Rozwój postaci - balans
Wrzuć screena ze statystykami bez bonusów. Języki umiesz wszystkie?
Odpowiedz
(25.11.2016, 13:20:35)Token napisał(a): Wrzuć screena ze statystykami bez bonusów. Języki umiesz wszystkie?

Tak. Wszystkie.


[Obrazek: Gothic2_2016_11_25_13_37_02_99.jpg]
Odpowiedz
Cytat:Super opcja na szybkie przemieszczanie się po planszy poza miksturami prędkości. Ja nie rozumiem, po co na sztucznie wydłużać czas gry

O ile zrozumiałem to bezi ze stałą akrobatyką porusza się z szybkością równą tej jaka jest w przypadku użycia Mikstury Szybkości?
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
(25.11.2016, 13:39:59)Maniaks napisał(a):
(25.11.2016, 13:20:35)Token napisał(a): Wrzuć screena ze statystykami bez bonusów. Języki umiesz wszystkie?

Tak. Wszystkie.


[Obrazek: Gothic2_2016_11_25_13_37_02_99.jpg]
To ja bym radził teraz nauczyć się Mikstury zręczności, wytworzył co mogę, a resztę PN oraz z kilku najbliższych poziomów przeznaczył na siłę. I koniecznie do 90 nie musisz czekać z bonusami, w Przeznaczeniu nie o to chodzi do końca.
Odpowiedz
Nie wiem, czy równą, ale na pewno jest to pomocna sprawa pod tym względem, aby chociażby omijać szybciej przeszkody takie, jak rzeki czy przeskakiwać półki skalne. Daje dużo możliwości, a zdecydowano się ją tak po prostu usunąć ze względu tylko i wyłącznie na mikstury szybkości? Przecież i tak by się ich używało, bo często są po prostu konieczne i akrobatyka ich nie zastąpi. Dlatego argument z miksturkami do mnie niestety nie trafia i chciałbym się dowiedzieć, dlaczego zdecydowano się tak ważną umiejętność po prostu wywalić i zastąpić trzema czy czterema miksturami akrobatyki (może więcej będzie w późniejszych rozdziałach)?
Odpowiedz
Maniaks napisał(a):PW: Ale mimo wszystko raczej lepiej byłoby dobić tę siłę do 90, bo później z tego, co się orientuje, koszt PN wzrasta i raczej nie ma sensu ładować dalej. A z samych tablic póki co mam 22, do tego smocze korzenie grubo ponad 10. Trzy mikstury siły i pełno różnych posiłków oraz napojów specjalnych, zwiększających siłę o 1. Boję się, że będę miał problemy z Jaszczuroludźmi, bo póki co przy 106 siły i przedostatniej broni jest kicha straszna.

Po to mamy forum, by na nim takie sprawy załatwiać. PW nie jest od tego. Pamiętajcie o tym.

Wiesz, 5 siły w tę czy we w tę to niewiele - dużo ważniejsze jest myślenie i umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. 
Ale fakt, można by dobić do 90 z PN.
Odpowiedz
Usunąłem właśnie dlatego, żeby nie powodować błędów w działaniu eventów i triggerów oraz akcji skryptowych z użyciem rutyn Follow Player i Guide Player, oraz uniemożliwić graczowi łażenie tam gdzie nie powinien.
Realnie akrobatyka jest questowo potrzebna w grze dwa razy (jako akrobatyka) , a jak wykazali gracze faktycznie ani razu. (sprawa wieży w Jarkendarze)
Ponadto została usunięta dlatego, żeby zwiększyć koszt szybkiego przemieszczenia , dlatego też wraz ze stałą akrobatyką usunąłem gówniany cziterski Pierścień Szybkości wprowadzony do Global PL przy okazji zadania "Honor Paladyna".
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Token, dzięki za rady!

Memorius, a co w tym cziterskiego? Taki sam efekt uzyskasz tracąc masę złota na te mikstury. W dowolnym momencie gry. I nic w takim pierścieniu nie ma cziterskiego. Ułatwia gre, zwłaszcza taka, która polega na lataniu z punktu A do pkt B bez teleportow w pierwszym rozdziale.
Odpowiedz
Cytat:Taki sam efekt uzyskasz tracąc masę złota na te mikstury.

