dialog kończący zadanie.
Modyfikacja ciekawa, ale raczej jednorazowa.
Dołączył: 20.05.2016
Liczba postów:1.161
21.09.2018, 18:43:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.09.2018, 18:43:55 przez Dota.)
Die Klonfarik wymiata! XD
Grałem w to z 4 albo 5 razy. Zawsze mnie tak samo śmieszy. ^^
Jestem w szoku, że dokopałeś się do tak starego moda. Pierwszy raz w to grałem jeszcze chyba w ubiegłym dziesięcioleciu. Dalej czekam na kontynuację.
Dołączył: 24.03.2018
Liczba postów:1.328
Fakt. Dialogi o poprawności języka są przednie
Pamiętałem i zagrałem z Twojego polecenia
edit
W planach mam do zagrania modyfikację Zły Sen - z polecenia Memoriusa.
|