No właśnie. Coś za coś, a nie za darmo. Chcesz się poruszać szybciej - zapłać za to.
Potem gadki malkontentów - och, mam górę złota, jest go za dużo, zróbcie coś z tym.
Graczom już nie wystarcza ciągłe zwykłe bieganie. Teraz najlepiej biegać 5 razy szybciej a jeszcze lepiej latać na F8 bo się spieszy.
A potem żale, że mu zaczepki na WP nie działają.
Komu się spieszy niech gra w Tetris.
Kiedy ostatni raz w Gothic CHODZIŁEŚ po mieście czy po zamku? Dawno prawda?
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Dość często chodzę po mieście i zamku. Chyba naprawdę musialby mnie czas gonić w realu, bym używał w takich miejscach potek. A dziwni są ludzie, którzy narzekają, że maja złota za dużo.
Ps. O jakie zaczepki chodzi?
Odpowiedz
Co do pierścienia szybkości, to oprócz sprintu miał on również tę właściwość, że po założeniu przez chwilę spowalniał czas wokół beziego. To było potężne ułatwienie, dzięki niemu w Global PL można było w R2 bez większych problemów pokonać jednocześnie 3-4 orków elity, bo różnica prędkości między orkiem a bezim była tak duża, że przeciwnik padał zanim zdążył zamachnąć się mieczem. Oprócz tego mikstury działają przez określony czas, a pierścień miał działanie ciągłe. To dość poważna różnica, szczególnie w przypadku starcia z grupą przeciwników, bo trzeba zupełnie inaczej rozplanować potyczkę. Ciągłe używanie pierścienia faktycznie przypominało grę na czitach, moim zdaniem usunięcie go raczej poprawiło balans gry niż go zepsuło.

@Maniaks ja podczas swojej pierwszej gry nie wydałem ani jednego PN na zręczność, nie wyuczyłem się też warzenia eliksiru. Przed wypłynięciem na Irdorath miałem 120 zręki bez bonusów, po założeniu zestawu posłańca i pasa zręczności byłem wstanie okraść niemal wszystkich NPC. Najtrudniejszą kradzież, wymagającą 200 zręczności, można zrobić na miksturze akrobatyki. Ogólnie polecał bym raczej naukę eliksiru siły, bo pomimo tego że daje jedynie +2, to w ostatecznym rozrachunku z pewnością się opłaca. Przed zjedzeniem bonusów możesz dobić siłę do 90, ale nie jest to obligatoryjne, 5 czy 10 punktów siły to niewielka różnica, w późniejszym etapie gry praktycznie nieodczuwalna. Grasz mrocznym, musisz więc mieć na uwadze, że będziesz potrzebował kilku wolnych PN na naukę kręgów magii i run.
Odpowiedz
gdy NPC zaczepia gracza będąc jego partymember na ściśle określonych waypointach
dzieci mają z tym poważny problem, przynajmniej do momentu gdy nie dostana nauczki w zadaniu "Porządek na farmach".
To rozmowa na inny temat.
NIE JESTEM ATEISTĄ - WIERZĘ W HEAVY METAL

"Only The Strong Survive!"

Odpowiedz
Tak dzieci mają z tym problem.Potwierdzam :>
[Obrazek: qAYZlrP.gif]
Odpowiedz
Memorius, ja do takich zadań nigdy mikstury szybkości nie używam, więc i pierścienia bym nie zakładał :)

Maciek, skąd aż tyle zręczności? To aż tyle eliksirow i jagód można jeszcze znaleźć? To chyba faktycznie sobie daruje. Kradzieże poczekaja, a elity i jaszczurki jakoś klepac trzeba :)

Poza tym o jakich PNach na magię mowa? Gram mrocznym, owszem, ale wojownikiem. To jest konieczne, bym uczył się magii?!
Odpowiedz
Tak, nawet jako mroczny wojownik musisz wyuczyć się magii do 3 kręgu, a w jednym z zadań gildyjnych potrzebna jest runa, która wymaga chyba 10PN. Co do zręczności to eliksirów i jagód do znalezienia i kupienia jest naprawdę dużo, a to nie wszystkie bonusy zwiększające zrękę. Warto też co rozdział sprawdzać wszystkich handlarzy bo pojawiają im się nowe przedmioty.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości